728 x 90

گرانی چند برابری بنزین

هر بار که رژیم تصمیم به گرانی‌های بیشتر می‌گیرد، با خبرسازی و تأیید و تکذیب‌های مستمر گرانی‌ها را به جامعه تحمیل می‌کند.

این بار نوبت به بنزین رسیده و خامنه‌ای- رئیسی تصمیم دارند که بنزین را گران کنند. آن هم بیش از ۷برابر.

خامنه‌ای در وحشت از پیامدهای گرانی بنزین، با اخبار ضد و نقیض و شامورتی بازی می‌خواهد این طرح را پیش ببرد تا در جامعه حساسیت ایجاد نکند و قیامی نظیر آبان رخ ندهد.

رژیم ابتدا اعلام کرد به هر نفر ماهانه ۲۰لیتر بنزین می‌دهد، چه خودرو داشته باشد و چه نداشته باشد، سپس آن را به ۱۵لیتر کاهش داد.

گوینده تلویزیون رژیم ۶دی۱۴۰۰: ۱۵لیتر بنزین ۱۵۰۰تومانی در حساب هر نفر به‌جای باک خودرو

اوجی وزیر نفت: کار کارشناسی داره انجام میشه همه جوانب ان را خواهیم دید خوب برنامه ما این است که در جزایر کیش و قشم به‌صورت پایلوت و آزمایشی انجام می‌دهیم همان نرخ ۱۵۰۰ دولتی و ۳۰۰۰تومان آزاد هست پس هیچگونه بحث افزایش قیمت نیست بحث این است که در حقیقت از این یارانه بنزین همه هموطنان ما حتی آنهایی هم که صاحب خودرو نیستند بایستی بهره‌مند بشوند.

رژیم به جای این‌که ماهانه ۶۰لیتر در حساب دارندگان ۲۷میلیون کارت سوخت شارژ کند می‌خواهد به هر نفر ۱۵لیتر بنزین بدهد در نتیجه ماهانه ۳۵۰میلیون لیتر مازاد دست دولت می‌ماند. حتی اگر دولت رئیسی این بنزین را به قیمت ۳۰۰۰تومان هم بفروشد، معادل ۱۲هزار و ۶۰۰میلیارد تومان درآمد در سال خواهد داشت.

اما خامنه‌ای- رئیسی تصمیم گرفتند که نرخ بنزین را تا معادل ۹۰درصد فوب خلیج‌فارس یعنی ۲۲هزار تومان بالا ببرند، یعنی بنزین دست کم ۷برابر گران خواهد شد.

در ایران روزانه ۸۵میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود، ۴۱میلیون لیتر را قرار است به مردم به‌صورت ماهی ۱۵لیتر بدهد اما ۴۴میلیون لیتر باقی مانده را می‌خواهد به قیمت ۲۲هزار تومان به مردم بفروشد، ۹۶۸میلیارد تومان معادل ۳۲میلیون دلار با دلار آزاد و ۴۲میلیون دلار با قیمت دلار ۲۲هزار تومانی درآمد دولت در روز خواهد بود.

در نتیجه سالی نزدیک به ۱۵میلیارد و ۵۰۰میلیون دلار از سفره‌های مردم به جیب می‌زند. این میزان درآمد ۵۸درصد درآمد نفتی پیش‌بینی شده در بودجه است.

البته تحقق درآمد نفتی بودجه خیلی دور از انتظار است، اما خامنه‌ای- رئیسی با چنگ انداختن به سفره مردم قصد دارند ۱۵میلیارد و ۵۰۰میلیون دلار از راه فروش بنزین به جیب بزنند.

مهره‌های رژیم مدعی‌اند که باید قیمت بنزین در ایران با جهان و کشورهای همسایه متعادل شود، اما به این سؤال پاسخ نمی‌دهند که آیا دستمزد در ایران هم مطابقتی با دستمزد در کشورهای اروپایی دارد؟

بهر حال گران کردن بنزین بازی خطرناکی است که رژیم به آن دست‌زده و می‌تواند قیامی را شعله‌ور کند که ریش و ریشه خامنه‌ای را بسوزاند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e53f448-ba15-4c1b-956c-d2ea1e8cab09"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات