728 x 90

یانس یانشا: مردم شجاع ایران رژیم آخوندها را سرنگون خواهند کرد

یانس یانشا نخست وزیر پیشین اسلوونی
یانس یانشا نخست وزیر پیشین اسلوونی

یانس یانشا نخست وزیر اسلوونی تا ژوئن ۲۰۲۲، رهبرحزب دمکراتیک اسلوونی و رئیس شورای اتحادیه اروپا(ژوئیه تا دسامبر ۲۰۲۱) روز ۶مهرماه در پیامی در همبستگی با قیام مردم ایران نوشت: می‌دانیم که مردم شجاع ایران به‌زودی رژیم آخوندها را سرنگون خواهند کرد و همه جهان دمکراتیک و متمدن از شما حمایت می‌کنند. مقاومت کنید، سازماندهی کنید، بجنگید. پیروز می‌شوید.

پیام همبستگی با قیام مردم ایران

ایرانیان شجاع عزیز

قبل از هر چیز می‌خواستم به شما به‌خاطر قیام شما علیه دیکتاتوری مذهبی تبریک بگویم. از آنجایی که خودم دو بار زندانی سیاسی بوده‌ام به‌خوبی می‌دانم که چه قیمت کلانی این تظاهر کنندگان شجاع می‌پردازند. لیکن این قیمت رهایی مردم در ایران فردا را بهمراه خواهد داشت. می‌بینیم که این موج تظاهرات ضددولتی در ۳۱استان گسترش داشته و به‌رغم سرکوبی خشن و دستگیریهای گسترده ادامه دارد. روشن است که ماهیت سازمان یافتگی تظاهرات به این پشتکاری و انعطاف پذیری راه برده است و اعضای واحد های مقاومت (ام یی کی) در یک جامعه وسیعتری ادغام شده‌اند. در ویدئوها ما دانش‌آموزان، کارمندان و کارگران شجاع را می‌بینیم آشکارا همه اشکال دیکتاتوری را رد می‌کنند. این واضح است که مردم ایران اساساً زن‌ستیزی را رد می‌کنند و برابری کامل زن و مرد را به‌رسمیت می‌شناسند و خواهان جمهوری دمکراتیک بر اساس جدایی دین از دولت هستند.

ما می‌دانیم مردم شجاع ایران به‌زودی رژیم ملاها را سرنگون می‌کنند و همه جهان دمکراتیک و متمدن از شما حمایت می‌کند. مقاومت کنید، سازماندهی کنید بجنگید و پیروز می‌شوید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/201d85ec-979b-45ef-bd9b-a9256745aae0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات