728 x 90

کیهان خامنه‌ای درباره مذاکرات رژیم با فرانسه: هدف اصلی طرف فرانسوی و آمریکایی، کلید زدن برجام موشکی و منطقه‌یی است

عباس عراقچی
عباس عراقچی

کیهان خامنه‌ای درباره مذاکرات جاری رژیم بر سر کسب اعتبار مالی در ازای نفت، نوشت: موضوع مذاکرات جدید هیچ ربطی به لغو تحریم‌ها و بهره‌مندی اقتصادی نظام ندارد و هدف اصلی طرف فرانسوی و آمریکایی، کلید زدن برجام موشکی و منطقه‌یی است.

این روزنامه با تیتر درشت «گام سوم را محکم بردارید، بعد با اروپا چانه بزنید» خطاب به دولت روحانی نوشت: دولتمردان باید با قاطعیت گام سوم برجامی را اجرا کرده و از بیان اظهاراتی که از ضریب اولتیماتوم ایران می‌کاهد، پرهیز کنند. نکته قابل‌ توجه اینجاست که موضوع مذاکرات جدید نیز هیچ ربطی به لغو تحریم‌ها و بهره‌مندی اقتصادی جمهوری اسلامی نداشته و هدف اصلی طرف فرانسوی و آمریکایی، کلید زدن برجام موشکی و منطقه‌یی است.

کیهان ولایت‌فقیه افزود: دولتمردان باید با قاطعیت گام سوم برجامی را اجرا کرده و از بیان اظهاراتی که از ضریب اولتیماتوم ایران می‌کاهد، پرهیز کنند. سپس به چانه‌زنی با اروپا اقدام کنند.دولت باید روند کاهش میلی‌متری تعهدات برجامی را تغییر داده و با سرعت و شدت بیشتری، از تعهدات خود بکاهد.

 

از سوی دیگر روزنامه آفتاب یزد، از باند روحانی به‌ نقل از یک کارشناس رژیم نوشت: اگر (نظام) گامی بردارد که خروج از برجام به‌شمار بیاید آن موقع موضع چین و روسیه به سمت اروپا و آمریکا برمی‌گردند باید بپذیریم منافع چین و روسیه به سمت غرب به‌مراتب بیشتر از جمهوری اسلامی است و در آخر، روسیه و چین با طرف غربی هم‌پیمان خواهد شد.

 

همچنین روزنامه حکومتی آرمان تحت عنوان «فرصت محدود دیپلوماسی» نوشت: خواسته فرانسوی‌ها تا زمان حصول توافق، توقف کاهش تعهدات و ثبات در منطقه است. آسوشیتدپرس در این باره می‌نویسد: «طی این تماس الیزه اعلام کرد که پاریس بار دیگر بر ضرورت پایبندی رژیم ایران به تمام تعهدات هسته‌یی خود و انجام اقدامات لازم برای برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه تأکید کرد. رئیس‌جمهوری فرانسه به‌طور خاص از ایران خواست که برای پایان دادن به درگیریها و باز کردن باب مذاکرات در یمن اقدام کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47362d21-10d1-4e0a-aa39-173e7921caba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات