728 x 90

سی و یکمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام»

کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام
کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام

زندانیان سیاسی اعتصابی در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام، سی و یکمین هفته اعتصاب غذای خود را در زندانهای مختلف برگزار کردند.
زندانیان سیاسی اعتصابی با انتشار بیانیه‌یی اعلام کردند:
در دولت تازه منصوب شده، در مرداد ماه دست‌کم ۱۲۶ نفر به پای چوبه‌های دار برده شده و حق حیات از آنها سلب گردید و هزاران زندانی در زندانهای سراسر کشور که همگی قربانی سیستماتیک بی‌کفایتی این حکومت هستند نیز در انتظار اعدام قرار گرفته‌اند.
هم‌چنین دستگاه سرکوب، زندانیانی که در این کارزار به هر شکل به این عمل غیرانسانی اعتراض کرده‌اند را تحت فشار قرار داده و آنها را از حقوق اولیه‌اشان محروم کرده و می‌کند. نمونه بارز این فشارها، محروم کردن زندانیان زن در زندان اوین از حق تماس تلفنی و ملاقات و هم‌چنین انتقال زندانی سیاسی آرمیتا پاویر به سلول انفرادی در زندان تبریز است.
با توجه به‌شدت گرفتن سرکوب و هم‌چنین سابقه اعضای کابینه‌ای که در هفته پیش منصوب شد، می‌توان کابینه جدید را کابینه سرکوب و اعدام نامید و آن را مقدمه‌ای برای سرکوب بیشتر جامعه دانست. اما با تمام فشارها و سرکوبهایی که استبداد دینی بر این کارزار و جامعه ایران وارد کرده هم‌چنان زندانیان بر مقاومت و ایستادگی خود علیه سرکوب و اعدام ادامه داده و می‌دهند و طبق منابع موثق جمعی از زندانیان سیاسی در زندان تهران بزرگ اعلام کرده‌اند که از این هفته به کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام پیوسته‌اند.
خوشبختانه در جهان هم وجدانهای بیدار صدای مقاومت این "کارزار" را شنیده‌اند؛ از جمله برخی نمایندگان برجسته ایتالیایی که حمایت خود را از کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام اعلام کرده‌اند.
زندانیان اعتصابی کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام"در ۱۹ زندان مختلف از جمله زندان اوین (بند زنان، بند۴، ۶، ۸)، زندان قزلحصار (واحد۳و۴)، زندان مرکزی کرج، زندان خرم‌آباد، زندان نظام شیراز، زندان مشهد، زندان لاکان رشت، زندان قائم‌شهر، زندان تبریز، زندان اردبیل، زندان ارومیه، زندان خوی، زندان نقده، زندان سلماس، زندان سقز، زندان بانه، زندان مریوان، زندان کامیاران و زندان تهران بزرگ از تمام کسانی که در داخل و خارج از کشور از این کارزار که هدف آن لغو اعدام و شکنجه در ایران است، قدردانی می‌کنند و بار دیگر از همه زندانیان در زندانهای مختلف می‌خواهند به کارزار‌"سه‌شنبه‌های نه به اعدام"بپیوندند. هم‌چنین از تمامی وجدانهای بیدار در سراسر جهان نیز درخواست داریم تا برای لغو اعدام و مقابله با آن از این کارزار حمایت کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ea4c45d-16e4-42be-8425-2a0f29b80f10"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات