728 x 90

گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا؛ رژیم ایران تهدیدی برای منافع آمریکاست

جامعه اطلاعاتی آمریکا
جامعه اطلاعاتی آمریکا

گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا

رژیم ایران تهدیدی برای منافع آمریکاست

و به گسترش برنامه اتمی و تشدید فعالیت نیروهای نیابتی ادامه می‌دهد

 

جامعه اطلاعاتی آمریکا طی گزارشی که روز ۱۷ اسفند در سایت کنگره این کشور منتشر شده است رژیم آخوندی را تهدیدی برای منافع آمریکا دانست. در این گزارش از جمله آمده است:

رژیم ایران، به تهدید منافع آمریکا در خاورمیانه ادامه می‌دهد. این رژیم تلاش می‌کند از اهرم فشار برنامه هسته‌یی در حال گسترش خود، نیروهای نیابتی و خرید و فروشهای نظامی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند. این رژیم به جاه‌طلبیهای دیرینه خود ادامه می‌دهد. گزینش ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور، این فعالیت‌های رژیم ایران را تشدید کرده است.

ما ارزیابی می‌کنیم که ایران مستقیماً و از طریق حملات نیروهای نیابتی، به‌ویژه در خاورمیانه، افراد آمریکایی را تهدید خواهد کرد. رژیم ایران تهدید کرده است که از مقامات سابق و کنونی آمریکا به‌دلیل قتل قاسم سلیمانی، انتقام خواهد گرفت و پیش از این نیز تلاش کرده بود تا عملیات مرگباری را در ایالات متحده انجام دهد.

 

در ادامه گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا آمده است: رژیم ایران به‌طور مستقیم از طریق موشکی، و غیرمستقیم از طریق حمایت از حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های تروریستی هم‌چنان تهدیدی برای اسراییل است. این رژیم با حمایت خود از شبه‌نظامیان عراق که تهدید اصلی برای پرسنل آمریکایی در آن کشور هستند، یک بازیگر مشکل ساز در سراسر منطقه است. حمایت اقتصادی و نظامی رژیم ایران از رژیم سرکش سوریه و گسترش بی‌ثباتی در سراسر یمن از طریق حمایت از حوثی‌ها - تهدیدی برای منافع متحدان ما از جمله عربستان است.

به‌رغم چالشهای اقتصادی، رژیم ایران به‌دنبال دستیابی به تسلیحات متعارف جدید است. برنامه‌های موشکهای بالستیک رژیم ایران هم‌چنان تهدیدی برای کشورهای خاورمیانه است.

رژیم ایران به افزایش میزان و سطح ذخایر اورانیوم غنی شده فراتر از محدودیتهای برجام ادامه می‌دهد. این رژیم هم‌چنان محدودیت‌های تحقیق و توسعه سانتریفوژهای پیشرفته را نادیده می‌گیرد و به‌ عملیات غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات فردو، واقع در عمق زمین، ادامه می‌دهد.

انجام عملیات سایبری تهاجمی، رژیم ایران را به تهدیدی بزرگ برای امنیت شبکه‌ها و داده‌های ایالات متحده و متحدانش تبدیل کرده است.(سایت کنگره آمریکا ۱۷ اسفند)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12d67ceb-7c40-469b-aa0b-7187d7a28796"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات