728 x 90

گمرگ لبنان از کشف ۹میلیون قرص مخدر به مقصد خلیج‌فارس خبر داد

کشف ۹میلیون قرص مخدر به مقصد خلیج‌فارس در لبنان
کشف ۹میلیون قرص مخدر به مقصد خلیج‌فارس در لبنان

دولت لبنان روز چهارشنبه ۸دی از کشف و ضبط محموله‌ای حاوی ۹میلیون قرص کاپتاگون که نوعی ماده مخدر روانگردان است، به مقصد خلیج‌فارس خبر داد.
گمرگ لبنان به‌نقل از بسام مولوی وزیر کشور اعلام کرد، قاچاق قرص کاپتاگون از این کشور به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در بحبوحه شکاف دیپلماتیک با این کشورها آنرا توطئه‌یی که خنثی شده است، توصیف کرد.

این مقدار قرص کاپتاگون در محموله‌ای از بار میوه پرتقال کشف شده است، چندین نفر در این ارتباط بازداشت شده‌اند و تحقیقات قضایی در این مورد آغاز شده است.


وزیر کشور لبنان در ادامه افزود: تحقیقات مشخص کرده که این قرص‌ها در کجا تولید و بسته‌بندی شده‌اند و چه کسی مسئول مخفی کردن آنها در محموله میوه‌ها بوده، اما نمی‌تواند جزئیاتی را درباره افرادی که دستگیر شده‌اند و آنچه تاکنون درباره این عملیات می‌دانند، فاش کند.
کشف و توقیف این محموله در حالی صورت می‌گیرد که لبنان در وضعیت وخیم اقتصادی در تلاش است تا شکاف دیپلماتیک جاری با عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و کویت را حل کند.


لازم به ذکر است که پیش از این، کشف چهار میلیون قرص کاپتاگون در محموله ارسالی از لبنان به عربستان کشف شده بود که به‌نقل از برخی منابع ادعا شده بود، این محموله عظیم کاپتاگون عازم کویت بوده است.
از این پیش‌تر، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشته بود، افراد حلقه داخلی حکومت سوریه به‌اضافه حزب الشیطان لبنان با ایجاد شبکه تولید و قاچاق مواد مخدر کاپتاگون درآمدهای میلیارد دلاری به‌دست آورده‌اند.
آمریکا که گروه حزب‌الشیطان لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی و هم‌چنین سازمانهای تبهکار بین‌المللی قرار داده، بارها اعلام کرده است که این گروه ضمن پیگیری هدف‌های دیگر، در قاچاق مواد مخدر و پول‌شویی نیز فعالیت دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb1e325e-6a96-4764-a7ad-e89ca192e423"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات