728 x 90

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۲ – سخنرانیهای دورین روکماکر، آلیونا شکروم، سناتور جری هورکان و ربا حبوش

سخنرانیهای دورین روکماکر، آلیونا شکروم، سناتور جری هورکان و ربا حبوش
سخنرانیهای دورین روکماکر، آلیونا شکروم، سناتور جری هورکان و ربا حبوش

 

سخنرانی دورین روکماکر نمایندهٔ پارلمان اروپا از هلند:

همان‌طور که مریم رجوی در برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خود بیان می‌کند، مهم این نیست که شما چه اعتقادی دارید یا چه شکلی هستید مهم این است که شما چه‌کار می‌کنید.

همهٔ جمع اینجا باید بسیار خوشحال باشند که چنین رهبر خوبی دارند زیرا رهبران خوب بسیار کمیاب هستند.

افراد زیادی از رژیم ایران بودند که به‌من مراجعه کردند، آنها بسیار مدرن، بسیار غربی، بسیار مؤدب به‌نظر می‌رسیدند و به‌من می‌گفتند که خانم رجوی انتخاب درستی نبوده است اما من تصمیمم را گرفتم و به‌آن پایبند هستم.

مطمئنم که زمان برای رژیم ایران رو به‌پایان است و به‌زودی ناپدید خواهد شد. این‌یک رژیم فاشیسم مذهبی است. فاشیست‌ها پایدار نیستند آنها خواهند رفت.

روز همگی شما به‌خیر نام من دورین روکماکر است و نمایندهٔ پارلمان اروپا هستم و به‌واقع برایم مایهٔ افتخار است که امروز اینجا هستم. برای من مایهٔ افتخار است، چون توسط زنی دعوت شدم که امیدی برای ایران، امیدی برای خاورمیانه و امیدی برای جهان است.

من فکر می‌کنم بسیاری از سیاستمداران اروپایی در پارلمان اروپا، مانند همهٔ انسان‌ها یا اغلب آن‌هاخوش‌قلب هستند. همان‌طور که مریم رجوی بسیار خوب در برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خود بیان می‌کند، بسیار مهم‌تر است که یکدیگر را به‌عنوان یک انسان به‌جای یک زن، یک مرد، یک مسلمان، یک مسیحی ببینیم. مهم این نیست که شما چه اعتقادی دارید یا چه شکلی هستید، مهم این است که شما چه‌کار می‌کنید و شما مریم رجوی، خانم مریم رجوی، شما یک نمونهٔ بسیار خوب هستید و همهٔ جمع اینجا باید بسیار افتخار کنند و خوشحال باشند که چنین رهبر خوبی دارند، زیرا رهبران خوب بسیار کمیاب هستند. شما هر روز به‌رهبر خوبی برنمی‌خورید. شجاعت می‌خواهد، درک و خرد می‌خواهد و عشق بسیاری می‌خواهد.

و وقتی در پارلمان اروپا هم‌دیگر را دیدیم، فکر می‌کنم ۳۰می بود، مصمم بودم که رهبر واقعی ایران را ملاقات کرده‌ام.

ما در عصری زندگی می‌کنیم که در آن با چیزهایی مواجهیم که به‌آن اخبار شبکهٔ مجازی می‌گویند. گاهی اوقات درک این‌که حقیقت چیست و دروغ چیست دشوار است، به‌خصوص وقتی در سیاست هستید، احتمالاً، افراد بسیاری به‌شما مراجعه می‌کنند و به‌شما می‌گویند که آنها مخالف واقعی هستند یا رهبران واقعی هستند. همین اتفاق برای من هم افتاد.

بنابراین برای من درک این کمی دشوار بود که از کدام اپوزیسیون در ایران باید حمایت کنم. من فکر می‌کنم حقوق‌بشر بسیار مهم است و می‌دانم که برای هر انسانی مهم است، به‌همین دلیل به‌آن «حقوق‌بشر» گفته می‌شود، اما شما از چه کسی حمایت می‌کنید؟ این سؤال بسیار مهمی است. بعد من با چند خانم از اپوزیسیون ایران مواجه شدم که از مریم رجوی حمایت می‌کردند و به‌من توضیح دادند که چرا حمایت من اهمیت دارد. و من حمایت خواهم کرد و حمایت می‌کنم.

مدتی طول کشید. افراد زیادی از رژیم ایران بودند که به‌من مراجعه کردند، آنها بسیار مدرن، بسیار غربی، بسیار مؤدب به‌نظر می‌رسیدند و سعی می‌کردند روی من تأثیر بگذارند و به‌من می‌گفتند که خانم رجوی انتخاب درستی نبوده است، اما من تصمیمم را گرفتم و به‌آن پایبند هستم و امیدوارم همهٔ شما نیز همین کار را بکنید.

من می‌دانم که این سفری طولانی بوده و می‌دانم که مقاومت برای مدت‌زمانی بسیار طولانی فعال بوده اما مطمئنم، مطمئنم که زمان برای رژیم ایران رو به‌پایان است و به‌زودی ناپدید خواهد شد. این‌یک رژیم فاشیستی است، این‌یک رژیم فاشیسم مذهبی است، اما فاشیستها فاشیست هستند و پایدار نیستند. آنها خواهند رفت، پس به‌مبارزه ادامه بدهید، به‌مبارزه ادامه بدهید. شما موفق خواهید شد. متشکرم.

 

آلیونا شکروم نمایندهٔ پارلمان اوکراین:

درست در ماه می۲۰۲۳ بیش از ۳۰۰پهپاد شاهدساخت رژیم ایران برای کشتن اوکراینی‌ها به‌اوکراین آمدند و این همان ماه می‌است که رژیم ایران بیش از ۱۴۰ اعدام را طی آن در کشور به‌اجرا درآورد این برای من وحشتناک است.

من یک وکیل بین‌المللی هستم و قویاً اعتقاد دارم که به‌خاطر جنایاتی که رژیم ایران انجام داده باید حسابرسی وجود داشته باشد و این حسابرسی باید انجام بشود.

خیلی ممنونم. متشکرم. خانم‌ها و آقایان، مهمانان محترم، دوستان بسیار گرامی، بسیار سپاسگزاریم از این‌که ما را در اینجا همراه خود دارید.

امشب ساعت ۲:۳۰بامداد به‌زمان ما در اینجا، در پاریس، ۸پهپاد شاهد ساخت (رژیم) ایران، به‌کیف پایتخت اوکراین حمله کردند. آنها به ۳خانهٔ نزدیک محل زندگی من در کیف آسیب رساندند و یک مرد را زخمی کردند؛ این چیزی است که ما آن را یک شب بسیار خوب و آرام می‌نامیم زیرا فقط ۸ پهپاد بودند.

اوکراینی‌ها چیز زیادی دربارهٔ ایران نمی‌دانستند. من خیلی متأسفم که این‌را می‌گویم؛ و ما نفهمیدیم که چرا پهپادهای سیاه و بزرگ ساخت (رژیم) ایران بالای سر خانه‌های ما هستند و می‌خواهند ما را بمباران کنند. ما نفهمیدیم چرا.

درست در ماه می۲۰۲۳، بیش از ۳۰۰پهپاد شاهد ساخت (رژیم) ایران برای کشتن اوکراینی‌ها به‌اوکراین آمدند و این همان ماه می‌است که رژیم ایران طی آن بیش از ۱۴۰ اعدام را در کشور به‌اجرا درآورد. فقط فکرش را بکنید، ۱۴۰اعدام. تا آنجا که من می‌دانم، این بیشترین تعداد اعدام‌هایی است که رژیم از سال۲۰۱۵ تاکنون به‌اجرا درآورده است؛ و این برای من وحشتناک است.

۵ماه پیش پدر و مادرم در خانهٔ کوچک خود در نزدیکی پایتخت اوکراین در منطقهٔ روستایی اقامت داشتند و یک پهپاد سیاه‌رنگ (رژیم) ایران را بالای سر خود دیدند و من کاری از دستم برنمی‌آمد، آنها هم کاری نمی‌توانستند بکنند. فقط می‌توانستند پنهان شوند؛ و متأسفانه اوکراینی‌ها به‌خوبی می‌دانند که این اتفاق در ۳۰۰۰کیلومتری ایران رخ می‌دهد، زیرا رژیم تروریستی و دیکتاتوری، مرز نمی‌شناسد و فاصله نمی‌شناسد و رحم نمی‌کند؛ و آنها باید توسط همهٔ ما، با همهٔ تلاش‌های جامعهٔ بین‌المللی متوقف شوند، زیرا آنها همه را تهدید می‌کنند.

اوکراینی‌ها به‌خوبی می‌دانند که مماشات هرگز برای رژیم‌های تروریستی و دیکتاتوری کارساز نیست. ضعف ما فقط باعث برانگیختن شر بیشتر و استبداد بیشتر و خشونت بیشتر می‌شود؛ و متأسفانه، بسیاری از ما نمونه‌های بسیاری از آن‌را می‌دانیم.

من در اینجا صحبت می‌کنم و بسیار مفتخرم که این کار را انجام دهم، به‌نمایندگی از دهها میلیون اوکراینی که از ایران آزاد و دموکراتیک دفاع می‌کنند؛ و هم‌چنین، من اجازه دارم به‌نمایندگی از دخترانو زنان اوکراینی صحبت کنم که به‌طرز باور نکردنی از زنان ایرانی در مبارزه شما الهام گرفته‌اند. شما برای ما الهام‌بخش هستید. به‌مبارزه ادامه بدهید، برای آزادی به‌مبارزه ادامه بدهید. ما از شما پیروی می‌کنیم. ما در کنار شما هستیم و هر کاری برای کمک به‌شما انجام خواهیم داد.

من از این وحشت‌زده‌ام که چگونه تاریخ ما در این مبارزه برای آزادی و دموکراسی و حقوق اولیهٔ بشر به‌طرز غم‌انگیزی مشترک است. مبارزه شما برای آزادی جریان دارد و مدتی طولانی است که ادامه یافته. به‌همین دلیل است که شما باید به‌سرعت پیروز شوید. شما باید به‌خاطر همهٔ ما پیروز شوید.

آخرین چیزی که می‌خواهم بگویم این است که اوکراین پیشاپیش تحریم‌هایی را علیه (رژیم) ایران اعمال کرده. ولی می‌دانم که ما می‌توانیم کارهای بیشتری انجام بدهیم. من به‌کیف و به‌پارلمان خودمان برمی‌گردم با وظایف بسیار، بسیار مشخصی از سوی بسیاری از شما. ما برای تحریم‌های بیشتر مبارزه خواهیم کرد، زیرا معتقدیم که مردم ایران شایستهٔ زندگی در یک جامعه آزاد، در یک کشور آزاد و دموکراتیک هستند؛ و باید تحریم‌های بیشتری علیه رژیم اعمال شود. من یک وکیل بین‌المللی هستم و قویاً اعتقاد دارم که به‌خاطر جنایاتی که رژیم ایران انجام داده، حسابرسی وجود داشته باشد و این حسابرسی باید انجام بشود.

ما در ارزش‌های یکسان آزادی با هم اشتراک داریم و من می‌دانم که نمی‌توان جلوی آن ارزش‌ها را گرفت. آنها را نمی‌توان سرکوب کرد. آنها را نمی‌توان کشت. آنها فقط در حال رشد هستند و فقط افراد بیشتری را جذب می‌کنند و به‌درستی در سراسر جهان در حال رشد هستند. من می‌دانم که اوکراین در این جنگ پیروز خواهد شد و مطمئنم و می‌دانم که ایران پیروز خواهد شد و ایران دموکراتیک، کشوری شکوفا و آزاد خواهد بود. ما در کنار شما ایستاده‌ایم. متشکرم.

 

سناتور جری هورکان عضو سنای ایرلند:

مردم ایران ابزار کانون‌های شورشی و سکوی برنامهٔ ۱۰ماده‌یی شما، خانم رجوی را دارند و از یک جایگزین مناسب به‌نام شورای ملی مقاومت ایران برای رسیدن به‌موفقیت برخوردارند.

رژیم ایران در ضعیف‌ترین نقطه در تاریخ خود است. آخوندها در چند بحران به‌ویژه بحران مشروعیت گیر کرده‌اند. این امر توسل به‌سرکوب خونین اعتراضات توطئه علیه شورای ملی مقاومت و میزان بی‌سابقهٔ اعدامها در این کشور را توضیح می‌دهد.

اتحادیهٔ اروپا باید سپاه را در لیست بگذارد و مقام‌های بیشتری از رژیم ایران را تحریم کند و مهم‌تر از همه باید گام‌های ملموسی در سطح بین‌المللی از جمله در سازمان ملل بردارد تا به‌فرهنگ مصونیت از مجازات در ایران پایان بدهد و برای این کار رژیم باید به‌شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شود.

عصر همگی به‌خیر، خانم رجوی، همکاران و دوستان ارجمند، به‌واقع افتخار بزرگی است که به هیأت سخنرانان برجستهٔ امروز بپیوندم برای مباحث مهم بیشتری در مورد ایران در سومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد۲۰۲۳.

از روز جمعه، ما شاهد بحث و تبادل‌نظر فوق‌العاده در مورد وضعیت کنونی ایران و آینده آن بودیم. من فکر می‌کنم همه در اینجا موافق هستند که ایران یکی از کشورهایی خواهد بود که باید تحولات آن را در ماههای آینده دنبال کنیم؛ با توجه به‌تاریخ و اهمیت ایران برای خاورمیانه و پیشرفت‌های آینده نه‌فقط در یک منطقه، بلکه در جهان.

ادامهٔ تلاش مردمی برای آزادی و دموکراتیک‌کردن ایران گامی دلگرم‌کننده و خوشایند است. وقتی‌که – و نه اگر که - مردم ایران در تلاش برای استقرار جمهوری دموکراتیک موفق باشند، دنیا نفس راحتی می‌کشد و به‌طور جد به فکر ایجاد دوستی و همکاری واقعی به‌نفع ایران، منطقه و جهان خواهد بود؛ همان‌طور که بسیاری از همکاران و سخنرانان محترم امروز و در واقع سخنرانان از روز جمعه توضیح داده‌اند، مردم ایران ابزار کانون‌های شورشی و سکوی برنامهٔ ۱۰ماده‌یی شما، خانم رجوی را دارند که بارها در مورد آن شنیده‌ایم و از یک جایگزینمناسب به‌نام شورای ملی مقاومت ایران برای رسیدن به‌موفقیت برخوردارند. همان‌طور که می‌دانیم مردم ایران راه بسیار سختی در پیش دارند، اما شجاعت و ارادهٔ آنها رژیم را به‌زانو در می‌آورد. رژیم تهران در ضعیف‌ترین نقطه در تاریخ خود است. آخوندها در چند بحران گیر کرده‌اند، به‌ویژه بحران مشروعیت که نمی‌توانند آن‌را حل کنند. این امر توسل به‌سرکوب خونین اعتراضات و میزان بی‌سابقهٔ اعدامها در این کشور را توضیح می‌دهد. این نشان می‌دهد که ترور و سرکوب دو ستونی هستند که رژیم برای حفظ قدرت بر آنها تکیه می‌کند؛ و در واقع ستون سوم حفظ قدرت، تلاش رژیم برای دستیابی به سلاح اتمی است. ما نمی‌توانیم فریب ادعاها و شعارهای (حکومت) تهران را بخوریم. برنامه‌های اتمی آن برای اهداف مدنی نیست و تحریم‌ها دلیلی برای مشکلات اقتصادی ایران نیست، زیرا می‌دانیم که رژیم به‌مردم عادی ایران اهمیتی نمی‌دهد. اگر می‌داد، میزان فقر، این‌قدر زیاد نبود. می‌دانیم که برای سرکوب خیزش مردمی، رژیم اولویت را به‌سپاه و سرکوب داخلی و پیشرفت‌های بالستیک و اتمی می‌دهد، به‌جای استفاده از پول خود برای بهبود شرایط سخت زندگی مردم ایران و بهبود اقتصاد متزلزل کشور. اتحادیهٔ اروپا باید سپاه را در لیست بگذارد. باید نام مقام‌های بیشتری از (رژیم) ایران را به‌فهرست تحریم‌های خوداضافه کند و مهم‌تر از همه، اتحادیهٔ اروپا باید گام‌های ملموسی در سطح بین‌المللی از جمله در سازمان ملل بردارد تا به‌فرهنگ مصونیت از مجازات در ایران پایان بدهد؛ و برای این کار، رژیم باید به‌شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شود و بایستی رژیم را مجبور کنیم که اجازهٔ بازرسی ملل متحد را از سیستم زندانهایش بدهد. باید از شورای ملی مقاومت و مردم ایران در تلاش برای آزادی کشورشان از دست آخوندها حمایت کنیم.

در پایان، برخی از کلماتی که در جلسات روز جمعه و در واقع دیروز و امروز شنیده‌ایم، کلماتی که مدام مطرح می‌شوند، ستم، سرکوب، فقر، اتمی، هواپیماهای بدون سرنشین، برنامهٔ ۱۰ماده‌یی، تأمین مالی تروریسم بین‌المللی و همان‌طور که نخست‌وزیر پیشین کشورم دیشب گفت، رژیم و سفیر (رژیم) ایران به‌همهٔ ما نامه می‌نویسند و به‌همهٔ ما می‌گویند که این سازمانی نیست که ما باید با آن تعامل داشته باشیم؛ اما واضح است که برای حضور این همه نفر از کشورهای بسیار زیاد، ما ۱۶کشور در گفتگوهای خود در عصر جمعه داشتیم، عمدتاً از نقاط مختلف اروپا و کانادا و می‌توانیم ببینیم که امروز کشورهای بسیار، بسیار دیگری در اینجا داریم. بسیاری از کشورهای خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و کشورهایی مانند کشور من و اوکراین، هلند و بیشتر. بنابراین می‌خواهم ازشورای ملی مقاومت و در واقع از شما خانم رجوی تشکر کنم به‌خاطر تمام کارهایی که انجام می‌دهید تا ما را مطلع کنید، زیرا قبل از این‌که من نمایندهٔ پارلمان بشوم، باید بگویم به‌اندازه‌یی که الآن در مورد ایران می‌دانم نمی‌دانستم و به‌همین دلیل اینجا هستم و امیدواریم که هر چه زودتر و نه دور، همهٔ ما بتوانیم در تهران، در تهرانی آزاد و دموکراتیک باشیم و از آن کشور شگفت‌انگیز و مردم شگفت‌انگیز آن دیدن کنیم. بسیار از شما متشکرم. متشکرم.

 

ربا حبوش نایب‌رئیس ائتلاف ملی سوریه:

رژیم جنایتکار ایران روبه‌زوال است و امیدوارم که سقوط آن را در تهران جشن بگیریم. در ایرانی تحت حکومتی که به‌دموکراسی و حقوق‌بشر و آزادی‌ها احترام می‌گذارد و زمینهٔ صلح و ثبات منطقه را فراهم می‌کند و این همان آرمانی است که شورای ملی مقاومت و خانم مریم رجوی حامل آن هستند.

من حامل درود مادران شهدای سوریه به‌شما هستم، شهدایی که به‌دست رژیم اسد و به‌کمک رژیم آخوندها به‌قتل رسیدند. هم‌چنین حامل درود زنان و مردان انقلابی کشور عزیزم به‌شما هستم، انقلابیونی که بیش از ۱۲سال زیر شکنجه و عذاب به‌سر می‌برند.

خانم‌ها و آقایان از حضور در این اجلاس خوشحال هستم. اجلاسی که در آن آزادیخواهان و مدافعان حق مردمبرای رسیدن به‌دموکراسی با هم دیدار می‌کنند.

خطر رژیم آخوندها در درجهٔ اول متوجه مردم ایران است که در همهٔ سطوح از آن رنج می‌برند، از سیاسی و اقتصادی گرفته تا اجتماعی و فرهنگی. این رژیم جنایتکار همهٔ ثروتهای خلق را به‌غارت می‌برد و در مقابل چشم جهان آنها را اسیر می‌کند و به‌قتل می‌رساند، جهانی که فقط به‌دادن بیانیه و تحریم‌ها اکتفا می‌کند، ولی هیچ گام عملی برای متوقف‌کردن این رژیم جنایتکار برنمی‌دارد تا مردم ایران به‌آزادی و دموکراسی دست یابند؛ این همان رفتاری است که در مورد سوریه می‌کنند، بیانیه، پیام، سخنرانی، همبستگی با اپوزیسیون و انقلاب، ولی بدون اقدام عملی برای جلوگیری از جنایت‌های اسد و هم‌پیمانانش در سوریه علاوه بر همهٔ جنایتهایی که رژیم آخوندها در حق مردم ایران انجام می‌دهد، این رژیم جنایت‌هایش را به‌کشورهای همسایه گسترش می‌دهد، از جمله با کمک به‌رژیم اسد که هم‌چنان مردم سوریه را می‌کشد و پشتیبانی از حزب‌الله در لبنان و کمک به‌حوثی‌ها در یمن و حمایت از شبه‌نظامیان فرقه‌یی در عراق و فهرستی طولانی از دخالت‌های این رژیم جنایتکار در منطقه وجود دارد. همهٔ خاورمیانه از این پروژهٔ خرابکارانهٔ رژیم آخوندها رنج می‌برد. من این‌جا از ادلب در سوریه زخم‌دیده سخن می‌گویم که رژیم بیش از یک‌میلیون از آن‌ها را شهید کرد و بیش از نیمی از مردم سوریه را به‌مهاجرت واداشت و هزاران زن و کودک و جوان را دستگیر کرد و همهٔ این‌ها با کمک رژیم آخوندی صورت گرفت که منتشرکنندهٔ رعب و وحشت در همه‌جاست.

مرا ببخشید اگر در مورد سوریه زیاد صحبت کردم، من دختر آن کشور زخمی هستم، کشوری که رنج می‌کشد. کشوری که صدای مردمش برای آزادی و عزت شنیده نمی‌شود؛ بنابراین به‌نفع همهٔ ما به‌عنوان مردم منطقه و به‌عنوان کسانی است که خواستار آزادی و دموکراسی در جهان هستند که به‌مقابله با این رژیم جنایتکار در ایران و پروژهٔ آن برخیزیم و هر گونه آشتی یا آتش‌بس با این رژیم جنایتکار در ایران، فرار از جنگ است که کشتار و خون‌ریزی بیشتر بر همه ما تحمیل خواهد کرد و به تغییرات جمعیتی، فرقه‌گرایی و تباهی بیشتر منجر خواهد شد.

امروز باید به‌جنبش‌های مردم ایران احترام بگذاریم که سیاست‌های رژیم آخوندی را نفی می‌کنند و در رأس آنها جنش زنان بزرگ ایرانی است که جنایت‌های رژیم را نپذیرفتند و بهای سنگینی برای آن پرداختند.

من ایمان دارم که این نظامهای جنایتکار محکوم به‌زوال هستند و ماندگاری از آن ارادهٔ خلق‌هاست و امیدوارم که سقوط این رژیم را در تهران جشن بگیریم، در ایرانی تحت حکومتی که به‌دموکراسی و حقوق‌بشر و آزادی‌ها احترام می‌گذارد و زمینهٔ صلح و ثبات منطقه را فراهم می‌کند و این همان آرمان شورای ملی مقاومت و خانم مریم رجوی است.

درود فراوان به‌همهٔ شهدای ایران و سوریه و یمن و عراق، آن‌هایی که جانشان را در راه آزادی و دموکراسی فدا کردند.

در پایان به‌رژیم‌های جنایتکار می‌گویم و به‌رژیم آخوندها در ایران و رژیم اسد در سوریه و همهٔ رژیم‌هایی که وقتی مردمشان برای مطالبهٔ آزادی و دموکراسی به‌خیابان‌ها می‌آیند آنها را می‌کشند می‌گویم:

تو فکر می‌کنی که وقتی مرا سوزاندی و بر جنازه‌ام چون شیطان رقصیدی و مرا چون گردی در بیابانها رها می‌کنی، مانند سرمة چشمان خورشید میان گلها آیا گمان می‌کنی که هویت مرا گرفتی و تاریخ و اعتقادات مرا محو کردی؟ بیهوده تلاش می‌کنی، فنایی برای یک انقلابی وجود ندارد، من مانند قیامتم که آمدنم حتمی است.

درود به‌شهدای سوریه و ایران و همهٔ جهان. تشکر فراوان به‌خاطر فرصتی که به‌من دادید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71575007-e832-4012-b82c-d4c30bce223d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات