728 x 90

یک مقام پنتاگون: تهدیدات ایران در حال گسترش به فراتر از خاورمیانه است

دانا استرول معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه
دانا استرول معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه

واشنگتن اگزمینر روز ۲۳دی نوشت: یک مقام پنتاگون گفت: تهدیدات ایران در حال گسترش به فراتر از خاورمیانه است. به‌گفته یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا، در حالی که وزارت دفاع چین را به‌عنوان چالش سریع و روسیه را به‌عنوان تهدید حاد معرفی کرده است، به‌گفته یکی از مقامات پنتاگون، تهدید ایران نیز در حال افزایش است.

دانا استرول معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه در یک میزگرد رسانه‌ای در اوایل این هفته گفت که نفوذ بد ایران در خاورمیانه نمی‌ماند و این خط را به‌عنوان موضوع از یک حوزه گسترده رفتار تهران توصیف کرد... .
استرول توضیح داد: «اتحاد فزاینده ایران و روسیه، تکثیر پهپادها به روسیه و این احتمال وجود دارد که انتقال موشکهای بالستیک به روسیه برای استفاده در اوکراین وجود داشته باشد، هر دو این موضوع فراخوانی برای کل جامعه جهانی است که در مورد چگونگی انجام این کار گام بردارند. ما با تهدید ایران مقابله می‌کنیم و به‌طور خاص موضعی قاطع در برابر همکاری روسیه و ایران اتخاذ می‌کنیم.
استرول چهار جنبه از تهدیدات ایران را توصیف کرد که او آنها را نه تنها ثابت، بلکه در حال افزایش توصیف کرد. آنها حمایت مستمر، تسلیح، آموزش، تجهیز، و تأمین مالی تروریست‌ها و گروه‌های نیابتی در سراسر منطقه، تجاوزات آنها در دریا، حملات سایبری و تکثیر پهپادهای آنها نه تنها به نیروهای نیابتی منطقه، بلکه برای نیروهای روسیه نیز بوده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cdd94a68-98de-455f-8c04-14813f0080ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات