728 x 90

جشن نوروزی در پارلمان انگلستان ـ پیام خانم مریم رجوی و سخنرانی نمایندگان هر دو مجلس از همه احزاب

جشن نوروزی در پارلمان انگلستان ـ پیام خانم مریم رجوی و سخنرانی نمایندگان هر دو مجلس از همه احزاب
جشن نوروزی در پارلمان انگلستان ـ پیام خانم مریم رجوی و سخنرانی نمایندگان هر دو مجلس از همه احزاب

جشن نوروزی در پارلمان انگلستان ـ پیام خانم مریم رجوی و سخنرانی نمایندگان هر دو مجلس از همه احزاب

حمایت از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت

و برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی

 

فراخوان به لیست‌گذاری و تحریم کامل سپاه پاسداران

و به‌رسمیت شناختن قتل‌عام ۶۷به‌عنوان نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت

و حسابرسی از عاملان این جنایت

 

پیام خانم مریم رجوی

ضروری است دولتهای غربی سیاست‌های شکست‌خورده گذشته را کنار بگذارند

و راهبرد جدیدی اتخاذ کنند که به مردم و مقاومت ایران اعتماد کند

زمان تغییر در ایران فرا رسیده است

شماری از اعضای هر دو مجلس انگلستان و ایرانیان مقیم این کشور در مراسم جشن نوروز ۱۴۰۳که در ساختمان مرکزی مجلس عوام برگزار شد، شرکت کردند.

نمایندگان پارلمان انگلستان ضمن حمایت از مبارزه مردم ایران برای آزادی خواستار توقف سرکوب و کشتار مردم شدند.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران طی پیامی که توسط حسین عابدینی، معاون دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در انگلستان قرائت شد از حمایت نمایندگان از مردم ایران و آرمان حقوق‌بشر در ایران قدردانی کرد. خانم رجوی در قسمتی از این پیام گفت:

حسین عابدینی - قرائت پیام خانم مریم رجوی به نمایندگان پارلمان انگلستان:

در حالی که ما با رژیمی بی‌رحم روبه‌رو هستیم که برای هر جنایتی برای حفظ سیطره خود بر قدرت آماده است، من نه تنها امیدوار بلکه بیش از هر زمان دیگری مطمئن هستم که طلوع آزادی در ایران در چشم‌انداز است.

بایکوت سراسری انتخابات ساختگی در ۱ مارس یک نه قاطع به رژیم بود. این نشانی آشکار از عزم مردم برای پایان دادن به دوران سیاه رژیم تئوکراتیک بود، مشابه مبارزه آنها که ظلم و ستم شاه را سرنگون کرد.

فعالیت‌های ضد رژیم در داخل ایران به رهبری کانون‌های شورشی و با رهبری زنان و دختران جوان، در حال افزایش است.

با توجه به نقش بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران در خاورمیانه، که تهدیدی جدی برای صلح و ثبات منطقه‌یی و جهانی است، ضروری است که دولتهای غربی سیاست‌های شکست‌خورده گذشته را کنار بگذارند و راهبرد جدیدی اتخاذ کنند که به مردم ایران اعتماد کند و به مردم ایران اعتماد کند. مقاومت ایران، همان‌طور که شما سال‌ها از آن دفاع می‌کنید. زمان تغییر در ایران فرا رسیده است.

نمایندگان شرکت‌کننده در جشن نوروزی در پارلمان انگلستان عبارت بودند از:

  • لرد دیود آلتون –عضو مستقل مجلس اعیان
  • لرد سینگ-عضو مجلس اعیان، معاون گروه پارلمانی تمام حزبی آزادی مذاهب در پارلمان انگلستان
  • لرد دالاکیا-معاون رهبر لیبرال دموکراتها در مجلس اعیان
  • دیوید جونز نماینده ارشد پارلمان و رئیس کمیته پارلمانی برای ایران آزاد
  • باب بلکمن رئیس کمیته بین‌المللی پارلمانترها برای آزادی و دموکراسی در ایران
  • دکتر متیو افورد نماینده پارلمان انگلستان
  • ترزا ویلیرز نماینده پارلمان و وزیر محیط‌زیست (۲۰۲۰)
  • استیو مک کیب نماینده پارلمان انگلستان
  • راجر گیل –نماینده پارلمان، معاون پیشین حزب محافظه‌کار، رئیس پیشین شورای اروپا،
  • مالکوم فاولر عضو کمیته حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و ولز،

دیوید جونز نماینده ارشد پارلمان و رئیس کمیته پارلمانی برای ایران آزاد گفت:

انگلستان باید شرکای بین‌المللی را با تعیین رژیم به‌عنوان تهدید اصلی برای صلح در جهان تحت فصل هفت منشور ملل متحد رهبری کند.

همان‌طور که خانم رجوی و شورای ملی مقاومت در بسیاری از موارد خواسته‌اند، انگلستان هم‌چنین باید اروپا و اتحادیه اروپا را در نامگذاری سپاه به‌عنوان یک سازمان تروریستی که بارها در هر دو مجلس درخواست شده است رهبری کند.

دولت ما باید در فعال کردن مکانیسم ماشه در قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های شورای امنیت مربوط به برنامه تسلیحات هسته‌یی رژیم، گروه «ای‌سه» را رهبری کند. و ما در انگلستان باید مبارزه مردم ایران برای جایگزینی رژیم را به‌رسمیت بشناسیم و پلتفرم ده ماده‌ای خانم رجوی را که یک آلترناتیو دموکراتیک قابل دوام است، تأیید کنیم.

باب بلکمن رئیس کمیته بین‌المللی نمایندگان برای ایران آزاد در سخنرانی خود گفت:

سال جدید ایرانی جهشی بسیار امیدوارکننده به سوی پایان دادن به رژیم وحشی را به همراه دارد که ایران را به‌معنای واقعی کلمه به زندانی برای شهروندان خود تبدیل کرده و اکنون امنیت انگلستان و شهروندانش را تهدید می‌کند و این یکی از دلایلی است که ما بر اساس آن از دولت و بخش‌های مختلف دولتی می‌پرسیم که چرا سپاه پاسداران باید به‌طور کامل در لیست سیاه قرار داده شود. این تصمیم مدتها به تعویق افتاده است.

لرد سینگ عضو مجلس اعیان انگلستان:

دوستان، خانم رجوی و همه کسانی که از این حرکت شگفت‌انگیز برای مردم ایران حمایت می‌کنند، به شما درود می‌فرستم. شایسته است که نوروز، سال نو را جشن بگیریم. الآن سیک ها و ایرانیها اشتراکات زیادی دارند، حتی کلمه ناوراج، روز نو، آنجاست و بسیاری از کتابهای مقدس مذهبی ما به فارسی نوشته شده است. بنابراین، ما وجوه مشترک زیادی داریم، اما آنچه در این زمان به‌ویژه مشترک است، حمایت از کسانی است که در هر کجا با بی‌عدالتی مبارزه می‌کنند. و من تا به‌حال ندیده‌ام که مردم شجاعی مانند انسانهای مقاومت ایران این‌طور با بی‌عدالتی مبارزه کنند، نه تنها علیه حکومت آیت‌الله، بلکه علیه حکومت قبلی شاه و علیه هر نوع بی‌عدالتی اعتراض کنند می‌خواهم تحسین خود را از طرح ده ماده‌ای خانم رجوی ابراز کنم. این، طرحی برای عدالت و دموکراسی در هر جا و همه جا خواهد بود. بنابراین، من مشتاقانه منتظر نوروز هستم، روز نو، بهار جدید، زمانی که طرح ده ماده‌ای، در ایران آزاد و دموکراتیک اجرا شود.

ترزا ویلیرز وزیر محیط‌زیست انگلستان (۲۰۲۰) در قسمتی از سخنان خود گفت:

همه ما می‌دانیم که قیام اخیر عمدتاً توسط زنان رهبری شد زیرا می‌گفتند این غیرقابل تحمل است و خشونت و وحشت را نمی‌پذیرند این برای من یک افتخار است که بخشی از کمیته بریتانیا برای آزادی ایران باشم. من بسیار خوشحالم که آنها مانند هر سال میزبان این رویداد هستند. امیدوارم روزی به‌زودی ایجاد یک جمهوری دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت برای ایران را جشن بگیریم.

من فکر می‌کنم طرح ده ماده‌ای ارائه شده توسط شورای ملی مقاومت، طرحی عالی برای جامعهٔی است که برای برابری ارزش قائل است و ایران را به سوی آینده‌ای بهتر پیش می‌برد. آینده‌ای آزاد، دموکراتیک، که ایران را به خانواده ملتها باز می‌گرداند و آزادی و فرصتهایی را برای مردمش فراهم می‌کند که آنها به‌شدت به آن نیاز دارند. نوروز به همه شما مبارک.

لرد دالاکیا در سخنان خود در این مراسم بر نقش زنان در قیام ایران تأکید کرد و گفت:

من می‌خواهم به مردم ایران تبریک بگویم، زیرا این انقلاب توسط زنان در ایران رهبری شده است. در یک دموکراسی، آنها باید در زندگی خاص خود از آزادی برخوردار باشند. با وجود سرکوبی که بر این زنان اعمال می‌شود، آنها ساکت نمی‌نشینند و به مبارزه خود ادامه می‌دهند.

تنها چیزی که می‌خواهم به شما بگویم این است که حمایت من مردم ایران، و خانم رجوی، ادامه خواهد داشت. و هم‌چنین می‌توانم بگویم که بزرگترین آرزوی من این است که امیدوارم زمانی که ایران به آزادی لازم دست یابد، آنجا باشم و بتوانم به تهران سفر کنم و پرچم ایران را برای یک دموکراسی واقعی و مناسب تکان دهم. پس واقعاً از شما متشکرم.

لرد دیوید آلتون – عضو مجلس اعیان انگلستان

لرد دیوید آلتون ضمن استقبال از گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد، از دولت انگلستان خواست تا از این کمیسیون با هدف محاکمه و مجازات مسئولان جنایات حمایت کند. لرد آلتون در سخنان خود گفت:

ما می‌دانیم که آخرین قیام برای یک جمهوری آزاد و دموکراتیک در ایران که در اواخر سپتامبر ۲۰۲۲ آغاز شد، بسیار زنده و رو به جلو است، همان‌طور که دوباره در تحریم گسترده انتخابات ساختگی اخیر رژیم بیان شد. بنابراین، انگلستان باید اطمینان حاصل کند که شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد، در نشست خود در اواخر ماه جاری، هم مأموریت گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران و هم مأموریت حقیقت‌یاب را که سال گذشته برای تحقیق درباره جنایات گزارش‌شده توسط ایران آغاز شد، در اولویت قرار دهد.

ما باید به مردم ایران و دوستان و متحدانمان در شورای ملی مقاومت نشان دهیم که انگلستان در کنار آنها برای بهار ایرانی در سال آینده ایران می‌ایستد.

دکتر متیو آفورد عضو مجلس عوام انگلستان

دکتر متیو آفورد عضو پارلمان انگلستان با اشاره به سرقت انقلاب ضدسلطنتی توسط رژیم و گسترش جنگ‌افروزی و تروریسم به کشورهای منطقه و اروپا سیاس جنگ‌افروزانه رژیم در منطقه و نقش مقاومت ایران در افشای این جنگ‌افروزی را مورد بررسی قرار داد وی گفت:

بسیار مفتخرم که به همه شما در جشنواره نوروزی خوش‌آمد بگویم. و عید نوروز شادی را برای همه شما آرزومندم.

ما شاهد استفاده رژیم از نیروهای نیابتی منطقه‌یی خود برای تشدید درگیری در خاورمیانه هستیم. با جنگ‌افروزی در غزه و حمله حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ. غرب باید در کنار مردم ایران و در کنار شورای ملی مقاومت باشد. همان‌طور که همه ما می‌دانیم این چشم‌انداز در طرح تفصیلی برنامه ۱۰ ماده‌ای رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران خانم مریم رجوی بیان شده است. بنابراین موفقیت مردم ایران موفقیت نه تنها در غرب، بلکه در سراسر جهان است. مردم ایران و شورای ملی مقاومت متحدان ما در این مبارزه مداوم برای ثبات هستند. هم‌چنان که دیکتاتورها در سراسر جهان در اتحاد هستند، ما نیز باید در غرب متحد شویم و در پشت سر مردم ایران و جنبش مقاومت ایران قرارگیریم.

استیو مک کیب عضو مجلس عوام انگلستان ضمن اشاره به جنگ‌طلبی رژیم در منطقه از مقاومت مردم ایران حمایت کرد و گفت:

من می‌خواهم سال نو را به خانم رجوی و دوستانش در اشرف سه، و به همه مردمی که در داخل ایران در حال مبارزه هستند و همه شجاعانی که در برابر رژیم آخوندها مقاومت می‌کنند، تبریک بگویم. واقعیت این است که به هر کجای خاورمیانه که نگاه کنید، دستان آخوندها را می‌بینیم. آنها افرادی هستند که از کشتاری که در سراسر خاورمیانه در حال وقوع است حمایت مالی کرده، افراد را مسلح و حمایت می‌کنند.

آنها کسانی هستند که درگیریها را تغذیه می‌کنند، چه در غزه، چه در سوریه، چه در یمن، به هر کجا که نگاه کنید. و آنچه ما در مورد این رژیم می‌دانیم این است که این رژیم فقط به شکنجه مردم خود در داخل ایران رضایت نمی‌دهد. به این راضی نیست که جنگهای نیابتی در سراسر خاورمیانه وجود داشته باشد. بلکه می‌خواهد در هر سطحی مداخله کند. می‌خواهد همه مخالفان را سرکوب کند.

کاری که ما باید انجام دهیم این است که به‌روشنی بگوییم که به حمایت از مردم ایران به هر نحو ممکن ادامه خواهیم داد. آنها حق دارند با ظلم آخوندها مخالفت کنند.

مالکوم فاولر عضو کمیتهٔ حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و ولز

مالکوم فاولر عضو کمیتهٔ حقوق‌بشر کانون وکلای انگلستان و ولز در سخنان خود به فعالیت‌های حقوق‌دانان در انگلستان در حمایت از مقاومت و مردم ایران اشاره کرد و گفت: با فعالیت‌های این حقوقدانان طی سالیان متوالی مصوبه‌یی در شورای جامعه حقوقی انگلستان تصویب شده است که در آن از شورای ملی مقاومت ایران حمایت شده و وضعیت وخیم حقوق‌بشر در ایران محکوم شده است. مالکوم فاولر در پایان سخنان خود گفت: این یک واقعیت مطلق است که من تلاش خود را تجدید خواهم کرد و به بهترین شکل به این مسیر ادامه خواهم داد.

راج گیل- نماینده پارلمان انگلستان، معاون پیشین حزب محافظه‌کار، رئیس پیشین شورای اروپا

راجر گیل معاون پیشین حزب محافظه‌کار، رئیس پیشین شورای اروپا در قسمتی از سخنرانی نوروزی خود در پارلمان انگلستان در حمایت از اشرف۳ گفت:

من معتقدم که در انگلستان، ما باید هم‌چنان صدایی برای افراد بسیار شجاع، زنان و مردان مستقر در اشرف سه در آلبانی باشیم.

کسانی که در آنجا زندگی خود را وقف یک ایران آزاد کرده‌اند و حقوق اساسی آنها باید حفظ شود. این حقوق شامل آزادی بیان، آزادی تجمع و شرکت در فعالیت‌های سیاسی قانونی است. و من فکر می‌کنم که دولت انگلستان، باید از همتایان اروپایی ما بخواهد که از آلبانی در تضمین حمایت از این حقوق حمایت کنند. آلبانی و ساکنان اشرف سه با حملات رژیم ایران روبه‌رو هستند. ما نمی‌توانیم به آن رژیم اجازه دهیم صدای مخالفان در تبعید را خاموش کند. همان‌طور که گفتم خوشحالم که دوباره با شما هستم. خوب است که بتوانیم بهار را در میان این گل‌های زیبا و تزئینات جشن بگیریم. اما من می‌خواهم، تصور کنم که به‌زودی بهار برای ایران فرا می‌رسد و همه ما می‌توانیم نوروز را در یک ایران آزاد و دموکراتیک جشن بگیریم.

 

رعنا رحمان‌فرد

خانم رعنا رحمانفرد در صحبت‌های خود با اشاره به انعکاس صدای قیام مردم ایران در جهان گفت:

خانم‌ها و آقایان، از حضور شما در مراسم نوروز امروز بسیار سپاسگزارم.

در طول یک سال گذشته، جهان صدای مردم ایران را با صدای بلند و روشن شنیده است. آنها یکپارچه گفته‌اند که خواهان تغییر دموکراتیک در ایران هستند و به کمتر رضایت نمی‌دهند و تنها یک طرح برای آینده ایران وجود دارد، همان‌طور که امروز بسیاری از سخنرانان به آن اشاره کردند، برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی و شورای ملی مقاومت است. بنابراین تصمیم داریم در سال جدید برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم.

دکتر حمیدرضا طاهرزاده - هنرمند عضو شورای ملی مقاومت

دکترحمیدرضا طاهرزاده هنرمند عضو شورای ملی مقاومت در سخنان خود از زحمات گروه پارلمانی حامی شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان سپاسگذاری کرد و بر حمایت از آرمان مردم ایران و مجاهدان در اشرف۳ تأکید کرد. دکتر طاهرزاده در این جشن نوروزی به اتفاق آقای ترشیزی به اجرای قطعات سنتی ایرانی پرداخت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3203858-13dc-486d-9e4d-64103157eb78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات