728 x 90

گسترش سیاه زخم در شهرهای ایران

بیماری  سیاه زخم
بیماری سیاه زخم

بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۲۰بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستانهای امام رضا و قائم مشهد مشاهده شده است. وی افزود: ویروس دلتا زمینه ضعف سیستم ایمنی را فراهم می‌کند و بیماری قارچ سیاه نیز در پی ضعف سیستم ایمنی ایجاد می‌شود. (خبرگزاری ایرنا رژیم۴ شهریور)

 

قارچ سیاه‌

این روزها قارچ سیاه یا سیاه زخم هم در کنار کرونا در چند استان کشور در حال گسترش است.

قارچ سیاه یا سیاه زخم، نوعی عفونت قارچی خطرناک است. این بیماری در افرادی که سیستم دفاعی بدنشان ضعیف شده باشد و به هر علتی توان مبارزه با بیماریهای عفونی را از دست داده باشند، امکان بروز پیدا می‌کند.

نشانه‌های ابتلا به این بیماری، آبریزش بینی، تورم و درد یک‌طرفه صورت، سردرد، تب و التهاب‌های پوستی و چشم است.

قارچ سیاه از راه تنفس، یا خوردن غذای آلوده یا قرار گرفتن در نزدیکی اماکن آلوده به کود حیوانی یا سبزیجات و میوه‌های آلوده گسترش می‌یابد؛ اما مسری نیست.

دیابت و هر بیماری‌ای که سیستم ایمنی بدن را هدف قرار دهد (مانند ایدز) می‌تواند زمینه بروز این بیماری را ایجاد کند. داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن که برای مقابله با کرونا استفاده می‌شوند هم همین خاصیت منفی را دارا هستند.

کارشناسان علت شیوع این بیماری خطرناک در ایران را، نبود شیوه‌های درست مقابله با کرونا، به‌ویژه قرنطینهٔ علمی همراه با تحمیل هزینه به مردم عنوان می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d73fe6ed-f7c8-4656-b94d-d73a68c968af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات