728 x 90

گاردین: عدم پیشرفت مذاکرات خلأ خطرناکی ایجاد می‌کند

مذاکرات وین
مذاکرات وین

روزنامه گاردین روز دوشنبه ۲۷دی ضمن تحلیلی نوشت: در حالی‌که در مذاکرات وین زمان رو به اتمام است، موانع کلیدی باقی مانده است که باید توسط تهران و غرب برطرف شود.

شمارش معکوس برای پایان مذاکرات شش ماهه در وین درباره آینده توافق هسته‌یی ایران آغاز شده است. هیچ ضرب‌الاجلی به‌طور رسمی تعیین نشده است، اما اگر در کمتر از دو هفته پیشرفتی حاصل نشود، روند به پایان می‌رسد و خلأ خطرناکی ایجاد می‌کند.

کاخ‌سفید قبلاً با بیان این‌که ثابت شده که خروج ایالات متحده از توافق توسط دونالد ترامپ در سال۲۰۱۸ فاجعه‌آمیز بوده است، خطوط سیاسی خود را برای فروپاشی آماده کرده است. اگر توافقی صورت نگیرد، تیم بایدن قصد دارد تقصیر را به گردن ترامپ بیندازد.

کسانی که به مذاکرات نزدیک هستند می‌گویند که فکر می‌کنند یک توافقی می‌تواند حاصل شود، اما از منظر غربی دامنه آن احتمالاً چنان محدود خواهد بود که موقتی تلقی می‌شود. اگر چنین باشد، همان‌طور که انریکه مورا، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا گفته است، به‌دلیل عدم تلاش نخواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab19b639-f311-410f-b791-677b9404101b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات