728 x 90

گزارشهای رسانه‌های خبری از تظاهرات بزرگ ایران آزاد در استکهلم

تظاهرات بزرگ ایرانیان در استکهلم سوئد
تظاهرات بزرگ ایرانیان در استکهلم سوئد

تلویزیون کانال ۴سوئد:

تظاهرات بزرگ ایران آزاد در استکهلم ـ تلویزیون کانال ۴سوئد

تلویزیون کانال ۴سوئد کانال اصلی تلویزیون این کشور در گزارشی از تظاهرات ایران آزاد در استکهلم گفت:

هزاران تن از ایرانیان تبعیدی برای اعتراض به نقض حقوق‌بشر در ایران دست به تظاهرات زدند. تظاهر کنندگان همچنین به اقدامات رژیم ایران در خلیج‌فارس معترض هستند.

یک تظاهر کننده به تلویزیون کانال ۴سوئد گفت: رژیم ایران از جهان باج می‌گیرد. بیش از ۴۰درصد نفت جهان از خلیج‌فارس عبور می‌کند و بنابراین آنچه که رژیم ایران انجام می‌دهد باج‌گیری است.

 

العربیه -۲۱ژوئیه ۲۰۱۹

روز شنبه هزاران تن به دعوت سازمان مجاهدین خلق و در کادر سلسله تظاهراتها در پایتختهای اروپایی به خیابانهای استکهلم آمده و از کشورهای اروپایی خواستار حمایت از مردم ایران برای تغییر رژیم شدند.

تظاهر کنندگان در شعارهای خود نقض گسترده حقوق‌بشر توسط رژیم ایران و ادامه سرکوب و جنگ‌افروزی و طرح و برنامه رژیم برای به‌دست آوردن سلاح هسته‌یی و صدور تروریسم و بنیادگرایی به منطقه و جهان را محکوم کردند.

برخی از سیاستمداران در حمایت از این تظاهرات و در همبستگی با مردم ایران سخنرانی کردند که می‌توان به مگنوس اوسکارسون نماینده پارلمان سوئد، راما یاد وزیر پیشین حقوق‌بشر فرانسه، سناتور لوچو مالآن عضو مجلس سنای ایتالیا، ادوارد جولیوس سولنس وزیر پیشین محیط‌ زیست ایسلند و کیمو ساسی پارلمانتر سابق از مجلس فنلاند اشاره کرد.

مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در پیامی به این تظاهرات، تظاهر کنندگان را صدای خروشان کانون‌های شورشی و ارتش آزادیبخش ملی در سراسر جهان توصیف کرد که برای رهایی مردم‌ ایران از اختناق و فقر و بی‌عدالتی قیام کرده‌اند.

مریم رجوی از اتحادیه اروپا تحت ریاست دوره‌ای فنلاند خواست مراکز اصلی آزادی کشی و سرکوب و تروریسم یعنی بیت خامنه‌ای و سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات را لیست‌گذاری تروریستی کرده و مورد تحریم همه‌جانبه قرار دهد.

وی همچنین خواستار محاکمه و مجازات مزدوران این رژیم و اخراج آنهااز اروپا و به‌رسمیت شناختن حق مردم ایران برای مقاومت به ‌منظور سرنگونی رژیم و استقرار دموکراسی و حاکمیت جمهور مردم شد.

به نوبه خود مگنوس اسکارسون پارلمانتر سوئدی گفت:‌ رژیم ایران از وحشی‌ترین رژیمها در جهان است و سوئد باید از خواسته‌های مردم ایران حمایت کند.

راما یاد وزیر پیشین حقوق‌بشر فرانسه نیز گفت:‌ یک اپوزیسیون قدرتمند به‌عنوان جایگزین رژیم ایران وجود دارد و می‌تواند ایران را از نابودی و ویرانی که دیکتاتوری مذهبی با خود بهمراه آورده نجات دهد.

سناتور ایتالیایی لوچو مالآن دولتهای اروپایی را مخاطب قرار داد و گفت:‌ آنها بایستی به سیاست سازش با رژیم ایران که کارنامه ۴۰ساله آن مملو از سیاهی است پایان دهتد.

 

حمایت هزاران تظاهر کننده در استکهلم از طرح ده ماده‌ای مریم رجوی

اسکای نیوز-۲۰ژوئیه ۲۰۱۹

روز شنبه هزاران نفر نفر از مخالفان ایران در تظاهرات بزرگی در استکهلم پایتخت سوئد شرکت کرده و از اتحادیه اروپا خواستند که در مقابل رژیم ایران سیاست قاطعانه‌ای اتخاذ کرده و آنرا به‌طور همه‌جانبه تحریم کند.

تظاهر کنندگان حمایت کامل خود را از سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران و طرح ۱۰ماده‌ای مریم رجوی برای ”ایران آینده“ ابراز کرده و برقراری رابطه با رژیم آخوندی و ترویج آنرا به‌شدت محکوم کردند و از دولتهای اروپایی خواستار محاکمه و پیگرد و اخراج اعضای اطلاعات (رژیم ایران) شدند.

مریم رجوی تظاهر کنندگان را ”صدای خروشان کانون‌های شورشی و ارتش آزادیبخش ملی در سراسر جهان توصیف کرد که برای رهایی مردم‌ ایران از اختناق و فقر و بی‌عدالتی قیام کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad0841ee-a316-4bee-90f1-8c12230b54ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات