728 x 90

گوایدو در تظاهرات کاراکاس: اعتراضات تا کناره‌گیری مادورو ادامه دارد

تظاهرات مردم ونزوئلا در حمایت گوایدو رئیس جمهور موقت
تظاهرات مردم ونزوئلا در حمایت گوایدو رئیس جمهور موقت

هزاران تن از طرفداران خوان گوایدو، رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا، روز شنبه ۱۳بهمن در کاراکاس پایتخت ونزوئلا و به‌ درخواست او، اقدام به تظاهرات علیه دولت نامشروع نیکلاس مادورو کردند.

 

وی در تظاهرات امروز اعلام کرد تا وقتی مادورو از قدرت کنار نرود و با برگزاری انتخابات جدید تحت نظارت بین‌المللی موافقت نکند، تظاهرات خیابانی ادامه خواهد یافت. خوان گوایدو از طرفدارانش خواست که به حضورشان در خیابانها ادامه دهند.

 

گوایدو در تظاهرات امروز کاراکاس اعلام کرد که اقلام بشردوستانه در روزهای آینده به ونزوئلا ارسال خواهد شد.

وی در میان هزاران تن از حامیانش در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، گفت: از جمله اقلام ارسالی، مواد غذایی و دارو خواهد بود.

 

آمریکا، پارلمان اروپا و کانادا، خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا به‌رسمیت شناخته‌اند.

 

اندکی پس از آغاز تظاهرات امروز، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت، تا وقتی که دموکراسی به ونزوئلا بازگردد، ما همراه مردم ونزوئلا هستیم و در کنار آنها ایستاده‌ایم.

 

رویترز: اتحادیه اروپا در راستای به‌رسمیت شناختن خوان گوایدو گام برمی‌دارد

دو دیپلمات اتحادیه اروپا گفتند، دولتهای این اتحادیه هفته آینده در راستای به‌رسمیت شناختن گوایدو به‌عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا گام خواهند برداشت.

 

خبرگزاری رویترز با مخابره این خبر افزود: وزرای اتحادیه اروپا این هفته در بخارست توافق کردند که از گوایدو فقط تا قبل از انتخابات جدیدی که ممکن است برگزار شود حمایت خواهند کرد.

رویترز از اسناد ارائه شده اتحادیه اروپا خبر داد که آنها از نقش ریاست‌جمهوری موقت از گوایدو حمایت خود را اعلام خواهند کرد.

 

جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ در پیامی گفت: معترضان در ونزوئلا برای دموکراسی می‌جنگند

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه ۱۳بهمن تظاهرات مخالفان نیکلاس مادورو در پایتخت و دیگر شهرهای ونزوئلا را گسترده خواند.

جان بولتون در پیامی در توئیتر نوشت، مردم ونزوئلا «برای دموکراسی و خلاص کردن خود از بندهایی که رژیم گذشته به پایشان بسته است می‌جنگند.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07709ae6-9956-460f-b2b5-bf6bb6336bfb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات