728 x 90

گردهمایی جهانی ایران آزاد -جان رود، سفیر رابرت جوزف، قاضی تد پو، سناتور رابرت توریسلی و استرون استیونسون

گردهمایی جهانی ایران آزاد
گردهمایی جهانی ایران آزاد

گردهمایی جهانی ایران آزاد

همبستگی با قیام مردم ایران

حمایت از کانون‌های شورشی و ارتش آزادی

جان رود – معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا تا فوریه۲۰۲۰

سپاسگزارم به‌خاطر فرصتی که به‌من برای صحبت امروز داده‌اید. ابتدا اجازه بدهید به‌خانم رجوی به‌خاطر سخنرانی قدرتمندشان تبریک بگویم. هم‌چنین اقدام بسیار چشم‌گیری توسط سازمان‌دهندگان برنامه انجام شده که این تعداد زیاد را از این همه نقاط مختلف، در پیوند با یکدیگر قرار داده‌اند. در دنیای امروز با وجودٍ تمام چالشهای برگزاری چنین کنفرانسی، به‌نحوی چشمگیر، بر همهٔ چالشها فائق آمده‌اید. باید بسیار به‌خود ببالید که چنین ارتباطی را برای همه ایجاد کرده‌اید.

هم‌چنین تشکر می‌کنم که مرا با این همه میهمانان برجسته در بحث پیرامون چنین موضوع مهمی همراه کرده‌اید؛ یعنی حمایت رژیم ایران از تروریسم. رژیم ایران هم‌چنان اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان است. رژیم هم‌چنین بزرگ‌ترین تهدید برای آمریکا و هم‌پیمانان ما در خاورمیانه است. تروریسم در قلب رژیم ایران و بخشی از ایدئولوژی آن از زمان انقلاب۱۹۷۹ بوده است. این ایدئولوژی از تروریسم به‌عنوان اهرم حاکمیت استفاده می‌کند. ما شاهد استفادهٔ رژیم ایران از نیروها، سفارت‌خانه‌ها و افرادی که تحت‌عنوان دیپلمات ثبت‌نام شده‌اند، برای پیشبرد و حمایت از تروریسم در سراسر خاورمیانه و سراسر جهان، در اروپا، آفریقا، آسیا و حتی آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی بوده‌ایم.

رژیم تهران هم‌چنان به‌تأمین کمکهای مالی عظیم برای تروریستها در سراسر جهان می‌پردازد. و این به‌رغم مشکلات جاری اقتصادی در داخل کشور است که باعث سقوط اقتصاد و آسیب‌زدن به‌معیشت مردم ایران شده است. هماهنگ‌کنندهٔ مبارزه با تروریسم در وزارت‌خارجهٔ آمریکا، نیتان سلز، در اواخر سال۲۰۱۸ گفت که در آن زمان، رژیم ایران سالانه نزدیک به‌یک میلیارد دلار به‌گروه‌های تروریستی در سراسر جهان کمک می‌کرد. فقط تصور کنید که چنین بودجه کلانی، چه تفاوت عظیمی در معیشت مردم ایران می‌توانست ایجاد کند، به‌جای این‌که صرف تروریسم در سراسر جهان شود.

رژیم، هم‌چنان‌که گفته شد، سیاست ترویج تروریسم و حمایت از شبه‌نظامیان نیابتی را دنبال کرده. در سوریه، رژیم ایران دست‌اندرکار حفظ رژیم اسد بوده که شامل تأمین سلاح، آموزش، مستشاران نظامی و نیروهای رزمی می‌شود.

در درگیریهای سوریه که بیش از ۵۰۰هزار غیرنظامی کشته شده‌اند، نیروهای کمکی رژیم ایران نقشی کلیدی در این درگیری سبعانه و هولناک داشته‌اند که شامل به‌کارگیری سلاحهای شیمیایی توسط رژیم اسد علیه مردم خودش بوده است.

در عراق، رژیم تهران به حمایت از شبه‌نظامیان شیعی مانند سازمان بدر، عصائب‌الحق و کتائب حزب‌الله پرداخته. آنها مدت‌هاست که نقش متحدان مورد اعتماد رژیم تهران را داشته‌اند، از جمله در حمله به‌پرسنل نظامی آمریکا در عراق از سال۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ با استفاده از مهمات ارسالی (رژیم) ایران. با استفاده از سلاحهایی که رژیم ایران تأمین کرده

در سایر نقاط منطقه، (رژیم) ایران روابط قوی با گروه تروریستی حزب‌الله در لبنان دارد. در سال‌های اخیر، هم‌چنان‌که وزارت‌خارجهٔ آمریکا اعلام کرده، افراد حزب‌الله در حالی دستگیر شده‌اند که مشغول آماده‌سازی حملات در جاهایی مثل آذربایجان، بولیوی، قبرس، مصر، پرو و تایلند بوده‌اند. انبارهای مخفی سلاح حزب‌الله در خلیج‌فارس، اروپا، آسیا و آفریقا کشف شده است. در سال۲۰۱۲ حزب‌الله یک اتوبوس را در بلغارستان منفجر کرد و ۵ اسراییلی و یک بلغاری را کشت. در سال۲۰۱۸ مأموران (رژیم) ایران در حالی دستگیر شدند که مشغول طراحی حملات در دانمارک، فرانسه و آلبانی بودند. مقام‌ها در اتریش، بلژیک و آلمان نیز مأموران رژیم را در حال طراحی حملات، دستگیر کردند.

رژیم هم‌چنین به حمایت از حماس و سایر گروه‌های فلسطینی، شبه‌نظامیان شیعی در بحرین و طالبان در افغانستان می‌پردازد. در یمن، رژیم ایران به حمایت از حوثی‌ها از طریق کمکهای مالی و تسلیحاتی، آموزش نظامی و مشورت‌های عملیاتی می‌پردازد. فراموش نکنیم که در سال۲۰۱۱ نیروی قدس متهم به‌شرکت در طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا در یک رستوران در واشنگتن شد. در زمینه‌های متعدد، این رژیم هم‌سو با مردم ایران نیست. مردم ایران مخالف تلاش‌های رژیم برای گسترش نفوذ مخربش در منطقه و حمایتش از تروریسم هستند.

بنابراین، با این وضعیت، چه باید کرد؟

یکم، فکر می‌کنم بسیار مهم است که به کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ برای به‌تحلیل‌بردن و محدود کردن توانایی رژیم تهران در حمایت از تروریسم و گسترش نفوذ مخربش در منطقه ادامه بدهیم. شاهد بوده‌ایم که کارزار فشار حداکثری به‌طور کیفی، توانایی رژیم را در حمایت از تروریسم در خارج کاهش داده. در همهٔ زمینه‌ها، وزارت‌خارجه و وزارت خزانه‌داری، فعالانه به‌لیست‌گذاری و تحریم افراد، سازمانها و بخش‌هایی از اقتصاد (رژیم) ایران پرداخته‌اند. بسیار مهم است که شبکهٔ پیچیدهٔ شرکت‌های جایگزین، شرکت‌های پوششی، افراد و ابزار اقتصادی مورد استفاده در سراسر جهان، مورد هدف‌گیری و حمله قرار گیرند. بخش خصوصی، نقشی کلیدی در این میان دارد. شرکتها باید بسیار محتاط باشند و بدانند طرف معاملهٔشان کیست تا مانع مشارکت در حمایت از چنین فعالیت‌های تروریستی و غیرقانونی شوند.

دومین اقدامی که باید به‌آن ادامه بدهیم، به‌کارگیری نیروهای نظامی آمریکا در همکاری با هم‌پیمانان منطقه‌یی برای ترساندن و عنداللزوم اقدامات عملی مثل حمله به‌قاسم سلیمانی است تا منجر به‌ترساندن تروریستها و مانع اقدامات بعدی‌شان در جاهایی شود که ترسشان در حال کمرنگ‌شدن است. نباید بترسیم از این‌که در هنگام ضرورت، اقدامات بسیار سخت و قاطع انجام بدهیم.

نکتهٔ سوم، بسیار مهم است که هم‌چنان به‌تحکیم و بازسازی روابط آمریکا و همپیمانانش از جمله در زمینهٔ همکاریهای پلیسی ادامه دهیم. باید همکاری را در کل زمینه‌های دیپلماتیک، نظامی و فعالیت‌های اقتصادی ایجاد کنیم، مثل مواردی که وزارت خزانه‌داری و نهادهای اطلاعاتی-پلیسی‌مان پیش می‌برند.

در آخر، باید درک کنیم که تروریسم بخشی از ذات رژیم تهران است. از آغاز چنین بوده و امروز هم، چنین است.

این بدان معنی است که مواردی از قبیل سفارت‌خانه‌ها و به‌اصطلاح دیپلمات‌های (رژیم) ایران، هم‌چنان برای حمایت از تروریسم، به‌کار گرفته خواهند شد. کشورها باید متناسب با آن، به‌نظارت دقیق و تحت‌نظر داشتن فعالیت‌های دیپلماتهای (رژیم) ایران در خارج بپردازند. در برخی موارد مشابه آنچه در آلبانی دیدیم ضرورت تعطیلی سفارت‌خانه‌های حامی تروریسم، ایجاد خواهد شد. باید با صراحت بسیار بگوییم که این کارها قابل‌قبول نیست. در پاسخگویی، قاطع باشیم. هم‌چنان‌که گفتم، این بخشی از ذات رژیم است و چیزی است که باید با هشیاری و قاطعیت بسیار با آن مقابله کنیم.

اجازه بدهید در انتها تشکر عمیق خود را از برگزار کنندگان این برنامه ابراز کنم که از من دعوت کردند در جمع چنین افراد برجسته‌یی صحبت کنم و مجدداً قدردانی کنم که بر تمامی مشکلات دوران کرونا فائق آمدید و این همه هوادار آرمانتان را گرد آوردید.

مجدداً از شما تشکر می‌کنم به‌خاطر میزبانی این کنفرانس در رابطه با موضوعی با چنین اهمیت حیاتی.

سفیر رابرت جوزف - معاون پیشین وزیر امور خارجهٔ آمریکا

شب به‌خیر، خانم رجوی، از شما به‌خاطر دعوت پرمحبتتان سپاسگزارم تا بتوانم بخشی از این برنامهٔ بسیار تأثیرگذار و مهم باشم.

مانند شما من با تأکید بر این امر یقینی شروع می‌کنم که برای آخوندها، تروریسم یک شیوهٔ زندگی است، از ابتدا همین‌طور بوده و این هم‌چنان به‌عنوان یک خصوصیت ویژهٔ رژیم ادامه دارد. تروریسم در ذات این رژیم نهفته است. به‌همین دلیل تروریسم به‌همان اندازه در آینده رژیم نقش خواهد داشت که در گذشته داشته است.

در جبهه بین‌المللی، رژیم ایران گستاخ‌ترین رژیم در بین رژیم‌های شروری است که ننگ حضور در فهرست حکومت‌های حامی تروریسم را کسب کرده‌اند. طی بیش از ۴۰سال، رژیم ایران به صدها ترور و تهاجم تروریستی در بیش از ۴۰کشور جهان مبادرت کرده.

همان‌طور که سایرین اشاره کردند، یک ویژگی یا مشخصه بارز پرونده تروریسم رژیم، استفاده از نیروی قدس، مقام‌های وزارت اطلاعات و پرسنل دیپلماتیک است که دستورات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات را اجرا می‌کنند که وزارتخانه‌های قدرت واقعی در تهران هستند. دیپلمات‌های (رژیم) ایران بارها به‌عنوان شریک‌جرم در توطئه‌های ترور در خارج کشور شناخته شده‌اند. شاهد این مدعا، احکام دستگیری، تحقیقات قضایی و پلیسی، گزارشهای سرویس‌های اطلاعاتی و شهود عینی است. از جمله در آمریکا و هم‌چنین به‌طور مشخص در اروپا که توطئه‌های بالقوهٔ تروریستی در ابعاد گسترده علیه گردهمایی‌های مسالمت‌آمیز مجاهدین خلق در بلژیک و آلبانی خنثی شده‌اند.

در عین این‌که باید بر استفادهٔ رژیم از تروریسم در خارج کشور متمرکز باشیم، هم‌چنان‌که شما، خانم رجوی اشاره کردید، باید استفادهٔ آخوندها از تروریسم برای سرکوب مردم ایران را نیز مد نظر قرار دهیم.

هیچ‌کس بهتر از شما و همکارانتان در مجاهدین بر این امر واقف نیست. شمایید که رنج دهها هزار قتل و ایستادگی در برابر آنها را متحمل شده‌اید. قتل‌هایی که جوخه‌های مرگ رژیم در دههٔ ۸۰میلادی مرتکب شدند و قتل‌های طراحی‌شده در داخل و خارج ایران که هنوز ادامه دارد.

در اینجا باید همواره حملات جنایتکارانه علیه ساکنان بی‌دفاع کمپ اشرف و کمپ لیبرتی در عراق را به‌یاد داشته باشیم.

از اینجا به‌موضوع عام‌تری می‌رسیم که می‌خواهم بیان کنم. رژیم به‌عنوان بخشی از ماهیتش، تا زمانی که هست، تروریسم را خواهد داشت. ولی تاریخ به‌ما می‌آموزد که وقتی تروریسم از پایه‌های بنیادین یک رژیم باشد، وقتی تروریسم از یک رژیم جدایی‌ناپذیر باشد، وقتی تروریسم به‌ضرورت بقای یک رژیم تبدیل می‌شود، آن رژیم محکوم به‌نابودی است؛ این تناقضی است که آخوندها با آن روبه‌رو هستند، تناقضی که گریزی از آن نیست. پس تا زمانی که مردم ایران به‌هدفشان که سرنگونی دیکتاتوری مذهبی است برسند، چه می‌توان کرد؟

خانم رجوی محورهای یک طرح کامل اقدامات را مشخص کرده‌اند. من فقط ۳گام از آنها را مورد تأکید قرار می‌دهم.

نکتهٔ اول این‌که باید با این فرض کاملاً روشن آغاز کنیم که رژیم هم‌چنان از تروریسم برای رسیدن به‌اهدافش استفاده خواهد کرد. این یک حکومت عادی نیست. این خوش‌خیالی به‌ظاهر پایان‌ناپذیر که رژیم روزی به‌تبعیت از هنجارها و روال‌های بین‌المللی خواهد پرداخت، توهمی است که فقط رژیم را جری‌تر می‌کند تا جنایات بیشتری مرتکب شود. هنگام لو رفتن هر اقدام تروریستی رژیم در کشورهای خارجی، به‌جای برآشفتگی و خشم، این توهم، آنها را ترغیب می‌کند که اقدام رژیم را به‌صورت تک‌نمود یا کوچک جلوه دهند تا بتوانند به‌ادامه تجارت معمول بپردازند.

نکتهٔ دوم، در سطوح عملیاتی، باید اقدامات نزدیک‌تری در رابطه با کارهای پلیسی، به‌اشتراک‌گذاشتن اطلاعات و ابتکارات سیاسی و دیپلماتیک داشته باشیم.

باید کشورهای بیشتری به‌آمریکا بپیوندند، چه در لیست‌گذاری ارگانهایی فراتر از سپاه پاسداران و چه در تحریم افراد؛ هم‌چنان‌که در ماه می‌گذشته در رابطه با وزیر سابق اطلاعات انجام شد.

وقتی شواهدی در دست داریم که سفارتخانه‌ها در تروریسم دست دارند، باید تعطیلشان کنیم. راه دیگری وجود ندارد. باید تعطیل شوند.

در منطقهٔ بالکان که رژیم ایران خواهان گسترش نفوذ شرارت‌بارش است، اخراج سفیر رژیم ایران توسط آلبانی، به‌عنوان حرکت اول، شایان تقدیر است.

ولی برای جلوگیری از این‌که سفیر بعدی، دستورات بعدی رژیم تهران را اجرا کند، سفارتخانه‌های مرتبط با تروریسم باید تعطیل شوند، چه در تیرانا، چه در وین و چه در جاهای دیگر.

نکتهٔ سوم، در سطوح استراتژیک، جامعهٔ بین‌المللی باید مقابله با تروریسم را به‌عنصر کانونی کارزار فشار حداکثری تبدیل کند. این کارزار برای آن طراحی شده که آخوندها را از ابزار لازم برای اجرای طرح‌های تروریستی‌شان محروم کند. اگر چه اذعان شده که سابقهٔ کشور من در این‌رابطه یک‌دست نبوده، اشاره‌ام به‌سیاست سابق مماشات است، ولی سابقهٔ آمریکا از اغلب کشورهای دیگر بهتر است؛ به‌جز آلبانی به‌عنوان بهترین استثنا و الگویی فوق‌العاده برای پیروی سایرین.

شخصاً مراتب تشکر خود را به‌دولت آلبانی و مردم آلبانی ابراز می‌کنم، به‌خاطر تمامی آنچه که برای آرمان آزادی ایران انجام داده‌اند.

رویداد امروز فراخوانی برای اقدام است. اگر بخواهیم تهاجمات تروریستی را متوقف کنیم، آخوندها باید بدانند که با عواقب واقعی در سطح جهانی مواجه خواهند شد. باید بدانند که قیمتی که رژیم تهران خواهد پرداخت، بزرگ‌تر از سودی است که ممکن است از اقدامات تروریستی عایدشان شود. این اصل اساسی بازدارندگی است. و اگر به‌دنبال دفاع مؤثر در برابر مأموران تروریست آخوندها باشیم، باید واقعیت رژیم را ببینیم و متناسب با واقعیت رژیم با آن رفتار کنیم. بسیار متشکرم.

متشکرم.

قاضی تد پو

متشکرم، متشکرم خانم رجوی. متشکرم از رهبری شما. تاریخ، شما را به‌عنوان یکی از کسانی در کل تاریخ بشر ثبت خواهد کرد که برای آزادی ایستادند. شما در میان شمار معدودی از رهبران خواهید بود که برای آزادی ایستادند و هرگز کوتاه نیامدند و هرگز تسلیم نشدند. من این افتخار را دارم که با شما و دیگر رزمندگان آزادی در سراسر جهان صحبت کنم.

بسیاری از شما، دوستان، خویشاوندان و همسایگان خود را به‌دلیل ویروس کرونا از دست داده‌اید. ایران دارای شمار بالایی از تلفات به‌خاطر ویروس کرونا‌ست و ما همدردی‌مان را با شما ابراز می‌کنیم.

و خطاب به‌شما در اشرف شمارهٔ۳: خوشحالم که دوباره با شما صحبت می‌کنم. من از دیدار شما در چند سال پیش لذت بردم. کمپ بعدی ما اشرف۴ خواهد بود، اما در تهران واقع خواهد شد؛ هر چه زودتر، بهتر.

این نبرد ۴۰سال است که برای آزادی جریان دارد و در تمام طول این دوران، هیچ‌گاه هیچ‌گونه حسابرسی از رژیم به‌خاطر کشتار، ویرانگری، غارت و شرارت‌های آن صورت نگرفته. چه به‌خاطر سال۱۹۸۸ یا ۲۰۱۷ یا ۲۰۰۹، هرگز پاسخگوی این اعمال شرورانه در سراسر جهان نبوده‌اند. فراموش نکنیم که حین جنگ (رژیم) ایران با عراق، چگونه رژیم آخوندها، کودکان را به‌میادین مین، برای یافتن مین‌هایی که آنجا بودند فرستاد. هر حکومتی تحت هر شرایطی، از کودکان برای پیدا کردن مین با گذاشتن پای خود بر روی آن استفاده کند، باید برود. ولی هرگز حسابرسی وجود نداشته است. کشتارهایی در کمپ‌ها در عراق صورت گرفت و بسیاری افراد کشته شدند؛ من عکس بسیاری از آنها را وقتی در کنگره بودم نشان دادم؛ اما هیچ کس مورد حسابرسی قرار نگرفت. این رژیم، گروه تروریستی شمارهٔ یک در جهان است. این تروریست‌ها، مدتها از موعد حسابرسی از آنها گذشته است. و اگر شما به قاضی برای استماع این پرونده‌ها نیاز دارید، خودم همه را به‌عهده می‌گیرم و گوش می‌کنم و دادگاهشان را برگزار می‌کنم.

می‌دانید از سفارت‌خانه‌ها همان‌طور که گفته شد، به‌عنوان یک شبکهٔ جاسوسی استفاده می‌شود، به‌عنوان پایگاه پوششی عملیات در خارج برای تروریسم سپاه پاسداران. از این سفارتخانه‌ها به‌عنوان پایگاههای نظامی استفاده می‌شود. باید درک کنیم که این سفارت‌خانه‌ها چنین نقشی دارند و اجازه ندهیم که چنین باشد. تمام این سفارت‌خانه‌ها در هر کجای جهان و کنسولگریها، باید بسته شوند. ما داریم اجازهٔ ورود یک دشمن خارجی، یک دشمن تروریست به‌کشورهایمان را می‌دهیم و تنها کاری که می‌کنیم این است که آنها را به‌خانه‌شان برگردانیم. خیر؛ همین حالا آنها را ببندید.

می‌دانید، آخوندها با همه در جنگند. با جهان در جنگند، با مردم (ایران) در جنگند؛ مدتهاست با آنها در جنگ بوده‌اند. ما راه درازی را طی کرده‌ایم؛ راه درازی را از زمان خروج مجاهدین از لیست آمده‌ایم. می‌گفتند، این محقق نمی‌شود، اما طبعاً امروز این کار انجام شده و الآن طعنه‌آمیز و مقتضی است که سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی نام‌گذاری شده است.

قطعنامهٔ اخیر کنگره، قطعنامهٔ ۳۷۴ رژیم حاکم را محکوم می‌کند و از مردم حمایت می‌کند؛ همهٔ بحث همین است. ما از مردم حمایت می‌کنیم. ما با حقوق سلب‌نشدنی مشخصی به‌دنیا آمده‌ایم: زندگی، آزادی و جستجوی خوشبختی. بله، من قسمتی از بیانیهٔ استقلال را نقل می‌کنم. اما بقیهٔ بیانیهٔ استقلال را هم فراموش نکنیم که می‌گوید، تأسیس دولتها در میان انسان‌ها، برای حفاظت از همان حقوق است و اگر دولتها نقش مخربی در قبال همان اهداف داشته باشند، این حق مردم است آن دولت را تغییر بدهند یا از بین ببرند. پس، ما از حقوق انسانی برای تغییر آن حکومت، وقتی که به‌یک نیروی مخرب تبدیل شده باشد، برخورداریم. و به‌چه مدرکی نیاز داریم؟ ما به‌اندازه ۴۰سال مدرک علیه آخوند‌ها در تهران داریم. حقوق‌بشر مردم پایمال شده و عدالت هرگز در تهران غالب نمی‌شود.

لذا ما باید به‌مبارزه ادامه بدهیم. نگذارید آخوندها شما را شب‌ها بیدار نگه دارند. شما باید آنها را بیدار نگهدارید؛ شما همین کار را می‌کنید. آنها باید مراقب باشند، چون شما خواهان آزادی هستید. شما حامی آزادی و آنها حامی برده‌داری هستند. شما حامی زندگی و آنها حامی مرگ هستند. شما عاشق کشور و مردمتان هستید و آنها از شما و کشور تان متنفرند. آخوندها باید بروند. این رژیم در آستانهٔ سقوط است و زمان آن است که به‌تحقق آن کمک کنیم. مردم ایران باید به‌تحقق آن کمک کنند. در حالی‌که ما نگران این ویروس، کووید۱۹ هستیم، یک ویروس بدتر در کار است؛ همان ویروس آفت آخوندها علیه ایران و همهٔ مردم آزاده. پس ما باید با آن ویروس و آفت بجنگیم. قوی و شجاع باشید؛ شما دختران دموکراسی و شما پسران آزادی. متشکرم؛ رسم روزگار همین است.

سناتور رابرت توریسلی

خیلی ممنون که من را دعوت کردید. خانم رجوی، بعد از این‌که چندین‌بار به‌خانهٔ شما آمده‌ام و ساکنان اشرف که بارها من را به خانهٔ شما دعوت کرده‌اند، برای من یک افتخار است که ولو فقط به‌صورت الکترونیکی در این لحظه به‌شما در خانهٔ خودم در نیوجرسی خوش‌آمد بگویم.

جمعه یک جلسهٔ فوق‌العاده بود که دهها هزار نفر از سراسر جهان به‌صورت آنلاین برای کنفرانسی دربارهٔ آینده ایران گردهم آمدند.

واکنش رژیم تهران همهٔ آنچه را به‌واقع باید بدانیم، به ما نشان داد. حرف‌های زننده و تند علیه سازمان مجاهدین، به‌خصوص علیه مریم رجوی و علیه بقیهٔ ما و همهٔ شما، مدرکی است که به آن نیاز داشتیم تا بدانیم در مسیر درست قرار داریم، این‌که سازمان مجاهدین مشغله ذهنی آنها و یک تهدید روزافزون و آشکار برای رژیم است. برای من این یک تأییدیه در مورد همهٔ چیزهایی بود که برای آن جنگیده‌ایم و گواهی بر این‌که این فصل آخر، یعنی آزاد کردن ایران، در دسترس است.

ولی به‌تاریخچهٔ این سالیان نگاه کنید. اگر نه فقط حمله‌یی که می‌توانست در اشرف رخ بدهد، بلکه هم‌چنین اگر حمله در پاریس رخ می‌داد، همه می‌توانیم تصور کنیم که هدف، مریم رجوی بود. این‌را می‌فهمیم. آنچه شما نمایندگی می‌کنید، تهدیدی برای این رژیم است؛ آن‌هم به‌عنوان عاملی برای متحد کردن مردم در هر کجا برای تغییر حکومت در ایران. حمله علیه او، حمله‌یی علیه تمام کشورهای دموکراتیک غربی و بسیاری دیگر از کشورها بود. در آن سالن در آن روز، بیش از نیم دوجین از وزرای کابینه، اعضای کنگره از کشور من حضور داشتند؛ و نیز نخست‌وزیر و وزیر خارجهٔ پیشین کانادا، وزیر خارجهٔ پیشین فرانسه، اعضای کابینه و پارلمان انگلستان، اعضای پارلمان فدرال آلمان، اعضای دولت ایتالیا و بسیاری از کشورهای دیگر. در یک زمان دیگر، در یک مکان دیگر، تلاشی در این ابعاد، بر روی این تعداد نفر، آن‌هم به‌صورت عامدانه، یک اقدام جنگی تلقی می‌شد.

کشور من با گذاشتن نیروی قدس و افراد ذیربط در لیست تروریستی واکنش نشان داد و اقدامی قاطع علیه فرمانده آن قاسم سلیمانی انجام داد . زمان آن رسیده است که کشورهای دیگر مواضع خود را بررسی کنند. چه‌طور دولتهای اروپای غربی اقدامات مشابهی را در پیش نمی‌گیرند؟ آن‌هم با توجه به‌این‌که تلاش برای اقدامی علیه جان بالاترین مقام‌های آنها و یک تجمع مسالمت‌آمیز و دموکراتیک در قلب فرانسه رخ داده است؟

این رویه ادامه می‌یابد و هیچ‌چیز تغییر نمی‌کند. کشتار صدها نفر در آرژانتین، در یک حمله علیه یهودیان، در سفارت برنامه‌ریزی شده بود. این سفارت‌خانه‌ها دیگر مراکز دیپلماتیک نیستند، همان‌طور که سفارت (رژیم) در اتریش مورد استفاده قرار گرفت، احتمالاً در بلژیک، آلمان و فرانسه و حتماً در تیرانا و حتماً در بوئنوس‌آیرس چنین بوده است؛ اینها مراکز برنامه‌ریزی و پوشش فعالیت‌های تروریستی هستند. هم‌چنین می‌دانیم که بسیاری از آنها به‌عنوان پوشش برای ساختن و ادارهٔ تجارتهایی جهت دزدی و یا خرید تکنولوژی اتمی استفاده شده‌اند، همین‌جا جلوی چشمان ما.

زمان آن است که این سفارتها بسته شوند، کنسول‌گریها بسته شوند، نیروی قدس در لیست تروریستی قرار گیرد و اقدامات حقوقی علیه کسانی اتخاذ شود که آن‌را هدایت می‌کنند و قصد گرفتن جان انسان‌ها را دارند.

و در نهایت، سخنی خطاب به‌دوستانمان در حرفهٔ روزنامه‌نگاری. همهٔ ما قویاً به‌کار شما احترام می‌گذاریم و می‌دانیم که چه‌قدر دشوار است. مطبوعات آزاد برای حفظ همهٔ دولتهای آزاد ما حیاتی است. ولی باید به‌این درک برسید که همهٔ دولتهایی که شما با آنها ارتباط دارید، وقتی برای گزارشهایتان تحقیق می‌کنید، همهٔ آنها لندن یا برلین یا پاریس و واشنگتن نیستند. قوانین متفاوت هستند. در سراسر جهان سایه‌یی از مؤسسات روابط عمومی، مأموران و شرکتهایی هستند که اطلاعات غلط منتشر می‌کنند.

(یک نمونه) تحقیر اشپیگل بود، یکی از نشریه‌های بزرگ دنیا، که اطلاعات به‌وضوح غلطی را که مستقیماً از تهران آمده بود نقل کرد و یک دادگاه آلمانی حکم کرد که آن‌را حذف کند. شرمسارم که به‌شما بگویم، همین اتفاق می‌توانست برای نیویورک‌تایمز بیفتد

ما به‌شما توصیه نمی‌کنیم که چی و چه‌طور بنویسید یا با چه‌کسی ارتباط داشته باشید. این به‌ما ربطی ندارد. فقط می‌خواهیم شما بدون ساده‌لوحی درک کنید که با چه کسانی ارتباط دارید. این رژیم‌ها از شیوه‌هایی برای فریب‌دادن شما و منتشر کردن گزارشهای غلط استفاده می‌کنند. این به‌طور مکرر تکرار می‌شود. بحث فقط بر سر شرمساری اشپیگل یا نیویورک‌تایمز نیست، شرمساری آنها بهای آن نیست. بهای آن این است که این جلوی یک ائتلاف شایستهٔ بین‌المللی از افراد، گردآوری اندیشه‌ها، ایجاد شتاب و فشار بر این رژیم را می‌گیرد. سرانجام بهایش جان انسان‌هاست؛ بهایش از دست‌دادن زمان در تحقق آزادی مردم ایران است. لطفاً، لطفاً بالاترین استانداردها را به‌کار بگیرید و احتیاط واقعی پیشه کنید.

شما را با این گفته ترک می‌کنم: . می‌دانم در تهران بسیاری گمان می‌کنند که اعمالشان، اعمال جنایتکارانه‌شان غیرقابل حسابرسی است و می‌توانند پشت سپاه پاسداران پنهان شوند و دست عدالت هرگز به‌آنها نمی‌رسد.نازی‌ها هم این‌طور فکر می‌کردند. آنها همواره چنین فکر می‌کنند. اما سوابق به‌سود ما است. تاریخ حسابرسی از چنین رژیم‌هایی، استدلال من را اثبات می‌کند، نه اطمینان خاطر آنها را. عدالت در راه است. همهٔ حرف من به‌شما که صدایم را امروز می‌شنوید این است که اگر یک گارد زندان هستید، اگر قاضی هستید، اگر حقوق‌دان هستید، اگر هدایت یک نیروی امنیتی را در تهران به‌عهده‌دارید، به‌دقت به‌کسانی فکر کنید که روزی در مواضع مشابه شما بودند. به‌حسابرسی تاریخ فکر کنید دستان عدالت تا دوردستها می‌رسد و حافظهٔ آن بسیار، بسیار قوی است و اغلب ما در زندگی‌مان آرام نخواهیم گرفت، تا این‌که به‌شما برسد.

به‌مردم آلبانی و دولتتان می‌گویم: خدا شما را حفظ کند، هر روز از شما قدردانی می‌کنیم.به‌مقام‌های اعمال قانون در آلمان و اتریش و آلبانی و کشورهای بسیار دیگری که این اعمال تروریستی را متوقف کردند می‌گویم: از صمیم قلب‌هایمان از شما متشکریم.خانم رجوی و همهٔ شما در سراسر جهان: متشکرم. حاضر، حاضر، حاضر.

استرون استیونسون – هماهنگ‌کنندهٔ کارزار تغییر در ایران

شب بخیر خانم رئیس‌جمهور رجوی و شب بخیر به برادران و خواهران عزیزم در اشرف۳. گرم‌ترین احتراماتم را به‌همهٔ شما تقدیم می‌کنم، به‌ویژه به‌کانون‌های شورشی در ایران. افتخار بزرگیست که امشب با شما صحبت می‌کنم.

اجازه بدهید در ادامهٔ سخنرانی عالی قبلی، از دولت و مردم آلبانی تشکر کنم به‌خاطر شهامت میزبانی از سازمان مجاهدین در خاک آلبانی. هم‌چنین ممنونم از عمل قاطع شما علیه رژیم تروریستی در ایران و اخراج سفیر و دبیر اول (سفارت) آن. از شما یک خواسته پایانی هم دارم که لطفاً سفارتشان را در تیرانا ببندید و از شر این مأموران ترور خلاص شوید.

رایش هزار سالهٔ هیتلر تنها ۱۲سال عمر کرد. بر این اساس، تاریخ انقضای رژیم ایران خیلی وقت است که گذشته است. انقلاب۱۹۷۹ در ایران که حکومت خودکامهٔ شاه را برانداخت، به‌سرعت توسط آخوندها و سرکرده روان‌پریش آنهاخمینی به‌سرقت رفت. او خود را به‌عنوان نمایندهٔ خدا بر روی زمین برگزید که نتیجهٔ آن دگرگونی یک‌شبه جامعهٔ ایران و تولد چیزی بود که امروز با عنوان بنیادگرایی اسلامی می‌شناسیم. میراث سرکوب و فساد خمینی، بدون تغییر از آن زمان تاکنون حفظ شده است.

رژیم آخوندی برای توفیق در هدف قانون اساسی‌اش یعنی «صدور انقلاب» برای تشکیل یک خلافت بنیادگرای شیعی، از جنگ داخلی خونین بشار اسد در سوریه به‌شدت پشتیبانی کرد، آموزش، تأمین مالی و فرماندهی شبه‌نظامیان خونخوار را در عراق ترتیب داد، بانی تروریست‌های حزب‌الله در لبنان و اشرار حوثی در یمن و منشاء مالی و معنوی صدور جنگهای نیابتی و تروریسم در سراسر خاورمیانه و سراسر جهان بوده است. هر کشوری که آخوندها آن‌را هدف قرار داده‌اند، امروز خرابه‌یی ویران است.

گسترش (نیروهای) سپاه پاسداران، همان گشتاپوی رژیم، آخوندها مهار این ایلغار آدمکش را علیه مردم رها کرده‌اند، برای سرکوب مخالفان و قتل‌عام و مجروح کردن افسارگسیختهٔ هزاران معترض صلح‌جو. زندانهای رژیم انباشته از زندانیان سیاسی است که بسیاری از آنها دانشجویان جوان مرد و زنی هستند که در تازه‌ترین قیام سراسری در نوامبر۲۰۱۹ (آبان۹۸) دستگیر شدند.

هدف اصلی دستگیری، شکنجه و اعدام‌، همیشه هواداران جنبش اصلی اپوزیسیون، یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران و خانواده‌هایشان هستند. دهها تن دیگر از آنها در خارج از ایران به‌قتل رسیده‌اند تازه‌ترین موج دستگیریها و احکام سنگین زندان برای هواداران سازمان مجاهدین و خانواده‌هایشان، هراس آخوندها را از مردمی آشکار می‌کند که نسبت به‌این حاکمان جنایتکار بسیار خشمگین هستند. ایران تبدیل به بشکهٔ باروتی خطرناک و آمادهٔ انفجار شده است.

هفتهٔ گذشته، محاکمه اسدالله اسدی در بلژیک آغاز شد، دیپلماتی از سفارت رژیم در اتریش. این نخستین‌بار در تاریخ اروپاست که یک دیپلمات به‌خاطر ارتکاب اعمال تروریستی مورد محاکمه قرار گرفته است. از اسدی فیلم گرفته شد، آن‌هم در همان هنگامی که مواد انفجاری قوی و یک چاشنی را به یک زوج ایرانی از شهر آنتورپ تحویل می‌داد و به‌آنها دستور بمب‌گذاری در گردهمایی عظیم سالانهٔ ما در ویلپنت، حومهٔ پاریس، در ژوئن۲۰۱۸ را صادر می‌کرد. او و هم‌دستانش طی چند سال گذشته در زندان بوده‌اند، اما سؤالی که باید پرسید این است که چه کسی به‌اسدی دستور بمب‌گذاری در گردهمایی شورای ملی مقاومت را داد؟ به‌عنوان وزیر خارجه، ظریف مسئول قشون سفرا و دیپلمات‌های (رژیم) ایران است. بنابراین در ژوئن۲۰۱۸، او مسئول دستورات داده شده به اسد‌الله اسدی است.

و این تنها طرحی نبود که دیپلمات‌های او مشغول آن بودند. آن‌طور که شنیدیم، افسران اطلاعات آلبانی طرح انفجار یک بمب را در گردهمایی نوروز اعضای مجاهدین در تیرانا افشا کردند. ۲مأمور وزارت اطلاعات به‌همراه سفیر و دبیر اول سفارت، توسط نخست‌وزیر ادی راما از کشور اخراج شدند. اما ظریف حتماً نمی‌توانسته دستور اجرای چنین حملات تروریستی را بدون موافقت و تأیید روحانی و ولی‌فقیه علی خامنه‌ای و دیگران دریافت کند. بنا بر این، حالا همهٔ آنها باید مورد حسابرسی قرار گیرند. باید علیه همهٔ آنها اعلام جرم به‌خاطر اعمال تروریستی صورت گیرد و در برابر دادگاههای جنایی بین‌المللی محاکمه شوند. و تمام سفارتهای آخوندها که از آن به‌عنوان کارخانه‌های بمب‌سازی و اتاق‌عملیات برای حملات تروریستی استفاده می‌کنند، بایستی فوراً بسته شوند.

حملات تروریستی علیه شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین، هم‌چنین به‌عمق رسانه‌ها راه می‌یابد. رژیم آن‌چنان از محبوبیت مجاهدین در ایران وحشت دارد که با مشاهدهٔ کوچک‌ترین پوشش مثبتی از آنها در رسانه‌ها دیوانه می‌شود. به‌دنبال گردهمایی عظیم جمعهٔ گذشته، سخنرانی خانم رجوی به‌طور زنده از تلویزیون ایران اینترنشنال پخش شد. آخوندها دیوانه شدند. به مأموران و لابی‌گران خود در سراسر جهان دستور دادند تا برای شبکه‌های تلویزیونی شاخ و شانه بکشند. آزادی مطبوعات برای آخوندها بی‌معنی است. آنها تحمل آن‌را ندارند که تفکرات خانم رجوی، که به‌عنوان یک رهبر در ایران مورد احترام است، در تلویزیون شنیده یا دیده شود. آنها اهانتها و فحاشی‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشتند. آنها حقی برای رسانه‌ها قائل نشدند که تصمیم بگیرند چه چیزی را نشان بدهند یا با چه کسی مصاحبه کنند.

حالا به‌طرز شرم‌آوری، برخی روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی مانند اشپیگل، فرانکفورتر آلگماینه و کانال۴ (انگلیس)، فریب کارزار شیطان‌سازی رژیم علیه مجاهدین را خورده‌اند. از این‌رو، مطبوعات را تشویق می‌کنم تا اصول روزنامه‌نگاری را جدی بگیرند

برادران و خواهران، زمان آن رسیده که به‌این رژیم قاتل پایان داده شود. تاریخ مصرف این رژیم به‌سر آمده است. آخوندها و ولی‌فقیه آنها خامنه‌ای، جایشان را در زباله‌دان تاریخ کسب کرده‌اند؛ زمان وداع (با آنها) فرا رسیده و چه بهتر! از شما بسیار متشکرم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d59dfd9-5dd5-45c8-bbea-c195a61accea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات