728 x 90

سناتور جولیو ترتزی ـ سپاه پاسداران باید لیست‌گذاری تروریستی شود

سناتور جولیو ترتزی، رئیس کمیسیون سیاست اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا
سناتور جولیو ترتزی، رئیس کمیسیون سیاست اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا

سناتور جولیو ترتزی: تحریم‌های معمول علیه رژیم ایران دیگر کافی نیست، سپاه پاسداران باید لیست‌گذاری تروریستی شود، این رژیم در سال۶۷ بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی مجاهد را اعدام کرد.

سناتور جولیو ترتزی، رئیس کمیسیون سیاست اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا طی مصاحبه‌یی تصویری با رادیو رادیکال ایتالیا به تهدیدات رژیم ایران پرداخت و گفت: ریسک رژیم ایران تنها در مورد امنیت نیست، این رژیم خطر بزرگی در منطقه و هم‌چنین در مورد اتحادیه اروپا و جهان است...

رژیم ایران نقابش را به کناری گذاشته و صورت واقعی خود را نشان می‌دهد. هر گونه مغلطه در مورد این رژیم مردود است. کسانی بودند که سال‌ها بین تندروها و مدره‌ها تفاوت قائل می‌شدند؛ اما در عمل دیدیم که این‌طور نیست. اکنون در حالی‌که رژیم با تظاهرات سراسری مهارناپذیر رو به روست و با وجود خون‌ریزی وحشتناک ۱۱۰روز است که این اعتراضات ادامه دارد، بدیهی است که جامعه جهانی می‌بایست قدمی به جلو بردارد، خط سیاسی‌اش را تغییر دهد و سپاه پاسداران را مورد تحریم قرار داده و آن را در لیست تروریستی قرار دهد. سپاه پاسداران یک ارگان تروریستی و سلاحی در دست رژیم می‌باشند.

سناتور جولیو ترتزی در ادامه این مصاحبه گفت: رژیم ایران یکی از بدترین رژیم‌هایی است که به تمامی معنی، حیثیت، آزادی، حق قانونی و سایر حقوق انسان را لگدمال می‌کند. . این یک رژیم بنیادگرا است که از تروریسم به‌عنوان سیاست خارجی خود استفاده می‌کند، و در داخل کشور به نسل‌کشی و شکنجه و اعدام روزمره در مورد تظاهر کنندگان روی می‌آورد. این رژیم در سال۱۳۶۷ بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی از مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران را اعدام کرد. در قبال این رژیم تصمیم گرفته شده که از این همه چشم‌پوشی شود.

سناتور ترتزی افزود: بدیهی است که نمی‌توان دست روی دست گذاشت، یک موضع‌گیری عمومی و حتی اعمال تحریم از طرف اتحادیه اروپا دیگر کافی نیست. می‌بایست قدم به جلو برداشت. نقش اصلی را سپاه پاسداران، یک نیروی بزرگ نظامی در کنار نیروهای بسیجی موتورسوار که به جوانان معترض حمله‌ور می‌شوند، ایفا می‌کنند. فعالیت‌های مخرب این رژیم در اروپا هم گسترش یافته است. همان‌طورکه در دادگاه آنتورپ بلژیک اسدالله اسدی دیپلمات رژیم در وین، که در طول ۲سال اقامتش در اروپا به همه جا برای ایجاد شبکه تروریستی سرکشی کرده بود، اکنون به همراه همدست هایش به ۲۰سال زندان محکوم شده است. رژیم ایران به‌خاطر این وقایع هرگز مورد تحریم‌های واقعی قرار نگرفت و به واقع می‌بایست در این مورد فراخوانی به همه کشورهای عضو اروپا داده شود تا درباره این موضوع دست به عکس‌العمل جدی بزنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88510865-2866-48f0-bd96-1c32c54fe3c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات