728 x 90

گاردین: رژیم ایران قصد دارد از شناسایی چهره برای اجرای قانون جدید حجاب استفاده کنند

طرح سرکوبگرانه موسوم به  امر به معروف نهی از منکر
طرح سرکوبگرانه موسوم به امر به معروف نهی از منکر

گاردین روز ۱۴شهریور در مطلبی درباره سرکوب زنان به بهانه آخوندساخته بدحجابی نوشت: مقامات ایرانی قصد دارند از شناسایی چهره برای اجرای قانون جدید حجاب استفاده کنند. دولت می‌گوید از فناوری در حمل و نقل عمومی برای سخت‌گیری بر پوشش زنان استفاده خواهد کرد.

گاردین افزود: دولت ایران در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از فناوری تشخیص چهره در وسایل نقلیه عمومی برای شناسایی زنانی است که از قانون جدید سختگیرانه در مورد پوشش حجاب پیروی نمی‌کنند، زیرا رژیم هم‌چنان به سرکوب فزاینده تنبیهی خود در مورد پوشش زنان ادامه می‌دهد.

دبیر ستاد آخوندساخته امر به معروف و نهی از منکر رژیم، محمدصالح هاشمی گلپایگانی، اخیراً در مصاحبه‌یی از برنامه‌ریزی رژیم ایران برای استفاده از فناوری نظارتی علیه زنان در اماکن عمومی در پی فرمان جدیدی که در مورد محدود کردن پوشش زنان به امضای ابراهیم رئیسی رسید خبر داد.

 

علی‌خان محمدی سرکرده ستاد «امر به معروف و نهی از منکر» رژیم روز یکشنبه ۱۳شهریور اعلام کرد که وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی دیگر بیش از ۳۰۰تن از شهروندان مخالف حجاب اجباری را بازداشت کرده‌اند.

اجرای سیاست‌های سرکوبگرانه در زمینه حجاب اجباری با عنوان «قانون عفاف و حجاب» در ماه‌های اخیر با فشار گسترده‌تری بر زنان ایرانی همراه بوده است.

خبرگزاری حکومتی فارس وابسته به سپاه پاسداران ۱۳شهریور، اجرای طرح عفاف و حجاب در ادارات و نهاد‌های دولتی و حاکمیتی را «آغاز راه» خواند و گفت این قانون و سختگیریها و فشارهای بیشتر بر زنان، قرار است در صنوف و سایر اقشار هم اجرایی شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dedc0610-e38c-4bf8-88bf-defc60f42fff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات