728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

بنا به دانشگاه پزشکی اصفهان ۱۷۲۱۷بیمار کرونایی در بیمارستانهای دانشگاه جان باختند، به این ترتیب شمار کل قربانیان ۳۱۵هزار یعنی ۲.۵برابر عدد رسمی می‌شود، اما بسیاری از قربانیان در دانشگاه ثبت نمی‌شود و شرایط بسیاری از استانها وخیم‌تر از اصفهان است

  • عضو کمیته علمی ستاد کرونا: هر کس کرونا گرفت بدانید اُمیکرون دارد
  • عضو کمیته علمی ستاد کرونا: وقتی نقشه کرونایی کشور قرمز می‌شود، دیگر کاری نمی‌شود انجام داد زمان پیشگیری الآن است
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: از ابتدای شیوع کرونا ۱۷۲۱۷بیمار کرونایی در اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل جان‌باخته‌اند
  • دانشگاه پزشکی شیراز: زنگ خطر مواجهه با پیک جدید کرونا اُمیکرون به صدا درآمده است
  • درفارس، طی ۲۴ساعت گذشته بار دیگر شمار مبتلایان سه رقمی شد و ۱۲۴بیمار بستری شدند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر سه‌شنبه ۳۰آذر ۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۸۴۸۸نفر، در اصفهان به ۳۳۸۱۵نفر، در بوشهر به ۵۴۶۹نفر، در تهران به ۱۱۴۸۹۰نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۷۹۰نفر، در خراسان جنوبی به ۴۳۱۶نفر، در خراسان شمالی به ۶۲۶۸نفر، در سمنان به ۶۴۸۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۵۷۵نفر، در فارس به ۱۸۴۷۰نفر، در کرمانشاه به ۹۱۵۹نفر، در گلستان به ۱۰۶۹۵نفر و در گیلان به ۱۷۰۴۵نفر رسیده است.

مردانی عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «افزایش ابتلا به کرونا چیزی به جز امیکرون نیست. هر کس کرونا گرفت بدانید امیکرون دارد» (همشهری ۳۰آذر۱۴۰۰).

شمسی‌گوشکی، عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «وقتی نقشه کرونایی کشور قرمز می‌شود، دیگر کاری نمی‌شود کرد و با بستری زیاد در بیمارستانها و ICU و تعداد بالایی مرگ‌ومیر مواجه می‌شویم، زمان پیشگیری الآن است» (ایسنا ۳۰آذر۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: شیوع دلتا در ایران دو هفته بعد از اروپا بود. در مورد اُمیکرون نیز همین اتفاق خواهد افتاد (ایسنا ۳۰آذر۱۴۰۰).

در اصفهان، بر اساس اعلام دانشگاه پزشکی، از ابتدای این پاندمی ۱۷هزار و ۲۱۷بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل جان‌باخته‌اند (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰آذر۱۴۰۰). اگر این نسبت از قربانیان را به کل کشور تعمیم دهیم، میزان قربانیان حدود ۳۱۵هزار نفر یعنی دو نیم برابر عدد وزارت بهداشت است. این در حالیست که بخش زیادی از قربانیان در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه ثبت نمی‌شوند و شرایط پزشکی و بهداشتی در بسیاری از استانها بسیار وخیم‌تر از اصفهان است.

در فارس، بعد از دو هفته که بستریهای کرونایی دو رقمی شده بود، طی ۲۴ساعت گذشته ۱۲۴بیمار کرونایی در استان بستری شدند (ایسنا ۳۰آذر۱۴۰۰). مشاور سرپرست دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «با توجه به شناسایی نخستین مورد ابتلا به «اُمیکرون» در کشور، زنگ خطر مواجهه با پیک جدید کرونا به صدا درآمده است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۳۰آذر۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰آذر۱۴۰۰ (۲۱دسامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ae780f4-adc4-467e-8d32-b66f334b74c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات