728 x 90

کنفرانس در پارلمان انگلستان - مقابله با جنگ‌افروزی رژیم ایران - سخنرانی نمایندگان پارلمان و شخصیتهای سیاسی (قسمت دوم)

کنفرانس در پارلمان انگلستان - مقابله با جنگ‌افروزی رژیم ایران
کنفرانس در پارلمان انگلستان - مقابله با جنگ‌افروزی رژیم ایران

کنفرانس در پارلمان انگلستان

با شرکت نمایندگان از دو مجلس عوام و اعیان:

مقابله با جنگ‌افروزی رژیم ایران

سه‌شنبه ۷ آذر۱۴۰۲

قسمت دوم

 

سخنرانی نمایندگان پارلمان از احزاب مختلف

و شخصیتهای سیاسی بین‌المللی

 

لرد ویتی

دولت انگلستان و دولتهای اروپایی

باید سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کنند

سران رژیم ایران باید در قبال نسل‌کشی در داخل و جنایات علیه بشریت

که در چند دهه گذشته انجام داده‌اند در مقابل عدالت قرار بگیرند

 

لرد ویتی، عضو مجلس اعیان، معاون سابق پارلمانی وزارت محیط‌زیست

لرد ویتی عضو مجلس اعیان و معاون پیشین پارلمانی وزارت محیط‌زیست انگلستان سخنران دیگر کنفرانس در پارلمان انگلستان بود وی گفت:

قبل از هر چیز به یاد داشته باشیم که مشکل با رژیم ایران و سپاه پاسداران در ماهیت آن، نحوه برخورد آن با مردم ایران و سرکوب هر گونه اعتراض، سرکوب زنان، برخورد با مخالفان، اعدام هزاران نفر و آنطور که شنیدیم این سیاست را در خارج از کشور با مخالفان خارج از کشور نیز دنبال می‌کند.

این یک موضوع محوری است، اما برای بقیه جهان نیز باید به آنچه گفته شد توجه کنند، یعنی مشکلات خاورمیانه در حال حاضر عمدتاً ناشی از دخالت و درگیر شدن رژیم ایران در حمایت و تسلیح و تشویق، و حتی بر اساس بسیاری از گزارشها، هدایت فعالیت‌های حزب‌الله، حوثی‌ها در یمن و سایرینی است که مشکلات هولناکی را برای این کشورها به‌ویژه در حال حاضر برای ساکنان غزه ایجاد می‌کنند. و این اعمال، جنایت بین‌المللی و هم‌چنین جنایت در ابعاد ملی است. اما منشأ جنایتها در رژیم تهران و سران رژیم است دولت انگلیس و دولتهای اروپایی باید سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کنند. به‌عنوان ابزار اصلی سرکوب رژیم، تروریسم، و البته به‌طور قطع تلاش مستمر آن برای ایجاد برنامه هسته‌یی ِ مورد نظرش. سران رژیم باید در قبال نسل‌کشی در داخل و جنایات علیه بشریت که آنها در چند دهه گذشته انجام داده‌اند، در مقابل عدالت قرار بگیرند. ما باید مبارزه مردم ایران را که خواهان سرنگونی رژیم هستند به‌رسمیت بشناسیم. از مقاومت ایران و به‌ویژه از طرح ده ماده‌ای خانم رجوی حمایت کنیم زیرا این طرح با ارزشهای دموکراتیک ما مانند جدایی دین از دولت، برابری جنسیتی و قوه قضاییه و نظام حقوقی مستقل، و احترام به حقوق‌بشر و حاکمیت قانون مطابقت دارد. من فکر می‌کنم غرب باید در این مورد بیدار شود و موضع خود را شفاف و قانونی اعلام کند و جهان غرب باید فعالیت تجاری و حقوقی خود را بر مبنای محکوم کردن رژیم و به‌ویژه تأکید بر نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران استوار کند. متشکرم.

 

بارونس میچر

امیدوارم که ما شاهد نامگذاری سپاه پاسداران، به‌عنوان یک سازمان تروریستی باشیم

ما باید از خانم رجوی رهبر فوق‌العاده و شجاع اپوزیسیون ایران حمایت کنیم

 

بارونس میچر، عضو مستقل مجلس اعیان

بارونس میچر عضو مستقل مجلس اعیان در سخنان خود گفت:

من واقعاً امیدوارم که ما شاهد نامگذاری سپاه پاسداران، به‌عنوان یک سازمان تروریستی باشیم،

من این را بسیار تکان‌دهنده می‌دانم که رژیم ایران را یک سازمان تروریستی اعلام نکرده‌ایم. ما به دلایل مختلف به‌شدت نیاز داریم که به‌عنوان یک موضوع فوری به این مسأله بپردازیم. از جمله این دلایل حمایت از خانم رجوی فوق‌العاده شجاع است. فکر می‌کنم که او یک رهبر فوق‌العاده اپوزیسیون در ایران است. او زن شگفت‌انگیزی است

بارونس میچر سپس بر ضرورت لیست‌گذاری سپاه تأکید کرد و گفت:

اعلام سپاه پاسداران رژیم ایران به‌عنوان یک سازمان تروریستی کافی نیست. به نظر می‌رسد که همه ما باید برای اعمال تحریم‌ها علیه این رژیم متحد شویم. چگونه می‌توانیم با آنها به‌گونه‌یی برخورد کنیم که گویا آنها افرادی معمولی هستند

وی سپس با اشاره به جنگ در منطقه راه‌حل آنرا تشکیل دو کشور مستقل فلسطین و اسراییل و مقابله با دخالت‌های ویرانگر و مخرب رژیم در منطقه عنوان کرد.

 

 

سفیر لینکلن بلومفیلد

جنگ ۴۴ ساله رژیم و مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران

نه تنها برای درک بحران منطقه مهم، بلکه محوری است

به همین خاطر آخوندهای حاکم بر ایران در وحشت از آینده

اهرم حمله‌یی که منطقه را در شعله‌های آتش می سوزاند کشیدند

 

سفیر لینکلن بلومفیلد، معاون پیشین وزیر امور خارجه در امور سیاسی-نظامی:

سفیر لینکلن بلومفیلد که به‌صورت آنلاین به کنفرانس در پارلمان انگلستان وصل شده بود ابتدا ضمن مروری بر جنگ در منطقه نقش رژیم به‌عنوان تنها طرفی که از ویرانی غزه و کشته شدن هر دو طرف سود می‌برد را مورد بررسی قرار داد وی گفت

اهمیت ندهید که مقامات فارسی‌زبان و کارشناسان رژیم ایران در خارج کشور در پایتخت‌های ما اخیراً به‌عنوان عوامل نفوذی رژیم تهران، افشا شده‌اند! اهمیت ندهید که رهبران حماس و حزب‌الله یک هفته قبل از حمله در تهران با خامنه‌ای نشسته بودند و ولی‌فقیه علناً اعلام کرد که تشکیلات اسراییل به‌زودی توسط مقاومت فلسطین از بین خواهد رفت! اهمیت ندهید که عبداللهیان، وزیر امور خارجه رژیم ایران، کهنه‌کار سپاه قدس، در روزهای قبل از حمله اکتبر در دو نشست با حماس و حزب‌الله در بیروت شرکت کرد!یا این‌که هشت تن از فرماندهان شبه‌نظامی شیعه عراق در تابستان گذشته مخفیانه با خامنه‌ای و معاونانش ملاقات کرده بودند!

عبداللهیان بدون هیچ کنایه‌ای هشدار داد که اگر آمریکا تنشها را تشدید کند، ایران ممکن است نتواند تماشاگر باقی بماند. آیا کسی هست که شک داشته باشد که رژیم ایران فیوز این آتش‌سوزی را روشن کرده است یا این‌که همه ما مشروط شده‌ایم که آنچه که دقیقاً با چشممان می‌بینیم را باور نکنیم!؟

سفیر لینکلن بلومفیلد سپس با اشاره به موضوع گروگانها نمونه‌هایی از سوابق گروگانگیری رژیم از جمله گروگان بلژیکی و مبادله آن با دیپلمات بمبگذار رژیم اسدالله اسدی در گردهمایی مقاومت در پاریس در سال ۱۳۹۸ را یادآوری کرد و گفت:

اکنون ما اسیر بحران گروگانگیری شده‌ایم. اما در هیچ کجا از اولیویه ون د کاستیل، کارمند بشردوستانه بلژیکی که برای شورای پناهندگان کار می‌کرد و به‌عنوان گروگان در ایران دستگیر و زندانی شد و به ۴۰سال زندان و ۴۴ضربه شلاق محکوم شد، که دولت بلژیک را متقاعد کرد تا جاسوس ایرانی اسدالله اسدی را که به‌دلیل برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری وسیع در پاریس در سال ۲۰۱۸ مجرم شناخته شده بود، مبادله کند. ما هیچ چیزی از معامله گروگان‌گیری اخیر بین ایالات متحده و رژیم ایران که در آن پنج آمریکایی آزاد شدند، نمی‌شنویم. یا یوهان فلودوروس، این مقام رسمی اروپایی، بیش از یک سال پیش توسط رژیم ایران در تلاش برای چانه‌زنی برای آزادی حمید نوری پس از محکومیت او در سوئد به‌دلیل جنایات جنگی در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۹۸۸، به‌عنوان گروگان دستگیر و زندانی شد.

بله، خانم‌ها و آقایان، گروگان‌گیری اخیر در خاورمیانه، گروگان‌گیری دیگری در سال جاری است که توسط رژیم آخوندها در تهران طراحی شده است.

 

سفیر بلومفیلد در ادامه گفت: اینجاست که جنگ ۴۴ ساله رژیم با مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران نه تنها برای درک این بحران مهم بلکه محوری می‌شود. ما که خانم رجوی را می‌شناسیم و از برنامه ۱۰ ماده‌ای او برای آینده ایران حمایت می‌کنیم، می‌فهمیم که برای مردم ایران و مقاومت سازمان یافته، مسأله اصلی رهایی مردم ایران از استبداد دینی است. و البته، جهان از این خواسته حمایت می‌کند. اما این تمام داستان نیست. برای روحانیان حاکم بر ایران، مجاهدین و شورای ملی مقاومت تنها تهدیدی است که نمی‌توانند از دست آن نجات پیدا کنند، گروهی از مسلمانان تحصیل کرده ایرانی که این شکل اسلام رژیم آخوندها رد می‌کنند. مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت همیشه گفته‌اند که اسلام یعنی آزادی. زنان می‌توانند از حقوق کامل سیاسی و قانونی برخوردار باشند. زنان و دختران ایرانی این را به‌خوبی درک می‌کنند و در شورش آشکار علیه رژیم هستند. خانمها و آقایان، به همین دلیل است که آخوندهای حاکم بر ایران وحشت کردند، و اهرم حمله‌یی را که منطقه را در شعله‌های آتش می‌سوزاند، کشیدند دولتهای ما باید به‌زودی با حقیقت روبه‌رو شوند و علیه گروگان‌گیری، قاچاق تروریستی، عوامل اطلاعاتی متخاصم و بی‌ثباتی در خاورمیانه در آینده اقدام کنند.

 

سفیر لینکلن بلومفیلد در قسمت دیگری از سخنانش با درود به دکتر آلخو ویدال کوادراس گفت:

ما مطمئناً به دوست شجاع اسپانیایی‌مان فکر می‌کنیم، در حالی‌که به او به‌دلیل سال‌ها خدمت به صلح و امنیت در اروپا و در راه حقوق‌بشر درود می‌فرستیم. همه ما باید این‌قدر شجاع باشیم و آن‌که می‌دانیم این‌قدر شجاع است خانم رجوی و همه اعضای مقاومت هستند که سال‌ها و سال‌ها زورگویی و تهدید را تحمل کرده‌اند.

بستگان آنها زندانی و شکنجه شده‌اند. بسیاری اعدام شده‌اند، اما هرگز پلک نزده‌اند. آنها هرگز عقب‌نشینی نکرده‌اند. من در این مورد تحقیق کرده‌ام.

همان چیزهایی که از مریم رجوی شنیده‌ام که سال به سال در گردهماییهای مقاومت می‌گوید، همان چیزهایی است که مسعود رجوی در سال ۱۹۸۰، ۱۹۸۱، در حالی که در مقابل خمینی ایستاده بود، می‌گفت؛ (خمیتی) که انقلاب ایران را ربود و مخالف ایده دموکراسی بود.

ما باید رهبران رژیم را به‌خاطر جنایات وحشتناکشان پاسخگو کنیم. ما باید جهانی را ایجاد کنیم که در آن مردم بی‌گناه بتوانند دوباره در صلح و آزادی زندگی کنند. و آن دنیای صلح و آزادی باید شامل مردم ایران نیز باشد. متشکرم.

 

 

جیم شانون

رژیم ایران تهدیدی فوری برای صلح و امنیت جهانی است

ما باید سپاه پاسداران را لیست‌گذاری کنیم

سفارتخانه‌های این رژیم را تعطیل و عوامل و جاسوسانش را اخراج کنیم

باید از مبارزه مردم ایران برای آزادی و دموکراسی واقعی حمایت کنیم

 

راه صلح و ثبات در خاورمیانه و فراتر از آن

در مقابله با جنگ‌طلبی رژیم حاکم بر ایران نهفته است

جهان باید در همبستگی با مردم ایران برای ایرانی آزاد و دموکراتیک متحد شود

 

جیم شانون، نماینده پارلمان از حزب اتحاد دموکرات ایرلند و سخنگوی حقوق‌بشر حزب:

جیم شانون نماینده پارلمان انگلستان از حزب اتحاد دموکراتیک و سخنگوی حقوق‌بشر این حزب سخنران دیگر این کنفرانس بود وی گفت

خانم‌ها و آقایان، می‌توانم اول از همه از خانم رجوی تشکر کنم. من فکر می‌کنم رهبری ویژه چیزی است که همه ما به‌شدت تحت تأثیر آن هستیم. و هر زمان که او صحبت می‌کند، همه ما احساس انگیزه می‌کنیم. پس خیلی ممنون خانم رجوی. امروز، من در مورد یک موضوع نگران‌کننده صحبت می‌کنم. به همین دلیل است که همه ما اینجا هستیم و این وضعیت رو به وخامت حقوق‌بشر در ایران است. در ماه اکتبر، جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق‌بشر در ایران، زنگ خطری را در مورد روند نگران‌کننده دستگیریهای خودسرانه، بازداشتها، اعدام ها، هدف قرار دادن افراد صرفاً به‌دلیل استفاده از آزادی بیان برای صحبت کردن به صدا درآورد. ، و سپس دفتر کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل بر افزایش شکنجه و خشونت ِ مبتنی بر جنسیت در ایران تأکید کرد. در ماه نوامبر، آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد، از افزایش تکان‌دهنده ۳۳ درصدی اعدامها در ایران نسبت به سال قبل خبر داد. بسیاری از آنها به اعتراضات سراسری مرتبط هستند. تنها در یک ماه گذشته بیش از ۱۰۰ اعدام شامل دهها مخالف، بلوچ ها، اقلیت‌های عرب و کرد و هم‌چنین زنان گزارش‌شده است. وضعیت اسفبار زنان در ایران به‌ویژه نگران‌کننده است. با وجود همه این ظلم ها، روحیه مردم ایران از بین رفتنی نیست. که نشان‌دهنده نارضایتی فزاینده در میان مردم است.

 

جیم شانون در ادامه افزود: نفوذ رژیم ایران فراتر از مرزهایش است، و این چیزی است که ما در بسیاری از کشورهای جهان می‌بینیم، خامنه‌ای، می‌داند که بدون دخالت در کشورهای خارجی، رژیم شکننده و آسیب‌پذیر او نمی‌تواند از قیام دیگری مانند قیامهای سالهای ۲۰۱۳، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ جان سالم به در ببرد.

ما ترور دکتر آلخو ویدال کوادراس، سیاستمدار اسپانیایی و حامی دیرینه اپوزیسیون ایران را داریم. ما برای او آرزوی بهبودی سریع داریم. خانم رجوی بر روی بی‌رحمی در حال گسترش رژیم تأکید می‌کند. اسپانیاییها معتقدند رژیم ایران در این اقدام فجیع دست داشته. خانمها و آقایان، زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین‌المللی موضع‌گیری کند. ما باید از دولتهای خود بخواهیم که اقدامات رژیم ایران را همان‌طور که هست بشناسند. یعنی تهدیدی فوری برای صلح و امنیت جهانی. ما باید فراخوان بدهیم همان‌طور که ما و همه نمایندگان همین کار را کرده‌اند، برای لیست‌گذاری سپاه پاسداران، سفارتخانه‌های رژیم را ببندید، عوامل و جاسوسانش را اخراج کنید، از مبارزه مردم ایران برای آزادی و دموکراسی واقعی حمایت کنید. در خاتمه، راه صلح و ثبات در خاورمیانه و فراتر از آن در مقابله با جنگ‌طلبی رژیم آخوندی نهفته است. به اعتقاد من جهان باید در همبستگی با مردم ایران برای ایرانی آزاد و دموکراتیک متحد شود. چیزی که هر یک از ما در دور این میز آرزوی دیدن آن را داریم. اتفاق خواهد افتاد. به این خاطر، من مطمئن هستم. قدرت مردم در ایران نشان داده است که مردم سرخم نخواهند کرد و ایران می‌تواند روز پیروزی را ببیند و خواهد دید.

 

‌بارونس ایتون

آنچه مردم ایران می خواهند این است که

بتوانند یک رژیم دموکراتیک به رهبری مریم رجوی داشته باشند

 

بارونس ایتون - عضو مجلس اعیان

بارونس ایتون عضو مجلس اعیان انگلستان در سخنان خود گفت:

همه ما که دور این میز هستیم نگرانی جدی خود را در مورد اتفاقاتی که برای مردم در ایران می‌افتد به اشتراک می‌گذاریم و وقتی به آمار اعدامها و آنچه در مناسبت‌های مختلف در ده سال گذشته برای مردم ایران رخ داده است نگاه می‌کنم، بسیار ناراحت می‌شوم. آنها مداخله نظامی غرب را نمی‌خواهند. آنچه آنها می‌خواهند حمایت ما است و می‌خواهند بتوانند یک رژیم دموکراتیک به رهبری مریم رجوی داشته باشند. ما باید بر دولت خودمان در انگلستان فشار بیاوریم تا از خواست مردم ایران برای خلاصی از شر رژیم حاکم بر ایران حمایت کند

ما باید این رژیم تروریستی را تحریم این رژیم نه تنها در ایران بلکه در بقیه خاورمیانه نیز آسیب وارد می‌کند. این رژیم از تروریسم در سراسر جهان حمایت مالی می‌کنند.

 

باب بلکمن

من با خانم رجوی موافقم و از دولت می‌خواهم

که با متحدان و شرکای خود همکاری کند

تا بررسی شود رژیم تحت فصل ۷ منشور سازمان ملل

به‌عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی قرار گیرد

 

برخلاف دروغها و فریب‌های پخش شده توسط شبکه نفوذ رژیم

راه‌حل ایرانی و جایگزین دموکراتیک قابل دوام

برای جنگ‌افروزی رژیم وجود دارد

و آن مقاومت سازمان‌یافته با کانون‌های شورشی در سراسر ایران است

که توسط شورای ملی مقاومت و خانم رجوی ارائه شده است

 

باب بلکمن، نماینده پارلمان انگلستان، رئیس کمیته بین‌المللی نمایندگان برای یک ایران دموکراتیک

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان و رئیس کمیته بین‌المللی نمایندگان برای یک ایران دموکراتیک در سخنان خود با تأکید بر ضرورت لیست‌گذاری سپاه پاسداران خواستار تعطیلی سفارت رژیم در انگلستان و اخراج دیپلمات تروریستهای آن و اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه سپاه و سران رژیم شد وی گفت:

باید به‌خاطر داشته باشیم که رژیم تهران خود را به خاورمیانه محدود نمی‌کند، اروپا را در قالب تروریسم دولتی خود هدف قرار می‌دهد. ما در مورد حمله هولناک به یکی از همکاران پارلمانی دکتر آلخو ویدال کوادراس شنیده‌ایم. اما آنچه اتفاق افتاد جدید نیست، آنها سال ست که این کار را انجام می‌دهند. آنها از دیپلماسی گروگان‌گیری برای پوشش تروریسمی که بر مردم اروپا و ایران تحمیل می‌کنند، استفاده می‌کنند. شخصاً این را من تجربه کردم، چون یکی از شاکیان دیپلمات ایرانی اسدالله اسدی بودم که به دادگاه بلژیک رفت. او به‌دلیل برنامه‌ریزی و تلاش برای انجام بمب‌گذاری در گردهمایی شورای ملی مقاومت در پاریس در ژوئن ۲۰۱۸ به ۲۰ سال زندان محکوم شد. بسیاری از همکاران از مجلس عوام و مجلس اعیان و هم‌چنین همکاران پارلمانی از سراسر جهان، برای آن رویداد خاص حضور داشتند. ما آنجا بودیم تا به سخنان مریم رجوی گوش دهیم و طرح ۱۰ ماده‌ای او و پلتفرم دموکراتیک را تأیید کنیم.

باب بلکمن در ادامه با اشاره به شبکه نفوذ رژیم در آمریکا و اروپا افزود:

رژیم از طریق شبکه‌یی از کارشناسان، محققان و مشاوران، اغلب ایرانی الاصل، عمل می‌کند و تلاش می‌کند بر سیاست‌های دولتهای ایالات متحده و اتحادیه اروپا در مورد ایران تأثیر بگذارد

اما انگلستان باید جلوتر حرکت کند و سپاه پاسداران را لیست گزاری کند چنین تصمیمی هم‌چنین حمایت و همکاری با سپاه پاسداران در بریتانیا را به‌عنوان یک جرم کیفری آشکار تبدیل می‌کند که مدت‌هاست به تعویق افتاده است.

هم‌چنین، من با خانم رجوی موافقم و از دولت می‌خواهم که با متحدان و شرکای خود همکاری کند تا بررسی شود رژیم تحت فصل ۷ منشور سازمان ملل به‌عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی قرار گیرد. جامعه بین‌المللی باید این حقیقت را بپذیرد، بنابراین آنها می‌توانند بر حمایت از راه‌حل تمرکز کنند، که تنها راه‌حل در اینجا، جایگزین دموکراتیک ارائه شده توسط شورای ملی مقاومت و خانم مریم رجوی است. علاوه بر این انگلستان باید جامعه بین‌المللی را در قطع کلیه روابط دیپلماتیک با رژیم ایران رهبری کند، سفارت را تا زمانی که رژیم به تروریسم، جنگ‌افروزی و دیپلماسی گروگان‌گیری پایان دهد، ببندد. در این مرحله، به نظر من دیپلماسی با تهران بیش از آن‌که سودمند باشد مضر است، زیرا به رژیم یک مشروعیت سیاسی می‌دهد. برخلاف دروغها و فریب‌های پخش شده توسط شبکه نفوذ رژیم، راه‌حل ایرانی و جایگزین دموکراتیک قابل دوام برای جنگ‌افروزی رژیم وجود دارد. این مقاومت سازمان‌یافته با کانون‌های شورشی خود در سراسر ایران است که توسط شورای ملی مقاومت و خانم رجوی ارائه شده است. و ما به آن افراد شجاعی که به‌معنای واقعی کلمه هر روز علیه رژیم تظاهرات می‌کنند، درود می‌فرستیم. هر چه زودتر انگلستان این جایگزین محبوب ایرانی را به‌رسمیت بشناسد و از آن حمایت کند، پاسخهای سیاسی ما برای مقابله با جنگ‌افروزی و تروریسم رژیم مؤثرتر خواهد بود. ملت ایران و انگلیس یک دشمن مشترک دارند که رژیم ایران است، تنها با همکاری مردم و نمایندگان واقعی آنها یعنی شورای ملی مقاومت و خانم رجوی است که می‌توانیم رژیم وحشی و جنایتکار تهران را شکست دهیم.

پایان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75b01500-cdc0-4a7c-88b8-39e15dce0f99"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات