728 x 90

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۲- سخنرانیهای دکتر برکات عوجان، ماریو گالئا، راضی نورالله‌ اف

سخنرانیهای دکتر برکات عوجان،ماریو گالئا، راضی نورالله‌اف
سخنرانیهای دکتر برکات عوجان،ماریو گالئا، راضی نورالله‌اف

سخنرانیهای

دکتر برکات عوجان وزیر فرهنگ اردن (۲۰۱۳)

راضی نورالله‌ اف نمایندهٔ پارلمان جمهوری آذربایجان

ماریو گالئا وزیر پیشین بهداشت مالت (۲۰۰۸)

 

دکتر برکات عوجان - وزیر فرهنگ اردن (۲۰۱۳)

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خانم‌ها و آقایان در ابتدا برای تلاش والای برگزار کنندگان این گردهمایی بسیار ارزش قائلم و به‌ویژه از خانم مریم رجوی یاد می‌کنم که روحیهٔ جوانان را بالا بردند. همهٔ آنها از ایده‌یی که شما دارید حمایت کردند، بسیار سپاسگزارم.

همهٔ ما به‌پاریس آمدیم برای حمایت از حقوق‌بشر در ایران و خواستار عدالت و حقیقت هستیم، این‌ها اصطلاحات و عناوینی است که خانم محترم مریم رجوی مبارز از آن صحبت می‌کند.

به‌هر حال، حضار گرامی، آیا این جلسات و کنفرانس‌ها فایده‌یی دارد؟ من با اطمینان می‌گویم بله این‌ها فایده بسیاری دارند، زیرا آنها یک مادهٔ مستند را برای آنچه اتفاق می‌افتد تشکیل می‌دهند و برای افزایش آگاهی سیاسی در بین جوانان کارکرد دارند؛ اما بیشتر از همه، نباید این ایده‌ها در سالنهای بسته باقی بماند، باید که آغاز کار صادقانه و جدی باشد؛ و از آنجایی که سمبل کار خانم مریم رجوی است، او مشعلی است که جوانان را الهام می‌بخشد و همهٔ نظریه‌ها را به‌عمل تبدیل می‌کند، به‌خواست خدا.

من شخصاً به‌حقوق‌بشر در همه‌جای این جهان گسترده علاقه‌مند هستم و هم‌چنین به‌هر چیزی که بر آزادی‌ها تأثیر می‌گذارد. من کاملاً به‌نقش مهم فرهنگ در چنین جلساتی اعتقاد دارم. فرهنگ عنصر مهمی در ساختن جهانی متمدن است. جهانی که بر گفتگو و مشارکت بنا شده و من کاملاً مطمئن هستم که این کنفرانس، به‌ایجاد آینده‌یی امیدوارکننده برای اقشار جامعهٔ ایران‌ِ دوست کمک خواهد کرد.

ما امروز در حال بحث بر سر یک موضوع روشن و یکی از مهم‌ترین مسائل سیاسی پیش‌روی جهان هستیم که ایران است، این کشور آسیایی مملو از تاریخ سرشار از فرهنگ، هنر و تمدن و از چالشهای بزرگ و بسیار بزرگ رنج می‌برد. آنچه در ایران روی می‌دهد نشان‌دهندهٔ این است که ایرانی‌ها با وجود نقض حقوق‌بشر آشکار و عمیق، چشم به‌راه آینده‌یی روشن‌تر و سعادتمندتر هستند و اکنون خانم رجوی به‌ما نشان می‌دهد که انشاءالله این آینده‌یی نزدیک و آینده‌یی شکوفا خواهد بود؛ و این همان چیزی است که ما به‌آن امیدواریم.

در پایان، من کاملاً معتقدم که فعالیت دولت باید به‌سعادت و رفاه شهروندان و امنیت آنها برسد و آزادی بیان آنها را تضمین کند، در حال حاضر در ایران چنین چیزی وجود ندارد؛ و در واقع هر سختی که هست صبر و فداکاری باید با هم وجود داشته باشد؛ و این همان کاری است که خانم رجوی می‌کند، صبور است اما در عین‌حال ایثار و فداکاری می‌کند و آتشی را در دل جوانان بر می‌افروزد که سوخت این مأموریت است تا در مسیر درست حرکت کنند. ایران به‌همهٔ نیروهای خیرخواه نیاز دارد. باید که همه با هم برای حق و خیر همکاری کنیم تا ایران به‌موکب جهانی بازگردد. از شما بسیار متشکرم.

 

 

راضی نورالله‌اف نمایندهٔ پارلمان جمهوری آذربایجان

رژیم آخوندی با سیاست‌های ویرانگر و تروریستی خود

مانعی بر سر راه صلح، آزادی و پیشرفت در ایران و سایر کشورها

به‌ویژه کشورهای مسلمان است

 

مردم ایران خواهان یک جمهوری دموکراتیک در ایران هستند

این به‌نفع مردم ایران و همهٔ کشورهای منطقه است

خوشبختانه شورای ملی مقاومت ایران و رئیس‌جمهور منتخب خانم مریم رجوی

منادی آزادی در ایران هستند

این آلترناتیوی برای رژیم آخوندها است

و ما از این آلترناتیو حمایت می‌کنیم

 

برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی

تضمین‌کنندهٔ استقرار یک جمهوری دموکراتیک

مبتنی بر جدایی دین و دولت برای مردم ایران

و حقوق برابر برای همهٔ آحاد ملت ایران

بدون توجه به‌تعلقات ملی و اعتقادات مذهبی است

و به‌صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با همهٔ کشورهای منطقه فراخوان می‌دهد

 

راضی نورالله‌اف- نمایندهٔ پارلمان جمهوری آذربایجان

همهٔ دوستان عزیز، همهٔ شرکت‌کنندگان عزیز، مریم رجوی گرامی و همهٔ مبارزان آزادی ایران،

آذربایجان یکی از کشورهایی است که از حملات تروریستی آسیب دیده است. در ۲۸ژانویهٔ امسال سفارت آذربایجان در ایران با یک حملهٔ تروریستی مواجه شد که یک کشته و دو مجروح بر جای گذاشت؛ و از آن زمان سفارت ما در ایران تعطیل شد.

در ۲۸مارس، یکی از همکاران من در پارلمان آذربایجان فاضل مصطفی که مبارز سرسخت آزادی برای ایران است نیز با سوءقصدی برای ترور مواجه شد. او زنده ماند، اما زخم‌های روحی که برای ما و او ایجاد شد هرگز التیام نمی‌یابد، تا زمانی که شاهد یک ایران آزاد و دموکراتیک باشیم.

من می‌خواهم به‌خانم مریم رجوی اطمینان بدهم که همهٔ این افراد با شما هستند و نیز همهٔ مردم در آذربایجان که از آزادی و مبارزه شما حمایت می‌کنند با شما هستند. ما واقعاً می‌خواهیم شاهد ایران آزاد و دموکراتیک باشیم. همان‌طور که گفتم، جمهوری آذربایجان نیز مانند سایر کشورهای منطقه از مداخلهٔ رژیم ایران در امان نیست و این دخالت‌های به‌ابعاد خطرناکی در ماههای اخیر رسیده است. از قاچاق بی‌وقفهٔ مواد مخدر برای نابودی نسل جوان گرفته تا ایجاد گروه‌های تروریستی و جاسوسی و کشتار شخصیت‌های آذربایجانی برای تضعیف امنیت کشور. یکی از مخرب‌ترین اقدامات رژیم آخوندها، ایجاد گروه‌های نیابتی خودشان است که گروه‌های تروریستی را در همهٔ کشورها تحت عنوان مذهب شیعه به‌وجود می‌آورند. رژیم آخوندی با سیاست‌های ویرانگر و تروریستی خود مانعی بر سر راه صلح، آزادی و پیشرفت در ایران و سایر کشورها به‌ویژه کشورهای مسلمان است. در داخل ایران می‌بینیم که فساد حکومتی، سرکوب و غارت، موجب فقر و محرومیت شدید مردم شده است، در حالی‌که ایران کشوری ثروتمند است. به‌همین دلیل ما شاهد قیامهای پی‌درپی مردم ایران برای نجات کشورشان از این وضعیت هستیم. مردم ایران خواهان یک جمهوری دموکراتیک در ایران هستند، این به‌نفع مردم ایران و همهٔ کشورهای منطقه است. خوشبختانه شورای ملی مقاومت ایران و رئیس‌جمهور منتخب خانم مریم رجوی، منادی آزادی در ایران هستند (کف‌زدن). هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با همهٔ همسایگان ایران و کشورهای منطقه، آلترناتیو برای رژیم آخوندها است و ما از این آلترناتیو حمایت می‌کنیم (کف‌زدن). برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی تضمین‌کنندهٔ استقرار یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت برای مردم ایران و حقوق برابر برای همهٔ آحاد ملت ایران بدون توجه به‌تعلقات ملی و اعتقادات مذهبی است و به‌صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با همهٔ کشورهای منطقه فراخوان می‌دهد. واضح است که این برنامه بسیار مترقی در حال حاضر مورد حمایت اکثریت نمایندگان پارلمان بسیاری از کشورهای جهان از جمله آذربایجان است (کف‌زدن). آلترناتیو شورای ملی مقاومت و برنامهٔ خانم مریم رجوی روابط نزدیک بین همهٔ ملتها را تضمین خواهد کرد.

و در پایان می‌خواهم بگویم که اینجا همراه من همکارم از پارلمان آذربایجان حضور دارد، آقای نقیف حمزایف که از حامیان مردم ایران برای آزادی آنها است (کف‌زدن). ما در آذربایجان از شما حمایت می‌کنیم و می‌دانیم که وقتی باور، ایمان و اشتیاق وجود داشته باشد، نتایج حاصل خواهد شد و آنچه دیروز و امروز دیدم مرا بسیار شگفت‌زده کرد. چیزی که مرا شگفت‌زده کرد، باور و ایمانی است که در چشمان شما وجود دارد، در نبردتان، در مبارزهٴتان. وقتی مبارزه و ایمان وجود داشته باشد، پیروزی محقق خواهد شد و پیروزی از آن شماست. به‌شما تبریک می‌گویم.

 

 

ماریو گالئا وزیر پیشین بهداشت مالت (۲۰۰۸)

تداوم اعتراضات در ایران رژیم ایران را به‌نحوی مرگبار زخمی کرده

یک ایران آزاد و دموکراتیک دیگر یک «اگر» نیست

بلکه مسألهٔ «چه وقت» است

 

مماشات با رژیم ایران خیانت است

این خیانت به‌خاورمیانه و خیانت به‌بشریت در معنای وسیع‌تر است

زیرا این رژیم هم‌چنان یکی از تهدیدهای اصلی صلح و ثبات در کل جهان

از جمله خاورمیانه است

 

خانم رجوی شما الهام‌بخش زن ایرانی هستید

شما برای رهبری ایستادید و زن ایرانی به‌دنبال شما ایستاد

آینده متعلق به‌شما و مردم ایران است

 

ماریو گالئا – وزیر امور سالمندان مالت (۲۰۰۸)

سلام بر شما خانم رجوی، همکاران گرامی و میهمانان محترم.

سال گذشته امیدوار بودیم که اجلاس امسال در ایران آزاد برگزار شود. اما اشتباه نکنیم، در تهران برگزار خواهد شد؛ و آخوندها به‌خوبی می‌دانند که پایان آنها به‌سرعت نزدیک است. آنها می‌توانند برای مدتی به‌قدرت بیاویزند، اما نه برای همیشه. آنها کماکان می‌توانند پنهان شوند، اما جایی برای فرار ندارند. همان‌طور که ماهاتما گاندی معروف گفت و من نقل‌قول می‌کنم، در تمام طول تاریخ ظالم و قاتل وجود داشته است؛ و برای مدتی شکست‌ناپذیر به‌نظر می‌رسیدند. ولی در آخر آنها همیشه سقوط می‌کنند. همیشه.

اما یک جنبهٔ برجسته دیگر در این تأخیر وجود دارد و سرکار خانم رجوی در سخنرانی افتتاحیهٔ خود به‌این موضوع اشاره کردند. واکنش وحشیانهٔ رژیم ایران به‌قیام‌ها، مردم ایران را از ادامهٔ مخالفت منصرف نکرد. به‌عکس، به‌جای این‌که آنها را به‌تسلیم سوق دهد، آنها را حتی بیشتر سازمان‌دهی کرد؛ پس من مردم ایران را به‌خاطر شهامت و شجاعتشان تحسین می‌کنم. تداوم اعتراضات در ایران اکنون رژیم ایران را به‌نحوی مرگبار زخمی کرده. یک ایران آزاد و دموکراتیک دیگر یک «اگر» نیست، بلکه مسألهٔ «چه وقت» است.

همان‌طور که همه می‌دانیم، قیام‌ها با زندان، آدم‌ربایی، شکنجه و تعداد تکان‌دهندهٔ اعدامها مواجه شد؛ و فقط خدا می‌داند چه چیز دیگری. من معتقدم که ما هنوز از میزان جنایات علیه بشریت اطلاعی نداریم که احتمالاً در حال حاضر در ایران توسط این رژیم فریبکار صورت می‌گیرد. آری، استخوانها در ایران شکسته شده، جانهای بی‌گناه نابود شده و به‌اسارت گرفته شده، دردی غیرقابل تصور تحمیل شده، اما عزم مردم ایران برای آزادی نه شکسته شده و نه گرفته شده. جنایات رژیم که هدفش درهم‌شکستن مردم ایران بود، به‌درهم‌شکستن خود رژیم ختم شده. همان‌طور که نویسندهٔ معروف توبیاس وولف گفته است و من این نقل‌قول را بسیار دوست دارم، زیرا این دقیقاً آنچه را که در ایران رخ می‌دهد توضیح می‌دهد؛ و من نقل می‌کنم، بی‌باک‌بودن کسانی که قدرت ندارند برای کسانی که قدرت دارند وحشتناک است. بی‌باک‌بودن در کسانی که قدرت ندارند، همین نترس‌بودن در معترضان ایرانی که هیچ قدرتی ندارند، برای آخوندهایی که همهٔ قدرت را در دست دارند وحشتناک است. این دقیقاً همان چیزی است که در ایران در حال رخ‌دادن است. رژیم ایران اکنون در گوشهٔ رینگ قرار گرفته و وحشت‌زده شده است. آخوندها می‌دانند که زمان آنها رو به‌پایان است. آنها می‌دانند که بالأخره دست بلند عدالت به‌آنها خواهد رسید و باید به‌خاطر جنایت علیه بشریت با عدالت روبه‌رو شوند، زیرا بگذارید کاملاً واضح بگوییم، آزادی ایران و برقراری یک ایران دموکراتیک اولین قدم است، اما قدم بعدی برای کسانی که مرتکب جنایات علیه بشریت شدند این است که باید با عدالت روبه‌رو شوند و بروند در زندان بپوسند.

ما امروز اینجا هستیم نه‌تنها برای این‌که حمایت خود را از قهرمانان ایران تکرار کنیم، بلکه احتمالاً این مهم‌تر است تا بار دیگر پیامی قوی به‌جهان غرب، به‌دولت‌هایمان، به‌ایالات‌متحدهٔ آمریکا برسانیم، به‌اتحادیهٔ اروپا و به‌جامعهٔ جهانی. من پیام مارتین لوتر کینگ را امانت می‌گیرم و می‌گویم مردم ایران سخنان تند دشمنان خود را به‌خاطر نخواهند آورد، بلکه چیزی که به‌یاد خواهند آورد سکوت بی‌رحمانهٔ دوستانشان است. سکوت یعنی رضایت‌دادن، بی‌طرف‌ماندن و جانبداری از متجاوز. اگر در مواجهه با وضعیت ایران بی‌طرف بمانید، وسط نمی‌مانید، شما فقط در کنار رژیم ایران هستید. مماشات با رژیم ایران خیانت است. مماشات با رژیم ایران خیانت است. این، خیانت به‌کشور خودتان، خیانت به‌خاورمیانه و خیانت به‌بشریت در معنای وسیع‌تر است؛ زیرا این رژیم هم‌چنان یکی از تهدیدهای اصلی صلح و ثبات در کل جهان از جمله خاورمیانه است.

تا از خود در برابر تجاوزات پوتین دفاع کند، همان کشورهایی بودند که مشغول مماشات با (رژیم) ایران بودند؛ و این شیوه‌یی بود که (رژیم) ایران از آنها تشکر کرد. آنها پهپادها را برای بمباران مردم اوکراین می‌فرستند. این روش رژیم ایران بود برای تشکر کردن از مماشات؛ و اکنون همان کشورها باید سلاح بفرستند و من کاملاً با آن موافقم تا به‌اوکراین در دفاع از خود در برابر پهپادهای ساخت (رژیم) ایران کمک کنند.

دوستان، تاریخ بارها و بارها به‌ما آموخته است که مماشات کارساز نیست؛ اما در واقع تاریخ معلم بسیار خوبی است، اما متأسفانه سیاستمداران دانش‌آموزان بسیار بدی هستند. تاریخ، معلم بسیار خوبی است، اما متأسفانه سیاستمداران دانش‌آموزان بسیار بدی هستند. برای اظهارنظر پایانی باید دربارهٔ شجاعت برجستهٔ زن ایرانی بگویم. آخوندها تمام تلاش خود را کردند تا زن ایرانی را تحت سلطهٔ خود درآورند. رژیم ایران سال‌هاست که با زن به‌عنوان یک کالای دور ریختنی رفتار می‌کند، یک دارایی که به‌نظر آنها می‌توان آن‌را کنترل، مجبور و مطیع کرد. باین‌حال حتی در این زمینه، رژیم به‌طرز بدی شکست خورد. زنان ایرانی بی‌باکانه به‌مقابله می‌پردازند، اعتراضات علیه (رژیم) ایران را رهبری می‌کنند و آشکارا رژیم را به‌چالش می‌کشند. زن ایرانی که رژیم به‌شدت می‌خواست آن‌را کنترل کند، اکنون به موجه‌ترین تهدید برای موجودیت خود رژیم تبدیل شده است؛ و این نباید برای ما تعجب‌آور باشد. زنان ایرانی در ایران الگوی بسیار خوبی دارند. آنها نمونهٔ روشنی از رهبر بزرگی را دارند که تصمیم گرفت برای شناخته‌شدگی بایستد و کشورش را بر جان و امنیت خود اولویت بدهد. خانم رجوی، شما انتخاب کردید که یک رهبر باشید و چه رهبر بزرگی هستید. شما الهام‌بخش زن ایرانی هستید. شما برای رهبری ایستادید و زن ایرانی به‌دنبال شما ایستاد. آینده متعلق به‌شما و مردم ایران است. شما چهرهٔ یک ایران آزاد هستید. شما توانستید چهره‌یی از ایران آزاد ارائه کنید. ایران آزاد این‌گونه است. به‌خانم رجوی نگاه کنید و متوجه می‌شوید که ایران آزاد چگونه خواهد بود. خانم رجوی، متشکرم برای هدایت این مسیر. ممنونم که به‌مردم ایران امید و آینده دادید. خدا شما را حمایت کند. خداوند مردم ایران را حمایت کند. خداوند پشت‌وپناه ایران آزاد و دموکراتیک باشد. بسیار از شما متشکرم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10727d66-1756-4385-9ec1-d17eb0911179"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات