728 x 90

گردهمایی جهانی ایران آزاد؛ سخنرانی اوفه البک، میهال کامینسکی، رابرت میچل، کندیس برگن، لوچو مالان و مارک دمسماکر

اوفه البک - سناتور میهال کامینسکی - رابرت میچل - کندیس برگن - سناتور لوچو مالان - سناتور مارک دمسماکر
اوفه البک - سناتور میهال کامینسکی - رابرت میچل - کندیس برگن - سناتور لوچو مالان - سناتور مارک دمسماکر

سخنرانی ۳سناتور از کشورهای لهستان، ایتالیا و بلژیک و ۳نماینده پارلمان از کشورهای کانادا، استرالیا و دانمارک

 

 

اوفه البک – وزیر فرهنگ دانمارک (۲۰۱۲)، عضو کمیتهٴ خارجی پارلمان

خانم رجوی عزیز، میهمانان گرامی، خانم‌ها و آقایان. از دانمارک درود می‌فرستم به‌اجلاس جهانی ایران آزاد درود می‌فرستم هم‌چنین به‌همهٔ مردم ایران که در پی حقوق‌بشر، دموکراسی و آزادی هستند. ما در دانمارک درباره اعدام، شکنجه، سرکوب اعتراضات، سرکوب زنان و کارگران که هم‌اکنون در ایران اعتصاب می‌کنند می‌شنویم.

می‌خواهم به‌همهٔ آنها بگویم که ما در همبستگی با شما ایستاده‌ایم. شما شایستهٔ برخورداری از یک جمهوری دمکراتیک هستید و مطمئنم شما آزادی را در کشور تان برقرار خواهید کرد.

همهٔ ما می‌دانیم که انتخابات اخیر در ایران یک انتخابات آزاد نبود و کسی که رئیس‌جمهور (رژیم) شد از مسؤلان قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران در سال۱۳۶۷ است. به‌همین دلیل عفو بین‌الملل به‌تحقیقات درباره او فراخوان داده، آن‌هم به‌خاطر جنایت علیه بشریت. من از صمیم قلب از این موضع عفو بین‌الملل حمایت می‌کنم.

در پایان می‌خواهم حمایتم را از خانم رجوی و برنامهٔ او برای حقوق‌بشر و یک ایران دمکراتیک ابراز کنم. امیدواریم که شما پیروزی خود را در کشور تان جشن بگیرید و برایتان آرزوی اجلاس موفقی را برای ایران آزاد دارم. متشکرم

 

سناتور میهال کامینسکی – نایب‌رئیس مجلس سنای لهستان

سلام دوستان عزیز. متأسفانه امسال به‌دلیل وضعیت فعلی جهان فقط از طریق اینترنت می‌توانم در این نشست مهم شرکت کنم، اما می‌خواهم در ابتدا حمایت کامل خودم را از خانم رجوی و همهٔ نیروهای دمکراتیک در ایران ابراز کنم که برای یک کشور آزاد و دمکراتیک می‌جنگند. چرا که این نکته بسیار مهم است که در چند وقت اخیر، رژیم ایران روزبه‌روز متجاوزتر شده است.

اما این نکته نیز مهم است که این تجاوزگری از روی قدرت نیست. این تجاوزگری بیشتر نشانهٔ ضعف رژیم است، چرا که مردم ایران واقعاً از سیاست‌های رژیم ایران به‌تنگ آمده‌اند.

دو سال اخیر به‌همهٔ جهان و مردم ایران نشان داد که رژیم چه‌قدر ناتوان و بی‌رحم در رابطه با مسئولیت سلامت و تندرستی مردم است. فاجعهٔ کامل کرونا در ایران نمونهٔ واضحی است که نشان می‌دهد این حکومت نمی‌تواند منافع اساسی مردم را نمایندگی کند.

اما با توجه به‌این به‌اصطلاح انتخابات جدید و به‌اصطلاح رئیس‌جمهور جدید (رژیم) ایران، توجه به‌این نکته مهم است، همان‌طور که اخیراً هم گزارش‌شده و من در اینجا نقل‌قول می‌کنم: «جاوید رحمان، گزارشگر سازمان‌ملل در زمینهٔ حقوق‌بشر در ایران خواستار تحقیقات مستقل در مورد اتهامات اعدام حکومتی هزاران زندانی سیاسی ایرانی در سال۱۳۶۷ و نقش ابراهیم رئیسی به‌عنوان معاون دادستان (رژیم) تهران شد، (کسی) که در حال حاضر رئیس‌جمهور جدید رژیم ایران است».

 

وی گفت، اگر شورای حقوق‌بشر سازمان‌ملل یا سایر نهادها تحقیقات بی‌طرفانه‌یی را آغاز کنند، آمادهٔ ارائه شهادتها و مدارکی است که در این زمینه جمع‌آوری کرده است. وی به‌صراحت اظهار داشت: «من فکر می‌کنم زمان آن رسیده و اکنون که رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور گزینش‌شده است بسیار مهم است که ما شروع به‌تحقیق درباره آنچه در سال۶۷ اتفاق افتاده و نقش افراد خاص در آن بکنیم».

این گزارش رویترز است. بنابراین، فکر می‌کنم بسیار مهم است که جامعهٔ جهانی تمایل ما را برای بررسی کامل این جنایت بی‌رحمانه که توسط مأموران رژیم ایران در سال۶۷ انجام شد ابراز کند. این مهم است، زیرا ما نمی‌توانیم بدون پیگرد قانونی افرادی که مسئول چنین جنایاتی علیه افراد دیگر هستند، پیش برویم.

دوستان عزیز، من فکر می‌کنم امروز مردم ایران به‌موفقیت نهایی زندگی خود یعنی برقراری یک کشور دمکراتیک نزدیک‌تر هستند و فکر می‌کنم شما باید بدانید که از تمام گوشه و کنار اروپا در مبارزه برای ایران آزاد و دمکراتیک از حمایت برخوردارید. بسیار از شما متشکرم.

 

رابرت میچل - نایب‌رئیس پارلمان استرالیا

اسم من راب میچل است و از ملبورن استرالیا هستم. من عضو پارلمان استرالیا هستم. من از اجلاس جهانی ایران آزاد۲۰۲۱ حمایت می‌کنم. ما اعتقاد داریم مردم باید حق انتخاب حکومت خود را داشته باشند و نباید حکومتی به‌آنها تحمیل شود.

من مشتاق دیدن ایرانی هستم که به‌حقوق کودکان، زنان و کارگران احترام می‌گذارد. ایران باید کشوری آزاد و دمکراتیک باشد.

در انتخابات اخیر مردم ایران به‌روشنی تمام نشان دادند که خواهان تغییر رژیم برای آینده‌یی باشکوه هستند.

مردم باید از حق تعیین سرنوشت خود، حق بیان آزادانه نظرات خود و شنیده‌شدن توسط دولت خود برخوردار باشند.

من خواهان برقراری ایرانی هستم که در آن آزادی مذهبی، صلح و دوستی در منطقه وجود داشته باشد. ایران باید از اعلامیهٔ جهانی حقوق‌بشر حمایت کند.

ما از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی مریم رجوی برای یک ایران آزاد و دمکراتیک حمایت می‌کنیم.

برایم مایهٔ مسرت است که ایرانیان پرافتخار و شجاع را تشویق کنم. آنها فقط آرزوی ایرانی را ندارند که در آن تمام حقوق مردم محترم شمرده شود، بلکه می‌خواهند در این راستا، به‌نحوی مسالمت‌آمیز تلاش کنند.

ما معتقدیم استرالیا باید در مورد نقض حقوق‌بشر در ایران صریح و صادق باشد.

سلام بر کانون‌های شورشی.

 

کندیس برگن – نمایندهٔ پارلمان کانادا، نایب‌رئیس حزب محافظه‌کار

آزادی، دموکراسی، برابری جنسی، جدایی دین و دولت؛ اینها حقوق پایه‌یی و اساسی و خواسته‌های هر انسانی است و البته خواست آنهایی است که در ایران زندگی می‌کنند.

سلام به همگی، من کندیس برگن، معاون رهبر حزب محافظه‌کار کانادا هستم و اینجا هستم تا حمایتمان را از جنبش بزرگ برای آزادی در ایران اعلام کنم. حزب محافظه‌کار کانادا از خواسته شما و فعالیت‌هایتان حمایت می‌کند. ما قطعنامه‌یی را در پارلمان کانادا ارائه کردیم تا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک نهاد تروریستی لیست‌گذاری کنیم. ما هم‌چنین وقتی دولت را دست داشتیم، سفارت (رژیم) ایران را بستیم. اینها اقدامات قاطعی برای حمایت از آزادی در ایران است. مردم ایران از این رژیم به‌تنگ آمده‌اند. فقط ۱۰درصد ایرانیان در این به‌اصطلاح انتخابات شرکت کردند که نهایتاً یکی از وحشتناک‌ترین و خشن‌ترین افراد به‌قدرت برسد که حتی عفو بین‌الملل او را یک جلاد توصیف کرده است.

من این‌جا هستم تا به‌شما بگویم مردم ایران شایستهٔ آزادی هستند. آنها شایستهٔ برابری هستند، شایستهٔ فرصت هستند. و این رژیم وحشتناک در ایران باید سرنگون شود. ما از شما حمایت می‌کنیم. بسیار خوشحالیم که بخشی از کنفرانس ایران آزاد۲۰۲۱ باشیم و مشتاق و امیدواریم که همگی در آینده نزدیک در کنار هم باشیم. برای شما آرزوی سلامتی دارم، برایتان آرزوی موفقیت دارم، برایتان آرزوی پیروزی دارم. از شما متشکرم.

 

سناتور لوچو مالان - عضو کمیسیون خارجی سنای ایتالیا

با گزینش ابراهیم رئیسی در ایران، رژیم ایران نقاب از چهره برداشت. در حالی‌که اروپا و سایر کشورهای غربی دست به سیاست مماشات زدند، همان سیاستی که در دهه۳۰میلادی در قبال هیتلر مورد استفاده قرار گرفت، رژیم ایران در سرکوب و فشار بر روی ملت بزرگ ایران خشن‌تر شده است. باید سیاست مماشات را کنار گذاشت چرا که در تهران رژیمی‌به اصطلاح مذهبی بر سرکار است که اصولی به جز افزایش قدرتش ندارد. رژیمی است که از تروریسم حمایت مالی می‌کند، کشورهایی را که از طرف سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده‌اند را به از بین بردن تهدید می‌کند، به طرز فجیعی حقوق افراد و به‌طور خاص حقوق زنان را پایمال می‌کند، به قوانین بین‌المللی در مورد هسته‌یی احترام نمی‌گذارد؛ غرب باید به این موضوعات اکیداً توجه کند. غرب باید به تظاهر مبنی براین‌که رژیم ایران حقیقتاً دمکراتیک است پایان دهد و می‌بایست به اوضاع واقعی توجه کند. مقاومت ایران، که مریم رجوی پرزیدنت آن است، را به‌رسمیت بشناسد. مقاومتی که هم‌اکنون در حال پرداخت قیمت با جان انسان‌ها، با نیروهایش در زندان، با افرادی که از حقوقشان محروم شده‌اند و افرادی که حتی در خارج هم تحت تعقیب قرار می‌گیرند، هست. ما در اروپا موردی داشتیم که یک فرد به‌اصطلاح دیپلمات ایرانی در سازماندهی سوء قصدی علیه نه تنها مخالفان ایرانی بلکه علیه شخصیتهای مهم اروپایی و آمریکایی شرکت داشت.

من مطمئن هستم که باکوشش کشورهای آزاد و تلاش مقاومتی که خانم رجوی آن‌را رهبری می‌کند به‌زودی می‌توانیم با هم در میدان آزادی باشیم و ایران آزاد و ایرانی که در جهان با شخصیت تاریخی و بزرگی ملتش ظاهر شود را جشن بگیریم!

 

سناتور مارک دمسماکر – رئیس کمیسیون امور ایالتی در سنای بلژیک

مریم گرامی و میهمانان گرانقدر، من مارک دمسماکر هستم، یکی از اعضای سنای بلژیک. خانم‌ها و آقایان، با تحریم سراسری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، مردم ایران رأی به سرنگونی تمامیت رژیم دادند. چیزی که آنها در قیامهای سراسری در سال‌های اخیر، به‌خصوص در آبان۹۸ فریاد می‌زدند. کمتر از ۱۰درصد واجدان شرایط رأی در انتخابات روز ۲۸خرداد شرکت کردند. آنهایی که رأی دادند اکثراً نظامیان، اعضای سپاه پاسداران و خانواده‌هایشان بودند.

رئیسی جلاد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷، آخرین برگ خامنه‌ای برای بقای رژیم است. شکننده و ترسان از قیامهای پیش رو، او رقبا را حذف کرد و رئیسی را به‌عنوان رئیس‌جمهور منتصب کرد. جامعهٔ بین‌المللی حالا هیچ توجیهی برای معامله و همکاری با حکومتی که رئیس‌جمهورش مرتکب جنایت علیه بشریت شده است ندارد. جهان باید با قاطعیت علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران بایستد و باید از مردم ایران و خواسته‌های آنها برای جایگزینی این استبداد دینی با یک دولت دمکراتیک حمایت کند.

همان‌طور که عفو بین‌الملل گفته است: این حقیقت که رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور منصوب شده به‌جای این‌که به‌خاطر جنایت علیه بشریت مورد حسابرسی قرار بگیرد، یک نمایش فاجعه‌بار از شکست جامعهٔ جهانی برای برخورد با بحران ساختاری در ایران است.

 

انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در ایران نشان داد که ولی‌فقیه اصلاً به‌مشکلات مردم و مشکلات جامعه توجهی ندارد. او فقط می‌خواهد سرکوب را افزایش بدهد و با هر تظاهرات و قیامی علیه قدرتش مقابله کند. قدرتی که می‌خواهد به‌هرقیمتی آن‌را حفظ کند. این انتخابات هم‌چنین نشان داد که تمام اقشار جامعه تا چه حد در ایران ناراضی هستند. ما شاهد تحریم انتخابات توسط تمام اقشار جامعه بودیم. مادران قربانیان سرکوب، به‌خصوص مادران معترضانی که در قیام آبان۹۸ کشته شدند، کارگرانی که ماهها حقوق دریافت نکرده‌اند، پرستاران، معلمان، کشاورزان، و کارگران صنعت نفت.

خانواده قربانیان قتل‌عام۶۷ هنوز نمی‌دانند که عزیزانشان کجا دفن شده‌اند و به‌دنبال عدالت هستند. وقتی می‌بینند که خامنه‌ای کسی را که عضو هیأت مرگ و قاتل فرزندانشان بوده است به‌عنوان رئیس‌جمهور منصوب می‌کند، فقط درد و رنجشان را دوباره زنده می‌کند.

با هدف یک ایران آزاد و دمکراتیک، ما از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی حمایت می‌کنیم و به‌تغییر سیاست مماشات اتحادیه اروپا نسبت به‌رژیم تهران فراخوان می‌دهیم. با این بیانیه، ما نمایندگان بلژیک از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی و از مردم ایران برای آزادی و عدالت حمایت می‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02326f94-c86f-40ff-a280-09b5770cc3ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات