728 x 90

گزارش دی پرسه اتریش از محاکمه دیپلمات تروریست رژیم در بلژیک

محاکمه دیپلمات تروریست رژیم در بلژیک
محاکمه دیپلمات تروریست رژیم در بلژیک

دی پرسه اتریش با عنوان «ایران: توطئه ترور از وین آغاز شد» نوشت: به‌نظر می‌رسد سرنخهای بزرگترین نقشه تروری که طی سالهای گذشته در خاک اروپا طراحی شد در سفارت رژیم ایران است که در قصری در وین قرار دارد . سوءقصد می‌بایستی علیه گردهمایی مخالفان رژیم [ایران] شورای ملی مقاومت ایران در ویلپنت در حومه پاریس باشد.

نتایج‌ این ترور می‌توانست ویرانگر باشد: شرکت‌کنندگان و مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت و هم‌چنین مهمانان بین‌المللی از رودی جولیانی گرفته تا استفان هارپر نخست‌وزیر سابق کانادا و تا برنارد کوشنر وزیر خارجه اسبق فرانسه در این تجمع شرکت داشتند. سوءقصد در دقایق آخر خنثی شد.

۴ متهم از تاریخ ۲۷نوامبر -۷آذر ساعت ۹صبح در برابر دادگاهی در شهر آنتورپ به جرم تلاش برای قتل تروریستی و عضویت در تشکل تروریستی پاسخگو خواهند بود: یک زوج ایرانی بلژیکی یک نفر دیگر به نام مهرداد و اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت رژیم ایران در وین که تحت ”پوشش دیپلماتیک“ در سطح یک افسر وزارت اطلاعات رژیم ایران - در واحد ۳۱۲ که توسط اتحادیه اروپا به‌عنوان سازمان تروریستی شناخته شده، خدمت می‌کرده است.

در نامه‌ٔ سرویس اطلاعاتی بلژیک خطاب به دادستان این پرونده آمده است اسدی ”فرمانده عملیاتی“ برای سوءقصد در گردهمایی ویلپنت بود. وی مواد منفجره را دو روز قبل از انجام سوءقصد طراحی شده به ۲نفر از همدستانش تحویل داده است.

اسدالله اسدی یک روز بعد از خنثی شدن سوءقصد در ویلپنت به دام افتاد و پلیس آلمان بر اساس یک حکم جلب اروپایی که بلژیک صادر کرده بود، وی را دستگیر کرد.

طبق اطلاعات دی ”پرسه“ اسدی رئیس بخش سرویس مخفی رژیم ایران در وین بوده و در سیستم اطلاعاتی رژیم در اروپا نقش مرکزی داشت. «دی پرسه اول آبان۹۹»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71c75d8f-10a8-4a53-b62e-4c50f6a9db92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات