728 x 90

کنفرانس در پارلمان اروپا-استراسبورگ - سخنرانیهای جوزف یونگ، آنا بونفریسکو، خوزه مانوئل فرناندز و ایوان استفانتس- قسمت پنجم

کنفرانس در پارلمان اروپا-استراسبورگ
کنفرانس در پارلمان اروپا-استراسبورگ

کنفرانس در پارلمان اروپا-استراسبورگ

ایران: سرکوب در داخل

جنگ‌افروزی و تروریسم در خارج

با شرکت دهها نماینده پارلمان از احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی

۱ آذر ۱۴۰۲-۲۲ نوامبر ۲۰۲۳

 

سخنرانیهای

جوزف یونگ وزیر دفاع آلمان (۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹)

آنا بونفریسکو نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا

خوزه مانوئل فرناندز نماینده پارلمان اروپا از پرتغال

ایوان استفانتس نماینده پارلمان اروپا از اسلواکی

 

جوزف یونگ

رژیم ایران یک کمپین گسترده اطلاعات دروغ

علیه شورای ملی مقاومت ایران به راه انداخته است

افشاگریهای اخیر در مورد شبکه‌یی از به‌اصطلاح کارشناسان که به رژیم ایران وصل هستند

روشن می‌کند که منبع شیطان‌سازی از مقاومت ایران در کجاست

 

یکی از عجیب‌ترین ادعاهایی این افراد که از طرف رژیم ایران می‌پراکنند

این است که شورای ملی مقاومت ایران هیچ حمایتی در میان مردم ایران ندارد

من می‌پرسم پس چرا حامیان شورای ملی مقاومت

دستگیر و تعدادی از آنها اعدام شدند؟

چرا علیه شورای ملی مقاومت شیطان‌سازی می‌شود؟

 

حقیقت این است که شورای ملی مقاومت از حمایت مردم ایران برخوردار است

و با طرح ۱۰ماده‌ای خانم رجوی یک پلتفرم دموکراتیک برای آینده ایران دارد

یک ایران دموکراتیک پیش‌شرطی ضروری برای صلح، امنیت و ثبات در منطقه و جهان است

 

 

جوزف یونگ –وزیر دفاع آلمان (۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹)

خانم رجوی محترم، نمایندگان محترم پارلمان اروپا، خانم‌ها و آقایان گرامی، ما خواهان حل مناقشه اسراییل و فلسطین از طریق راه‌حل دو کشوری و به‌صورت مسالمت‌آمیز هستیم. اما برای دستیابی به این امر باید موانع موجود در این زمینه را برکنار کنیم و به‌طور خاص کسانی را شناسایی کنیم که مخالف راه‌حل مسالمت‌آمیز هستند. رژیم ایران هر کاری که می‌تواند انجام می‌دهد تا راه‌حل مسالمت‌آمیز را تخریب کند. از حزب‌الله حمایت می‌کنند، از حوثی‌ها حمایت می‌کنند. در سراسر جهان از سازمانهای تروریستی حمایت می‌شود تا از صلح و ثبات در اروپا و جهان جلوگیری شود. رژیم ایران نیز مانند بسیاری از دیکتاتورها، بحرانهای بیرونی را دامن می‌زند تا (افکار را) از مشکلات سیاسی داخلی‌اش منحرف کند. سیاست رژیم ایران در صدور تروریسم و ​​بنیادگرایی نشانه ضعف است، نه قدرت. یکی دیگر از نشانه‌های ضعف رژیم، ترس آن از مخالفان چه در داخل و چه در خارج از ایران است. در طول چند دهه، رژیم ایران دهها هزار تن از اعضای اپوزیسیون را اعدام کرده است. علاوه بر این، رژیم ایران یک کمپین گسترده اطلاعات غلط علیه شورای ملی مقاومت ایران به راه انداخته است. خانم‌ها و آقایان، ما باید با قاطعیت در برابر این کمپین گسترده اطلاعات غلط بایستیم.

افشاگریهای اخیر در مورد شبکه‌یی از به‌اصطلاح کارشناسان که به رژیم ایران وصل هستند، روشن می‌کند که منبع شیطان‌سازی از مقاومت ایران در کجاست. یکی از عجیب‌ترین ادعاهایی که این افراد از طرف رژیم ایران می‌پراکنند این است که شورای ملی مقاومت ایران هیچ حمایتی در میان مردم ایران ندارد. اگر این درست باشد، من می‌پرسم پس چرا حامیان شورای ملی مقاومت دستگیر و تعدادی از آنها اعدام شدند؟ چرا علیه شورای ملی مقاومت شیطان‌سازی می‌شود؟ حقیقت این است که شورای ملی مقاومت از حمایت مردم ایران برخوردار است، به‌خوبی سازماندهی شده است و با برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی، یک پلتفرم دموکراتیک برای آینده ایران دارد. بنابراین نگران‌کننده است که حتی نهادها و رسانه‌های اروپایی هم در دام کمپین شیطان‌سازی رژیم ایران افتاده‌اند. از این‌رو زمان آن فرا رسیده است که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن، سیاست خود را در قبال ایران تغییر دهند (این سیاست). باید اطلاعات نادرست را پس بزند و سیاست قاطعانه‌یی را در قبال (رژیم) ایران از جمله اعمال تحریم‌ها دنبال کند.

به‌همین دلیل و دقیقاً به همین دلیل است که مقاومت ایران باید به‌طور گسترده مورد حمایت قرار گیرد تا تغییر رژیم به‌سوی آزادی، دموکراسی، حاکمیت قانون و حقوق‌بشر در ایران ممکن شود.

برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی، مبنای بسیار خوبی برای این امر است. به این ترتیب، یک ایران دموکراتیک پیش‌شرطی ضروری برای صلح، امنیت و ثبات در منطقه و جهان است.

زنده باد مقاومت ایران، زنده باد شورای ملی مقاومت، برای آزادی، دموکراسی و حکومت قانون در ایران.

 

آنا بونفریسکو

باید سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی بین‌المللی قرار بگیرد

در هر مکانی که تروریسم در آن رشد می‌کند، همیشه آخوندها پشت آن هستند

بنابراین این رژیم فقط دشمن مردم ایران نیست

دشمن مردم و صلح در جهان است

 

زنان ایرانی که برای ایرانی رها، امن و عاری از خشونت

و سرکوب رژیم خون‌آشام آخوندها مبارزه می‌کنند

بیش از هر کس نیروی محرکه این مسیر به‌سوی آزادی هستند

 

آنا بونفریسکو-نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا

با تشکر از شما خانم رجوی، من بسیار هیجان‌زده هستم، زیرا اولین بار است که فرصت گوش‌دادن به شما را از نزدیک دارم و می‌توانم حمایت کامل خودم را از شما اعلام کنم. هم‌چنین به‌یاد دارم همه نمایندگان مقاومت ایران، ایرانیان پناهنده در سراسر جهان و به‌ویژه در کشورم ایتالیا، بسیاری از نمایندگان سیاسی به‌ویژه نمایندگان سیاسی زن، به جنبش و مقاومت ایران نزدیک هستند. دوستان عزیز، زنان و دختران عزیزی که هر روز برای ایرانی رها، امن و عاری از خشونت و سرکوب رژیم خون‌آشام آخوندها مبارزه می‌کنید، شما بیش از هر کسی نیروی محرکه این مسیر به‌سوی آزادی هستید که پارلمان اروپا می‌خواهد در این راه سخت به‌سوی آزادی و رهایی شما را همراهی کند.

خانم رجوی به‌خوبی توضیح دادند، دوران حکومت آخوندها رو به‌پایان است، آینده ایران را مردمش تعیین می‌کنند و به‌ویژه زنانی که قدرت و شهامت مقاومت را به‌همراه مردان برای آزادی ایران دارند.

من یکی از نمایندگان پارلمان اروپا هستم که توسط رژیم ایران مورد تحریم قرار گرفته‌ام، اما از این بابت نمی‌ترسم و نگران نیستم، من در کنار زنان ایران و همه ایرانیانی هستم که امروز برای آزادی خود می‌جنگند.

اما ۲۵نوامبر روزی است که روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان را گرامی می‌داریم. دقیقاً در ایران است که باید بیش از همه جنگید، زیرا این زنان ایرانی هستند که بیشترین آسیب را از سلب حیثیت، آزادی و در نهایت زندگی خود دیده‌اند. امسال رژیم در حال تصویب قانون جدیدی است که روش‌های ظالمانه مقامات (رژیم) ایران برای کنترل زنان و دختران را بیشتر به‌ثبت می‌دهد و کسانی را که جرأت دفاع از حقوق خود را دارند مجازات می‌کند. این امر باعث گسترش بیشتر اختیارات سپاه پاسداران و نیروهای شبه‌نظامی و پلیس می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد تا زنان و دختران را بیشتر تحت‌نظر بگیرند و سرکوب کنند. دوربین‌ها و هوش مصنوعی در حال حاضر برای تشخیص چهره زنان و دختران در مکانهای عمومی فعال هستند. بنابراین ما به‌راحتی می‌توانیم لایحهٔ جدید حجاب اجباری در ایران را آپارتاید جنسی توصیف کنیم. و اتحادیه اروپا نمی‌تواند در مقابل این موضوع سکوت کند و باید به‌طور فزاینده‌یی صدای شما باشد، زیرا هنگامی که اتحادیه اروپا از شما سخن می‌گوید، دارد با زنان و مردان شهروند خودش صحبت می‌کند. چون ما ارزش‌ها و اصولی را که شما در قلب خود دارید، وارد این سالن‌ها می‌کنیم که عبارتند از اصول کرامت انسانی و احترام به آزادی همه. بنابراین ما، و من بسیار خوشحالیم که بسیاری از همکاران را شنیدیم. خانم رئیس‌جمهور، خلاصه می‌کنم: ما باید در پارلمان اروپا بیشتر اقدام کنیم. ما باید انتظار داشته باشیم که سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی بین‌المللی قرار بگیرد. ما مدیون مردم ایران هستیم، مدیون ایران هستیم و همان‌طور که قبلاً گفته شد، ما در قبال صلح در منطقه‌یی از جهان که امروز به‌طور خاص تحت فشار است وظیفه داریم و تصادفی نیست که در هر کشوری در این منطقه، در هر مکانی که تروریسم در آن رشد می‌کند، همیشه رژیم آخوندها پشت آن است. و بنابراین این رژیم فقط دشمن مردم ایران نیست، دشمن مردم جهان، صلح جهان و دشمن امنیت جهان است. خانم رئیس‌جمهور، از حضور شما در اینجا تشکر می‌کنم.

 

 

خوزه مانوئل فرناندز

خانم رجوی همه کسانی که با شما هستند شجاع و پایدار هستند

وقتی به شما و ارزشها و نفرات شما هم حمله می‌شود

شما هم‌چنان به مبارزه خود برای آزادی ادامه می‌دهید

 

اتحادیهٔ اروپا نمی‌تواند چشم خود را ببندد

وقتی در ایران حقوق‌بشر نقض می‌شود

یا وقتی می‌دانیم رژیم تروریسم و ​​جنگ را تأمین مالی می‌کند

 

 

خوزه مانوئل فرناندز-نماینده پارلمان اروپا از پرتغال

اجازه بدهید قدردانی کنم از همه کسانی که با شما هستند، چون در آنها شجاعت را می‌بینم، مقاومت و ایستادگی را می‌بینم، هم‌چنین می‌بینم که نشانهٔ امید هستند. حتی زمانی که به شما حمله می‌شود و ارزش‌های شما مورد حمله قرار می‌گیرد، حتی زمانی که مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرید، حتی زمانی که نفرات شما در ایران یا حتی در اشرف، در آلبانی مورد حمله قرار می‌گیرند، شما به مبارزه خود برای دموکراسی، برای ارزش‌ها ادامه می‌دهید، برای آزادی، برای آینده، آینده جوانان ایران که شایسته آن هستند.

من مطمئن هستم که شما موفق خواهید شد یک ایران آزاد، یک ایران دموکراتیک را برقرار کنید. و شما دارید کار خود را انجام می‌دهید و کار شما باید برای ما نیز الهام‌بخش باشد. اتحادیهٔ اروپا نیز باید کار خود را انجام بدهد. اتحادیهٔ اروپا نمی‌تواند چشم خود را ببندد وقتی در ایران حقوق‌بشر نقض می‌شود، یا وقتی می‌دانیم رژیم، تروریسم و ​​جنگ را تأمین مالی می‌کند. این فقط یک مسأله داخلی ایران نیست. این یک مسأله خارجی است و ما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. و ما باید فعال‌تر باشیم. نباید وقتمان را با واکنش‌های لفظی تلف کنیم.

مسألهٔ تحریم‌ها بسیار مهم است و هم‌چنین امیدوارم که در این پارلمان، بتوانیم اکثریت زیادی داشته باشیم تا آنچه را که باید انجام بدهیم، برای دفاع از آنچه می‌گوییم، برای آنچه همیشه از آن دفاع می‌کنیم و برای ارزش‌ها، برای آزادی و دموکراسی. ما باید بیش از هر چیز با عملمان از این ارزشها دفاع کنیم، نه فقط با گفتارمان. با همین احساس است که مطمئنم موفق می‌شویم و کمک خواهیم کرد تا ایرانی آزاد، با آینده، آینده‌یی برای جوانان و با ریاست‌جمهوری دموکراتیک داشته باشیم. خانم رئیس‌جمهور، متشکرم و به شما تبریک می‌گویم و من مطمئن هستم که شما را خواهیم دید و ایران را با شما در یک وضعیت دموکراتیک خواهیم دید.

 

 

ایوان استفانتس

باید سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری کنیم

 

نه تنها برای مردم ایران دموکراسی ضروریست

بلکه ما در اروپا به شما و به یک ایران دموکراتیک نیاز داریم

و من مطمئن هستم که این محقق خواهد شد

 

 

ایوان استفانتس-نماینده پارلمان اروپا از اسلواکی

بسیار سپاسگزارم از استقبال گرم شما. متشکرم آقای رئیس، ریچارد عزیز، به‌خاطر مدیریت این جلسه مهم. خانم رجوی گرامی، اجازه بدهید به‌گرمی به شما به‌خاطر حضور در پارلمان اروپا خوشآمد بگویم. همواره برای من مایه خوشوقتی و افتخار بزرگی است که شما را ملاقات کنم، زیرا به‌واقع رهبری و ثبات شما و مبارزه شما را برای ایران دموکراتیک تحسین می‌کنم و مطمئن هستم به موفقیت خواهد رسید.

اکنون به‌واقع در یک دوران خاص به‌سر می‌بریم، حتی از نظر تاریخی، دورانی است که تضاد بین رژیم‌های استبدادی و کشورهای دموکراتیک بسا بیشتر نمایان می‌شود. ما هم‌چنان فکر می‌کنیم که باید حمایت بیشتری را نه‌تنها از کشورهای دموکراتیک، بلکه از افرادی به‌عمل بیاوریم که ارزش‌های مشابهی دارند، افرادی که به‌واقع قدر دمو‌کراسی را می‌دانند و این شما و دوستانتان هستید.

و ما هرگز فراموش نخواهیم کرد، حتی با وجود تمام چالشهای جهانی، اجازه بدهید به شما اطمینان بدهم که هرگز مبارزه شما را فراموش نخواهیم کرد و هرگز آنچه را که مثلاً در کشتار زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷ اتفاق افتاد، فراموش نخواهیم کرد. هرگز قیام سال‌های۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ را فراموش نخواهیم کرد. هرگز این قربانیان را فراموش نخواهیم کرد و هم‌چنان پشت خود شما خواهیم ایستاد، پشت مبارزه شما برای آزادی و دموکراسی خواهیم بود. در این راستا، هم‌چنین مطمئنم، همان‌طور که همکارانم اشاره کردند، که باید سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری کنیم. بسیار مهم است که اتحادیه اروپا این اقدامات را انجام بدهد. و در عین‌حال اجازه بدهید بر این واقعیت تأکید کنم که نه تنها برای مردم ایران دموکراسی ضروریست، بلکه ما در اروپا به شما نیاز داریم، به یک ایران دموکراتیک نیاز داریم و من مطمئن هستم که این محقق خواهد شد و از صمیم قلب برای شما آرزوی موفقیت دارم و مشتاقانه در انتظار همکاری بعدی‌مان هستم.

 

ریشارد چارنسکی عضو کنفرانس رؤسای هیأت‌های پارلمان اروپا- وزیر پیشین امور اروپایی لهستان

این کتاب درباره شبکه رژیم ایران در اتحادیه اروپا و آمریکا است که در سازمانهای دولتی و سیاسی نفوذ کرده است. فکر می‌کنم برای همه بسیار مهم است. فکر می‌کنم می‌توانیم هم‌چنین یک کنفرانس ویژه برای آن ترتیب دهیم. اما می‌خواهم این انتشار بسیار مهم را به‌اطلاع شما برسانم. خوب، نکتهٔ مهم پایانی: می‌خواهم از شما بسیار تشکر کنم، به‌خصوص از خانم رجوی، به‌خاطر یک سخنرانی عالی. ما به صدای شما نیاز داریم، به‌خصوص امروز و به‌خصوص الآن. با تشکر از همهٔ سخنران، به‌خاطر پیام‌های بسیار پربارتان به ما. تشکر از شما به‌خاطر این مهمان فوق‌العاده در پارلمان اروپا. تشکر از تعامل بسیار فعال شما با سخنرانان و با ما.

پایان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51822872-98d8-4027-bf98-1ddca2ecab95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات