728 x 90

کوچ اجباری ایرانیان

کوچ احباری
کوچ احباری

روز یک‌شنبه ۱۵ اسفند روزنامه حکومتی شرق در گزارشی از موقعیت اجتماعی ایرانیان جلای وطن کرده در آمریکا آماری منتشر کرد که قابل توجه است، آماری که وجه دیگری از وطن‌فروشی باند حاکم بر ایران را نشان می‌دهد.

آماری که روزنامه حکومتی شرق ۱۵ اسفند۱۴۰۰ درباره کوچ اجباری ایرانیان به خارج کشور منتشر کرد، قابل توجه است، چرا که نشان می‌دهد وقتی آخوندها پیوسته در حال غربال کردن ایرانیان با شاخص حزب‌اللی و غیرحزب‌اللهی هستند، نتیجه چه می‌شود؟ وقتی آخوندها همه امکانات اجتماعی را برای حزب‌اللهی‌ها اختصاص داده و برای دیگران فقط خروج، محرومیت و مسکنت را باقی‌می‌گذارند، نتیجه چه می‌شود.

آمار از انتشارات یک مؤسسه آمریکایی غیرسیاسی و غیرانتفاعی به اسم MPI است.

این آمار می‌گوید:

در تمام تاریخ آمریکا بالاترین سطح کیفی مهاجران متعلق به جامعه یک میلیون و ۹۰۰هزار نفری ایرانیان است که تمامی تنوعات قومی و مذهبی ایران را در خود دارند.

مدرک ۵۱درصد ایرانیان بیشتر از لیسانس است یعنی دو برابر نمونه آمریکایی‌ها.

ایرانیان در بین ۲۰گروه مهاجر برتر، بالاترین نرخ مالکیت کسب‌وکار را دارند.

بر‌اساس آمار دانشگاه ام‌آی‌تی، استادان، دانشمندان، مهندسان و مشاغل ایرانی در ایالات متحده حدود یک تریلیون دلار را در اختیار دارند یا آن را مدیریت می‌کنند.

نزدیک به ۱۵هزار پزشک ایرانی در ایالات متحده مشغول به‌کار هستند.

۱۲هزار استاد ایرانی در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی آمریکا تحقیق و تدریس می‌کنند.

این بخشی از پیآمد سیاستی است که در طی دو دیکتاتوری، ایرانیان مخالف حکومت را ناگزیر از جلای وطن می‌کند، پیآمد دیگر این سیاست البته مقاومتی است پردامنه در سراسر میهن.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30f0f4ba-9acd-4c13-aaa7-0d751a7f9b2b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات