728 x 90

پیامهای همبستگی نمایندگان پارلمان رومانی با قیام مردم ایران

تصاویر شهیدان قیام آبانماه۹۸
تصاویر شهیدان قیام آبانماه۹۸

پیام ماریا اوجینا بارنا دبیر کمیته برابری در پارلمان رومانی

تظاهرات‌کنندگان در ایران با شعارهایشان علیه سران رژیم فاشیست مذهبی، خواست خود را برای برقراری یک جمهوری و استقرار دموکراسی به جهانیان اعلام کردند.

ما جنایات نیروهای سرکوبگر این رژیم استبدادی که با کشتار تظاهر کنندگان و شلیک گلوله از نزدیک به‌ سر و قلب آنها صورت گرفت را مصداق جنایت علیه بشریت می‌دانیم.

ما خواستار اعمال فشار حداکثری از طرف جامعه جهانی به‌ویژه اتحادیه اروپا به رژیم ایران هستیم.

جهان صدای مردم ایران را شنید و بر جامعه جهانی است که رژیم ایران را وادار به پاسخگویی کند.

من پیامم را با قسمتی از سخنان خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران به پایان می‌برم که خواستار اعزام یک هیئت تحقیق به ایران برای بررسی وضعیت کشته‌شدگان، مجروحان و زندانیان شد و تأکید کرد سران این رژیم برای ارتکاب جنایات علیه بشریت باید به دست عدالت سپرده شوند.

 

پیام رومئو نیکوآرا نماینده پارلمان رومانی رئیس کمیته پارلمانترها برای ایران آزاد

من رومئو نیکوارا نماینده پارلمان رومانی هستم. مردم ایران فریاد می‌کنند که حکومت ملایان را نمی‌خواهند. آنها به‌دنبال یک جمهوری دموکراتیک بر مبنای جدایی دین از دولت هستند. در جواب آنان گلوله‌های سربی مغزشان را متلاشی می‌کند.

ما در کمیته نمایندگان رومانی برای ایران آزاد این قتل‌عام را محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی افراد بازداشتی و توقف شکنجه و اعدام آنها هستیم.

من پیام خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران را یادآوری می‌کنم که مقاومت ایران بارها و بارها از شورای امنیت سازمان ملل، دولتها و نهادهای بین‌المللی حقوق‌بشر خواسته است برای متوقف کردن فاجعه قتل‌عام و سرکوب مردم ایران اقدام و برای آزادی افراد دستگیر شده اقدام عملی کنند.

 

پیام ماریا گرچه آ نماینده پارلمان رومانی عضو کمیته پارلمانترها برای ایران آزاد

من ماریا گرچه آ عضو کمیته نمایندگان رومانی برای ایران آزاد هستم.

ما خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی هستیم که در جریان قیامهای اخیر و اعتراضات تاکنون دستگیر شده‌اند.

ما از سازمان ملل ‌متحد و عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر می‌خواهیم تا سرکوب تظاهرات مردم ایران را قویاً محکوم کنند و از سازمان ملل درخواست کنند تا به فوریت هیاتی از ملل ‌متحد برای تحقیق پیرامون وضعیت شهیدان، مجروحان و دستگیرشدگان قیامها و اعتراضات اخیر به ایران فرستاده شود.

برایتان آرزوی موفقیت می‌کنم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/190201a8-84f2-432b-ac3c-8a31b7ae971a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات