728 x 90

گزارشی از آتش‌سوزی در زندان اوین و آخرین وضعیت شماری از زندانیان

آتش سوزی در اوین
آتش سوزی در اوین

سایت هرانا روز جمعه ۲۹مهرماه در گزارشی از آتش‌سوزی عمدی و مهندسی شده رژیم در زندان اوین و آخرین وضعیت شماری از زندانیان نوشت: به‌دنبال رخدادهای روز شنبه ۲۳ مهرماه زندان اوین، شماری از زندانیان به خارج از این زندان منتقل شدند. تعدادی از آنها به زندان رجایی شهر منتقل شدند و از وضعیت برخی نیز به‌رغم گذشت ۵روز، اطلاعی در دست نیست. این موضوع منجر به افزایش نگرانی خانواده آنها شده است. بنا بر اعلام منابع رسمی در این رویداد، ۸ زندانی جان باختند و ۶۱ زندانی دیگر مجروح شدند.

اسامی ۱۶تن از زندانیان زندان اوین که به زندان گوهردشت کرج منتقل شده‌اند را هرانا گردآوری کرده است.

هرانا نوشت: شماری از آنها که بر اثر ضربات باتون و اصابت تیرهای ساچمه‌ای دچار مجروحیت عمدتاً سطحی شده بودند، از دریافت خدمات پزشکی مناسب محروم هستند.

در گزارش هرانا به اسامی ۳۵تن از زندانیان سیاسی که از بندهای خود در زندان اوین خارج و به محل نامعلومی منتقل شده‌اند اشاره شده است.

در این گزارش به اسامی ۴۵تن از شهروندان اشاره شده است که اغلب زندانیان سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین عنوان شده است.

مأموران داخل بند زنان گاز اشک‌آور انداخته و تمام دربهای این بند را بستند. در بند ۷ و ۸ درگیری و تیراندازی با تیر ساچمه‌ای و جنگی و از گاز اشک‌آور استفاده کرده و پس صدها زندانی را به هواخوری منتقل کردند که تا سحرگاه آنها را مورد ضرب و شتم و توهین قرار دادند.

در این رخداد که قوه قضاییه از کشته شدن ۸ زندانی خبر داده بود، حسین جزی، ۲۱ساله توسط این رسانه احراز هویت شد. بنا بر اطلاعاتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، وی یکی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر در تهران است، با این‌حال مرکز رسانه قوه قضاییه با انتشار گزارشی مدعی شده که وی از محکومان جرایم سرقت بوده که در تاریخ ۱۹تیر ۱۴۰۱، بازداشت شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd5fc1c1-9c93-4db4-b8fd-b9235318ca00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات