728 x 90

یوسفیان ملا عضو پیشین مجلس ارتجاع: رئیسی در بودجه ۱۴۰۱ از بحث اصلاح حقوق‌های نجومی گذشت

یوسفیان ملا عضو پیشین مجلس ارتجاع
یوسفیان ملا عضو پیشین مجلس ارتجاع

عضو پیشین مجلس ارتجاع گفت: با حذف ارز ۴۲۰۰تومانی قیمت هر آمپول به ۴۰میلیون تومان هم می‌رسد. یارانه ۴۵هزاری دولت به اندازه یک کاسه ماست ارزش دارد! مگر می‌شود به مردم بگوییم که گوشت و برنج نخورند؟!

یوسفیان ملا نماینده پیشین مجلس ارتجاع در گفتگو با سایت حکومتی دیده‌بان ایران درباره بودجه ۱۴۰۱ رژیم آخوندی گفت: دولت رئیسی در بودجه ۱۴۰۱ از بحث اصلاح حقوق‌های نجومی گذشت و بدان توجهی نکرد. در بودجه ۱۴۰۱ آن عدالتی که رئیسی هر دم از آن سخن می‌گفت را ندیدیم. رئیسی گفت که از بانک مرکزی استقراض نمی‌کنیم، اما آیا شما از سایر بانکها هم استقراض نمی‌کنید؟! بودجه ۱۴۰۱ قطعاً نمی‌تواند باعث رشد ۸درصدی کشور شود. با حذف ارز ۴۲۰۰تومانی قیمت هر آمپول به ۴۰میلیون تومان هم می‌رسد. یارانه ۴۵هزاری دولت به اندازه یک کاسه ماست ارزش دارد! مگر می‌شود به مردم بگوییم که گوشت و برنج نخورند؟!

وی افزود: ما انتظار داشتیم که رئیسی بیاید بگوید که در این کشور کسی حق ندارد بالای ۲۵میلیون تومان حقوق بگیرد اما متأسفانه چنین حکمی از سوی او صادر نشد به نوعی دولت سیزدهم از مسأله حقوق‌های نجومی گذشت و بدان توجهی نکرد. درست است که ما افزایش حقوق کارمندان و حقوق‌بگیران را در بودجه ۱۴۰۱ داشته‌ایم اما این افزایش ۱۰درصدی اصلاً رقم قابل قبولی نمی‌شود! افزایش حقوق ۱۰درصدی با نرخ تورم حداقل ۴۰درصدی قابل قیاس است؟ این رویه با واقعیت اصلاً سازگاری ندارد. اصول درست این است که حقوق کارگران و کارمندان دولتی به‌گونه‌یی تعیین شود که با نرخ تورم سازگاری داشته باشد یعنی شاخص بانک مرکزی هر آنچه را که در خصوص تورم نشان می‌دهد، همان رقم باید بر حقوق کارمند دولت اثر بگذارد اما ما در بودجه دولت سیزدهم‌ چنین چیزی را ندیدیم.

یوسفیان ملا در ادامه گفت: دولت کسری حقوق‌ها را با پول گرفتن از سایر بانکها جبران کرده است چرا رئیسی در این خصوص شفاف‌سازی نکرد؟! / رئیسی باید همراه با بودجه یک گزارش ۵ساله هم از دولت ارائه می‌داد اما اینکار را نکرد. .

همین الآن با ارز ۴۲۰۰تومانی بالای یک میلیون ۵۰۰تن کسری برنج داریم / حذف ارز ۴۲۰۰تومانی به‌دلیل فساد مثل این است که به‌دلیل دزدی به مردم بگوییم که از خانه بیرون نیایند!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fcbdca8c-3303-4203-97d0-9e1a4364d24c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات