728 x 90

دادگاه اسپانيا,

بازتاب حکم دادگاه اسپانیا مبنی بر احضار سرلشگر شمری در رسانه‌های بین‌المللی

-

رسانه‌های جهان
رسانه‌های جهان
بازتاب حکم دادگاه اسپانیا به احضار سرلشگر شمری، فرمانده حملات ششم و هفتم مردادماه ۸۸ در سرکوب و کشتار ۱۱تن از مجاهدان اشرف، در رسانه‌های بین‌المللی ادامه دارد. از جمله بخش عربی خبرگزاری فرانسه، شبکه تلویزیونی ای.بی.سی نیوز، تلویزیون الحره، سی.ان.ان آی ریپورت، رادیو ۲۴ساعته فرانسه، خبرگزاری سوئیس انفو، روزنامه‌های الدستور و الرای اردن، العرب الیوم، القدس فلسطین، روزنامه‌های القبس و السیاسه کویت، میدل ایست آنلاین و خبرگزاری پیامنیر این خبر را منتشر کرده‌اند.
خبرگزاری فرانسه روی وایر عربی خود نوشت: قاضی در متن حکم خود توضیح می‌دهد که در ۸مارس، عبدالحسین الشمری فرمانده پلیس استان دیالی را احضار خواهد کرد.
شمری گفت: ”نیرویی که در آن زمان به این قرارگاه وارد شد از بغداد آمده بود و این نیرو از ارتش بود نه از پلیس. بعد از این‌که این نیرو در قرارگاه مستقر شد از پلیس دیالی خواست که یک مرکز پلیس در داخل آن دایر کند و این کاری بود که ما کردیم“.
تلویزیون الحره گفت: وزارت‌خارجه عراق مقامات اسپانیایی را نسبت به انجام تحقیقات قضایی در رابطه با حمله به قرارگاه اشرف و کشته شدن برخی از اعضاء سازمان مطلع کرده بود ولی قاضی فرناندو اندرو از این جواب قانع نشده و در دادگاه گفت دلایل کافی وجود ندارد که یک تحقیق جدی در این رابطه انجام شده باشد.
الدستور نوشت: قاضی اسپانیایی در مورد خشونتهای اعمال شده از سوی سربازان و پلیسهای عراقی در کمپ اشرف که در سال ۲۰۰۹ منجر به ۱۱کشته شده بود، تحقیق خواهد کرد.
القبس نوشت: فرناندو آندرو قاضی اسپانیایی، شکایت ارائه شده از سوی خانواده‌های کمپ اشرف را پذیرفت و سرلشکر عراقی را به حضور در مقابل قضاییه فراخواند.
الرای نوشت: فرناندو آندرو قاضی اسپانیایی، یک سرلشکر عراقی را بر اساس اصل عدالت بین‌المللی که در قانون اسپانیا آمده است، به حضور در مقابل دادگاه فراخواند.
خبرگزاری پیامنیر کردستان عراق نوشت: در اسناد رسمی دادگاه اسپانیا، ژنرال حسین الشمری رئیس پلیس دیالی مسئول حمله به کمپ اشرف شناخته شده است و باید روز ۸مارس در دادگاه ملی در مادرید حاضر شود.
نیروهای امنیتی عراق در روز ۲۸ژوئیه ۲۰۰۹ به‌زور وارد کمپ اشرف در استان دیالی محل سکونت اعضای مجاهدین شده بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6efe95c-136e-4b47-b181-dabda25dbe94"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات