728 x 90

گران شدن پی‌درپی کرایه شهری از دغدغه‌های مردم

گران شدن پی‌در پی کرایه شهری
گران شدن پی‌در پی کرایه شهری

خیمه‌شب‌بازی رژیم در جریان افزایش قیمتها و گران کردن کرایه حمل و نقل عمومی که جدیدترین پرده آن از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده بود، سرانجام به نقطه نهایی خود رسید و کرایه حمل‌ونقل شهری را بین ۲۵ تا ۳۵درصد افزایش داد. آن هم در شرایطی که این گرانی تنها متوجه جیب توده‌های مردم و زحمتکشان است، چرا که عوامل و مزدوران رژیم از بلیت مجانی برخوردار هستند.

روز ۲۹بهمن۱۴۰۰ رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای قلابی شهر تهران از افزایش ۲۵درصدی نرخ بلیت مترو، اتوبوس و تاکسی خبر داد. روز دوم اسفند۱۴۰۰ صدیف بدری نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس ارتجاع افزایش ۱۵درصدی را منصفانه و بیشتر از آن را غیرمنصفانه خواند.

این بازی با افکار عمومی ادامه یافت تا سرانجام و در پی سیاست اعلام گام‌به‌گام گرانی‌ها و به‌دنبال اعلام افزایش ۲۵درصدی نرخ کرایه مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در تهران، روز ۱۴فروردین سایت بازار رژیم از قول شورای قلابی شهر تهران خبر داد که در برخی خطوط، مبلغ کرایه تا ۳۵درصد افزایش پیدا خواهد کرد و به این ترتیب ۱۰درصد دیگر به قیمت بلیط مترو، اتوبوس و تاکسی در شرایطی اضافه شد که تنها دو روز از گران شدن ۲۵درصدی آن گذشته بود.

تمامی این گرانی‌ها در شرایطی به مردم تحمیل می‌گردد که طبق مصوبه همین شورای قلابی ضدمردمی، عوامل رژیم از قبیل خانواده‌های وابستگان رژیم و مانند آنها از تخفیف ۱۰۰درصدی، یعنی تردد مجانی، برخوردار هستند و در واقع، کرایه مزدوران رژیم را هم باید کارگران، معلمان، پرستاران، بازنشستگان و دیگر دستمزد بگیران از همان دستمزد ناچیز خود تأمین کنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b3917a9-757f-4dd1-bcda-c9020cce9cfd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات