728 x 90

گزارشی از جنایات و فشارهای استثمارگرانه رژیم چپاولگر آخوندی علیه کولبران زحمتکش کرد

کولبران کرد
کولبران کرد

گزارشی درباره وضعیت کولبران زحمتکش کرد و جنایتها و اٍعمال فشارهای استثمارگرانه و ضدانسانی رژیم چپاولگر آخوندی:

کولبری کاری بسیار سخت و پرمشقتی است که نه تنها آسیبهای جسمی به‌خاطر استمرار حمل بارهای سنگین را به‌دنبال دارد، بلکه درآمد ناچیز کولبران و بازاریان مرزی چون خوشایند دزدان و چپاولگران حاکم نیست و همه چیز را برای جیبهای گشاد خودشان می‌خواهند، مأموران جنایتکارشان را گمارده‌اند که این زحمتکشان را به گلوله ببندند و کشتار کنند. و با بستن مرزها سالهاست میلیونها تن از بازاریان و کسبه شهرهای مرزی را که تنها راه درآمدشان واردکردن کالاهای مختصری است که توسط کولبران حمل می‌شود بخاک سیاه نشانده‌اند.

رژیم وحشی آخوندها حتی اسبها و قاطرهای کولبران راهم کشتار می‌کند و مناطق مرزی پیوسته شاهد صحنه‌های فجیعی از این جنایتها و اعتراضات کولبران زحمتکش است.

البته این وضعیت محصول بیش از سه دهه حاکمیت دیکتاتوری فاسد آخوندهاست. در ماده ۲۶بیانیه شورای ملی مقاومت ایران در مرداد ماه گذشته در این باره ‌آمده است:

یکی از نمادهای روشن بحران بیکاری و عبور اقتصاد کشور از مرزهای فاجعه، کولبری و جان باختن مستمر کولبران در اثر شلیک مأموران رژیم یا در اثر سرما و ریزش بهمن است. در حالی که سالانه ۲۵میلیارد دلار (سه برابر بودجه عمرانی کشور) معاملات قاچاق در ایران صورت می‌گیرد که سرنخ آن در دست خامنه‌ای و سپاه پاسداران است. شمار زیاد کولبران محروم، که برخی منابع آن را ۳۰۰هزار نفر اعلام می‌کنند (خبرگزاری حکومتی ایلنا،۲۰بهمن ۱۳۹۵) و از هیچ‌گونه حقوق کار برخوردار نیستند، به بهانه به‌اصطلاح مبارزه با قاچاق، هدف تهاجم حکومت هستند. کولبران که در میان آنها از کودکان ۱۰ساله تا زنان و مردان ۸۰ساله و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز دیده می‌شوند، به‌طور مستمر در معرض خطراتی مانند تیراندازی مستقیم نیروهای سرکوبگر انتظامی رژیم، ریزش بهمن، غرق شدن در رودخانه، سرمازدگی یا سقوط به دره قرار دارند.

رژیم دزد و غارتگر آخوندی که میلیاردها دلار کالای قاچاق از بنادر ویژه سپاه پاسداران وارد می‌کند کولبران زحمتکش را به بهانه وارد کردن جنس قاچاق با شقاوت آخوندی به رگبار گلوله می‌بندند و خانواده‌های زیادی را بی‌سرپرست می‌کنند.

یک گزارش که در رسانه‌های خود رژیم در اردیبهشت ماه درج شده به‌خوبی‌ دلیل بستن مرزها و جنایتها و کشتار چند ساله اخیر صدها کولبر محروم را توسط رژیم را افشا می‌کند.

۴هفته از اعتصاب بازاریان شهرهای مرزی در استانهای کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی به‌دلیل بستن مرزها و افزایش هزینه تعرفه‌های گمرکی می‌گذرد یکی از بازاریان بانه به یک رسانه رژیم می‌گوید:‌کولبرها برای وارد کردن هر کیلو بار از مرز چهار هزار تومان دستمزد می‌گیرند، در حالی که دولت می‌خواهد خودش این بار را وارد کند و به جای چهار هزار تومان برای هر کیلو بار از ما ۱۵هزار تومان بگیرد. یعنی کولبری که با وارد کردن یک یخچال سایدبای ساید ۲۰۰هزار تومان دستمزد می‌گرفته بیکار می‌شود و ما هم برای وارد کردن این یخچال باید به دولت ۸۰۰هزار تومان پول بدهیم.

این رسانه حکومتی با تیتر چشم کولبران به مرز! می‌نویسد:‌کولبرها یکی یکی از هم خبر می‌گیرند تا اگر اندک جایی از مرز باز باشد، شبانه به کردستان عراق بروند و اندکی جنس بیاورند تا شاید به اندازه ۱۰۰یا ۲۰۰هزار تومان کسب معاش و زندگی‌شان بگذرد. بیمه کولبرها، کارت گمرک و کارت پیلهوری همه اینها تنها در حد حرف باقی مانده و هیچ کمکی به زندگی و گشایش رزق و روزی کولبران نکرده است. تنها عایدی‌اش برای آن‌ها، ترس و اضطراب‌شان از تیرخوردن و کشته‌شدن است که در مقابل رفت‌ و آمدشان به مرز باید بپردازند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc885221-a61e-4170-a874-aece0bfb0e23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات