728 x 90

گزارش نیوزویک از سخنرانی مایک پنس در اجلاس ایران آزاد و واکنش غیظ‌آلود هیأت حکومت آخوندی در ژنو

سخنرانی مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا تا ژانویه ۲۰۲۱ - در کنفرانس ایران آزاد ۲۰۲۱ در واشنگتن
سخنرانی مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا تا ژانویه ۲۰۲۱ - در کنفرانس ایران آزاد ۲۰۲۱ در واشنگتن

گزارش نیوزویک از سخنرانی مایک پنس در اجلاس ایران آزاد و واکنش غیظ‌آلود هیأت حکومت آخوندی در ژنو

نیوزویک۹اکتبر۲۰۲۱ (۱۸ آبان ۱۴۰۰) در گزارشی از اجلاس ایران آزاد ۲۰۲۱ در واشنگتن که موضوع آن حسابرسی از ابراهیم رئیسی برای جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی، دخالت‌های منطقه‌یی و سرپیچیهای اتمی آخوندها بود، نوشت: در برنامه‌یی که در ماه اکتبر در واشنگتن توسط مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت به رهبری مریم رجوی برگزار شد، مایک پنس مجاهدین خلق ایران را جنبشی به‌خوبی سازمان یافته، کاملاً آماده، کاملاً با کیفیت و یک آلترناتیو دارای حمایت مردمی در مقابل رژیم حاکم بر ایران، توصیف کرد و گفت مریم رجوی برای جهان الهام‌بخش است.

این سخنرانی همان‌طور که انتظار می‌رفت «مبارزه‌طلبانه» بود و در راستای تمامی مواضع قابل انتظار از طرف کاندیداهای حزب جمهوریخواه برای ریاست‌جمهوری سال۲۰۲۴ بود.

«مایک پنس» بخشی از استراتژی «فشار حداکثری» پرزیدنت «دونالد ترامپ» بود که اقتصاد رژیم ایران را با تحریم‌ها تحت فشار قرار داد و تلاش کرد این رژیم را در صحنه جهانی منزوی کند.

نیوزویک افزود: سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از روی کار آمدن رژیم جمهوری اسلامی تحت فشار و اذیت و آزار قرار گرفت و گفته می‌شود دهها هزار تن از اعضای آن در پاکسازیهای این رژیم اعدام شده‌اند.

شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران در حال حاضر به‌دنبال (محاکمه) و تحقیقات بین‌المللی درباره نقش «رئیسی» در تصفیه‌های سیاسی هستند.

شورای ملی مقاومت و مجاهدین می‌گویند به یک سیستم دمکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت متعهد هستند. برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی به ایرانی غیراتمی تحت یک «نظام کثرت‌گرا» به همراه جدایی دین از دولت و آزادی کامل بیان و حقوق‌بشر و پایان دادن به قوانین شریعت آخوندی فرامی‌خواند.

نیوزویک سپس واکنش غیظ‌آلود هیأت رژیم آخوندی در قبال سخنرانی معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا را درج کرده و از جمله می‌نویسد: هیأت رژیم ایران در مقر سازمان ملل در ژنو به نیوزویک گفت اظهارات «مایک پنس» که در آن پایان حکومت تهران را پیش‌بینی می‌کند «خیال خام» است!

رژیم ایران در نفی شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران می‌گوید آنها سازمان تروریستی و سکت هستند که از حمایت کمی در بین مردم ایران برخوردارند.

بهرام حیدری، مشاور هیأت رژیم ایران در ژنو، حضور «پنس» در برنامه «ایران آزاد» را در نامه‌یی به نیوزویک محکوم کرد. حیدری نوشت: «کبوتر با کبوتر باز با باز. ». و افزود: «مایک پنس»، «مایک پمپئو»، «مارک دوبوویتز»، «جان بولتون» و سایر «مجرمان ترامپی» شایسته آن هستند که در لیست حقوق بگیران این تروریستها قرار بگیرند!

نیوزویک در ادامه مطلب خود می‌نویسد: رئیس جمهور فعلی رژیم ایران، ابراهیم رئیسی، بر روی بسیاری از اعدامها نظارت داشت و در بین منتقدان به‌عنوان «جلاد» شناخته می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a660b3f-4aea-4493-87b7-e4a5648a8156"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات