728 x 90

یورگن هارت، سیاستمدار از حزب دمکرات مسیحی CDU: هدف ما در ایران باید تغییر رژیم باشد

یورگن هارت نماینده بوندستاگ [پارلمان آلمان]
یورگن هارت نماینده بوندستاگ [پارلمان آلمان]

یورگن هارت نماینده بوندستاگ [پارلمان آلمان] سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون پارلمانی دمکرات مسیحی / سوسیال‌مسیحی CDU/CSU  امروز جمعه  ۲۳دی طی مطلبی در برلینر سایتونگ نوشت: دستورالعمل طراحی سیاست تحریم اروپا باید طوری باشد که گزینه‌های اقدامات رژیم ایران و مقامات امنیتی آن را محدود کند. این موارد شامل آزادی رفت و آمد، در دسترس قرار دادن ارز، تجهیزات نیروهای امنیتی ایران و قابلیتهای صادراتی صنعت تسلیحات ایران می‌شود. در نهایت، اتحادیه اروپا به‌رغم وضعیت دراماتیک ایران، به سختی توانسته است به این هدف نزدیک شود.

دولت فدرال آلمان در بروکسل به‌عنوان سخنگوی شکاکان برجسته می‌شود و زنان در ایران نسبت به سیاست خارجی فمینیستی وزیر خارجه آنالنا بربوک چیز کمی احساس می‌کنند. با توجه به وسعت کشور، به‌طور مشخص موقعیت مسلط سپاه پاسداران و تمایل واسطه‌های چینی، روسیه و دیگر کشورها برای دور زدن تحریم‌ها، رژیم ایران می‌تواند با انعطاف بسیار واکنش نشان دهد.

اتحادیه اروپا و دولت آلمان برآورد بیش از حد از رژیم ایران دارند.

تحریم‌ها باید هدفمند و هم‌چنین قویاً زمینه‌های کلیدی در تدارکات رسانی ایران را هدف قرار دهد و استراتژیهای دور زدن را تا حد ممکن خنثی کنند. فرصتهای کافی برای آن وجود دارد. انفعال اتحادیه اروپا و دولت آلمان هم‌چنان بر اساس برآورد بیش از حد در مورد آمادگی رژیم ایران برای مذاکره و برخی منافع مشخص در تجارت است... .

چگونه می‌توان با رژیمی معامله کرد که وقتی مردم خودش به خیابان می‌آیند به آنها تیراندازی می‌کند و زنان را انسان نمی‌بیند؟

برلین به این شجاعت نیاز دارد که بگوید: هدف ما تغییر رژیم در تهران است و تحریم‌ها در خدمت این هدف هستند. تحریم اشخاص و نهادها: افزایش قیمت برای ناقضان. با توجه به وضعیت فعلی، تحریم‌های شخصی عمدتاً بر نخبگانی تأثیر می‌گذارد که به‌هرحال کشور را ترک نمی‌کنند یا در خارج سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. این تحریم‌ها باید نیروی انتظامی ایران [فراجا] و وزارت اطلاعات در کلیه درجات افسری قابل مقایسه با سرگرد را شامل شود. این امر عضوگیری برای این سازمانها را دشوارتر می‌کند و احتمال نافرمانی را در سازمانهایی که وظیفه سرکوب جامعه مدنی را دارند، افزایش می‌دهد.

سپاه پاسداران باید به‌طور کامل در فهرست سازمانهای تروریستی قرار گیرد، همان‌طور که آمریکا انجام داده است. اگر سپاه پاسداران در لیست قرار گیرد، دیگر روابط عادی دوجانبه با این رژیم امکانپذیر نخواهد بود و بسیاری از تجارت با ایران از بین خواهد رفت. سؤالی که از این دولت فدرال وجود دارد این است که آیا از فرصت تاریخی جنبش اعتراضی جاری در ایران استفاده خواهد کرد و با این لیست‌گذاری شانس پیروزی آنها را افزایش خواهد داد و آیا حاضر است یک بار برای همیشه از رژیم ایران قطع رابطه کند؟. .

روابط اقتصادی همیشه به‌عنوان یک مستمسک برای رژیم ایران تبدیل شده است، هرگز به‌عنوان یک اهرم استراتژیک برای غرب نبوده - که باید تغییر کند.

فعالیت‌های اقتصادی ایران در اتحادیه اروپا باید تا حد امکان محدود شود. نمونه سافت کلاود [شرکت نرم افزاری آلمانی که به سانسور اینترنتی در ایران کمک می‌کرد و جدیداً در رسانه‌های آلمانی افشا شد] فقط نوک کوه یخ فعالیت‌های کارآفرینانه رژیم ایران در آلمان بود. این فعالیت‌ها منابعی را برای سپاه پاسداران ایجاد می‌کنند و تصویر دقیقی از فرآیندهای اقتصادی و اداری در آلمان ایجاد می‌کنند، به‌ویژه که این فعالیت‌ها دروازه‌ای برای انتقال فناوری هستند... . .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee6f55f3-3ed3-4f24-94b6-9aa8b0c123d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات