728 x 90

گردهمایی جهانی ایران آزاد - شیلا جکسون لی، پال گوسار، تام امر، حکیم جفریز، لنس گودن، تد دویچ و تام مک‌کلینتاک

گردهمایی جهانی ایران آزاد
گردهمایی جهانی ایران آزاد

گردهمایی جهانی ایران آزاد

همبستگی با قیام مردم ایران

حمایت از کانون‌های شورشی و ارتش آزادی

شیلا جکسون لی-عضو ارشد کنگره آمریکا

سلام. مایهٔ خرسندی است که بتوانم به‌خواهر عزیزم، خانم رجوی سلام کنم و هم‌چنین به‌همهٔ شما سلام کنم که در این رویداد بسیار پر ارج گرد آمده‌اید.

خانم رجوی، در مبارزه با کووید۱۹ هم یک حکومت خوب نقش مهمی دارد. اگر حکومت خوبی وجود داشته باشد، اگر دموکراسی وجود داشته باشد، می‌توان از نیازمندان مراقبت کرد. هدف کنفرانس امروز، ایجاد تضمین برای انجام کار درست در ایران و متوقف‌کردن تهاجمات علیه اعضای اپوزیسیون ایران در آلبانی است. مهم است که نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کنیم و این‌را به‌رسمیت بشناسیم که هر فرد، شایستهٔ کرامت انسانی است که در طرح پویای ۱۰ماده‌یی خواهرم، مطالعه و بررسی کردم. این طرح حامی یک جمهوری غیردینی، دموکراتیک و غیراتمی در ایران است. کسانی را که عاشق دموکراسی هستند ترغیب می‌کنم که هرگز گامی به‌عقب نگذارند، با شجاعت ایستادگی کنند و به‌نبرد ادامه دهند، هر چه‌قدر هم که طول بکشد.

ما از مقام‌های آلبانی حمایت می‌کنیم که سفیر (رژیم) ایران را از آلبانی اخراج کردند. من در جریان جنگ، در آلبانی بودم. من مردم خوب آن سرزمین فوق‌العاده را می‌شناسم. می‌دانم که صمیمانه خواهان دموکراسی و حفاظت از همهٔ گروهها هستند. مجدداً از آلبانی می‌خواهم که سفارت رژیم ایران را تعطیل کند، به‌دلیل طرح‌های تروریستی جاری علیه اپوزیسیون ایران و اعضای مجاهدین خلق.

خانم رجوی، ما می‌خواهیم روزی برسد که ایران با دموکراسی رهبری شود، با جدایی دین از دولت، با مهربانی و با احترام به‌کرامت همهٔ انسان‌ها. بسیار خرسندم که یکی از ۲۲۲نمایندهٔ کنگره هستم که در کسوت اکثریت مجلس نمایندگان، حامی اپوزیسیون ایران و خانم رجوی برای تحقق یک ایران آزاد هستیم.

و نکتهٔ بعد این‌که نماد بزرگ حقوق مدنی و یک دوست خوب، مرحوم جان لوئیس بود. باید به‌جهان بگویم که آمریکا یکی از بزرگ‌ترین افرادش را از دست داد، انسانی عاشق صلح، کسی که در کنار دکتر مارتین لوتر کینگ ایستاد، کسی که به‌ما مفهوم عشق به‌جامعه را آموخت

از شما خانم، خواهرم، تشکر می‌کنم به‌خاطر نبرد بزرگ و مستمرتان. برنامهٔ ۱۰ماده‌یی شما نقش هدایت‌کننده داشته است. شما نیروی هدایت‌کننده هستید. هم‌چنان‌که البته جان لوئیس نیروی هدایت‌کنندهٔ ما بود. میراث او اینک به‌شکل مبارزه بی‌امان متجلی می‌شود. هرگز نباید از عدالت، برابری و آزادی برای همه و کرامت برای همهٔ انسان‌ها کوتاه آمد. این میراث او است که ما در آمریکا به‌آن پایبند خواهیم ماند. این مبارزه بی‌امان امروز است.

من از تلاش‌های شما برای دموکراسی حمایت می‌کنم. هم‌چنان در این مسیر به‌پیش بروید تا همهٔ ایرانیان از دموکراسی و کرامتی که شایسته‌اش هستند برخوردار شوند. این مبارزه بی‌امان امروز است.

متشکرم.

(سومین اجلاس ایران آزاد ـ کنفرانس بین‌المللی در مورد تروریسم رژیم ۹۹۰۴۳۰)

پال گوسار – نمایندهٔ کنگرهٔ آمریکا

سلام به دوستان گردهمایی ایران آزاد۲۰۲۰ در آلبانی. به‌مدت بیش از ۴دهه، رژیم تهران مردم ایران را مرعوب کرده. مردم، مذاهب و دیگر اقلیتها را سرکوب کرده و هم‌چنین به‌ارعاب در خاورمیانه و سراسر جهان از طریق حمایت از گرو‌ههای تروریستی پرداخته است. به‌همین دلیل به شما می‌پیوندم و مشوق شما هستم در برپایی این گردهمایی بین‌المللی تا اطمینان یابیم که جامعهٔ جهانی از آن‌چه که مردم ایران به‌واقع می‌خواهند مطلع است؛ یعنی یک جمهوری غیرمذهبی، دموکراتیک و غیراتمی. و من خانم رجوی را می‌ستایم، به‌خاطر نقش رهبری‌کنندهٔ او و سمبل سنت‌های افتخارآمیز مردم ایران و برای مقاومت در مقابل هر گونه استبداد. من و همکارانم در کنگرهٔ ایالات متحده به‌سختی مشغول کار برای مقابله با تهدیدات رژیم ایران هستیم، در حمایت از رئیس‌جمهور ترامپ نه تنها برای پایان دادن به‌توافق شکست‌خوردهٔ برجام بلکه هم‌چنین برای پیگیری سیاست فشار حداکثری. این شیوهٔ عاقلانه، بهترین راهی است که ایالات متحده به‌وسیلهٔ آن می‌تواند به حمایت و پشتیبانی از جنبش‌های دموکراتیک در ایران بپردازد.

ایالات متحده باید به‌نقش جلودار خود علیه استبداد و تروریسم مورد حمایت (رژیم) ایران ادامه بدهد. کارهای زیادی مانده که باید انجام شود، من به‌شما می‌پیوندم در فراخوان به‌سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران. جامعهٔ بین‌المللی با جلوداری ایالات متحده باید هم‌چنین تحریم‌های سازمان ملل را بر اساس مکانیسم ماشه مجدداً برقرار کند. بدون این فشار‌ها این رژیم قطعاً کشتار را چه در داخل و چه در خارج از کشور افزایش می‌دهد.

گردهمایی بزرگ امروز نشان می‌دهد که مردم ایران از جنبشی پویا به‌رهبری خانم رجوی برخوردارند که در تلاش است تا ایران را از چنگال استبداد آزاد کند. در پایان بگذارید بگویم که علاوه بر فشار آوردن به رژیم ایران، یک گفتگوی صادقانه و باز با مقاومت ایران می‌تواند بخش مهمی از استراتژی پیش روی ایالات متحده باشد. قطعنامه‌های کنگره مانند قطنامهٔ ۳۷۴ حمایت گسترده‌یی در کنگرهٔ ایالات متحده دارند و توصیه‌های سیاست‌گذاری ارائه می‌دهد که باید کاملاً در نظر گرفته شود. این یک حقیقت است؛ (رژیم) ایران یک حکومت منفور بین‌المللی در امر حمایت دولتی از تروریسم است. زمان گذار صلح‌آمیز به حکومتی جدید که به قوانین مردم احترام می‌گذارد، مدت‌هاست فرا رسیده است. خدا نگهدار.

(گردهمایی ایران آزاد – کهکشان ۱۷ژوییه ۲۰۲۰-۲۷تیر۹۹)

تام امر - رئیس کمیتهٴ ملی جمهوری‌خواهان در کنگرهٔ آمریکا

سلام به‌شما. من تام امر هستم و حوزهٔ ششم کنگره از مینه‌سوتا را نمایندگی می‌کنم. خوشحالم که در گردهمایی سالانهٔ شما حاضرم و از هدف شما برای یک ایران آزاد و دموکراتیک حمایت می‌کنم.

ما در تلاش مشترکمان دارای منافع مشترک هستیم تا دولتهایمان را طبق اصول بنیادین مردمشان هدایت کنیم. به‌علاوه، مفتخرم که از حامیان مشترک قطعنامه‌یی در مجلس نمایندگان آمریکا باشم که صدور تروریسم حکومتی در ایران را محکوم کرده و حمایت ما را از خواست مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک و غیراتمی بازتاب می‌دهد. هم‌چنین دلگرم هستم از تصویب قطعنامه‌یی در ماه ژانویه که از حق آزادی بیان مردم ایران حمایت می‌کند و رژیم را به‌خاطر سرکوب اعتراضات مشروع، محکوم می‌کند.

بی‌صبرانه در انتظار روزی هستم که همهٔ ایرانیان بدون ترس، آزادی ابراز عقیده داشته باشند.

ممنونم به‌خاطر امید شما به یک ایران آزاد و این همه سخت‌کوشی برای محقق‌کردن آن. بار دیگر از شما متشکرم که اجازه دادید به‌شما بپیوندم.

(سومین اجلاس ایران آزاد – کنفرانس بین‌المللی در مورد تروریسم رژیم ۹۹۰۴۳۰)

حکیم جفریز- عضو رهبری حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا

از گردهمایی ایران آزاد تشکر می‌کنم و به فراخوان شما برای محکوم کردن تروریسم رژیم ایران، نقض حقوق‌بشر، جاه‌طلبیهای هسته و سرکوب آزادی مذهبی، می‌پیوندم. از آرزوهای دموکراتیک مردم ایران حمایت می‌کنم و در کنار شما ایستاده‌ام تا شما بتوانید آزادی و رهایی که همه انسان‌ها شایسته آن هستند را به‌دست بیاورید.

(گردهمایی ایران آزاد – کهکشان ۱۷ژوییه ۲۰۲۰-۲۷تیر۹۹)

لنس گودن – نمایندهٔ کنگرهٔ آمریکا

سلام، من نمایندهٔ کنگره آمریکا لنس گودن از ایالت تگزاس هستم و می‌خواهم امروز به همه سلام کنم و تشکر کنم که مرا دعوت کردید. تقریباً یک سال پیش من آنجا در همان سالن در آلبانی با شما بودم. تجربه شگفت‌انگیزی داشتم و با بسیاری از شما صحبت کردم. شما داستانهای خودتان را به‌من گفتید. گشت و گذاری در خانهٔ موقت شما داشتم؛ چون خانهٔ اصلی شما در ایران است. ولی من آنجا گشتم و دیدارهای شگفتی با بسیاری از شما داشتم. می‌خواهم شما را تشویق کنم و از شما بابت کارهای که می‌کنید تشکر کنم. هم‌چنین می‌خواهم بدانید که نمایندگان کنگرهٔ آمریکا به‌طور کامل از شما پشتیبانی می‌کنند. رئیس‌جمهور از شما پشتیبانی می‌کند. به‌رغم اخباری که دربارهٔ تفرقه‌ها در سیاست آمریکا می‌بینید، البته این واقعیت که ما حول بسیاری موضوعات اختلاف‌نظر داریم، ولی موضوعی که همگی بر سر آن اتفاق‌نظر داریم این است که مردم ایران شایستهٔ آن هستند که آزاد باشند. ما از شما در مبارزه‌تان حمایت می‌کنیم. احساس می‌کنم پیشرفت بسیار بزرگی داشته‌ایم. از خانم مریم رجوی به‌خاطر همهٔ فعالیت‌هایش تشکر می‌کنم. او در کنار شما مبارزه می‌کند و چنان کارهایی را پیش برده که هرگز قبل از این در این‌جا در آمریکا ندیده بودیم. خیلی دلگرم شدم و در انتظارم که سال دیگر نه در آلبانی بلکه در ایران با شما دیدار کنم. زمانی‌که شما به‌کشور خودتان باز گشته و مردم ایران آزاد خواهند بود. می‌خواهم جوانانی را که احتمالاً دارند ما رامی بینند تشویق کنم که به مبارزه تان ادامه بدهید، به مقاومت خود ادامه بدهید و دلگرم باشید که در مبارزه‌تان تنها نیستید. مردم کشورها در سراسر جهان و به‌طور خاص ایالات متحده قاطعانه پشت شما هستند. بسیار متشکرم، موفق باشید، خدا شما را حفظ کند.

(گردهمایی ایران آزاد – کهکشان ۱۷ژوییه ۲۰۲۰-۲۷تیر۹۹)

تد دویچ - رئیس زیرکمیتهٴ خاورمیانه، شمال آفریقا و تروریسم در کنگرهٔ آمریکا

سلام، من نمایندهٔ کنگره تد دویچ هستم. می‌خواهم حمایتم را از جامعهٔ ایرانیان مقیم آمریکا در فلوریدا و سراسر کشور ابراز کنم و هم‌چنین از ایرانیانی که شجاعانه برای حقوق‌بشر و دموکراسی در داخل ایران می‌ایستند. من از آرزوهای دموکراتیک مردم ایران و حق آزادی بیان و تجمع آنها حمایت می‌کنم. من از اعمال رژیم شوکه شدم که به‌سرکوب اعتراضات صلح‌آمیز پرداخت. هزاران ایرانی از دستگیری یا مرگ رنج برده‌اند به‌خاطر ایستادن در برابر رژیم سرکوبگر در ایران و بی‌شما ران دیگری شجاعانه امنیت و زندگی خود را به‌خطر انداخته‌اند تا به‌تلاش برای کسب حق زندگی در یک کشور آزاد و دموکراتیک ادامه بدهند.

به‌همین دلیل ما در کنگره کار می‌کنیم برای مقابله با تجاوزات رژیم ایران و ارائهٔ حمایت از مردم ایران. مفتخرم که نگارندهٔ قطعنامهٔ ۷۵۲ کنگره هستم که در آن ما بر ایستادگی در کنار مردم ایران تأکید کردیم که در اعتراضات صلح‌آمیز علیه رژیم سرکوبگر و فاسد تظاهرات می‌کنند. این قطعنامه، نقض حقوق‌بشر توسط سران (رژیم) ایران و حمایت آن از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در خارج را محکوم می‌کند و به‌همهٔ دولتهای دموکراتیک فراخوان می‌دهد که به‌صراحت از نیاز پایه‌یی مردم ایران برای حقوق‌بشر حمایت کنند. و بسیار خوشحالم که این قطعنامهٔ دو حزبی با اجماع آرا در مجلس نمایندگان آمریکا در ماه ژانویه تصویب شد.

من به‌ایستادن علیه نقض حقوق‌بشر و سرکوب در ایران و سراسر جهان ادامه خواهم داد.

سلامت و امن بمانید.

(سومین اجلاس ایران آزاد – کنفرانس بین‌المللی در مورد تروریسم رژیم ۹۹۰۴۳۰)

تام مک‌کلینتاک - نمایندهٔ کنگرهٔ آمریکا، ارائه‌دهندهٔ قطعنامهٔ ۳۷۴

سلام به همگی. من می‌خواهم گرم‌ترین سلام‌هایم را به تمامی مبارزان آزادی بفرستم که امروز در گردهمایی جهانی ایران آزاد۲۰۲۰ جمع شده‌اند. می‌خواهم بدانید آنچه می‌کنید نه فقط برای آزاد کردن مردم ایران از اسارت آخوندها، بلکه هم‌چنین در راستای تضمین حفاظت از صلح و امنیت جهان از تهدید و دسیسه‌های این افراد شرور است. و یک تشکر ویژه از دولت و مردم آلبانی می‌کنم که جلودار ملت‌های جهان در پشتیبانی و پناه‌دادن به اعضای اپوزیسیون ایران، مجاهدین خلق بوده‌اند.

من اعتقاد دارم که یک رابطه نزدیک، مراودات و مشارکت قوی بین ایالات متحدهٔ آمریکا و مقاومت ایران یک کمک حیاتی به‌صلح و ثبات جهانی است. در این زمانهٔ آشفته، حداقل یک موضوع هست که مردم آمریکا را هنوز با هم متحد می‌کند، همان‌طور که حمایت گستردهٔ دو حزبی از قطعنامه‌های کنگره مانند قطعنامهٔ ۳۷۴ آن‌را نشان داد که حمایت مردم آمریکا و دولت آنها را از آنچه تک‌تک شما انجام می‌دهید ابراز می‌کند.

بیش از ۴۰سال است که رژیم تهران، مردم ایران را مرعوب کرده است؛ از قدرتش سوءاستفاده کرده، مردم را سرکوب و به‌اقلیت‌های مذهبی و قومی حمله کرده و به‌تهدید صلح جهانی از طریق شبکهٔ ترور بین‌المللی‌اش پرداخته است. جهان هم‌اکنون به‌استفادهٔ رژیم ایران از سفارت‌خانهٔ خود در تیرانا در آلبانی برای طراحی حمله‌های تروریستی علیه اعضای اپوزیسیون ایران اشراف دارد و آن‌را محکوم می‌کند.

به‌همین دلیل ۲۲۲تن از اعضای کنگره از هر دو حزب از قعطنامهٔ من حمایت کردند که فراخوان به‌بستن سفارت رژیم ایران در آلبانی می‌دهد. ما در کنگرهٔ آمریکا باور داریم که این اقدام، برای همهٔ مردم آلبانی امنیت بیشتری را تأمین می‌کند. من و اکثر همکارانم در کنگرهٔ آمریکا، از یک جمهوری غیردینی، دموکراتیک و غیراتمی در ایران حمایت می‌کنیم. و من خانم رجوی را به‌خاطر رهبری‌اش می‌ستایم و به‌خاطر نمایندگی سنت‌های افتخارآمیز مردم ایران و مقاومت او در برابر هر نوع استبداد علیه آنها. همکارانم و خود من در کنگرهٔ آمریکا به‌سختی کار می‌کنیم تا با تهدیدات رژیم ایران مقابله کنیم و از رئیس‌جمهور ترامپ حمایت می‌کنیم، نه تنها به‌خاطر پایان دادن به توافق شکست‌خوردهٔ برجام، بلکه برای اعمال فشار حداکثری بین‌المللی بر روی این رژیم نامشروع و یاغی.

ایالات متحده همه‌جانبه با مردم آزادیخواه ایران می‌ایستد و به دنبال راه‌هایی برای پشتیبانی و تقویت آنهاست. ما ملل متحد را فرا می‌خوانیم به‌تمدید تحریم تسلیحاتی علیه (رژیم) ایران. جامعهٔ بین‌المللی هم‌چنین باید با جلوداری آمریکا، تحریم‌های سازمان ملل را دوباره برقرار کند. بدون این تدابیر هدفمند و محکم، این رژیم قطعاً به‌تشدید هرج و مرج هم در داخل و هم در خارج خواهد پرداخت.

گردهمایی امروز شما نشان می‌دهد که مردم ایران دارای یک جنبش اپوزیسیون سرزنده هستند با رهبری خانم رجوی، کسی که در پی رهایی ایران از چنگال استبداد است. می‌خواهم بدانید که مردم آمریکا و عاشقان آزادی در سراسر جهان از شجاعت شما الهام می‌گیرند، از موفقیت شما دلگرم می‌شوند و مصمم به حمایت از شما در مبارزه مقدستان برای آزادی هستند.

(سومین اجلاس ایران آزاد – کنفرانس بین‌المللی در مورد تروریسم رژیم ۹۹۰۴۳۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5838ce82-7e44-43f8-8877-d11d3fe02921"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات