728 x 90

یادواره شهدای فروغ اشرف درسهایی برای بشریت معاصر

شهدای فروغ اشرف
شهدای فروغ اشرف

گزیده‌ای از صحبت و پیامهای شهدای قهرمان حماسه ۱۹فروردین ۱۳۹۰

مجاهد شهید آسیه رخشانی

زنان اینجا همیشه به فکر این هستند که مثلا چکار می‌توانند انجام بدهند برای مردمشان که زودتر بتوانند ایران را آزاد کنند از دست رژیم.

من مجاهد خلق آسیه رخشانی مجاهد لم یرتابوا حاضر حاضر حاضر.

 

مجاهد شهید حسن اوانی

خدا را شکر می‌کنم که این افتخار به من داده شده که در شهر اشرف بمانم و شرف انسانی خودم را احیا کنم.

 

از وصیتنامه مجاهد شهید جعفر بارجی

امیدوارم که بتوانم با فدای جان ناچیز خود که هدیه‌ای ناقبل است قسمتی کوچک از وظیفه‌ای بزرگ را که در قبال خدا و خلق و به شکرانه این هدایت و نعمت بزرگ بر دوش دارم به انجام برسانم و ای کاش هزاران جان دیگر داشتم تا در این راه مقدس فدا کنم.

 

مجاهد شهید محمدرضا یزدان‌دوست

محمدرضا یزدان دوست در یک خانواده کارگری دیده به جهان گشود سرانجام در ۱۹فروردین ۱۳۹۰ همان‌طور که خودش نوشته بود به کمال سربلندی و احساس غرور رسید و سرفرازانه به جاودانه فروغهای آزادی پیوست.

 

غلام تلغری - تولد ۱۳۴۸ روستای دشت بزرگ اهواز

خیلی خوشحالم که یک کاری بکنم برای اشرفیهای عزیز از این فرصتی که به دست آوردیم و از این فرصت غنیمتی که به ما دادند بتونیم یک کاری بکنیم در پیشبرد هدفمون خواهش می‌کنم.

 

شهادت احمد آقایی

از خدا فقط یک آرزو دارم که قبل از مرگ یا شهادتم برادر مسعود را در آغوش بگیرم و رو در و چشم در چشم تجدید پیمان کنم. و غیر از این هیچ درخواست و آرزویی از خدا ندارم احمد آقایی

 

مجاهد شهید مهدیه مددزاده

این نقطه نقطه بین شرافت و بی‌شرافتی است که آدم ببینه با چشم ببینه ولی وایسه و نگاه کنه این دیگه مرزش است اینجا بود که به خودم گفتم نه خیر باید بلند شی نباید بشینی و فقط نگاه کنی.

 

مجاهد شهید علی‌اکبر مددزاده

رژیم تو خوابش هم نمی‌تونه ببینه چونکه ما انگیزه و هر چی که داریم از همین مقاومت ها و ایستادگیها که داخل زندانها میشه

 

مجاهد شهید مرتضی بهشتی ۱۳۵۶-۱۳۹۰

مادرم من به ایمانی که به حسین دارم به راه او ادامه دادم تا بتوانم آن خونهای ریخته شده مظلومانی که برای دفاع از خود و مملکت خود از جا برمی خواستند و آن نامردها و دژخیمان آنها را به‌شهادت می‌رساندند از آنها بگیرم.

 

مجاهد شهید قاسم اعتمادی

ما از ابتدا که به مجاهدین آمدیم مسیر مشخصی را انتخاب کردیم و آن هم چشمداشتن به پیروزی سهل و آسان و رسیدن به مقام و منصب نبود... همواره در آرزوی داشتن سعادت شهادت و راه محقق شدن آزادی خلقمان بودم.

همین چماقدارها و گروه‌های حزب‌اللهی و فالانژها بودند که از یک‌سو به هوادارا و اعضای سازمان حمله می‌کردند مجروح می‌کردند می‌کشتند از طرف دیگه علیه مجاهدین تبلیغات و لجن‌پراکنی می‌کردند

 

فرازی از صحبت‌های مجاهد شهید محمدرضا پیرزادی

یک پیام یاد گرفتم استواری پایداری ایستادگی و مقاومت بر سر آنچه اصول یک مجاهد خلق را تشکیل می‌دهد

نمی‌بینم این نسل یاد گرفته است با الگوی رهبری خودش که همیشه سیاوش‌وار در دل آتش بزند و سرفراز بیرون بیاید.

مجاهد شهید ناصر سپه‌پور

این روزها روزهای مسئولیت است روزها وفا کردن به عهد وپیمان روزهای فداست کاش می‌توانستم صدها جان می‌داشتم تا در راه خدا و خلق فدا کنم

مجاهد شهید مرضیه پور نقی:

با بیشترین آگاهی و در سلامت جسم و جان انتخاب کردم که یک اشرفی باشم و چون مجاهدان عاشورا با ایمان به حقیقت راه مقاومت شهادت را پذیرا شوم .

 

مجاهد شهید حسین احمدی

امیدوارم سال موفقی را با پیوند با ارتش آزادیبخش در پیش داشته باشیم

 

بازگویی جنایات مزدوران مالکی در حمله ۶مرداد۱۳۸۸ به اشرف توسط مجاهد شهید حسین احمدی در بیمارستان

... به‌صورت چمباتمه در اثر شکنجه‌هایی که شده بودم و دردی که داشتم روی زمین افتاده بودم یکی از نفرات پلیس از روی ماشین با جفت پا روی کمرم پرید که نفسم بند اومد حدود دو دقیقه نفسم گرفته بود

مجاهد شهید امیر مسعود فضل اللهی - مازیار

خواهر مریم سلام نمی‌دانم نامه را از کجا و چطور شروع کنم و احساس نیاز می‌کردم که با شما و برادر تجدید عهد کنم و بگویم که چقدر به این‌که عضو سازمان پرافتخار مجاهدین خلق ایران هستم افتخار می‌کنم و امروز در سوگند برادر تمام وجودم به لرزه افتاد و احساس کردم باید دوباره با این آرمان و با این رهبری تجدید عهد کنم تا پاسخگوی این دوران باشم .

 

مجاهد شهید زهیر ذاکری

اون موقع مدرسه می‌رفتم مدرسمون تعطیل بود فکر می‌کنم جمعه بود رفته بودم پیش پدرم تو اتاق کارش بودم و داشتم با یکی از فرهنگ لغت می‌گشتم ببینم معنی زهیر چیه هیچی نمیدونست بعد گفت داری چکار می‌کنی گفتم دارم دنبال معنی اسمم می‌گردم گفتش که می‌خواستم همان‌طوری که زهیر در رکاب امام حسین جنگید و شهید شد تو هم در رکاب برادر مسعود باشی.

 

مجاهد شهید حنیف کفایی

من در خارج بزرگ شدم و اونجا هیچ کمبودی امکاناتی نداشتم تحصیلات که امکاناتش فراوان بود دیپلمم را گرفته بودم تو خانواده ثروتمندی زندگی می‌کردم من دیپلم جامعه‌شناسی گرفته بود و حتی تو دانشگاه هم قبول شده بود

 

مصاحبه مجاهد شهید سعید اخوان درباره مجاهد شهید حنیف کفایی

همش به فکر بچه‌ها بود یک خصوصیت دیگه که حنیف داشت صبر و بردباریش بود که من حتی به شوخی به حنیف همیشه می‌گفتم که من آرزو به دل ماندم که یک بار ببینم عصبانی بشی

 

مجاهد شهید محمد قیومی

و این رو رژیم خوب تو گوشش فرو کنه که ارتش آزادیبخش در آینده‌ای نه چندان دور دمار از روزگار همشون در میاره

بالاترین افتخار و آرزویم این است که پس از مرگ روی سنگ قبرم نوشته شود مجاهد شهید محمد قیومی

مجاهد شهید سعید چاووشی

اسم همه ما مجاهد خلق است فرزندان مریم بزرگترین و مهمترین سرفصل زندگی ما همانا عبور از کوره‌های گدازان انقلاب بوده است که خودش را در سیمای رئیس‌جمهور برحق و حتمی ما نشان می‌دهد این زندگی راهی سرخ فام تا رسیدن به جامعه بی‌طبقه توحیدی است.

 

مجاهد شهید نسترن عظیمی در صحنه درگیری

اینی که دارین می‌بینین مقاومت اشرف ما مجاهدیم تا آخرش تا آخر سرنگونی تا وقتی که ترا به زباله دون تاریخ نیندازیم دست از این مقاومت بر نمیداریم

 

مجاهد شهید سعیدرضا پورهاشم

به‌خاطر اشرف بودنم این حق را دارم که در وصل به تو سرم را بالا بگیرم در وصل و یاد تو که در همه این سال‌ها با هر فتنه‌ای و محدودیتی در نگاه و قلبت نفس کشیدم و خودم را بازیافتم

مجاهد شهید ورقا سلیمانی

صمیمی و مهربان، فروتن و بی‌توقع زحمتکش و دلسوز. نامش ورقا بود مجاهد خلق ورقا سلیمانی نوشته بود نوشته بود با نثار کردن خون و جان در راه آزادی میهنم دین خود را برای خلق ایران ادا نمایم تا خمینی ضدبشر از ریشه کنده و بتوانیم ایرانی آباد و آزاد داشته باشیم

مجاهد شهید ضیا پورنادر

سخن از ضیا است مجاهدی با ۳۰سال سابقه مبارزه و مجاهدت اما بی‌هیچ ادعا و بی‌هیچ چشمداشت برای خود.

مجاهد شهید مسعود حاجیلویی

این قسمتی از نامه مسعود حاجیلویی به رهبری مقاومت است.

ایمان دارم که چنین روزی برآورده نمی‌شود مگر تحت رهبری شما و خواهر مریم، آری، سایه رحمت و مهربانی شما باید بالای سر مردم ایران باشد، شما مرهم دردها و رنجها این ملت هستید. با این امید است که سختی راه مبارزه برایم آسان می‌شود. با این امید است که می‌توانم از همه چیز گذشته و خود را فدیه این مسیر بکنم.

مجاهد شهید فائزه رجبی، پرستویی که با بهار آمد و با بهار رفت

مصاحبه مجاهد شهید فائزه رجبی با سیمای آزادی

در مراسم تحلیف وقتی داشتم سوگند می‌کرد پدرم مجاهد شهید عبدالرضا رجبی در صحنه حضور داره و نظاره‌گر این هست که من همون مسیر که خودش انتخاب کرده و براش شهید شده انتخاب کرده‌ام و ادامه دهنده مسیرش هستم و این خیلی برام لحظات شور و شعف داشت همین‌طور احساس کردم که با حاضر حاضر گفتنهایمان می‌تونیم اثباتگر می‌توان و باید خواهر مریم باشیم.

مجاهد شهید فاطمه مسیح

شیفته و سبک بال از نامه مجاهد شهید فاطمه مسیح به رهبر مقاومت:

خیلی دوست داشتم شما و تمامی مجاهدین را از نزدیک پیدا کنم و همراه آنها تا آخرین قطره خون و تا آخرین نفس بر علیه این آخوندهای دون صفت که به‌قول مادر رضایی‌ها نام هر حیوانی را روی آنها بگذاریم به آن حیوان ظلم کرده‌ایم بجنگم.

مجاهد شهید مجید عبادیان دهکردی

من هم با تمام وجودم حاضرم در این راه تا پای جان بایستم حتی اگر دژخیمان اشرف را اوین هم بکنند تا پای جان در رکاب و همراه خواهر مریم و برادر می مانم

 

مجاهد شهید علیرضا طاهرلو زندانی سیاسی سالهای ۶۰ تا ۷۰

بعد مستمر چهره بچه‌ها می‌آمد جلوی چشمم می گفتم صبح برم یکسری مزار شهدا بهشت زهرا و مزار شهدا را به هر قیمتی شده پیدا کنم نمی‌دانم یک ساعت یا دو ساعت طول کشید همینطوری بی‌اختیار تو این مسیر قدم می زدم و همینجوری با تک‌تک بچه‌ها صحبت می‌کردم آمدم از مزار بیرون گفتم دیگه دیر شده برگردم وقتی برمی گشتم احساس می‌کردم تک‌تک بچه‌ها از قبر آمده‌اند بیرون و باهام خداحافظی می‌کنند من بهشون باشون دست تکان دادم پیامتون رو برای سازمان می برم اگر‌چه شما اگر‌چه شما لایقتر از من بودید به سازمان بپیوندید ولی نمی‌دام شاید بار امانت روی دوش من گذاشته شد. باهاشون خداحافظی کردم.

مجاهد شهید مهدی برزگر

همچون یک مجاهد خلق متعهد می‌شوم که اوضاع از هر طرف که بچرخد اشرف شبه اوین هم بشود پای قیمت آن بیایم و آنرا برای خودمان و خلقمان فتح‌المبین تبدیل کنم.

مجاهد شهید فریدون عینی

تجربه سال‌ها مبارزه در ارتش آزادی و مقاومت برای آزادی ایران در گواهی است که او در وصیتنامه خود داد:

گواهی می‌دهم که نسل ما و راهبری عقیدتی ما در بغرنج‌ترین شرایط داخلی و بین‌المللی که عصر آزمایش بود و نبود احزاب و ایدئولوژیهای و انقلابات بود و همه را از صحنه به در کرد و بسیاری از مدعیان را از صحنه روزگار محو نمود در سایه ایدئولوژی انقلابی اسلام و فدا و صداقت رهبری مجاهدین درخشان‌ترین نبرد در رویارویی تمام‌عیار سیاسی، نظامی، ایدئولوژیک، فرهنگی با ارتجاع پلید حاکم بر ایران و کلیه هم‌پیمانان بین‌المللی آنرا به انجام رسانده‌ام.

 

مجاهد شهید صبا هفت‌برادران در هنگام جراحت:

ما تا آخرش ایستاده‌ایم، تا آخرش می‌ایستیم.

 

مجاهد شهید شهناز پهلوانی متولد ۱۳۴۱ رامهرمز لیسانسیه پرستاری

مجاهد شهید شهناز پهلوانی آذرماه ۱۳۸۹:

همیشه به‌خاطر بودن در زیر چتر رهبری مسعود و مریم سپاسگذار خدای یکتا هستم اگر‌چه می‌دانم حتی اگر سلول سلول وجودم زبان بگشایند قادر نیستم پاسخگوی حتی یک دقیقه هدایت و داشتن چنین رهبری باشم و آنرا جبران کنم.

 

مجاهد شهید خلیل کعبی

من هم عید رو به همه هم شهریهای عزیز و هم وطنهای عزیزم یکبار دیگه تبریک می‌گم شاد باشید شیرین کام باشید عید در واقع با هر چه پرشکوهتر پرشورتر پر نشاط تر به کوری چشم خامنه‌ای و اعوان و انصارش و همه آخوندها جشن بگیرید شادی کنید همه اشرفیها دلشون با شما می‌تپد و منتظر دیدار هر چه سریعتر و زودتر انشاءالله در قد. وم خواهر مریم و برادر در ایران آزاد و آباد با همه شما هموطنان عزیز جشن و عید و شادی بگیریم.

 

ترانه‌ای با صدای مجاهد شهید بهروز ثابت

با من صمیمی باش، تا رنگ گلها را امواج دریا را زیبا ببینم من

با من صمیمی باش تا در کنار تو تصویر دنیا را زیبا ببینم من

ای صاحب قلبم زیبا گل یاسم با من صمیمی باش من غرق احساسم

 

مجاهد شهید بهمن عتیقی

پیش برادر هم که رفتم بهش گفتم که می‌خوام حامل ارزشهای مجاهدی بشم. بتونم اونها رو تو خودم احیا بکنم و گفتم که تا آخرش تا دینش هستم و هیچ وقت ازش کوتاه نمی‌آم. این ارزشهایی که راحت به دست نیاوردم.

 

قهرمان شهید منصور حاجیان

اون موقع که نمی‌فهمیدم دردهاش که بعداً بود هیچی ائمه اطهار را به یاد می‌آوردم بعد خدا را صدا می زدم بعد یاد بچه‌های دیگه می‌کردم که همه همینطورند بعد خواهر مریم و برادر را به یاد می‌آوردم دیگه همه دنیا هر چیز مقدسی که بود می‌آوردم کمک می گرفتم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b3a7bd0-6111-4bde-b797-8ac24defba48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات