728 x 90

یمن: رژیم ایران همه خطوط قرمز را پشت سر گذاشته است

دولت یمن
دولت یمن

العربیه روز چهارشنبه ۱۷ آذر به‌نقل از بیانیه صادر شده از طرف هیأت دولت یمن به ریاست معین عبدالملک نخست‌وزیر نوشت: نسبت به موضع‌گیری این کشور در قبال ادامه سرپیچی رژیم ایران از پایبندی به قطعنامه‌های سازمان ملل پیرامون تحریم تسلیحاتی حوثی‌ها و تأمین موشک برای آنها و از جمله تازه‌ترین موارد که آن شامل دو محموله تسلیحات ارسالی رژیم ایران برای حوثی‌ها که توسط نیروهای دریایی آمریکا توقیف شده است را اعلام کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است که، در تازه‌ترین موارد نقض تحریم‌ها از سوی رژیم ایران، مواردی از سوی وزارت دادگستری آمریکا فاش شده که شامل توقیف دو محموله تسلیحاتی حاوی ۱۷۱موشک زمین به هوا، ۸موشک ضدتانک و هم‌چنین ۱.۱میلیون بشکه فرآورده‌های نفتی رژیم ایران است که از طرف این رژیم برای شبه‌نظامیان حوثی ارسال که توسط نیروهای آمریکا در دریای عرب توقیف و مصادره شده است.
این گونه اقدامات رژیم ایران، بدون موضع قاطع و بازدارنده و اعمال تحریم‌هایی از سوی جامعه جهانی، سازمان ملل و شورای امنیت متوقف نخواهد شد.
دولت قانونی یمن در ادامه تأکید نمود که، مانع اصلی برقراری صلح در یمن، پافشاری رژیم ایران بر رفتار خصمانه و باج‌گیرانه خود علیه جهان از طریق ابزارهای خرابکارانه‌اش در قالب نیروهای نیابتی از جمله شبه‌نظامیان حوثی است.
که در راستای خدمت به توطئه‌های خطرناک و ویرانگر خود در اقدام علیه امنیت و ثبات کشورهای خلیج‌فارس، منطقه و ناوبری بین‌المللی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، استفاده می‌کند.
شایان ذکر است که وزارت دادگستری آمریکا بامداد روز چهارشنبه در بیانیه‌یی از مصادره دو محموله تسلیحات ارسالی رژیم ایران برای شبه‌نظامیان حوثی در دریای عرب خبر داده بود. در بیانیه‌یی اعلام کرد که محموله‌های مصادره شده مذکور شامل ۱۷۱موشک زمین به هوا و ۸موشک ضدتانک بودند.
نیروی دریایی آمریکا، این تسلیحات را از دو کشتی وابسته به رژیم ایران، هنگام گشت‌زنی در دریای عرب کشف و ضبط کرد که در مسیر رسیدن به دست حوثی‌ها در یمن در حرکت بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd15d80f-492e-49c9-bcc9-94f5c2f59023"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات