728 x 90

گزارش کانون‌های شورشی و شورشگران از زاهدان، تهران، کرج، شیراز، عسلویه، سنندج، کرمانشاه و مشهد

قیام با کانونهای شورشی
قیام با کانونهای شورشی

گزارش کانون‌های شورشی و شورشگران از زاهدان، تهران، کرج، شیراز، عسلویه، سنندج، کرمانشاه و مشهد

 

گزارش کانون شورشی از زاهدان - مهر ۱۴۰۱

مردم در زاهدان بعد از نماز جمعه، تجمع کردند و شعار مرگ بر دیکتاتور و هم‌چنین شعار از زاهدان تا کردستان جانم فدای ایران و مرگ بر بسیجی می‌دادند اما بیشترین شعار، شعار مرگ بر خامنه‌ای بود. مردم به بانکها حمله کردند و پلیس ضدشورش آمد و غلظت نظامی بالا بود. در شهر دارند مردم بیگناه را دستگیر می‌کنند. در کل استان اینترنت را قطع کردند. سپس نیروهای سرکوبگر، شلیک کردند به دو نفر مستقیم شلیک کردن خود من هم دو تا ساچمه خوردم. درگیری در بازار و در منطقه مشترک شیر آباد و کوثر بود. هنگام درگیری شعار می‌کشم می‌کشم آن که برادرم کشت می‌دادیم.

 

گزارش کانون شورشی از کرج - مهر ۱۴۰۱

روزهای اول قیام خیلی کتک خوردم، بعد به این نتیجه رسیدم که نباید دستم خالی باشد هر نقطه‌ای که می‌خواهیم برویم تظاهرات کنیم، یک چوبی که تراش داده شده را یک جایی می‌گذارم و در درگیری بیرون می‌آورم. امروز با این چوب شیشه‌های ماشین مزدوران را اساسی خرد کردم و با این چوب تا توانستم مأموران را کتک زدم تصمیم گرفته‌ام برای این‌که کتک نخورم حداقل یک چوب اساسی با خود ببرم.

 

گزارش کانون شورشی از کرج - مهر ۱۴۰۱

با چند نفر از جونان کرج گروه شدیم و رفت و آمدهای معاون سپاه کرج را زیر نظر گرفتیم و در یک موقعیت مناسب معاون سپاه کرج را به‌شدت کتک زده و گوشمالی دادیم و از منطقه خارج شدیم.

 

گزارشی از شیراز

به خیابان علی بن‌حمزه شیراز رفته بودم. در این خیابان، جوانها شعار مرگ بر دیکتاتور می‌دادند و درگیری بین جوانها و نیروهای سرکوبگر شدید بود و منقطه خیلی شلوغ شده بود.

 

گزارشی از عسلویه

صبح در پتروشیمی بوشهر، مأموران حراست هنگام ورود کارگران می‌خواستند آنها را تفتیش کنند، اما کارگران آنها را ابتدا هو کردند و سپس علیه آنها دسته‌جمعی شعار دادند. صحنهٔ جالبی بود. حراست وامانده بود و از تفتیش دست کشیدند.

 

گزارشی از سنندج

سنندج حالت شهر جنگی دارد. چند جوان کوکتل به دست که آنها را به سمت نیروهای سرکوبگر پرتاب می‌کردند. جوانان در خیابان نمکی یک موتور را آتش زدند. در همین خیابان، جنگ و گریز است و مردم شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر می‌دادند. در دهگلان کردستان نیز جوانان جاده را با آتش بستند و شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

 

گزارشی از تهران

رفته بودم نازی آباد ابتدا تظاهرات از خیابان مدائن شروع شد و شعارهای مرگ بر دیکتاتور می‌دادند، گارد ویژه وارد شد و به تظاهر کنندگان ساچمه‌ای شلیک کرد. تظاهر کنندگان هم به آنها هجوم بردند و درگیری شد. مغازه‌ها به حمایت از تظاهر کنندگان مغازه‌هایشان را بستند.

 

گزارشی از کرمانشاه

امروز دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه جمع شده بودند و شعار می‌دادند. یک آخوند سعی می‌کرد به دانشجویان بقبولاند که شعار ندهند. اما دانشجویان با صدای کوبنده با شعار توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه این آخوند را از دانشگاه بیرون کردند.

 

گزارشی از مشهد

در تظاهرات بودیم. نیروهای سرکوبگر به ما حمله کردند. آنها شیوهٔ جدیدی در پیش گرفته بودند که باید همه مطلع شوند. آنها با لباس‌شخصی وارد جمعیت می‌شوند و تظاهر کنندگان را هول میدن. وقتی نفرات از هم جدا میافتن، مأموران به نفراتی که تکی و جدا افتاده‌اند، حمله می‌کنن. خود مرا به این شکل مورد حمله قرار دادند و زدند. ولی توانستم فرار کنم.

 

(مجاهدین -۲۱آبان ۱۴۰۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc5ad167-e509-4527-b819-df6c367798bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات