728 x 90

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳ - سخنرانیهای نیوت گینگریچ، آنا النا چاکن اچوریا، مونسرات روئیس گبارا، یوکو کاله راید، کنت بلکول و ریکاردو سرائو سانتوس

سخنرانی شخصیتهای سیاسی در دومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد - قسمت پنجم
سخنرانی شخصیتهای سیاسی در دومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد - قسمت پنجم

سخنرانی شخصیتهای سیاسی در دومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد - قسمت پنجم

سخنرانی‌های:

نیوت گینگریچ رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا

آنا النا چاکن اچوریا معاون رئیس‌جمهور کاستاریکا ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸

مونسرات روئیس گبارا نمایندهٔ پارلمان کاستاریکا

یوکو کاله راید عضو کمیسیون خارجی پارلمان استونی

کنت بلکول نمایندهٔ پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد

ریکاردو سرائو سانتوس وزیر امور دریایی پرتغال (۲۰۲۲)

 

 

نیوت گینگریچ رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا

ما در یک نقطه‌عطف واقعی قرار داریم

کاملاً روشن است که دیکتاتوری دینی تحت فشار فزاینده‌یی قرار دارد

من به‌عنوان یک هم‌پیمان و حامی قوی باقی خواهم ماند

زیرا معتقدم آنچه شما انجام می‌دهید آینده بهتری برای ایران

و بنابراین آینده بهتری برای جهان ایجاد خواهد کرد

 

نیوت گینگریچ – رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا

از شما و شورای ملی مقاومت ایران برای دادن این فرصت به من که با شما در مورد آینده ایران، آینده ایالات متحده، و نحوه همکاری برای ایجاد آینده‌ای به‌مراتب بهتر صحبت کنم.

ما در یک نقطه‌عطف واقعی قرار داریم. کاملاً روشن است که دیکتاتوری دینی تحت فشار فزاینده‌یی قرار دارد. در انتخابات اخیر، تنها ۷٪ از مردم تهران به پای صندوق‌های رأی رفتند. حالا وقتی ۹۳٪ از رأی‌دهندگان بالقوه به شما می‌گویند که هیچ‌یک از اتفاقات در حال حاضر برایشان اهمیت ندارد یا باور ندارند که قادر به تغییر چیزی هستند، ۹۳٪ درصد سطح بالایی از انزوا را نشان می‌دهد. و این چیزی است که برای دیکتاتوری در ایران رخ داده است.

این رژیم هر چه بیشتر عمر کرده تمرکزش بر سرکوب بیشتر شده، و با صرف پول‌هایی که می‌توانست به بهبود کیفیت زندگی مردم ایران اختصاص یابد، به حمایت از تروریسم در سراسر خاورمیانه و برنامه اتمی پرداخته است که تهدید واقعی برای جهان و هم‌چنین تهدیدی جدی برای ایران است زیرا می‌تواند به اقدامات پیشگیرانه‌ای منجر شود که بسیار وحشتناک خواهند بود.

دیکتاتوری کنونی به‌طور فزاینده‌یی منزوی شده است و ما این را به‌دلیل سطح سرکوبی که به آن دست می‌زند، تعداد جوانانی که کشته است، تعداد افرادی که به زندان افتاده‌اند و خشونت رژیم مشاهده می‌کنیم. و باید بپذیریم که این رژیم بر پایه خشونت استوار است. زمانی که رئیسی مرد، برخی افراد سریعاً به ابراز همدردی پرداختند. بیایید واضح بگوییم، او به‌عنوان شکنجه‌گر به این مقام رسیده بود. او به‌عنوان مردی که حاضر به کشتن، آسیب زدن و مثله کردن دیگران بود، اینطوری بالا آمده بود. او واقعاً فردی بسیار مرگ‌آور بود که به بقای رژیم با کشتن، شکنجه و زندانی کردن منتقدانش کمک کرده بود. بنابراین ما در یک نقطه‌عطف مهم قرار داریم. فکر می‌کنم فرصتی وجود دارد و می‌بینیم که روزبه‌روز افراد بیشتری این موضوع را درک می‌کنند. در آمریکا، افرادی که گیج شده بودند و فکر می‌کردند ممکن است راهی برای مماشات با دیکتاتوری وجود داشته باشد، به تدریج دارند می‌فهمند این یک رژیم دیکتاتوری است که باید عوض شود. اصلاح‌پذیر نیست. هسته اصلی این دیکتاتوری سرکوب و دشمنی با جهان است. من به‌عنوان یک هم‌پیمان و حامی قوی باقی خواهم ماند زیرا معتقدم آنچه شما انجام می‌دهید آینده بهتری برای ایران و بنابراین آینده بهتری برای جهان ایجاد خواهد کرد. از شما برای تعهد و مشارکت‌تان بسیار سپاسگزارم.

 

 

آنا النا چاکن اچوریا معاون رئیس‌جمهور پیشین کاستاریکا

زنان ایران باید الهام‌بخش ما باشند

آنها شجاعانه ایستاده‌اند و خشونت این رژیم را فاش کرده‌اند

به همین دلیل است که من از طرح ده ماده‌یی مریم رجوی قویاً حمایت می‌کنم

آنا النا چاکن اچوریا - معاون رئیس‌جمهور کاستاریکا ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸

سلام به همه، همان‌طور که می‌بینید، من تنها نیستم. ما زنان از سراسر جهان خواستار یک ایران آزاد هستیم. ما نمی‌توانیم این کار را به تنهایی انجام دهیم. در این دنیای به‌هم‌پیوسته، همه مبارزات برای حقوق‌بشر باید جهانی باشند. شما این را به‌خوبی می‌دانید. به همین دلیل است که زنان از سراسر جهان اینجا هستند و از هدف زنان ایرانی در مقاومت حمایت می‌کنند.

اما با یک دشمن بزرگ و در حال رشد مواجه هستیم. ظهور اقتدارگرایی و سیاستمداران ناسیونالیست در دولتها. ما نمی‌توانیم به‌طور صلح‌آمیز در همبستگی بین‌المللی قرار داشته باشیم با این تهدید بزرگ فاشیسم و عادی‌سازی نژادپرستی، گفتمان و سیاست‌های تبعیض‌آمیز.

ما باید با همه کسانی که توسط دولتهای استبدادی و نیروهای نظامی آنها مورد سرکوب، شکنجه، تعرض جنسی و حبس‌های غیرانسانی قرار گرفته‌اند، همراه شویم.

ما باید در نبرد برای عدالت، صلح و احترام به تمام حقوق‌بشر برای افرادی که به حاشیه رفتند با یکدیگر همکاری کنیم. ما باید با هم برای برچیدن سیستم‌های سرکوبگری که مردم را طبقه‌بندی می‌کنند، تنوع را رد می‌کنند و مخالفان را سرکوب می‌کنند، تلاش کنیم.

ما باید درک کنیم که زنان در زندانهای رژیم ایران وجه مشترک زیادی دارند با سایر افرادی دارند که به‌ناحق توسط رژیم زندانی شده‌اند. من ۳۰ سال است که در سیاست فعالیت می‌کنم و یکی از چیزهایی که یاد گرفته‌ام این است که سیاست‌ها و قوانینی که توسط افرادی که معتقدند باورهای دینی و اخلاقی شخصی‌شان بر رفاه و منافع عمومی برتری دارد وضع و اجرا می‌شوند نقض حقوق‌بشر، زن‌ستیزی و بنیادگرایی مذهبی در جوامع سراسر جهان وجود دارد. ایران نمونه اصلی است که این وضعیت می‌تواند به کجا منجر شود. ما اجازه نمی‌دهیم که این وضعیت ادامه پیدا کند. نه، زنان ایران نیز باید الهام‌بخش ما باشند. آنها شجاعانه ایستاده‌اند و خشونت این رژیم را فاش کرده‌اند. به همین دلیل است که من از طرح ده ماده‌ای مریم رجوی قویاً حمایت می‌کنم. ضروری است که دین و دولت از هم جدا شوند، به ساختن یک کشور مستقل جدید پرداخته شود، و همه نهادهای سرکوبگر منحل شوند ما باید در همبستگی بین‌المللی زنان با هم بایستیم.

بسیار متشکرم، مریم عزیز. ما اینجا هستیم که از تو حمایت کنیم. اکنون، با این زن فوق‌العاده در اینجا، نماینده مجلس، از سه حزب سیاسی مختلف. پس خواهید دید که اکثریت را در کنگره داریم. ما چهار نفر از چهار حزب مختلف اینجا برای ایران هستیم.

 

 

مونسرات روئیس گبارا نمایندهٔ پارلمان کاستاریکا

زن‌ستیزی و سرکوب زنان در ایران موجب شده است که آنها

نه تنها شهروندان دست دوم، سوم یا چهارم باشند

بلکه قربانیان رژیمی هستند که از بدو تولد

آنها را از ابتدایی‌ترین حقوق محروم می‌کند

 

با شجاعت مریم رجوی می‌بینیم که زندگی در آزادی ارزشمند است

و باید برای آن مبارزه کنیم

به تمامی کسانی که می‌خواهند به این هدف ارزشمند بپیوندند

می‌گوییم حقوق در کنوانسیون‌ها و در قوانین نوشته می‌شود

اما آنها در خیابان‌ها به دست آمده‌اند و محقق می‌شوند

مونسرات روئیس گبارا - نمایندهٔ پارلمان کاستاریکا

از جمهوری کاستاریکا، به‌عنوان زنانی غربی و اعضایی از یکی از پیشرفته‌ترین دموکراسی‌های آمریکای لاتین، به شما پیامی قدرتمند داریم. سلام به تمامی کسانی که امروز اینجا هستند.

از مریم سپاسگزاریم که به ما اعتماد کردید و امروز ما را در جایگاهی از تاریخ قرار دادید، در تاریخی مهم برای ایران آزاد.

و می‌خواهم به تمامی کسانی که در اینجا هستند بگویم، این نه تنها یک افتخار است که در این جلسه حضور داریم، بلکه این گردهمایی جمع زیادی از زنان و مردان دنیا را در یک هدف مشترک گردهم آورده است. هدفی که متعلق به همه ماست، یعنی مبارزه برای آزادی ایران.

در سال ۲۰۲۲، مجله تایم تمامی زنان ایرانی را به‌عنوان قهرمانان سال معرفی کرد. بدون شک، آنها نمونه‌یی از مبارزه هستند، نه تنها در کشورشان بلکه در سراسر جهان.

امروز، مبارزه زنان مرادف است با امید، آزادی و حقوق. در طول تاریخ، مقاومت ما به‌صورت جمعی بوده و نشان داده‌ایم که در برابر چنین خشونت‌های مردسالارانه، مقاومت، زنانه خواهد بود. بنابراین زنان امروز روند خشونت در جهان را متوقف می‌کنند، و این روند را جهان به نفع مسیر آزادی، عدالت، برابری و انصاف متوقف کرده‌ایم.

هیچ جامعه‌یی نمی‌تواند بدون به‌رسمیت شناخت و تضمین حقوق زنان خود را پیشرفته بداند.

در ایران، زن‌ستیزی و سرکوب زنان موجب شده است که آنها نه تنها شهروندان دسته دوم، سوم یا چهارم باشند بلکه قربانیان رژیمی هستند که از بدو تولد آنها را از ابتدایی‌ترین حقوق محروم می‌کند.

این خشونت بی‌رحمانه در یک قانون‌گذاری تبعیض‌آمیز، مشارکت اقتصادی که عملاً وجود ندارد، ازدواج‌های اجباری و هم‌چنین بسیاری اشکال دیگر سرکوب انعکاس می‌یابد.

تاریخ هم‌چنین نشان می‌دهد که هرگاه نیروهای اقتدارگرا و ارتجاعی به قدرت می‌رسند، حقوق زنان بیش از هر چیز قربانی می‌شود. مثال‌های بسیار زیادی در جهان معاصر داریم، نه تنها در رژیم ایران بلکه در ونزوئلا، نیکاراگوئه، و بسیاری دیگر از کشورها، فراوان است.

با شجاعت مریم عزیز مان، می‌بینیم که زندگی در آزادی ارزشمند است و باید برای آن مبارزه کنیم. به همه زنان، دختران، مردان و تمامی کسانی که می‌خواهند به این هدف ارزشمند بپیوندند می‌گوییم، حقوق در کنوانسیون‌ها، در قوانین نوشته می‌شود، اما آنها در خیابان‌ها به دست آمده‌اند و محقق می‌شوند.

حقوق زنان چیزی جز حقوق‌بشر نیست. امروز مقاومت در دفاع از آزادی و عدالت، در چهره زنان تجلی دارد، پس بیایید دنیا را طوری تغییر دهیم که ما زنان را منعکس کند. بسیار سپاسگزارم.

 

یوکو کاله راید عضو کمیسیون خارجی پارلمان استونی

افتخار می‌کنم بگویم که دو سوم اعضای پارلمان استونی

یعنی بیش از ۶۰ نفر، بیانیه حمایت از مقاومت ایران را امضا کرده‌اند

استونی، یک کشور کوچک همیشه از مقاومت ایران حمایت می‌کند

یوکو کاله راید - عضو کمیسیون خارجی پارلمان استونی

من خیلی کوتاه صحبت می‌کنم چون تاکنون سخنان زیادی درباره آزادی و دیکتاتوریها شنیده‌ایم. نه فقط یک دیکتاتوری در جهان. و آیا آرامش دهنده نیست که در این مکان باشیم و در مورد آزادی در یک دنیای آزاد صحبت کنیم؟ این‌طور نیست؟ البته که هست.

خوشحالم که بار دیگر اینجا هستم. اولین باری که اینجا بودم حدود ۱۱ یا ۱۲ سال پیش بود، دقیقاً یادم نمی‌آید، اما وضعیت در دنیای آزاد کاملاً متفاوت بود. بگذارید صریح بگویم، هیچ‌کس تهدید رژیم ایران را درک نمی‌کرد. خوشحال هستم که شما دوستان را می‌بینم، اما بسیار ناراحت هستم که اینجا هستم، چون ما این نشست را در یک ایران آزاد، در تهران آزاد، جایی که باید مانند یک گردهمایی شادمانه باشد که همه خوشحال هستیم، برگزار نمی‌کنیم. نه. این همان کاری است که دیکتاتوری در همه جا انجام می‌دهد. اگر یکی از آنها پیروز شود و ادامه دهد، همه ما بازنده هستیم. ؟ به کلمه "دیکتاتوری" یا «دیکتاتور شیپ» فکر کنید، «شیپ» به‌معنی «کشتی» شما را به جایی می‌برد، اما دیکتاتوری هرگز این کار را نمی‌کند. این یک دیکتاتوری آلوده به «لجن» است. البته، کاملاً، و تراژدی ما در دنیای آزاد این است که ما عمیقاً خودمان را به این «لجن» آلوده کرده‌ایم، زیرا ما مذاکره می‌کنیم، عقب‌نشینی می‌کنیم، و هر بار که یک قدم به عقب برمی‌داریم، دیکتاتوری دو قدم به جلو می‌رود.

بنابراین دوستان عزیز، وظیفه ما این است که خود را از لجن این دیکتاتوری» پاک کنیم.

از استونی، من واقعاً افتخار می‌کنم بگویم که دو سوم اعضای پارلمان ما، یعنی بیش از ۶۰ نفر، این بیانیه حمایت از مقاومت را امضا کرده‌اند، و به‌عنوان استونی، یک کشور کوچک اکنون همیشه از مقاومت ایران حمایت می‌کند، یک کشور پارلمانی است نه ریاست‌جمهوری، به این معنی که دو سوم کل استونیایی‌ها با شما هستند، و در ایران آزاد با هم ملاقات خواهیم کرد.

 

 

کنت بلکول نمایندهٔ پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد

تاریخ یک فرآیند است

ما با هم قوس تاریخ را به سمت آزادی و یک ایران آزاد تغییر خواهیم داد

و با مرکز قدرت شیطانی رژیم ایران مقابله خواهیم کرد

کنت بلکول - نمایندهٔ پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد

خانم رجوی، میهمانان گرامی، به‌ویژه کسانی که در اشرف۳ هستند، بیش از ۵۰ سال است که من در زمینه حقوق‌بشر، هم در داخل کشور و هم در سطح جهانی، کار کرده‌ام. چیزهایی که من در مورد تراژدی انسانی به دست دیکتاتورها، حکومت‌های استبدادی و مذهبی شاهد بوده‌ام، فراتر از تصور بیشتر افراد است.

من در ساخت پرونده علیه میلوسویچ در یوگسلاوی سابق کمک کردم. من شاهد وحشیگری آپارتاید در آفریقای جنوبی بودم. این باید متوقف شود. من سخنان رسمی دارم که به شما ارائه خواهم داد زیرا آنچه می‌خواهم بگویم از صمیم قلبم است و رو به کسانی است که در خط مقدم این مبارزه برای یک ایران آزاد هستند.

خانم‌ها و آقایان، مبارزان آزادی، گزارشهای زیادی از سازمان ملل وجود دارد که تاریخ آنها را فراموش خواهد کرد چنان‌چه ما تسلیم شویم.

ما در این کشور هستیم که در آن المپیک جشن گرفته می‌شود. دونده‌های مسافت‌های طولانی و دونده‌های سرعتی که زود فرسوده می‌شوند، وجود دارند. شما مبارزان آزادی دونده‌های مسافت‌های طولانی هستید، شما در خط مقدم هستید. شما تغییر ایجاد خواهید کرد. ایران آزاد خواهد شد.

اعدام‌های جمعی مانند آنچه در سال ۱۹۸۸ شاهد بودیم، محاکمه غیابی اعضایی که خارج از کشور هستند، اینها چیزهایی است که از یک دیکتاتوری وحشی برمی‌آید. ما منتظر روزی هستیم که با هم جمع شویم و یکدیگر را تقویت کنیم.

اغلب گفته می‌شود کسانی که شرارت می‌کنند، تاریکی را دوست دارند. هر یک از ما با نوری مزین شده‌ایم. نمی‌توانیم آن نور را زیر پیمانه‌ای پنهان کنیم. باید نور فردی و جمعی خود را استفاده کنیم تا در تاریکی زمان خود، سوراخ‌هایی ایجاد کنیم.

تاریخ یک عکس فوری نیست. تاریخ یک فرآیند است. ما با هم قوس تاریخ را به سمت آزادی و یک ایران آزاد تغییر خواهیم داد.

اغلب گفته شده که کسانی که در قدرت هستند، بدون خواست مطالبه‌گران چیزی را واگذار نمی‌کند. هرگز چنین نکرده و هرگز نخواهد کرد. ما با هم با مرکز قدرت شیطانی رژیم ایران مقابله خواهیم کرد. ما در واقع رژیم را تغییر خواهیم داد. ما ماهیت سیاست در ایران را تغییر خواهیم داد و ایرانیان آزاد خواهند شد. آنها به ساختن و خلق کردن ادامه خواهند داد. آنها تغییر ایجاد خواهند کرد.

و من فقط به شما می‌گویم، اگر شعله‌ای هنوز بر روی شمع من می‌سوزد، با نور شما متحد خواهم کرد تا در تاریکی یک رژیم شیطانی سوراخ‌هایی ایجاد کنیم. ما پیروز خواهیم شد. ما باید پیروز شویم. ما پیروز خواهیم شد.

 

 

ریکاردو سرائو سانتوس - وزیر امور دریایی پرتغال (۲۰۲۲)

شورای ملی مقاومت ایران به مدت ۴۳ سال به‌طور فعال علیه رژیم مبارزه کرده است

و یک جایگزین دموکراتیک و قابل اتکا را ارائه می‌دهد

برنامه ۱۰ ماده‌ای مریم رجوی

نمونه‌ای از رهبری قوی و متعهد به اصول دموکراتیک است

که نقشه راهی روشن از یک ایران آزاد و دموکراتیک را فراهم می‌آورد

این در شرایط کنونی چراغ امید است

 

تعهد بی‌وقفه خانم رجوی به ارزش‌های دموکراتیک

و دیدگاه واضح او برای ایران آزاد و دموکراتیک

او را به گزینه‌یی مشروع در مقابل رژیم فعلی تبدیل می‌کند

ریکاردو سرائو سانتوس - وزیر امور دریایی پرتغال (۲۰۲۲)

خانم‌ها و آقایان، خانم مریم رجوی عزیز، به نظر من اهمیت دارد که وضعیت بحرانی و فوری در ایران را مورد توجه قرار دهیم، جایی که انتخابات دست‌کاری شده تصوری نادرست از دموکراسی را ارائه می‌دهد. این فریب برای همه روشن است، از جمله برای حامیان بین‌المللی رژیم که برخی از آنها همدستان سرافکنده هستند.

رژیم ایران قدرت خود را از طریق استمرار دادن به این افسانه حفظ می‌کند که هیچ گزینه‌یی وجود ندارد. این، بدون شک، فریبکاری ملایان خودشیفته است. این داستانسرایی به‌طور قوی توسط کسانی که در اینجا نمایندگی می‌شوند، به چالش کشیده شده است. شورای ملی مقاومت ایران به مدت ۴۳ سال به‌طور فعال علیه رژیم مبارزه کرده است و یک جایگزین دموکراتیک و قابل اتکا را ارائه می‌دهد. برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی نمونه‌یی از رهبری قوی و متعهد به اصول دموکراتیک است که نقشه راهی روشن از یک ایران آزاد و دموکراتیک را فراهم می‌آورد. این در شرایط کنونی چراغ امید است. به‌عنوان یک پرتغالی، به‌عنوان یک استاد که بخشی از زندگی فعال خود را در سیاست گذرانده‌ام، به‌عنوان یک عضو پارلمان اروپا در ابتدا و سپس وزیر در دولت پرتغال، همیشه ارزش قائل شدم به تفکر آزاد، سخنرانی آزاد، مطبوعات آزاد، آزادی دین، آزادی نظر و آزادی پوشش، این آزادی‌های اساسی که در مؤسسات آموزشی عالی مورد احترام هستند، تحت رژیم آخوندها در ایران سرکوب می‌شوند. هم‌چنین تبعیض غیرقابل تصور و غیرقابل قبول در مورد زنان وجود دارد.

شورای ملی مقاومت، تحت رهبری خانم مریم رجوی، در خط مقدم مقاومت علیه رژیم ایران قرار دارد. این سازمان تنها یک گروه تبعیدی نیست، بلکه به‌طور مداوم علیه دولت مبارزه کرده و با خطرات قابل توجهی به الهام‌بخشی و هدایت کانون‌های شورشی در داخل ایران پرداخته است. تعهد بی‌وقفه خانم رجوی به ارزش‌های دموکراتیک و دیدگاه واضح او برای ایران آزاد و دموکراتیک، او را به گزینه‌یی مشروع در مقابل رژیم فعلی تبدیل می‌کند. خانم رجوی عزیز، مبارزه شما، مبارزه ماست. این مبارزه برای آزادی و دموکراسی است. بسیار سپاسگزارم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61d9260a-b405-4e51-9e98-a1bcd3d38ea0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات