728 x 90

گسترش تظاهرات در بیروت به‌دنبال کناره‌گیری سعد حریری از تشکیل دولت

گسترش تظاهرات در بیروت
گسترش تظاهرات در بیروت

به‌دنبال صدور اعلامیه‌ای از سوی سعد حریری مبنی بر کناره‌گیری وی از تشکیل دولت؛ هزاران لبنانی به خیابان‌ها ریخته و برخی جاده‌ها در نزدیکی مناطق سنی‌نشین بیروت را مسدود کردند.
تصمیم کناره‌گیری سعد حریری به‌دنبال ماهها کشمکش بین وی و عون رئیس جمهور لبنان پیرامون تشکیل دولت انجام شد. امری که بی‌ثباتی در لبنان را بیش‌از‌پیش گسترش داده تا جایی که ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه گفت، به‌نظر می‌رسد رهبران لبنان قادر به یافتن راه‌حلی برای بحرانی که ایجاد کرده‌اند نیستند و عدم تشکیل یک کابینه را حادثه وحشتناک دیگری دانست.


فیلمهای دریافتی از بیروت پایتخت لبنان حاکی از وقوع و گسترش درگیریهای خونین بین مردم و ارتش لبنان است که با گلوله‌های جنگی به سوی تظاهر کنندگان شلیک می‌کند.

وزیر امور خارجه فرانسه ژان ایو لودریان گفت، به‌نظر می‌رسد رهبران لبنان قادر به یافتن راه‌حلی برای بحرانی که ایجاد کرده‌اند نیستند و عدم تشکیل یک کابینه را حادثه وحشتناک دیگری دانست (رویترز ۲۴تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/826faf95-f2b0-4f3c-8ac8-0e9439e69371"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات