728 x 90

گزارش الحره درباره ارتش سایبری سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس

سایبری سپاه
سایبری سپاه

مزدوران رژیم آخوندی در عراق

قیام‌کنندگان و جوانان شورشی را به‌قتل و کشتار تهدید می‌کنند

ارتش سایبری سپاه پاسدارن با اجیرکردن هزاران نفر

در پشت نامهای پوششی دختران مانند دختران حشد (بسیج)

پنهان می‌شود

بیشتر حساب‌هایی که به‌قتل و فرقه‌گرایی ترغیب می‌کنند

با تصویر محمد محمد صادق الصدریا تصویر ابو مهدی المهندس هستند

الحره ۱ یهمن ۹۹ با عنوان «ارتش سایبری در عراق، هزاران حساب جعلی و اسامی پوششی دختران برای هدفی واحد» از تلاشهای سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس و مزدوران آنها در عراق علیه قیام‌کنندگان و مخالفان دخالت‌های رژیم در این کشور گزارش داد: اخیراً فعالان و روزنامه‌نگاران در عراق با موجی از اتهامات و تهدیدها از طریق سایتهایی در شبکه‌های اجتماعی و حساب‌های جعلی و ناشناسی مواجه شده‌اند که عکس شخصیت‌های معروف را دارند یا از شبه‌نظامیان و گروه‌های زیرمجموعه حشدالشعبی هستند. «یک فعال موصلی» می‌گوید: «اکثر پیامهای دریافتی از سوی حساب‌هایی که عکس فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، قاسم سلیمانی را دارند یا دارای پرچم حزب‌الله هستند، ما را به‌قتل تهدید می‌کنند».

گروه‌های مسلح و احزاب سیاسی در عراق از «ارتش سایبری» یا به‌قول برخی، «حساب‌های اتوماتیک» به‌منظور تبلیغات و بازاریابی و روانه کردن انتقادات و انجام حملات شانتاژ و تهدید، برای بستن دهان مخالفان استفاده می‌کنند. اما ماهیت این ارتشها چیست؟ چه زمانی در عراق تأسیس شده‌اند؟ و عملیات‌هایشان چگونه اداره می‌شود؟

محقق و روزنامه‌نگار، ریاض الحمدانی در گفتگو با سایت «الحره» خاطرنشان می‌کند «اولین بار، ایده ارتش سایبری در سال۲۰۱۰ در سایت فیس‌بوک که گسترده‌ترین و مورد استفاده‌ترین سایت اجتماعی در عراق بود، بارز شد. ارتش سایبری در عراق به‌دست حزب الاسلامی و حزب‌الدعوه که کشور را از سال۲۰۰۳ اداره می‌کردند، به‌منظور تهدید روزنامه‌نگاران به حذف یا قتل، به‌وجود آمد».

اما غانم العابد، پژوهشگر امور سیاسی عراق، می‌گوید: «برخی تصور می‌کنند که موضوع ارتش سایبری در عراق با انفجار اعتراضات مردمی در کشور، در اوایل اکتبر ۲۰۱۹ همزمان بوده است یا به یک گروه شبه‌نظامی مرتبط می‌باشد اما در واقع ارتش سایبری زیر نظر و مدیریت مستقیم سپاه پاسداران ایران عمل می‌کند و تأسیس آن به سال۲۰۱۴ و دقیقاً بعد از کنترل استانهای

وی خاطرنشان کرد که "این روش توسط رژیم ایران و شبه‌نظامیانش در عراق بر روی سیستم عامل‌ها مورد استفاده قرار گرفت و طبق این طرح عملیاتی شد. کما این‌که در آن دوره به ارتشهای سایبری تکیه کرد که برای تکذیب و پاک‌کردن جنایات و کشتارهای انجام شده توسط شبه‌نظامیان علیه غیرنظامیان و مردم بی‌گناه مدیریت می‌شد.

به گفته یک کارشناس فنی عراقی، عمده حساب‌های تأثیرگذار و طرفدار رژیم ایران و شبه‌نظامیان آن در این کشور از طریق ارتشهای سایبری مدیریت می‌شوند. به‌طوری‌که هر فرد واقعی حداقل ۱۰ حساب جعلی دارد و حداقل ۱۰ توئیت در هر ساعت پست می‌کند. و به این ترتیب فقط در عرض یک ساعت ۱۰۰ توئیت توسط یک شخص انجام می‌گیرد. "این ارتشها به روشی نهادینه و سازمان‌یافته مدیریت می‌شوند و تعداد حساب‌هایشان بیش از ۲۰هزار است که ایده‌ها و رهنمودهای این شبه‌نظامیان را منتشر می‌کنند. "

سیف الدین علی، فعال و وبلاگ نویس عراقی، در مصاحبه با سایت الحره تأکید کرد که "همه مقامات موجود در این کانالها و حسابها حقوق بسیار بالایی دریافت می‌کنند ضمن این‌که جلسات مهم ارتشهای سایبری در مقر کانالهای ماهواره‌یی وابسته و تحت مدیریت شبه‌نظامیان برگزار می‌شود."

وی اشاره کرد که "بیشتر حساب‌هایی که به‌قتل و فرقه‌گرایی ترغیب می‌کنند، با تصویر محمد محمد صادق الصدریا تصویر ابو مهدی المهندس هستند و دارای آرم ۳۱۳ هستند یا نام نیروهای بسیج مردمی را دارند و بسیاری از آنها ادعا می‌کنند که یک زن پشت این حساب است. به‌عنوان مثال: دختران حشد (بسیج) یا اسامی پوششی دختران مقاومت یا دختران پیرمرد.

الحمدانی در مورد آموزش نیروهای ارتشهای سایبری فاش کرد که گروه‌های وفادار به رژیم ایران بر یک ارتش سازمان‌یافته شامل گروهی از کارشناسان آموزش دیده در لبنان توسط حزب‌الله متکی هستند. اینکار به‌منظور انجام کمپینهای سازمان‌یافته با هدف اعمال کنترل هر چه بیشتر صداهای مخالف و جلوگیری از آنها بواسطه ارعاب و تهدید فعالان انجام می‌شود.

برخی منابع برای الحره توضیح دادند که فردی به نام «ک. ه» که یک کارشناس فنی حزب‌الله می‌باشد حدود هزار نفر را در مدت ۸ماه بین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در یکی از پایگاههای نظامی بغداد برای مدیریت ارتشهای سایبری که در آن هنگام بر این گروه نامه ارتش مقاومت سایبری گذاشته شده بود را آموزش داده‌است. (‌الحره: ۱بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d45a4fc8-b2f4-4613-90ad-0dae700b673f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات