728 x 90

گاردین: رئیسی باید به‌خاطر نقشش در اعدامهای گسترده در تابستان ۶۷ در برابر عدالت قرار گیرد

رئیسی جلاد۶۷
رئیسی جلاد۶۷

گاردین در مطلبی به قلم جفر رابرتسون درباره انتصاب آخوند جلاد رئیسی بعنوان رئیسی جمهور رژیم آخوندی نوشت: رئیسی باید به‌خاطر نقشش در اعدامهای گسترده در تابستان ۶۷ در برابر عدالت قرار گیرد

در این مطلب آمده است: ابراهیم رئیسی مسئولیت اعدام هزاران تن از زندانیان سیاسی در زندانهای ایران در اواخر سال۱۹۸۸ [تابستان ۶۷] را بر عهده دارد.

او به‌عنوان یکی از اعضای هیأت سه نفره مرگ عمل می‌کرد. همان‌طور که بعدها زندانیان گفتند او کسی است که دستور اعدام مردان و زنانی که عضو گروه اپوزیسیون بودند و سپس حکم اعدام مرادن و جوامعی که کافر یا چپگرا «مرتد» بودند را صادر کرد. زنان در این دسته‌بندی شکنجه می شدند تا به خطای خود اعتراف کنند یا این‌که در پی شلاق زدن‌های مداوم جان دهند.

رئیسی که آن زمان فقط ۲۸سال داشت معاون دادستان تهران و جایگزین رئیس هیأت مرگ بود... .(گاردین ۹تیرماه)

بعدازظهر روز پنجشنبه ۳تیر۱۴۰۰، آقای جفری رابرتسون، رئیس سابق دادگاه جنایات جنگی در سیرالئون، سفیر لینکلن بلومفیلد، معاون وزیر خارجه سابق آمریکا، وکیل نیک فلاک رئیس سابق کانون وکلای انگستان، آقای طاهر بومدرا، مسئول حقوق‌بشر ملل متحد در عراق، در یک کنفرانس آنلاین، با تأکید بر این‌که قتل‌عام زندانیان سیاسی ۱۳۶۷ مصداق بارز جنایت علیه بشریت است، خواستار محاکمه ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید رژیم آخوندی شدند.

جفری رابرتسون، با اشاره به نقش آخوند رئیسی در قتل‌عام ۶۷ خطاب به کشورهای اروپایی گفت: مقوله‌ای که فراتر از مصونیت دولتی‌ست، جنایت علیه بشریت است و هیچکس نمی‌تواند به بهانه این‌که دارای یک منصب حکومتی است از حسابرسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت بگریزد. آقای رابرتسون، قتل‌عام ۶۷ را که نمونه بارزی از یک نسل‌کشی نامید. وی تصریح کرد که رئیسی در اولین کنفرانس خبری که داشت گفت که از انجام این جنایت علیه بشریت افتخار می‌کند. او باتکیه بر تحقیقات گسترده‌یی که در مورد قتل‌عام ۶۷ انجام داده بود تأکید کرد که رئیسی نقش مستقیم و جدی در اعدامهایی که انجام شده داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8730691b-0c89-4296-bac6-df102301f93f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات