728 x 90

گسترش منطقه‌یی جنگ حوثیها و اسراییل تحول جدید در جنگ خاورمیانه

حمله اسراییل به پالایشگاه حوثیها در یمن
حمله اسراییل به پالایشگاه حوثیها در یمن

گسترش منطقه‌یی جنگ با حمله پهپادی حوثی‌ها به تل آویو و حمله هوایی سنگین اسراییل به حوثیهای وابسته به رژیم آخوندی و سپس حملات موشکی حوثیها تحول جدیدی در جنگ خاورمیانه ارزیابی شده است.

سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد ساعاتی پس از حمله اسراییل به بندر حدیده، یک موشک زمین به زمین از یمن به سمت اسراییل پرتاب شد. این موشک توسط سامانه ضدموشکی پیکان ۳ رهگیری و منهدم شد.

ارتش اسراییل هم‌چنین اعلام کرد روز شنبه مناطق شمال اسراییل هدف موشک‌باران و حملات پهپادی سنگین حزب‌الله و شاخه لبنانی حماس قرار گرفتند. در این حملات از جمله منطقه زائورا در بلندیهای جولان، هدف چند پهپاد انفجاری قرار گرفت که منجر به مجروح شدن دو سرباز اسراییلی و خسارات مادی در این مناطق گردید.

این منبع افزود در پاسخ به این حملات، شامگاه شنبه ارتش اسراییل دو انبار موشکی حزب‌الله را در منطقه عدلون را هدف قرار داد.

تلویزیون اسکای نیوز عربی روز یکشنبه ۳۱تیر گفت: سخنگوی حوثیها اعلام کرد حوثی‌ها یک عملیات نظامی علیه کشتی آمریکایی «بومب» را در دریای سرخ با تعدادی موشک بالستیک و پهپاد به مورد اجرا گذاشتند. این عملیات باعث شد که کشتی آمریکایی مورد اصابت مستقیم قرار بگیرد.

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی درباره تشدید تنش در جنگ غزه و منطقه گفت: تا وقتی تجاوزگریهای اسراییل ادامه دارد آرامش به منطقه باز نخواهد گشت.

 

تلویزیون رژیم - ۳۱تیر ۱۴۰۳:

آقای کنعانی با هشدار در خصوص تشدید تنش و گسترش آتش جنگ در منطقه در نتیجه ماجراجویی‌های صهیونیستها تأکید کرد وقتی تجاوزگریهای رژیم صهیونیستی در فلسطین به‌ویژه باریکه غزه ادامه دارد آرامش به منطقه باز نخواهد گشت.

جنبش حزب‌الله لبنان هم ضمن اعلام همبستگی با یمن اعلام کرد اقدام احمقانه رژیم صهیونیستی سرآغاز مرحله جدید و خطرناکی در درگیری ست که در سراسر منطقه صورت خواهد گرفت.

 

ارتش اسراییل شامگاه شنبه با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد در پاسخ به حمله پهپادی حوثیهای وابسته به رژیم ایران به تل آویو، جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل، عملیات گسترده‌یی را در ۱۸۰۰ کیلومتری اسراییل علیه اهدافی در بندر حدیده انجام دادند. بیانیه ارتش اسراییل می‌افزاید: بندر حدیده به‌عنوان گلوگاه ورودی تسلیحات رژیم ایران برای حوثیهای تروریست و منبع اقتصادی قابل توجهی برای آنها عمل می‌کرد.

رویترز به‌نقل از یک مقام نظامی اسراییل نوشت این عملیات به اهدافی با استفاده چندگانه، از جمله زیرساختهای انرژی حوثی‌ها ضربه زد. این حمله توسط جنگنده‌های اف. ۱۵ اسراییل انجام شد.

 

یک مقام وزارت دفاع اسراییل به سی.ان.ان گفت اسراییل پیش از این پاسخ دادن به حوثی‌ها را به آمریکا و انگلستان واگذار کرده بود، اما پس از حمله اخیر حوثی‌ها به تل آویو و کشته شدن یک شهروند، اسراییل تصمیمی گرفت خودش مستقیماً به حوثی‌ها پاسخ دهد. این مقام نظامی افزود وزیر دفاع اسراییل پیش از این حمله، وزیر دفاع آمریکا را از نسبت به آن مطلع کرده بود.

سی.ان.ان افزود: یک مقام کاخ‌سفید آمریکا گفت جو بایدن نسبت به تحولات خاورمیانه توجیه شده است. سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز گفت آمریکا هیچگونه هماهنگی با اسراییل برای انجام این حمله انجام نداده است، اما حق دفاع از خود را برای اسراییل به‌رسمیت می‌شناسد.

بنا به گزارش منابع پزشکی در یمن، در این حمله ۶تن کشته و ۸۰تن مجروح شدند.

 

درباره حملات اسراییل به غزه خبرگزاری فلسطینی وفا روز یکشنبه به‌نقل از منابع محلی گزارش داد برای حملات هوایی هواپیماهای جنگی اسراییل به اردوگاه نصیرات، دو نفر، از جمله یک کودک کشته و دهها تن مجروح شدند. منابع پزشکی در غزه از افزایش شمار قربانیان بمبارانهای اسراییل به ۶۴ تن از صبح شنبه تا یکشنبه خبر دادند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین آخرین آمار قربانیان حملات اسراییل به غزه را ۳۸هزار و ۹۸۳کشته و ۸۹هزار و ۷۲۷مجروح اعلام کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95aadeb7-9614-4cad-a69d-37dad7cfeaf2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات