728 x 90

گزارش خبرگزاری ایتالیایی آسکانیوز – رم از «کنفرانس ایران؛ حقوق‌بشر، عدالت و نقش جامعهٔ بین‌المللی» در سنای ایتالیا

کنفرانس ایران؛ حقوق‌بشر، عدالت و نقش جامعهٔ بین‌المللی در سنای ایتالیا
کنفرانس ایران؛ حقوق‌بشر، عدالت و نقش جامعهٔ بین‌المللی در سنای ایتالیا

گزارش خبرگزاری ایتالیایی آسکانیوز – رم و ئی.یو.ریپورتر از «کنفرانس ایران؛ حقوق‌بشر، عدالت و نقش جامعهٔ بین‌المللی» در سنای ایتالیا

خبرگزاری ایتالیایی آسکانیوز – رم ۱۳آبان۱۴۰۰: در جلسه‌یی در سنای ایتالیا سناتورها و نمایندگان پارلمان از احزاب مختلف خواستار پایان دادن به مصونیت مسؤلان قتل‌عام ۱۳۶۷ و کشتار معترضان در (آبان ۹۸) شدند، آنها دولت ایتالیا را فراخواندند تا نقش اصلی را در رهبری این ابتکار در اتحادیه اروپا ایفا کند و از سازمان‌ملل نیز خواستند عاملان این جنایتها را به‌پای میز عدالت بیاورد.

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران که به‌صورت آنلاین در این نشست حضور داشت. گفت: «خامنه‌ای و رژیمش با انتصاب ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور، به‌ مردم ایران و جامعهٔ جهانی اعلان‌ جنگ کردند و به تلاش‌های خود برای ساخت بمب اتمی سرعت بخشیدند».

آسکانیوز افزود: رئیسی یکی از چهار عضو هیأت‌مرگ در تهران بود که قتل‌عام ۱۳۶۷ را انجام داد. بسیاری از حقوقدانان برجستهٔ بین‌المللی قتل‌عام۶۷ را نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت توصیف کرده‌اند. رئیسی در مقام رئیس قضاییه هم‌چنین در کشتار دست‌کم ۱۵۰۰معترض و دستگیری، حبس و شکنجهٔ ۱۲۰۰۰معترض در جریان قیام (آبان ۹۸) دست داشت.

رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت با اشاره به‌کشتار معترضان در (آبان ۹۸) گفت این بزرگ‌ترین کشتار تظاهرات مردمی در جهان معاصر است. برای جلوگیری از تکرار این قتل‌عام، مردم و مقاومت ایران خواستار آن هستند که احترام به‌حقوق‌بشر و حفظ جان معترضان ایرانی در مرکز هرگونه مذاکره با رژیم آخوندی قرار بگیرد. بدون پافشاری بر حقوق‌بشر در ایران، هیچ مذاکره یا تلاشی برای جلوگیری از دستیابی رژیم به‌بمب اتمی موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

سخنرانان از مجلس سنا و پارلمان ایتالیا از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، برای (برقراری یک) جمهوری دمکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت، برابری جنسی، منع تبعیض اقلیت‌های قومی و مذهبی و لغو مجازات اعدام حمایت کردند.

ئی.یو.ریپورتر ۱۴آبان۱۴۰۰ نوشت: مریم رجوی پرزیدنت مقاومت ایران در یک جلسه در سنای ایتالیا با حضور سناتورها و پارلمانترهای ایتالیایی از همه طیف‌های سیاسی این کشور سخنرانی کرد؛ آنها دولت ایتالیا را فراخواندند که قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران را به‌عنوان نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت به‌رسمیت بشناسد.

سناتورها و قانونگذاران هم‌چنین خواستار پایان دادن به مصونیت مسئولان این قتل‌عام به‌خصوص ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور (رژیم) ایران شدند و مصرانه از دولت خواستند که در اتحادیه اروپا و سازمان ملل ابتکارعمل کشاندن عاملان قتل‌عام ۶۷ و کشتار معترضان در (آبان ۹۸) به‌پای میز عدالت را به‌دست گیرد.

(در این جلسه) نماینده پارلمان استفانیا پتزوپانه گفت: «کم‌ترین کاری که ما می‌توانیم در پارلمان خود انجام بدهیم این است که قتل‌عام ۶۷ را به‌عنوان جنایت علیه بشریت به‌رسمیت بشناسیم و به‌قربانیان آن ادای احترام کنیم».

وزیر خارجه (پیشین ایتالیا جولیو) ترتزی، گفت: «هر گونه رابطهٔ سیاسی با (رژیم) ایران باید عدالت را درباره قربانیان قتل‌عام ۶۷ و کشتار معترضان در (آبان ۹۸) محقق کند. ما باید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جدید (این رژیم) را در مقابل دادگاه بین‌المللی قرار بدهیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1f91e21-3f0d-4083-88a9-d328c797d2eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات