728 x 90

کنفرانس قیام مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک ـ سخنرانیهای نمایندگان پارلمانهای اروپایی

استیو مک‌کیب، آدرین بلی، ایوان بارتولو، ماریکا مونته‌ماجی، یوکو کاله راید
استیو مک‌کیب، آدرین بلی، ایوان بارتولو، ماریکا مونته‌ماجی، یوکو کاله راید

کنفرانس قیام مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک ـ نقش اروپا و جامعه بین‌المللی

استیو مک کیب نماینده پارلمان انگلستان: رژیم آخوندها به آخر خط رسیده است. هرگز فریب آخوندها را نخواهیم خورد و به حمایت از مردم ایران ادامه می‌دهیم

عصر به‌خیر. اسم من استیو مک‌کیب است.

خوشحالم که ریاست این جلسه را همراه با همکارم جانجاکومو کالووینی به‌عهده داریم که عضو پارلمان ایتالیا است.

می‌خواهم قدردانی کنم از دوست عزیز فقیدم، لرد بزرگ و فقید رابین کوربت از کسل ویل همان شخص محترمی که مرا به‌کمیتهٔ ایران آزاد معرفی کرد که اکنون افتخار نایب‌رئیسی آن‌را دارم. رابین حامی پرشور مردم ایران بود. رابین رهبری بسیاری از فعالیت‌هایی را که در پارلمان انگلستان انجام شد برعهده داشت و پایه‌گذار همهٔ کارهایی بود که بسیاری از ما از تمام احزاب مختلف در انگلستان از آن زمان تاکنون انجام داده‌ایم.

ببینید، همهٔ ما می‌دانیم که این رژیم در حال فروپاشی است. همه می‌دانیم که مستأصل است. همهٔ ما معتقدیم که به‌آخر خط رسیده، اما به‌این معنی نیست که آمادهٔ تسلیم‌شدن است. آنها هنوز هم هر روز در حال تولید محتوا برای شستشوی مغزی مردم هستند. آنها به‌طرز متحیرکننده‌ای ۱۹۸فیلم، مستند و برنامهٔ تلویزیونی تولید کرده‌اند که برای شستشوی مغزی مردم و افکار بین‌المللی طراحی شده و یکی از این تولیدات مستندی است به نام «پایانی بر پایان» که شامل ۵۰ قسمت است و ۶بار از هر کانالی که می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند پخش شده است.

این چیزی نیست جز یک پروپاگاند تمام‌عیار. این برنامه برای بدنام کردن سازمان مجاهدین خلق ایران طراحی شده، برای دروغ‌گفتن در مورد اپوزیسیون طراحی شده، برای گمراه‌کردن هم مردم ایران و حامیان بین‌المللی آنها طراحی شده است. اما ببینید، حقیقت ساده این است: ما همه اینجا هستیم زیرا فریب آنها را نمی‌خوریم. هرگز فریب آخوندها را نخواهیم خورد و به حمایت از مردم ایران ادامه می‌دهیم تا روزی که بتوانیم بگوییم ایران آزاد خواهد شد. بسیار از شما متشکرم.

 

آدرین بلی نمایندهٔ پارلمان مولداوی: هدف قیام در ایران سرنگونی دیکتاتوری مذهبی و تغییر دموکراتیک است ما به‌عنوان نمایندگان مردم باید از این خواست‌های برحق حمایت کنیم و در کنار مردم ایران باشیم

برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی راه‌حل‌هایی را برای آینده‌یی درخشان در ایران ارائه می‌دهد ما تماماً از این برنامه و قیام مردمی برای آزادی و دموکراسی در ایران حمایت می‌کنیم

خانم‌ها و آقایان شب شما بخیر. من به‌لحاظ تخصصی پزشک هستم، ولی امروز پارلمان مولداوی را نمایندگی می‌کنم.

امروزه تمدن بشری به اندازه کافی توسعه یافته تا تجاوزگری و ظلم علیه هم نوع خود را کنار بگذارد. همهٔ ما انسان‌هایی هستیم با حقوق بنیادین یکسان، با یک زندگی مملو از شادی یا گاهی همراه با سختی‌ها، ولی با آرزویی یکسان برای آینده‌یی مطمئن و پایدار. جهانی‌شدن کنونی به ما این امکان را می‌دهد که یکدیگر را بشناسیم، تبادلات فرهنگی، علمی، تکنولوژیک و آموزشی انجام دهیم و در عین‌حال هویت و سنت‌های خود را حفظ کنیم.

قتل مهسا امینی توسط پلیس ارشاد رژیم در سال گذشته، خیزشی را علیه رژیم در ایران برانگیخت. این اعتراضات ادامه‌دار به ۲۸۳شهر در ۳۱استان گسترش یافت، آن‌هم به‌رغم یک سرکوب شدید. قیام جاری نشان دهندهٔ نارضایتی عمیق همهٔ اقشار جامعهٔ ایران از جناح‌های فاسد و جنایتکار رژیم است. حدود ۸۰درصد از مردم ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند که دلیل آن بیکاری یا حقوق ناچیز است. میلیون‌هابیکار از جمله جوانان تحصیل کرده وجود دارند که شغلی پیدا کنند. تورم نیز مشکل بزرگی است که طبق آمار رسمی به ۵۰درصد می‌رسد. ایران با فرار مغزها مواجه است. استعدادهای جوان و دانشجویان نخبه کشور را ترک می‌کنند تا به‌دنبال آینده‌یی بهتر در جای دیگری باشند. سران رژیم می‌دانند که هر گونه بهبود وضعیت یا کاهش سرکوب، فقط منجر به اعتراضهای جدید و مطالبهٔ آزادی، حقوق و فرصتها را خواهد شد. از این‌رو آنها مردم ایران را مثل دشمنی تلقی می‌کنند که باید آن‌را شکست داد و کنترل کرد.

هدف قیام ملی، برکناری دیکتاتوری مذهبی و تغییر دموکراتیک است. ما به‌عنوان نمایندگان مردم خودمان باید از این خواست‌های برحق حمایت کنیم و در کنار مردم ایران باشیم. برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی راه‌حل‌هایی را برای آینده‌یی درخشان در ایران ارائه می‌دهد. همان‌طور که در بیانیه تأکید کردیم، ما تماماً از این برنامهٔ ۱۰ماده‌یی و قیام مردمی برای آزادی و دموکراسی در ایران حمایت می‌کنیم. آرزوی آزادی، برابری و برادری برای مردم ایران دارم. از شما سپاسگزارم.

 

ایوان بارتولو نمایندهٔ پارلمان مالت: سازمان مجاهدین نماد امید خلقی است که از سال۲۰۱۸ در مرحله قیام قرار دارد

متشکرم، رئیس. عصر به خیر، خانم‌ها و آقایان. به‌اتفاق هم سال گذشته، نمایشگاه تاریخی مقاومت ایران، با عنوان۱۲۰سال مبارزه برای آزادی را تجربه کردیم. با یادآوری آن، ما درد و رنج و فداکاری ۱۲۰هزار نفر را احساس می‌کنیم که از جانشان برای آزادی و دموکراسی در ایران گذشتند، از جمله ۳۰هزار زندانی سیاسی که در تابستان۱۳۶۷ قتل‌عام شدند و پس از آن با وجود همهٔ این فداکاریها، این مقاومت هرگز از هدفش که برقراری آزادی و حاکمیت مردمی در ایران است منحرف نشده، آن هم به‌رغم همهٔ سختی‌ها و موانع و سرکوب و کشته و مجروح در میان صفوف خودش. آنها آمادهٔ پرداخت قیمت هستند و برنامهٔ شورای ملی مقاومت انتخابات آزاد را ظرف ۶ماه پس از سرنگونی دیکتاتوری میسر می‌سازد برای انتخاب یک مجلس مؤسسان و قانون‌گذاری.

سازمان مجاهدین نماد امید خلقی است که از سال۲۰۱۸ در مرحله قیام قرار دارد. در حالی‌که جهان ضعف رژیم را می‌بیند، سازمان مجاهدین دارای شبکهٔ وسیعی از کانون‌های شورشی در داخل ایران است و توانایی شورای ملی مقاومت در گسترش یک جبهه سیاسی بزرگ با تعدد احزاب و دیدگاهها که در یک هدف متحد شده‌اند به‌منظور کمک به مردم ایران برای رسیدن به آزادی و دموکراسی، توسعهٔ صلح و روابط سازنده با همسایگاندر منطقه و همهٔ کشورهای جهان.

ما قطعاً در مسیر درستی همراه با هم قرار داریم، با حمایت بین‌المللی از اهداف شورای ملی مقاومت ایران در طول سال‌ها که در سراسر جهان به ۴۰کشور گسترش یافته. به‌عنوان یک نمایندهٔ پارلمان مالت، من آگاهی را در مورد شورای ملی مقاومت در کشورم، مالت، افزایش می‌دهم و وقتی از چیزی آگاه هستیم، الهام می‌گیریم تا کاری برای آن انجام بدهیم. افزایش آگاهی وظیفهٔ ما است و این‌که از دولتها و رهبران خود بخواهیم سیاست خود را در قبال رژیم تغییر بدهند.

جهان نمی‌تواند تروریسم بیشتر، افراط‌گرایی بیشتر، بحران بیشتر و تهدید بیشتر را تحمل کند. تنها زندان واقعی، ترس است و تنها آزادی واقعی، رهایی از ترس است. شجاعت با حاضر بودن آغاز می‌شود و این‌که در صحنه حضور داشته باشیم. کلامی هم خطاب به‌شورای ملی مقاومت: کاری که شما انجام می‌دهید شجاعانه است. بسیار از شما متشکرم.

 

ماریکا مونته‌ماجی نمایندهٔ پارلمان سن‌مارینو: نیرویی وجود دارد که باید پرورش بدهیم تا تغییر به‌طور واقعی به‌حقیقت تبدیل شود

سندی که مریم رجوی با ۱۰ماده دارد همین است، برای رسیدن به‌یک حاکمیت واقعی قانون، برای رعایت حقوق‌بشر

ممنون، عصر به‌خیر، عصر همگی به‌خیر. ایران آزاد ۲۰۲۳. متحد، با هم، در این مبارزه و همراه با مردم ایران که آن را پیش می‌برند تا کشورشان سرانجام بتواند در یک دموکراسی زندگی کند، ما می‌دانیم که یک بلوک ارتجاعی بنیادگرا وجود دارد که قدرت سیاسی، قدرت مذهبی، قدرت اقتصادی را در خود سرجمع می‌کند، همه در دست همان طبقهٔ حاکم است که بدیهی است قصد ندارد از این امتیاز چشم بپوشد.

اما یک واقعیت این است که مردم همیشه نشان داده‌اند قدرت بزرگی دارند، قدرتی بزرگ، قدرت تغییر دادن همه چیز. اما چه چیزی ضروری است؟ زمان؛ و ما دیدیم که زمان در حال گذر است و خیلی گذشته است. فداکاریها هم‌چنان بسیار زیاد است. زنان این وضعیت را محکوم می‌کنند، این را ارادهٔ زنان و مردان محکوم می‌کند که زندگی خود و آزادی خود را به‌خطر می‌اندازند تا برای نظامی جدید و تغییر یک رژیم دیکتاتوری و ضدتاریخی فراخوان بدهند.

در واکنش به اینها، رژیم نیروهای پلیس ویژه را مسلح می‌کند تا هر نیرویی را سرکوب کند، تظاهرات را سرکوب کند، زندگی مردم را سرکوب کند، ایده‌هایشان را سرکوب کند. وحشیگریهایی که در زندانهاانجام می‌شود و توسل غم‌انگیز و وحشیانه به‌دار زدن، اعدام و شکنجه این را بیان می‌کند. یک حکومت، اگر واقعاً احساس قدرت می‌کرد، نیازی به استفاده از چنین روش‌های خشونت‌آمیزی برای سرکوب مخالفان نداشت با این حال، رژیم هرگز نمی‌تواند در برابر ارادهٔ مردمی تاب بیاورد که متقاعد شده‌اند خواهان دموکراسی هستند.

اجلاسی که ما در آن شرکت می‌کنیم، پیام‌های امروز، پیام‌های فردا، به اعتقاد من با قصد ایجاد نیرو و امید بسیاری است و قصد دارند تا به قلب میلیون‌ها ایرانی برسند که بی‌صبرانه منتظر جشن‌گرفتن در خیابان‌ها هستند. این خیابان‌ها که متأسفانه امروز صحنهٔ خشونت هستند، در حالی‌که ما می‌خواهیم به‌خیابان‌هایی پر از جشن تبدیل شوند. جشن به‌خاطر (رفتن) رژیمی که در شرف سقوط است و باید جایگزین شود. چون یک مفهوم باید روشن باشد، یک آلترناتیو باید وجود داشته باشد، آلترناتیوی که با وحدت و دموکراسی ارائه می‌شود که باید همهٔ مؤلفه‌ها را داشته باشد و به یک دورهٔ گذار حیات بدهد؛ و بنا بر این جایگزینی برای زنان وجود دارد، برای جوانانی که امروز از همه‌چیز محروم هستند، از آینده خود محروم هستند، از آزادی خود برای این‌که خودشان باشند محروم هستند.

بنا بر این نیرویی وجود دارد که ما باید آن‌را پرورش بدهیم تا این تغییر به‌طور واقعی به حقیقت تبدیل شود. سندی که مریم رجوی با ۱۰ماده دارد همین است. خیلی ساده در ۱۰ماده. ۱۰ماده برای تسریع همهٔ آن نیروهای دموکراتیک، برای رسیدن به یک حاکمیت واقعی قانون، برای رعایت حقوق‌بشر.

در بسیاری از سخنرانی‌ها کلمهٔ آزادی را شنیدم، وکلمهٔ ترس. این چیزی است که ما باید بدانیم و باید آگاه باشیم که (آزادی) هدف است و دیگری ترس است که باید بر آن غلبه کنیم. چون، ما می‌خواهیم به هدف آزادی برسیم و من معتقدم همهٔ ما امروز، فردا، هر روز اینجا هستیم، همراه با پسران زنان و مردان بسیاری که هر روز جان خود را می‌دهند و ایده‌ها و اشتیاق خود را وقف این هدف می‌کنند، یعنی داشتن یک ایران آزاد و سرانجام دموکراتیک؛ پس بیایید همه به تعهدات خود برای رسیدن به این موج و فضای جدید دموکراسی ادامه بدهیم.

 

یوکو کاله راید عضو کمیسیون خارجی پارلمان استونی: در ایران کشتار هم‌چنان ادامه دارد مردم هنوز هم در خیابان‌ها هستند و برای آزادی فریاد می‌زنند این روند تا زمانی که این دیکتاتوری پابرجاست ادامه خواهد داشت

سلام، از دیدن شما خوشحالم دوستان و هم‌چنین بسیاری از چهره‌های آشنا. من تنها نفر از استونی نیستم که اینجاست. من یکی از اعضای پارلمان و کمیتهٔ روابط خارجی هستم، اما یکی دیگر از اعضای پارلمان به نام کارمن هم اینجا هست. من سردبیر بزرگ‌ترین روزنامه استونی هستم، آخر واقعاً فکر می‌کنم همهٔ مشکلات امروز مربوط به‌کمبود اطلاعات است. بنابراین ما نیاز به اطلاعات بیشتری داریم.

فکر می‌کنم حدود ۱۰سال پیش یا یک دههٔ پیش بود که مریم رجوی چهار یا سه بار میزبان من بود وقتی‌که برای اولین بار در پارلمان بودم. خب، سخنرانی‌های فراوان، دهها و دهها سخنرانی ایراد شد. همه‌چیز مثل همین الآن بود، سپس مریم رجوی از استونی، پایتخت ما و تالین، پارلمان ما دیدن کرد و در آنجا یک سخنرانی عالی هم ایراد کرد. مهم این بود که بدانیم در ایران چه می‌گذرد، و بعد من واقعاً با نگاه‌کردن به مریم رجوی یا هر زن ایرانی دیگر فکر کردم که خب، او برای هر کاری مؤثرتر یا توانمندتر از سه مرد از هر کشور دیگری است.

امروز چه می‌بینیم؟ کشتار هنوز ادامه دارد. مردم هنوز هم در خیابان‌ها هستند. کشتار دسته‌جمعی و غیره و غیره. مردم برای آزادی فریاد می‌زنند، دوباره و دوباره!

و ما می‌دانیم که این روند تا زمانی که این دیکتاتوری پابرجاست ادامه خواهد داشت. زودتر تمام نخواهد شد.

پس ما اینجا هستیم. چرا؟ تا ساکت نباشیم، چون اطلاع داریم تنها چیزی که مهم است این است که وقتی به‌کشور خودمان برمی‌گردیم چه می‌کنیم و چه صحبتی می‌کنیم. لطفاً در این باره فکر کنید. این وظیفهٔ ماست. . بیایید اطلاعات را به‌اشتراک بگذاریم و بیایید کمک کنیم تا به‌آن دیکتاتوری پایان ببخشیم. متشکرم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7095e211-b5ac-4a64-941c-1e0d8346528e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات