728 x 90

گاردین: در اعتراضات ایران به یک امدادگر انگلیسی چندین بار تیراندازی شد

گاردین - ۱۳اسفند ۱۴۰۱
گاردین - ۱۳اسفند ۱۴۰۱

گاردین روز شنبه ۱۳اسفند در مطلبی درباره تیراندازی نیروهای سرکوبگر رژیم آخوندی به معترضان و قیام آفرینان در تظاهرات سراسری مردم ایران نوشت: بنا به جراحات وارده؛ در اعتراضات ایران به یک امدادگر انگلیسی چندین بار تیراندازی شد.
گاردین در گزارش اختصاصی خود نوشته است: مرد انگلیسی ایرانی تبار می‌گوید که پس از اعتراض به تعرض به یک دختر نوجوان، توسط نیروهای امنیتی مورد حمله قرار گرفت.
در این مطلب که توسط پاتریک وینتور در گاردین منتشر شده است آمده است: یک کارمند بهداشتی ایرانی-بریتانیایی که به تظاهرات خیابانی ضد رژیم در تهران پیوسته بود، پس از شلیک مکرر نیروهای امنیتی ایران به سمت او، هنوز پنج گلوله ساچمه‌ای در بدنش فرو رفته است.
گمان می‌رود که افسران امنیتی از تفنگ‌های ساچمه‌ای برای شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای حاوی چندین گلوله استفاده می‌کردند که سپس در بدن قربانی پخش می‌شد.
نام این فرد به‌خاطر امنیت او نمی‌تواند ذکر شود، اما توسط گاردین مصاحبه شده است. دو پزشک ارشد انگلیسی که او را در بیمارستان دیدند تأیید کردند که جراحات وی با گزارش او مطابقت دارد.
قربانی که اکنون به انگلستان بازگشته است، افزود: «من این رفتار با یک معترض غیرمسلح و غیرخشونت‌آمیز مانند خودم را معادل جنایت جنگی می‌دانم. رفتار با من واقعاً افراطی بود و بهترین حدس من این است که من تنها کسی نیستم که این‌چنین مورد حمله قرار گرفتم، اما شاید همه آنها آن‌قدر خوش شانس نبودند که زنده بمانند و گزارش دهند که چگونه با آنها رفتار شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c12c36df-62bf-479a-9dbe-cf53a0fb987b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات