728 x 90

گاردین: تیراندازی به سوی معترضان در زاهدان

تظاهرات مردم زاهدان
تظاهرات مردم زاهدان

گاردین روز ۶آبان در گزارشی از شلیک جنگی و کشته و مجروح شدن تعدادی از قیام‌آفرینان در زاهدان در روز گذشته نوشت: پلیس ایران به سوی معترضان در شهر زاهدان در جنوب شرق بلوچستان تیراندازی کرد. گزارشها حکایت از کشته شدن شش نفر در زاهدان از جمله یک پسر ۱۲ساله دارد.

تصاویری که رویترز به دست آورده است، جمعیت زیادی را نشان می‌دهد که پس از بیرون آمدن از نماز جمعه در خیابانهای شهر راهپیمایی می‌کنند و شعارهای ضددولتی سر می‌دهند. فیلمهای بیشتری که به‌طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شود، نشان می‌دهد که معترضان در حال فرار با شلیک مکرر نیروهای امنیتی هستند.

 

روز گذشته قیام سراسری مردم ایران ابتدا از زاهدان پس از نماز جمعه شعله‌کشید و به سرعت به سرتاسر استان سیستان وبلوچستان و سپس به دیگر نقاط میهن گسترش یافت.

در زاهدان تظاهرات هموطنان بپاخاسته بلوچ ، هدف تيراندازی مأموران جنايتکار خامنه‌ای قرار کرفته و ۶نفر شهيد و ۱۰نفر زخمی شدند.  وضعیت شماری از مجروحان وخیم است.

در سراوان نیز مورد هموطنان مورد تهاجم وحشیانه مأموران جنایتکار سرکوبگرخامنه ای  با گلوله جنگی و گاز اشک آور قرار گرفتند. و ۴تن از هموطنان  با شلیک گلولهٔ آدمکشان خامنه‌ای به‌شهادت رسیدند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d57ce0b-43c1-4d00-a1a7-b7ad796f36e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات