728 x 90

یک مقام وزارت خارجه: آمریکا عمیقاً نگران نفوذ شرورانه رژیم ایران در عراق است

جنیفر گاویتو دستیار وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران و عراق
جنیفر گاویتو دستیار وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران و عراق

معاون دستیار وزارت خارجه آمریکا در امور عراق و ایران گفت: اگر چه رژیم ایران تلاش می کند مسئولیت حملات به نیروهای آمریکا و ائتلاف و کشورهای منطقه را انکار کند، اما هیچ کس فریب این رژیم را نمی خورد.

جنیفر گاویتو معاون دستیار وزر خارجه آمریکا در امور عراق و ایران، در مصاحبه با روزنامه الوطن در پاسخ به این سؤال که راهبرد دولت بایدن در برخورد با رژیم و شبه‌نظامیان آن در عراق، چیست؟گفت: ایالات متحده عمیقاً نگران نفوذ شرورانه رژیم ایران در عراق است، به خصوص که ثبات و یکپارچگی حاکمیت و نهادهای ملی عراق را تضعیف می‌کند. مشکل این است که رژیم ایران به حمایت از گروه‌های مسلحی که حملاتی را برای تضعیف همسایگان خود در سراسر منطقه انجام می‌دهند، از جمله حمله به پایگاه‌های عراقی که نیروهای آمریکا و ائتلاف در آن مستقر هستند، ادامه می‌دهد.

وی افزود: اگر چه رژیم ایران تلاش می کند مسئولیت چنین حملاتی را انکار کند، اما هیچ کس فریب این رژیم نمی خورد. ما در این رابطه، در گفتگو با شرکای خود در منطقه به شفاف‌سازی این موضوع ادامه خواهیم داد (سایت وزارت خارجه آمریکا ۲اردیبهشت).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c6cad41-9282-4efa-ba48-50e96053bc66"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات