728 x 90

گزارش سالیانه جامعه اطلاعاتی آمریکا: رژیم ایران هم‌چنان یک تهدید منطقه‌یی باقی می‌ماند

جامعه ا طلاعاتی آمریکا
جامعه ا طلاعاتی آمریکا

گزارش سالیانه نهادهای اطلاعاتی آمریکا با عنوان «ارزیابی تهدیدهای جهانی» که به‌تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد از دید آمریکا، رژیم ایران در سال پیش رو به‌عنوان «یک تهدید منطقه‌یی با فعالیت‌هایی که نفوذ شرورانه گسترده‌تری دارد» باقی می‌ماند.

گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا که روز ۲۴فروردین منتشر شده، خاطرنشان کرد رژیم ایران طی بیش از یک دهه اخیر علاقمند بوده برای حمله به منافع آمریکا شبکه‌هایی را در داخل آمریکا شکل دهد، اما تهدید اصلی هم‌چنان متوجه شهروندان و منافع آمریکا است که در خارج از مرزهای آمریکا و به‌ویژه در خاورمیانه و جنوب آسیا هستند.


در این گزارش هم‌چنین آمده است رژیم ایران در گذشته تلاش کرده «عملیات‌های مرگباری» را در داخل آمریکا انجام دهد و در سال‌های اخیر نیروهای امنیتی آمریکا چندین نفر را که به‌عنوان «عوامل نفوذ و جمع‌آوری اطلاعات ایرانیان ناراضی ساکن آمریکا» با رژیم ایران در ارتباط بوده‌اند دستگیر کرده‌اند.
جامعه اطلاعاتی آمریکا با اشاره به این‌که نیروهای امنیتی رژیم ایران به توطئه برای ترور و ربودن افراد در اروپا، خاورمیانه و شرق آسیا متهم هستند گفت: منافع آمریکا در خاورمیانه و جنوب آسیا احتمالاً در دسترس‌ترین اهداف رژیم ایران هستند زیرا این رژیم در این مناطق دارایی‌ها و نیروهای نیابتی دارد که به سلاح و مهمات دسترسی دارند.

بر اساس گزارشی که توسط دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا منتشر شد، چین، روسیه، کره شمالی و رژیم ایران تهدیدات امنیتی سایبری قابل توجهی برای ایالات متحده محسوب می‌شوند زیرا هر کدام قادر به حملات مخرب هستند.
این گزارش هم‌چنین با اشاره به تهدیدهای سایبری رژیم ایران گفت: تجربه و تمایل رژیم ایران به انجام عملیات‌های تهاجمی سایبری، این کشور را به «تهدیدی چشمگیر» علیه شبکه‌های آمریکا و متحدانش تبدیل کرده و رژیم ایران این توانایی را دارد که به تأسیسات زیربنایی حمله کند و یا به جاسوسی و فعالیت‌های نفوذی اقدام کند.
این گزارش افزود: رژیم ایران برای انجام عملیات نفوذی به‌طور فزاینده‌یی به استفاده از فضای مجازی روی آورده که از آن جمله می‌توان به تلاش رژیم برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اشاره کرد.
نهادهای اطلاعاتی آمریکا پیش‌بینی کردند تهران هم‌چنان بر گسترش نفوذ مخفیانه سایبری، هم‌چون نشر اطلاعات کذب درباره وجود تهدید، اختلال در انتخابات یا زیرساختها و بازنشر مطالب ضدآمریکایی، تمرکز یابد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5585507-b6ae-4ddd-81b7-e09f64943aa8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات