728 x 90

اخبار يمن,

چپاول اموال مردم یمن توسط شبه‌نظامیان حوثی

-

چپاول اموال مردم یمن توسط شبه‌نظامیان حوثی
چپاول اموال مردم یمن توسط شبه‌نظامیان حوثی
مبالغ هنگفتی از اموال مردم یمن در سازمان تأمین اجتماعی یمن، توسط شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران به سرقت رفته است.

گزارشی از تلویزیون العربیه4اسفند 95:
کمیته‌های تحقیق مبالغ غارت شده توسط شبه‌نظامیان حوثی را سه میلیارد ریال یمنی یعنی معادل یک میلیارد و 200 میلیون دلار تخمین زده‌اند.

کمیته‌های به‌اصطلاح انقلابی که محمدعلی الحوثی ریاست آن را به عهده دارد، در پشت این غارت قرار دارد.

حوثیها بسیاری از مؤسسه‌های مالی در بخش تجاری، صنعتی، خدماتی و شرکتهای نفتی و ارتباطات و بانکها در این کشور را در کنترل خود دارند.

به‌دلیل به سرقت بردن اموال این مؤسسات توسط حوثیها، بیش از 11هزار کارمند بازنشسته در بخشهای خصوصی بعد از سه ماه هنوز حقوقشان را دریافت نکرده‌اند.

از طرف دیگر بر اساس آمار رسمی، تعداد کارمندان بازنشسته در بخش دولتی که توسط مؤسسه‌های خدماتی دولتی زیر پوشش قرار می‌گیرند به 140هزار بازنشسته غیرنظامی و 70هزار بازنشسته نظامی می‌رسند. منابع مطلع می‌گویند اموال مؤسسه‌های تأمین دولتی نزدیک به شش میلیارد دلار است.

در بخش بانکها، حوثی‌ها پشتوانه بانک مرکزی یمن را خارج کرده‌اند تا بتوانند حقوق نیروهایشان را بپردازند و از جنگهای داخلی که به راه انداخته‌اند حمایت مالی کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60d6587b-572e-4fa8-83f9-a8ad45b51b98"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات