728 x 90

گروههای حقوق بشری خواستار پیگرد رئیسی بخاطر جنایت علیه بشریت شدند

یاران شورشگر
یاران شورشگر

خبرگزاری رویترز: گروه‌های حقوق‌بشری خواستار پیگرد رئیسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت شدند

عفو بین‌الملل و هیومن رایتس واچ گفتند انتخاب ایراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید رژیم ایران شکستی برای حقوق‌بشر است. واشنگتن و گروهای حقوق‌بشری رئیسی را مسئول اعدام فرا قضایی هزاران زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ می‌دانند. سازمانهای حقوق‌بشری خواستار پیگرد وی به‌خاطر این جرایم شدند. (خبرگزاری رویترز: ۳۰خرداد)

سوئیس انفو: مریم رجوی می‌گوید روی کار آوردن جلاد قتل‌عام ۱۳۶۷ و قاتل مجاهدین خلق آخرین تلاش خامنه‌ای برای حفظ رژیم خود است

-اگنس کالامارد دبیرکل عفو بین‌الملل گفت: ابراهیم رئیسی که به ریاست‌جمهوری رسیده باید به‌خاطر جنایت علیه بشریت و کشتار و ناپدیدسازی قهری و شکنجه مورد پیگرد قرار بگیرد. (سوئیس انفو۲۹ خرداد)

وال استریت ژورنال: ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جدید رژیم ایران در سال ۱۳۶۷ در اعدام فراقضایی هزاران مخالف ایرانی دست داشت

وال استریت ژورنال در سرمقاله ۲۹ خرداد خود درباره نتایج نمایش انخابات رژیم آخوندی نوشت: نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه حقایق مهمی را در مورد دولتی آشکار می‌کند که آمریکا و اروپا تلاش می‌کنند بر سرتسلیحات اتمی با آن مماشات کنند... . مردم ایران می‌دانند که در یک دیکتاتوری زندگی می‌کنند. در سال ۱۳۶۷ رئیسی اعدام‌های فراقضایی هزاران مخالف را تسهیل کرد. او بعداً این کشتارهارا به‌عنوان یکی از «دست‌آوردهای پرافتخار نظام» نامید... .
آیا دولت بایدن که در حال مذاکره برای بازگشت به توافق اتمی با رژیم ایران بوده، تحریم‌ها علیه این رئیس‌جمهور را برمی‌دارد؟. . (وال استریت ژورنال:۲۹ خرداد).

فاکس نیوز: دبیرکل عفو بین‌الملل می‌گوید: ابراهیم رئیسی به‌خاطر جنایات گذشته و فعلی باید براساس قوانین بین‌المللی مورد پیگیرد قرار بگیرد

فاکس نیوز ۲۹ خرداد۱۴۰۰ «اگنس کالامارد دبیرکل عفو بین‌الملل می‌گوید: «رسیدن ابراهیم رئیسی به مقام ریاست‌جمهوری در انتخاباتی صورت گرفت که در یک فضای کاملاً سرکوبگرانه انجام شد. در این انتخابات زنان، اعضای اقلیتهای مذهبی و کاندیداهایی که دیدگاه‌های مخالف داشتند از کاندیداتوری منع شد». کالامارد افزود: «رئیسی باید به‌خاطر جرایم گذشته و فعلی باید تحت قوانین بین‌المللی مورد پیگرد قرار بگیرد».

انتخاب رئیسی به این معنی است که وی اولین رئیس‌جمهور رژیم ایران است که قبل از ورود به دفترش به‌خاطر دست داشتن در نقض حقوق‌بشر در سال ۱۳۶۷ توسط آمریکا مورد تحریم قرار گرفته است،

وزارت خزانه‌داری با استناد به گزارشهایی در مورد نقش رئیس در اعدام کودک و دستگیری وکلا به جرم دفاع از زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق‌بشر، وی را تحریم کرد.

دولت آمریکا به مشارکت وی در "سرکوب"وحشیانه معترضان در سال ۱۳۸۸ اشاره کرد. مخالفان ایرانی نقش رئیسی را در "کمیسیون مرگ"که دستور اعدام هزاران زندانی سیاسی را در سال ۱۳۶۷ صادر کرد، خاطرنشان کرده‌اند. از زندانیان سیاسی ایرانی خواسته می‌شد که خود را معرفی کنند و کسانی که می‌گفتند از مجاهدین" هستند به جوخه مرگ فرستاده می شدند، در حالی‌که بر اساس گزارشی از سازمان عفو ​​بین‌الملل در سال ۱۹۹۰، از برخی برای"پاکسازی میادین مین برای ارتش رژیم ایران" سؤال می شد. .

وقتی رئیسی در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان رئیس قوه قضاییه منصوب شد، رابرت پالادینو، معاون سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا ین اقدام را "رسوایی" خواند. (فاکس نیوز۲۹ خرداد)

تلویزیون بایرن آلمان: ایرانیان در مونیخ علیه انتخابات رژیم و برای یک ایران آزاد و دمکراتیک تظاهرات کردند

تلویزیون بایرن آمریکا: همزمان با انتخابات رژیم ایران در مونیخ، ایرانیان علیه انتخابات و علیه رژیم و برای یک ایران آزاد و دمکراتیک تجمع کردند.

در ایران خبری از صفهای طولانی نیست. خبری از ساعتها انتظار برای رسیدن نوبت نیست. بزحمت اثری از شادمانی است.

بسیاری از ایرانیان قبول ندارند که حاکمیت سیاسی وضعیت زندگی آنها را بهبود می‌بخشد. رئیسی از مسئولان اعدامهای جمعی انبوهی از زندانیان سیاسی در دهه ۶۰ به‌شمار می‌رود.

خبرنگار از تهران: مردم انتخابات را تحریم می‌کنند. در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ صدها تن از مردم توسط نیروهای امنیتی با شلیک گلوله به‌قتل رسیدند. (تلویزیون بایرن آلمان۲۹ خرداد)

تلویزیون العربیه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰: مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران گفت تحریم فراگیر بزرگترین ضربه سیاسی و اجتماعی به رژیمی بود که خامنه‌ای آنرا رهبری می‌کند. وی افزود جهان به چشم دید که رأی مردم ایران سرنگونی رژیم آخوندی است. (تلویزیون العربیه: ۲۹خرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2684f5de-d464-4c72-8290-14762b902972"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات