728 x 90

گلف نیوز: بلینکن این بار در مورد ایران درست متوجه شد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

گلف نیوز روز ۲۰خرداد در مطلبی درباره مذاکرات وین و خواسته رژیم ایران برای برداشتن تحریمها نوشت: «بلینکن این بار در مورد ایران درست متوجه شد. سرانجام ایالات متحده تشخیص داد که فعالیت‌های مخرب تهران صلح منطقه را تهدید می‌کند. به‌عنوان دور جدیدی از مذاکرات وین، با هدف احیای توافق هسته‌یی ایران، به‌نظر می‌رسد که دولت رئیس‌جمهور بایدن، طرف دیگر قضیه را درک کرده است، فعالیت‌های مخرب تهران که صلح منطقه‌یی را تهدید می‌کند…»

بلینکن به جلسه استماع سنا گفت: «من پیش‌بینی می‌کنم، حتی در صورت بازگشت به برجام، صدها تحریم از جمله تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ترامپ هم‌چنان پابرجا هستند». وی خاطرنشان کرد: «اگر آنها با برجام مغایرت نداشته باشند، تا زمانی که رفتار ایران تغییر نکند، باقی خواهند ماند».

منظور او از "رفتار"به دو چیز اشاره دارد؛ فعالیت‌های هسته‌یی ایران طی ۴سال گذشته و اقدامات بی‌ثبات کننده منطقه‌ای آن. بلینکن گفت، ایران«باید به این سوالات پاسخ دهد. این (کشور) باید در مورد فعالیت‌های گذشته شفاف باشد».

گلف نیوز درباره تهدید حملات شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در منطقه نوشت: بخش دیگری که آمریکا نسبت به آن ملاحظه به خرج داده سیاست‌های جنگ‌طلبانه رژیم ایران در منطقه به‌ویژه در عراق و یمن است. شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق حملات پهپادی خود را به پایگاههایی که نیروهای آمریکایی و عراقی را در خود جای داده‌اند، تشدید کرده‌اند.

در یمن، شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران به حمله به خاک عربستان با پهپاد عرضه شده از سوی تهران ادامه می‌دهند…

رژیم ایران به‌وضوح از نفوذ خود در کشورهای عربی و هم‌چنین حضور خود در سوریه و لبنان به‌عنوان یک ابزار چانه‌زنی در گفتگوهای خود با ایالات متحده در وین استفاده می‌کند. بنابراین تا زمانی که رژیم ایران تمایل به توقف فعالیت‌های مخرب خود نشان دهد، ضروری است که ایالات متحده این تحریم‌ها را حفظ کند.

موضع اخیر بلینکن انتخاب درستی است. استفاده از شبه‌نظامیان نیابتی، حمایت و تسلیح گروه‌های افراطی و دخالت آشکار در امور داخلی همسایگان تهدیدی چشمگیر برای منطقه و جهان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4331dd74-19c2-4d88-8992-4baa124cf56c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات