728 x 90

کنفرانس «فراخوان به محاکمه سران رژیم آخوندی به جرم نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و تروریسم، توقف مصونیت سران رژیم» در پاریس

کنفرانس «فراخوان به محاکمه سران رژیم آخوندی به جرم نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و تروریسم، توقف مصونیت سران رژیم» در پاریس
کنفرانس «فراخوان به محاکمه سران رژیم آخوندی به جرم نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و تروریسم، توقف مصونیت سران رژیم» در پاریس

بعدازظهر شنبه دهم سپتامبر ۲۰۲۲، ۱۹شهریور ۱۴۰۱ و در آستانه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل و سخنرانی رئیسی جلاد در آن، یک کنفرانس در پاریس برگزار شد و طی آن سخنرانان خواستار پایان دادن به مصونیت سران و مقامات رژیم در رابطه با قتل‌عام ۶۷ و محاکمه سران رژیم آخوندی به جرم نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت شدند

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت طی پیامی خطاب به کنفرانس پاریس ضمن قدردانی از شرکت‌کنندگان در کنفرانس، خواستار متوقف کردن مصونیت مهیب‌ترین تروریسم دولتی در ایران شد

خانم رجوی با تأکید بر این‌که اکنون آخوندها نقاب میانه‌روی را دور انداخته‌اند. و به‌جای آن خامنه‌ای یکی از جلادان اصلی قتل‌عام ۶۷ را رئیس‌جمهور کرده است گفت: ابراهیم رئیسی در کشتار هزاران نفر به‌طور مستقیم دست داشته است. او باید محاکمه شود؛ نه این‌که پای میز مذاکره بیاید. حالا قرار است همین جنایتکار برای شرکت در مجمع عمومی ملل متحد، به نیویورک برود. این شرم بشریت است که این جنایتکار که دستش به خون هزاران زندانی بیگناه آلوده است، پشت تریبون ملل‌متحد قرار بگیرد.

خانم رجوی با تأکید بر این‌که زمان حسابرسی بین‌المللی از رژیم آخوندی فرا رسیده است گفت:

زمان آن است که کشورهای مختلف به‌ویژه اروپا و آمریکا، به چشم‌پوشی از دهها رشته اقدام تروریستی رژیم، پایان بدهند.

باید سفارت‌خانه‌ها یعنی مراکز جاسوسی و تروریسم رژیم آخوندی را تعطیل کنند.

باید روابط سیاسی و اقتصادی خود با این رژیم را به‌توقف اعدام و توقف صدور تروریسم مشروط کنند؛

باید وزارت اطلاعات و س‍‍پاه پاسداران در لیست تروریستی گذاشته شوند و عوامل و مزدوران‌شان محاکمه، سلب تابعیت اروپایی شده و اخراج شوند.

زمان آن فرا رسیده که جامعه بین‌المللی از رژیم آخوندها حسابرسی کند.

سخنرانان در کنفرانس پاریس که مدیریت آنرا ژان فرانسوا لوگاره رئیس کمیسیون حفظ میراث پاریس برعهده داشت عبارت بودند از

  • سیلون مایار – نمایندهٔ مجلس ملی فرانسه، عضو کمیسیون خارجی
  • خانم کنستانس لوگریپ - نماینده مجلس ملی فرانسه
  • نخست وزیر سید احمد غزالی- نخست‌وزیر پیشین الجزایر
  • اینگرید بتانکور - کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا
  • دومینیک آتیاس – رئیس هیأت‌مدیرهٴ بنیاد وکلای اروپایی
  • پروفسور اریک داوید- از برجسته‌ترین حقوقدانان بین‌المللی، وکیل مجاهدین در اشرف و لیبرتی و دیوان عدالت اروپا
  • دکتر آلخو ویدال کوادراس – رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
  • طاهر بومدرا - مدیر بنیاد عدالت برای قربانیان قتل‌عام۶۷
  • و محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران

در این کنفرانس کتاب «ایران: فراخوان برای عدالت» درباره گشودن پروندهٴ حسابرسی از ابراهیم رئیسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت معرفی شد.

این کتاب نخست به‌زبان انگلیسی توسط دفتر شورای ملی مقاومت در آمریکا هم‌زمان با آغاز رسمی ریاست جلاد۶۷ در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن منتشر شد؛ و اکنون به‌زبان فرانسه در ۱۸۲صفحه ترجمه و بازنویسی شده. جفری رابرتسون و ۵وکیل برجستهٔ فرانسوی برای نسخهٴ فرانسوی کتاب پیشگفتار و مقدمه نوشته‌اند.

پیشگفتار این کتاب را جفری رابرتسون - قاضی دادگاه ویژهٔ ملل‌متحد برای سیرالئون نوشته و مقدمه آن به قلم ۵ وکیل برجسته فرانسوی دومینیک آتیاس، پاتریک بودوئن، ویلیام بوردون، برنارد دارتول، و هانری لوکلرک / تحت عنوان: «باید به‌مصونیت بی‌شرمانه در رابطه با وقایع دردناک۱۳۶۷ در ایران پایان داده شود». نوشته شده است

همزمان با برگزاری این کنفرانس یک نمایشگاه شامل عکسهای شهیدان و اسناد قتل‌عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی با فتوای خمینی ملعون نیز برپا شده بود که مورد بازدید شرکت‌کنندگان قرار گرفت

خلاصه سخنرانیها و تحولات این مراسم در این صفحه منعکس شده است.

 

پیام خانم مریم رجوی به کنفرانس در پاریس با حضور شخصیتها و منتخبان فرانسوی

مریم رجوی - پیام به کنفرانس در پاریس با حضور شخصیتها و منتخبان فرانسوی

دوستان عزیز مقاومت ایران،
با صمیمانه‌ترین درودها به شما، احترام و قدردانی خود را نسبت به تک‌تک شما ابراز می‌کنم.
شما دوستان روزهای سخت این مقاومت هستید. مواضع شجاعانه شما همواره کمک مؤثری به مبارزه در برابر فاشیسم دینی بوده است؛ رژیمی که متأسفانه از حمایت مماشاتگران غربی برخوردار بوده است.
این رژیمی است که تا روز سرنگونی از سرکوب و تروریسم و تلاش برای دستیابی به بمب اتمی دست بر نمی‌دارد.
برای سال‌های طولانی، دولتهای غرب می‌گفتند که به‌خاطر حمایت از میانه‌روها با رژیم مماشات می‌کنند. ما از روز اول گفتیم که میانه‌روی در استبداد دینی، یک دروغ بزرگ است. اما مماشاتگران از این دروغ برای توجیه سیاست حمایت از یک فاشیسم دینی بهره می‌بردند.

حالا آخوندها نقاب میانه‌روی را دور انداخته‌اند. به‌جای آن خامنه‌ای یکی از جلادان اصلی قتل‌عام ۶۷ را رئیس‌جمهور کرده است. با این حال، مدافعان مماشات، هم‌چنان از رژیم آخوندها دل نمی‌کنند. ابراهیم رئیسی در کشتار هزاران نفر به‌طور مستقیم دست داشته است. او باید محاکمه شود؛ نه این که پای میز مذاکره بیاید....(جزئیات بیشتر)

 

ژان فرانسوا لوگاره- شهردار سابق منطقه یک پاریس:

ژان فرانسوا لوگاره- شهردار سابق منطقه یک پاریس

ژان فرانسوا لوگاره رئیس کمیسیون حفظ میراث پاریس که مدیریت کنفرانس را به‌عهده داشت گفت: ابتدا می‌خواستم به مجاهدین اشرفی درود بفرستم. ما با سفر به‌اشرف۳ از انرژی فوق‌العادهٴ اشرفیها شگفت‌زده شدیم. در این کنفرانس به‌معاهدهٴ ننگین دولت بلژیک در رابطه با پرونده اسدالله اسدی می‌پردازیم. بخشی از کنفرانس نیز در رابطه با ابراهیم رئیسی و سوابق جنایتکارانه او اختصاص دارد.

در ابتدای کنفرانس سیلون مایار عضو کمیسیون خارجی مجلس ملی فرانسه گفت:‌

سیلون مایار – نمایندهٔ مجلس ملی فرانسه، عضو کمیسیون خارجی

یکی از موضوعات مهم بحث سیاست خارجی است که بسیار پیچیده است. از یک‌طرف واقع گرایی را باید در نظر گرفت و از طرف دیگر ارزشهایی که باید از آنها دفاع کنیم. مهم‌تر از همه موضوع آزادی‌هاست. من از این کنفرانس استقبال می‌کنم و خوشحالم که با شما هستم.

در ادامه کنفرانس ژان فرانسوا لوگاره از اینگرید بتانکور پرسید: هدف اصلی سوءقصد شکست‌خورده در ویلپنت در ژوئن۲۰۱۸ خانم مریم رجوی بود. شما مدت‌های مدیدی است که دوست و همراه این جنبش هستید و آن روز هم در ویلپنت بودید چطور قابل درک است که یک حکومتی تروریستی تصمیم بگیرد دست به‌چنین عمل تروریستی بزند؟

 

اینگرید بتانکور ـ کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا

اینگرید بتانکور – کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا

خانم بتانکور پاسخ داد: این موضوع بسیار جدی است. اول باید از خودمان سؤال کنیم که چرا باید تلاش کنند خانم رجوی را ترور کنند؟ چرا در یک کشور اروپایی و چرا دست به چنین کاری می‌زنند و همه ریسکهای آن‌را می‌پذیرند. مأمور اطلاعات را که در وین است اعزام می‌کنند و بمب را در چمدان دیپلماتیک منتقل می‌کنند. این اقدام بسیار بی‌سابقه است. بعد تلاش می‌کنند بمب را به فرانسه بیاورند و همه ما را به‌قتل برسانند. چرا هدف مریم رجوی است؟ خانم رجوی یک مبارزه را هدایت می‌کند. وقتی به تاریخ ایران نگاه می‌کنیم می‌بینیم که یک مبارزه تاریخی برای دموکراسی در جریان است. مبارزه‌یی که توانست شاه را سرنگون کند و یک بهار ایرانی را به‌وجود بیاورد.

زنان و مردان ایرانی به‌دنبال برقراری دموکراسی بودند. آنها به خیابان‌ها آمدند تا به دموکراسی برسند اما خمینی قدرت را در چنگ خود گرفت. او رژیم ترور را بنیاد نهاد. حالا می‌بینیم که یک زن توانسته در برابر تمام آزمایشها و با دادن قیمت بسیار از جمله شهادت خواهرش موفق شود و این مبارزه را هدایت کند. او توانسته یک جنبش استثنایی را سازمان بدهد و نور مقاومت را زنده نگه دارد؛ مشعل آزادی را زنده نگه دارد. آن‌هم در حالی که مشکلات بسیاری وجود دارد. مریم رجوی از قتل‌عام سال۶۷ با ما صحبت می‌کرد. با وجود چنین مشکلاتی این مقاومت هم‌چنان زنده و پابرجاست. پس آخوندها زنی را در مقابل خود می‌یابند که به آنها می‌گوید آن چیزی که شما می‌گویید اسلام نیست. آنچه رژیم آخوندی از اسلام ارائه می‌دهد استبداد مذهبی است که زنان را حذف می‌کند و آنها را از همه حقوقشان محروم می‌کند. مریم رجوی در پیشاپیش مقاومتی قرار گرفته که در مقابل این رژیم ایستاده است. او دشمن شماره ۱ رژیم ایران است.

خانم بتانکور که خود مدتها گروگان بوده، در پاسخ به سؤال دیگری در مورد معاهده ننگین بلژیک با رژیم آخوندی و سیاست گروگان‌گیری آخوندها برای آزاد کردن تروریست‌هایشان، گفت:

من خودم هم موضوع تبادل بودم. چون گروگانگیرها می‌خواستند که از من به‌عنوان اهرم فشار استفاده کنند. اما تفاوت در این است که اینجا با یک حکومت تروریستی مواجه هستیم. پس خطر بزرگتری وجود دارد. رژیم ایران می‌خواهد ابزاری داشته باشد که کشورهای دمکراتیک را به‌تسلیم وادارد. آنها شهروندانی را که به ایران می‌روند یا افراد دوتابعیتی را دستگیر می‌کنند و از آنها به‌عنوان اهرم فشار برای باج‌گیری استفاده می‌کنند. اگر ما به خواست آنها تن بدهیم مصونیت جنایتکاران رژیم را تضمین می‌کنیم و راه را برای یک جنایت بین‌المللی علیه شهروندان خودمان باز می‌کنیم.

این آنچیزی است که ما در مقابل آن می‌ایستیم. چرا می‌خواستند مریم رجوی را هدف قرار بدهند؟ چون یک جنبش فوق‌العاده را شکل داده و مستمراً در حال مبارزه است (اعضای این جنبش). صددرصد وقت و انرژی خود را به‌این هدف اختصاص داده‌اند؛ یعنی به‌آرمان ایرانی. ما باید به دولتهایمان بگوییم نباید ساده باشند. نباید تسلیم بشوند نباید مماشات کنند. باید به حکومت تروریستی حاکم بر ایران بفهمانیم که اقداماتش عواقب سنگینی خواهد داشت.

ما نمی‌توانیم در برابر تروریسم ضعف به خرج بدهیم. نباید گروگانها را در برابر مصونیت جنایتکاران آزاد کرد ما می‌توانیم آنها را به شیوه‌های دیگر آزاد کنیم. ما نباید جنایتکاری مثل اسدالله اسدی را آزاد کنیم. ما باید از همه امکانات دیگر استفاده کنیم. نباید در برابر خواسته رژیم ایران تسلیم شویم. نمی‌توانیم شهروندان اروپایی را با جنایتکاران تبادل کنیم. در برابر یک حکومت تروریستی نباید تسلیم شد. این قضاییه اروپا را از بین می‌برد. اگر قضاییه در اروپا وجود نداشته باشد آزادی اروپایی هم نخواهیم داشت.

 

در ادامهٔ کنفرانس پاریس، ژان فرانسوا لوگاره از سید احمد غزالی پرسید: شما همراه با تعداد دیگری از شخصیتها، شاکی خصوصی پرونده سوءقصد تروریستی خنثی شده در ویلپنت هستید امروز هم جزو همان یازده شاکی هستید که در دادگاه بروکسل شکایت کردند. توقف انتقال اسدالله اسدی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سیداحمد غزالی نخست وزیر سابق الجزایر:

سیداحمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر

نخست‌وزیر پیشین الجزایر پاسخ داد:

آنچه در بلژیک در جریان است یک مبارزه قضایی-سیاسی است که نتیجه آن یک نقطه مهم و تعیین‌کننده در مبارزه اروپایی‌ها علیه تروریسم به‌طور عام و تروریسم حکومت ایران به‌طور خاص است.

آنچه در بروکسل می‌گذرد اعتبار مبارزه ضدتروریستی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اعتبار کشورهای اروپایی و به‌طور خاص اعتبار بلژیک. دولت بلژیک یک معاهده برای تبادل زندانیان امضا کرده است. موضوع اصلی این تبادل آزادی دیپلمات تروریست رژیم ایران است که توسط قضاییه بلژیک به بیست سال زندان محکوم شده است. این محکومیت به‌خاطر سازماندهی یک‌ سوءقصد تروریستی در بلژیک و فرانسه است که می‌توانست هزاران نفر را قربانی کند. عملیات تروریستی علیه گردهمایی ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ در ویلپنت که دهها هزار نفر از حامیان مقاومت ایران در آن حضور داشتند. صدها تن از شخصیتهای برجسته اروپایی، شخصیتهای سیاسی و نمایندگان پارلمانها نیز در آن حضور داشتند. قضاییه بلژیک به‌رغم همه تهدیدها و فشارهای دیپلماتیک یک روند قضایی را به پیش برد که بیش از یک سال طول کشید تا حکم بیست سال زندان را برای اسدی اعلام کرد. هدف این عملیات تروریستی خانم مریم رجوی بود. من نمی‌خواهم باور کنم که نهادهای بلژیکی معاهده تبادل زندانیان را با رژیم ایران در نهایت تصویب بکنند. این یک معاهده شرم‌آور با حکومت تروریستی حاکم بر ایران است.

سید احمد غزالی در پاسخ به‌این سؤال که چرا رژیم آخوندی در ۴۰سال گذشته همواره در پی نابودی مقاومت ایران بوده است، گفت:

این موضوع حداقل ۴۲سال است روی میز است. در سال۱۹۸۰ تنها یک سال بعد از سقوط شاه، مسعود رجوی میتینگهایی با حضور ۵۰۰هزار نفر برگزار می‌کرد. در همان زمان خمینی گفت: یا به من تسلیم بشوید یا شما را نابود می‌کنم.

بنابراین تصمیم برای نابودی این مقاومت با ماهیت این رژیم توسعه‌طلب و دیکتاتور همخوانی دارد. رژیمی که می‌خواست مقاومتی وجود نداشته باشد.

حال می‌خواهم دو گواهی شخصی بدهم:

در سال۱۹۶۰، در حالی‌که جنگ استقلال الجزایر جریان داشت، رئیس دانشجویان الجزایر تحت همین عنوان دیداری از ایران‌ِ زمان شاه داشت. شاه برنامهٔ او را ریخت و آن‌را به‌سمت خمینی هدایت کرد. هم‌چنین انتشار اسناد طبقه‌بندی‌شده نشان می‌دهد که روابط بین اطلاعات مرکزی آمریکا و خمینی از خیلی وقت قبل از سال۱۹۷۹ وجود داشته است.

دومین گواهی‌ام این است: در سال۱۹۷۵ در اجلاس سران اوپک که توسط الجزایر برگزار شد، همهٔ سران حکومتها از جمله شاه شرکت داشتند. من همواره این سخنان شاه را به‌یاد دارم که با تملق بسیار به‌دستآوردهای رژیمش اشاره می‌کرد و یک نتیجه از آن گرفت. من این‌را خودم شنیدم و کسی برایم آن‌را تعریف نکرده است؛ خودم در آن سالن حضور داشتم (شاه گفت که). ما این کار و آن کار را کرده‌ایم و این‌چنین در سال۱۹۸۰ ایران به‌چهارمین و شاید سومین قدرت صنعتی و نظامی جهان تبدیل خواهد شد. این حرف به‌چه معنی است؟ به‌این معنی است که این رژیم صرفاً استمرار دیکتاتوری ساقط‌شدهٔ (شاه) است.

سید احمد غزالی سپس تأکید کرد:

مقاومت (ایران) وارث مصدق است. الآن یک توطئه بین‌المللی وجود دارد و تلاش می‌کنند واقعیت را وارونه جلوه بدهند. اما سازمان مجاهدین از همان آغاز و قبل از این‌که این رژیم سرکار بیاید پیش‌بینی کرده بود که اگر نیرویی قادر باشد جلوی قدرت خمینی را بگیرد مجاهدین است.

به این ترتیب به‌رغم تهدیدها و قتل‌عامها این سازمان نه فقط از بین نرفت بلکه گسترش پیدا کرد هم در داخل و هم در خارج کشور. گردهمایی‌هایی را که در ویلپنت برگزار می‌شد دیدیم (تعداد شرکت‌کنندگان در این گردهمایی‌ها) به ۱۰۰هزار نفر گسترش پیدا کرد.

آنچه جدید است این است که وضعیت به‌شدت تغییر کرده است. بعد از ۴دهه وضعیت اقتصادی در ایران به‌شدت بحرانی است رژیم نمی‌تواند هیچ راه‌حلی پیدا کند و اصلاً کفایت و صلاحیتش را ندارد. اعتراضات بیشتر می‌شود. حامیان مجاهدین هم بیشتر می‌شوند. رژیم هیچ حمایت مردمی ندارد. وضعیت مردم وخیم‌تر می‌شود. مقاومت ایران برای آزاد کردن ایران و نه برای به‌دست گرفتن (قدرت) فداکاریهای بسیاری کرده است.

 

ژان فرانسوا لوگاره سپس از پروفسور اریک داوید پرسید:

شما اولین امضا کنندهٴ نامه به‌نخست‌وزیر بلژیک هستید که ۶۸حقوقدانان برجسته از سراسر جهان برای اعتراض به معاهدهٴ ننگین بلژیک با رژیم ایران (آن‌را امضا کرده‌اند). این نامه در روزنامه لوسوار بلژیک هم منتشر شده است. شما در این نامه نوشتید: طبق قانون بین‌الملل دولت بلژیک نمی‌تواند چنین لایحه‌یی را تصویب کند. این اقدام نقض قانون بین‌الملل است. منظورتان چیست؟

پروفسور اریک داوید ـ‌ استاد حقوق بین‌الملل ـ بلژیک‍

پروفسور اریک داوید استاد حقوق بین‌الملل- بلژیک

پروفسور اریک داوید - از برجسته‌ترین حقوقدانان بین‌المللی پاسخ داد: بلژیک ملتزم است تصمیمات شورای امنیت را اجرا کند از جمله قطعنامه‌های مشخص شورای امنیت مانند قطعنامه ۱۳۷۰۳ که بعد از عملیات تروریستی ۱۱سپتامبر تصویب شد. این قطعنامه می‌گوید تروریست‌ها را باید تحت پیگرد قرار داد و محاکمه و محکوم کرد. احکامی برای آنها صادر کرد که متناسب با اقدامی باشد که انجام داده‌اند. بر پایه ماده ۲۵ منشور ملل‌متحد دولتها باید تصمیمات شورای امنیت را اجرا کنند. این یک دلیل. مادهٴ ۱۰۳ منشور سازمان ملل می‌گوید همواره اولویت با قوانین بین‌المللی است نه معاهده‌های کشوری

دومین موضوع التزام کشورها به مبارزه با مصونیت از مجازات است. دهها قطعنامه و تصمیم شورای امنیت وجود دارد که از کشورها می‌خواهد به‌طور سیستماتیک علیه مصونیت مبارزه کنند. چه مصونیت کسانی که اقدام تروریستی کرده‌اند و چه کسانی که مرتکب جنایت‌های بین‌المللی، قتل‌عام، نسل‌کشی و از این قبیل جرایم شده‌اند. این قطعنامه‌ها و مصوبات دهها بار تکرار شده و بلژیک نمی‌تواند آنها را نادیده بگیرد. از جمله قوانین دیوان کیفری بین‌المللی که بلژیک عضو آن است. مطابق این قوانین همه کشورهای عضو (این دیوان) باید علیه مصونیت مبارزه کنند.

موضوع سوم رعایت اصولی است که باید حقوق‌بشر را تضمین کند.

مصونیت یک تروریست یا یک قاتل نقض حق زندگی است. در توسعه قانون و حقوق این عنصری جدید است

بنا‌به این دلایل به هیچ عنوان بلژیک نمی‌تواند اسدی و همدستانش را به ایران بفرستد

پروفسور اریک داوید در ادامه توضیحات خود در کنفرانس پاریس گفت:‌

باید همیشه امید و ایمان داشت. وکلای شورای ملی مقاومت در رابطه با پرونده بلژیک شکایتی را مطرح کردند که من حتی یک ذره هم تصور نمی‌کردم بتواند به‌نتیجه برسد. اما چنین شد. پس باید بیشترین تلاش را کرد و از آزمایش‌ها عبور کرد.

 

ژان فرانسوا لوگاره رئیس کمیسیون حفظ میراث پاریس که مدیریت کنفرانس پرایس را به عهده داشت از خانم دومینیک آتیاس رئیس هیأت مدیره بنیاد وکلای اروپایی پرسید:

شما موضوع قتل‌عام و نسل‌کشی در سال۶۷ را پیگیری کردید. بیش از سی هزار زندانی قتل‌عام شدند. بیش از ۹۰درصد اعدام شدگان از هواداران و اعضای مجاهدین بودند. کتابی منتشر شده که من آن را با خودم دارم. شما مقدمه همراه با چند حقوقدان برجسته از جمله هانری لوکلرک و برتراند دارتویل و ویلیام بوردون مقدمه آن را نوشتید. می‌توانید بگویید که پیامتان در این کتاب چیست؟ دیدگاه شما در رابطه با نسل‌کشی سال۶۷ چیست؟

دومینیک آتیاس معاون سابق کانون وکلای پاریس

دومینیک آتیاس معاون سابق کانون وکلای پاریس

خانم دومینیک آتیاس رئیس هیأت مدیره بنیاد وکلای اروپایی گفت:

چیزی که گفته نشد این است که حضور من به‌خاطر تلاشهای شما و تلاشهای کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت است که نمایشگاهی را در شهرداری منطقه یک پاریس برگزار کرده بود و من آن موقع از قتل‌عام ۶۷ مطلع شدم. از آن موقع به خودم گفتم عدالت باید برقرار بشود. قتل‌عام بیش از ۳۰هزار جوان و نوجوان ۱۵- ۱۶ساله اولین قتل‌عامی است که در تاریخ بشریت در زندان صورت گرفته است. همه این افراد که قتل‌عام شدند، بدون محاکمه زندانی بودند. بسیاری از آنها از همان سال۱۳۶۰ زندانی بودند. اما قتل‌عام شدند. وقتی می‌گویم قتل‌عام شدند یعنی بدار آویخته شدند. در یک سالن بزرگ مثل نماز خانه. پیکرهای آنها را با اسید سوزاندند. همه اینها بدون هیچ محاکمه‌یی صورت گرفت. اینها توسط کسی صورت گرفته که در حال حاضر رئیس‌جمهور رژیم ایران است.

امروز این جلاد، قاتل و این تروریست خون‌ریز رئیس‌جمهور رژیم ایران است. این بدترین کابوسی است که می‌شود تصور کرد. جامعه بین‌المللی و سازمانهای بین‌المللی که در این جنایات همدست هستند چون این جلاد خون‌ریز از مصونیت برخوردار است. وقتی می‌گویم مصونیت. یعنی مماشات شرم‌آور. رئیسی به‌خاطر مصونیتی که دارد در سال۲۰۱۹ باز هم دست به قتل‌عام زد. قتل‌عام ۱۵۰۰ جوان در قیام آبان. وقتی یک حکومت تروریستی را تحمل کنیم. وقتی چنین جلاد خون‌ریزی به مجمع عمومی برود نتیجه همین می‌شود.

همین جلاد خون‌ریز وقتی سلمان رشدی ترور شد چیزی نگفت. وقتی اقدامات تروریستی صورت می‌گیرد جامعه بین‌المللی تکان نمی‌خورد. به همین دلیل ما می‌گوئیم که جامعه بین‌المللی همدست است. باید حرف را به‌صراحت زد و بهمین دلیل ما اینجا هستیم و مبارزه را ادامه می‌دهیم و در کنار شما هستیم. تا بگوئیم نه به مصونیت موجود. این مصونیت برای تاریخ و برای جوانان ما ریسکها و آسیب‌های خود را دارد. باید بدانید که ابزار مبارزه وجود دارد. ابزار و امکانات قضایی وجود که بسیار زیاد است وجود دارد. باید شورای حقوق‌بشر ملل‌متحد به این موضوع بپردازد.

باید کشورهای عضو معاهده رم از شورای امنیت بخواهند یک دادگاه ویژه بین‌المللی برای محاکمه عاملان قتل‌عام ۶۷ تشکیل دهد. این ضروری است باید بر اساس حقوق جهانشمول عاملان این قتل‌عام را محاکمه کنند. باید رئیسی را در همان نیویورک دستگیر کرد چرا این آرزو را نداشته باشیم. چرا مبارزه را ادامه ندهیم. می‌دونم که شورای ملی مقاومت از کنار این چیزها نمی‌گذرد و این موضوع حتماً سر و صدا خواهد کرد.

خانم دومینیک آتیاس در سخنانی پایانی خود در کنفرانس پاریس گفت:

وکلا به موکلینشان نیاز دارند. وقتی می‌گویم موکلین جامعه مدنی را در بر می‌گیرد. برای این‌که قانون جلو برود باید بعضاً از بیرون حقوق را به پیش ببرید. من از مدتی پیش دیدم که شورای ملی مقاومت ایران این هوشیاری را داشته که در داخل خودش بسته نماند و به بیرون از خودش فراخوان بدهد. باید این فراخوان به بیرون از خود ادامه پیدا کند. یعنی مبارزه‌یی که صورت می‌گیرد فقط برای مردم ایران و زنان و مردان ایرانی نیست بلکه مبارزه‌یی است که به همه ما بر می‌گردد. به‌خصوص به جوامع اروپایی ما ربط دارد. وقتی که در رابطه با اصول بنیادین، در رابطه با تروریسم و حقوق قربانیان صحبت می‌کنیم این نیاز وجود دارد که به بیرون مراجعه کنیم و به دیگران بفهمانیم که چه اتفاقی می‌افتد. شما می‌دانید و ما هم می‌دانیم که اینکار ساده نیست. بنابراین برای پیش‌بردن امور باید به‌سادگی موضوع را فهماند باید این موضوع را در معرض دید همگان قرار بدهیم که موضوع بر سر چیست؟ چه ریسکهایی وجود دارد. چه ریسکی برای حاکمیت قانون وجود دارد. متأسفانه دولتهای ما را تحت فشار و از جمله فشار رسانه‌ها می‌توان به اقدام واداشت.

 

در ادامه کنفرانس پاریس، خانم کنستانس لوگریپ - نماینده مجلس ملی فرانسه گفت:

خانم کنستانس لوگریپ - نماینده مجلس ملی فرانسه

امروز من به یک دلیل مهم اینجا در میان شما عاشقان آزادی و دموکراسی هستم. این‌که با همدیگر بسیج شویم تا از این ارزشها دفاع کنیم. من به‌عنوان منتخب جمهوری فرانسه به این دلیل در کنار شما هستم تا با جدیت و اعتقاد حمایتم را از شما اعلام کنم.

بسیاری به آنچه که در ایران می‌گذرد توجه دارند. آنها امیدوارند که روزهای بهتری برای ایران برای دمکراسی و آزادی و برقراری حکومتی مبتنی بر جدایی دین و دولت فرا برسد. حکومتی که در آن حقوق زنان که برای من خیلی مهم است تضمین شده باشد.

من الآن در کنار کسانی هستیم که قدرت بسیج کردن را دارند، قدرت مبارزه را دارند، قدرت مقاومت را دارند و قیمتش را هم با به خطر انداختن جانشان می‌دهند.

 

طاهر بومدرا وکیل بین‌المللی .نماینده سابق ویژه دبیرکل ملل متحد در عراق:

طاهر بومدرا وکیل بین‌المللی. نماینده سابق ویژه دبیرکل ملل متحد در عراق

طاهر بومدرا مدیر بنیاد عدالت برای قربانیان قتل‌عام۶۷ در سخنان خود در کنفرانس پاریس گفت، من چهار سال در عراق بودم و خودم اقدامات رژیم ایران را علیه اشرفی‌ها دیدم. چه بسا بتوان گفت که من یکی از شاهدان وقایعی هستم که در کمپ اشرف و قربانیان آن رخ داد و هم‌چنین کسانی که هم‌چنان ناپدید هستند؛ یعنی هفت گروگان اشرف.

می‌خواهم دربارهٔ مماشات که از آن صحبت شد بگویم که در واقع این مماشات، در شورای حقوق‌بشر در ژنو صورت می‌گیرد. شخصاً این‌را تجربه کرده‌ام. در صحبت با سفیر یکی از کشورهای بزرگ، من به‌او وضعیت قربانیان قتل‌عام۶۷ را توضیح دادم. در حالی‌که کاملاً با من بر سر حقوق‌بشر موافق بود، در پاسخ به‌من گفت که رژیم ایران یک حکومت «دوست» است و نمی‌توانیم آن‌را محکوم کنیم. به‌همین سادگی. اینجاست که بحث مصونیت مطرح می‌شود. یعنی به‌واقع در شورای حقوق‌بشر در ژنو مصونیت تشویق می‌شود. اما خوشبختانه متخصصان و کارشناسان مستقلی هم هستند؛ یعنی همان گزارشگران ویژه و گروه‌های کاری که روی موضوعات انسانی کار می‌کنند. پول آنها را سازمان ملل نمی‌پردازد... گروه کاری بر سر ناپدید شدگان اجباری و اعدام‌های فراقضایی، به‌روشنی گفتند که پروندهٴ ناپدیدشدگان در قتل‌عام سال۶۷ هم‌چنان باز خواهد ماند تا وقتی‌که به‌این نتیجه برسیم که چه اتفاقی افتاده و بر سر آن زندانیان که در سال۶۷ توسط این رژیم اعدام شدند چه آمده است.

طاهر بومدرا در رابطه با معاهدهٴ ننگین دولت بلژیک با رژیم برای آزادی اسدالله اسدی، ضمن اشاره به‌کنوانسیونهای بین‌المللی گفت، ماده ۱۳ توافق بین رژیم ایران و بلژیک تماماً مخالف التزاماتی است که بلژیک در ارتباط با مبارزه با تروریسم و موضوع تروریسم دارد و این به‌خوبی روشن شده و دقیقاً در رابطه با موضوع اسدالله اسدی صدق می‌کند. بنابراین... معاهده بین بلژیک و رژیم ایران نقض قانون بین‌الملل است...

طاهر بومدرا اضافه کرد، مقاومت ایران از سال۲۰۱۲ به‌این سو موفقیت‌های باور نکردنی (در رابطه با پروندهٴ قتل‌عام۶۷) کسب کرده است. به‌نحوی که سازمان ملل امروز این موضوع را بسیار جدی گرفته است.

 

لوگاره: سؤال از آقای ویدال: ما همه از پلیس و قضاییه بلژیک تشکر کردیم، چطور می‌شود که بعد از این کار نمونه که انجام دادند، این کار را خراب می‌کنند؟

دکتر آلخو ویدال کوادراس:

دکتر آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت و معاون پیشین پارلمان اروپا (۲۰۱۴-۱۹۹۹)

دکتر آلخو ویدال کوادراس – رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت

دکتر آلخو ویدال کوادراس دربارهٔ معاهدهٴ ننگین برای آزاد کردن دیپلمات‌تروریست رژیم در بلژیک گفت بدون شک این یک نمونه از مماشات است. بعد از بیش از ۲سال تحقیقات، قضاییه بلژیک قاطعانه اسدی را به‌حبس‌ابد محکوم کرد و بدون ابهام گفت که او به‌نیابت از حکومت ایران اقدام می‌کرده؛ یعنی رژیم ایران آن حملهٔ تروریستی را سازماندهی کرد. این اولین بار است که یک دیپلمات شاغل به‌خاطر نقشش در یک توطئهٔ تروریستی در قلب اروپا محکوم شده است. مقام‌های رژیم ایران اعلام کرده‌اند و بارها و بارها علناً گفته‌اند که محکومیت اسدی را توسط دادگاه بلژیک قبول ندارند. بالاترین سران رژیم ایران خواهان آزادی فوری و بدون پیش‌شرط اسدی شده‌اند. وضعیتی که در آن هستیم بیش از‌ پیش نگران‌کننده است؛ به‌این دلیل که تروریسم حکومتی رژیم ایران با دیپلماسی گروگانگیری در هم آمیخته و بلژیک از این موضوع استفاده می‌کند تا هیچ مسؤلیتی نپذیرد. هر بار که حکومت تهران با یک چالش هر چند ضعیف در برابر تروریسمش مواجه می‌شود، شهروندان بی‌گناه غربی را بر اساس اتهامات واهی دستگیر می‌کند و می‌خواهد از وضعیت آنها به‌عنوان اهرم فشار استفاده کند تا از کشورهای غربی امتیاز بگیرد. مطبوعات رژیم ایران به‌روشنی گفته‌اند که برخی از این افراد فقط در صورتی آزاد می‌شوند که اسدی آزاد شود. اتفاقی نیست که رژیم ایران شهروندان بلژیکی، فرانسوی و سوئدی... را در ماههای اخیر دستگیر کرده و منبع ذخایر گروگانهای غربی خودش را پرتر کرده است. باید به‌این تمایل پایان داد. برای آزاد کردن و نجات‌دادن زندگی این شهروندان اروپایی همهٔ کشورهای اروپایی باید یک سیاست قاطع را در پیش بگیرند. باید روی رژیم ایران فشار بگذارند تا به‌این سیاست غیرانسانی پایان بدهد. تجربهٔ مستقیم ما نشان می‌دهد مماشاتی که به‌آزادی اسدی منجر شود، با هر بهانه‌یی هم که باشد، فقط به‌تقویت اعمال تروریستی رژیم منجر خواهد شد و امنیت اروپا و شهروندان اروپایی را به‌خطر می‌اندازد. اجرای معاهدهٴ بلژیک با رژیم ایران و آزادی و انتقال اسدی یک سابقهٔ خطرناک را به‌ثبت خواهد رساند و حکومت قانون را تضعیف خواهد کرد و این پیام را می‌فرستد که رژیم ایران می‌تواند از مسئولیت برای جنایت‌های بزرگ بین‌المللی‌اش، جنایتهایی که در اروپا انجام می‌دهد بگریزد. بلژیک مسئولیت سنگینی را روی دوش خودش خواهد داشت. در این رابطه سکوت فرانسه و پاسیو بودن کشورهای اتحادیهٔ اروپا هم شوکه‌کننده است. چون یک قتل‌عام می‌توانست توسط اسدی در خاک فرانسه صورت بگیرد و سرویس‌های امنیتی فرانسه در خنثی‌کردن این سوءقصد تروریستی و دستگیری عاملان آن نقش داشتند. بنابراین من از خودم سؤال می‌کنم، چه‌طور دولت فرانسه که متعهد به‌مبارزه علیه تروریسم است، می‌تواند در برابر چنین مماشاتی بی‌تفاوت باشد؛ یعنی انتقال این تروریست رژیم ایران به‌ایران و باز کردن راه دیگر تروریست‌های این رژیم در اروپا. بروکسل باید به‌روشنی تأکید کند که این معاهده برای تروریستها صدق نمی‌کند؛ به‌خصوص در رابطه با هدایت‌کنندهٴ این عملیات تروریستی یعنی اسدالله اسدی (صدق نمی‌کند). برای امنیت همهٔ کشورهای اروپایی باید تمام حکم اسدی در بلژیک اجرا بشود (امسال). سی و چهارمین سالگرد قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران در سال۶۷ است و این شرم‌آور است که یک تروریست همین رژیم که همان قتل‌عام را مرتکب شد در این سال آزاد بشود.

در قسمت دیگری از کنفرانس پاریس آلخو ویدال کوادراس گفت:

شما پرسیدید که چرا رژیم ایران این جنون را علیه دوستان ما یعنی در قبال مقاومت ایران و علیه شورای ملی مقاومت و خانم رجوی دارد. به‌نظرم پاسخ بسیار روشن است. مطمئنم که شما بارها این استدلال را شنیده‌اید که مسؤلان سیاسی در اروپا از آن استفاده می‌کنند؛ به‌خصوص در وزارتخانه‌های خارجه آنها می‌گویند که بله اگر رژیم مذهبی در ایران سرنگون بشود بعد از آنچه خواهد شد؟ هرج و مرج خواهد شد و حداقل (الآن) یکی را داریم که با آن مذاکره کنیم. پاسخی که این استدلال را از بین می‌بره این است که (یک جایگزین وجود دارد و آن) مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت است.

شما برنامهٔ ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی را دارید (که) حقوق‌بشر، حقوق بنیادین، دموکراسی، منع سلاحهای اتمی، آزادی و برابری زنان (را تضمین می‌کند)؛ یعنی همهٔ چیزهایی که ما برای ایران خواهان آن هستیم. و این موضوع که مقاومت ایران وجود دارد یک تهدید موجودیتی و دائم برای رژیم ایران است.

این توضیح می‌دهد که چرا (این رژیم) چنین جنون و خواسته‌یی برای از بین‌بردن مقاومت ایران دارد. این به‌همهٔ ما یادآوری می‌کند که یک جایگزین برای رژیم ایران وجود دارد. و رژیم ایران نمی‌تواند این‌را تحمل کند. تصور کنید اگر از مردم ایران و مقاومت ایران و خانم رجوی (نمی‌ترسند)، پس چرا یک اقدام تروریستی را در ویلپنت سازماندهی کردند که هدفش نه تنها خانم رجوی بود، بلکه علاوه بر آن می‌توانست پارلمانترهای اروپایی و هم‌چنین مقام‌های آمریکایی را به‌قتل برساند؛ در این صورت یک فاجعه رخ می‌داد؛ فاجعه‌یی غیرقابل تصور. آنها حاضر بودند برای از بین‌بردن این مقاومت این کار را انجام بدهند. این به‌ما نشان می‌دهد که تهدید همواره موجود است. باید همیشه آماده باشیم. اگر آنها چنین عملیاتی را در ویلپنت سازماندهی کردند، ممکن است هر کاری را انجام دهند.

 

در ادامه کنفرانس پاریس محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت گفت:

محمد محدثین ـ مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران

محمد محدثین ـ مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران

محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران

ما امروز که داریم صحبت می‌کنیم به‌تازگی ۵۸مین سال حیات سازمان مجاهدین خلق شروع شده ۵۷سال هست که سازمان ما جنبش ما در یک مبارزه مرگ و زندگی با دو دیکتاتوری هست و همین‌طور ۳۴ مین سالروز و سالگرد قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی هست که الآن آقای ویدال کوادراس به‌خوبی توضیح دادند

در این شش دهه ما نه با یک قتل‌عام و نه با یک ترور بلکه با دهها قتل‌عام و صدها ترور مواجه بودیم

قتل‌عامی که در سال۱۹۸۸ در زندانها رخ داد و همان‌طور که خانم آتیاس گفتند بینظره که یک قتل‌عام در زندان رخ میده نه یک قتل‌عام در یک جامعه عادی. این در ۳۴مین سال این قتل‌عام و در ۵۸مین سال حیات سازمان ما در واقع این سؤال و این نکته‌یی که این مقاومت این جنبش چگونه ادامه پیدا کرده و چگونه ادامه باید پیدا کنه این سؤال محوری در تمام این سال‌ها برای ما بوده.

به‌جرأت میشه گفت که کمترجنبشی رو میشه سراغ داشت که ۵۷سال در اپوزیسیون بوده باشه زیر انواع و اقسام فشارها زیر ترور، زیر اعدامهای گسترده، زد و بندهای بین‌المللی نکاتی که دوستان مطرح کردند و من تکرار نمی‌کنم. و با این حال دوام آورده باشه و به مبارزه‌اش ادامه داده باشه. در ۵۷سال در این مشکلات.

اما اگر من در یک‌کلام بخواهم به سؤال شما پاسخ بدهم بله این جنبش توانسته به‌رغم همه این مشکلات و به‌رغم همه این ناملایمات و ترورها و قتل‌عامها به مبارزه خودش ادامه بده نه تنها، بلکه توانسته این جنبش و مقاومت گسترش پیدا کنه کما این‌که اگر به یک‌سال اخیر به پرونده این مقاومت در یک‌سال اخیر مراجعه کنیم و نگاه کنیم می‌بنیم که در همه عرصه‌ها چه داخلی و چه بین‌المللی تونسته ابعاد جدیدی بخودش بگیره.

در همین مراسم در ایران آزاد ۲۰۲۲ که بسیاری از دوستان حضور داشتند در اشرف۳ شاهد بودیم که کانونهای شورشی که در داخل ایران فعالیت می‌کنند پیامهای خودشون رو به این گردهمایی فرستاده

کماین‌که در جنبشها و خیزشهای اجتماعی ما در یک‌سال گذشته ابعاد جنبش‌های اجتماعی بسیار بیشتر از گذشته بوده.

اما برای این‌که این وضعیت رو کمی روشتنر کنم به دو عامل به دو عنصر هم باید توجه داشت اول این‌که: قتل‌عام مجاهدین و فتوایی که خمینی برای قتل‌عام مجاهدین داده درو اقع قتل‌عام یک سری افراد مشخص در زندان نبوده اونهایی که در زندان اعدام شدند و قتل‌عام شدند در سال۶۷ در سال۱۹۹۸ بخشی از هدف خمینی بودند هدف این رژیم بودند هدف رژیم قتل‌عام همه مجاهدین هر کجا و هر زمان و قتل‌عام این ایده و این ایدئولوژی و این تفکر بوده. و واقعیت این است که این رژیم همین رئیسی رئیس جمهور فعلی رژیم که توضیح دادند دوستان که در قتل‌عام چه نقشی داشته چند سال پیش اون زمانی که دادستان کل کشور بود و معاون قضاییه رژیم بود گفت: مجاهدین تا زمانی که سازمانی وجود داشته باشه به اسم مجاهدین و تا زمانی که رهبری داشته باشه این تشکیلات باید تک‌تک شون اعدام، همه شون محارب محسوب می‌شوند و حکمشون اعدام هست این اون چیزی هست که منطق خمینی هست. علت هم خیلی واضحه.

یک تفسیر از اسلام. یک تفسیری که مبناش حکومت کردنه. اسلام رو اونگونه تفسیر کنند که اینها حکومت کنند که هیج ربطی به اسلام واقعی و حقیقی نداره.

در مقابل این مجاهدین جنبش ما مقاومت ما از روز اول یک تز دیگه‌ای داشته و این‌که اسلام یک دینی هست مثل همه ادیان آسمانی ادیان الهی ادیان ابراهیمی که در ذات خودش در عنصر اصیل خودش موافق با دمکراسی با زندگی مدرن با پیشرفتهای اجتماعی است و این اون چیزی هستش که مجاهدین از ابتدا ازش دفاع می‌کردند. از یک حکومت غیردینی تفکیک دین و دولت و اون این چیزی هست که این تز

به این ترتیب مجاهدین و این رژیم تز و آنتی‌تز هم بودند و خمینی و جانشیاننش تصورشان این بود و اعتقادشان این بود که باید این ایده نابود بشه و این ایدئولوژی نابود بشه. و هر کسی که... . نامفهوم...

به همین خاطر هم هست که سؤال در قتل‌عام اینه که آیا به مجاهدین وفادار هستید یا نیستید؟

اگر به مجاهدین وفادار هستید باید اعدام شوید

چون وفاداری به مجاهدی یعنی وفاداری به این ایدئولوژی وفاداری به این تفکر دمکراتیک و برداشت دمکراتیک از اسلام

بهرحال این ایده و آرمان به خلاف با کشتار از بین نرفته. با کشتار رشد و گسترش پیدا کرده و هر چند که هر کدوم از ما صدها و هزاران تن از کسانی که با ما با من وارد این جنبش شدند. و یا زودتر از من یا بعد از من وارد شدند، الآن در کنار ما نیستند. و به دست این رژیم به‌شهادت رسیدند. ولی خون اونها و از جمله خون همین شهیدانی که در قتل‌عام شهید شدند و یا در صدهزار نفری که در طول این بیش از صدهزار نفری که از اعضا و هواداران جنبش ما در این ۴۰ سال به‌شهادت رسیدند، خون اینها پشتوانه یک دمکراسی پایدار و مردمی و حکومتی که مبتنی بر آرای مردم باشد در آینده ایران است. این صد سال دیکتاتوری، دیکتاتوری شاه و شیخ رو با این سرمایه و با این پشتوانه عظیم برش باید غلبه کرد

اما نکته دوم که خیلی خلاصه بگم و رد بشوم این‌که ما در یک شرایطی هستیم رژیمی که باهاش مواجهیم در شرایط بحرانی است. از یکطرف مقاومت پیشرفت کرده و از طرف دیگه رژیم با بحرانهای متعددی مواجه هست. در ۴سال گذشته خیزشها و قیامهای متعدد ی وجود داشته که رژیم را تکان داده و شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر رئیسی و مرگ بر اصل ولایت فقیه به پایه‌های اجتماعی در جامعه ایران رگ و ریشه پیدا کرده به همین خاطر رژیم در وضعیت بسیار شکننده‌ای هست

انتخاب رئیسی یک قاتل شناخته شده به‌عنوان رئیس جمهور رژیم از طرف خامنه‌ای خودش حاکی از بن‌بستی است که رژیم باهاش مواجهه.

ریزشهایی که درون رژیم هست بحرانهایی که درون رژیم هست تلاش کردند با آوردن رژیم با آوردن رئیسی رژیم را یک پایه کنند ولی نتوانستند و نمی‌توانند چون زمان این رژیم گذشته است دیگه این رژیم زمان زیادی نداره. این جنایت بیش از این امکان این باند جنایتکار امکان دوام ندارند. با این حرف با یکی از حرفهای یکی از مقامات خود رژیم تمام می‌کنم که اخیراً گفت معاون قوه قضاییه رژیم گفت ما تا سال۲۰۲۱ مصمم بودیم که اسمی از مجاهدین نیاوریم مجاهدین را فراموش شده این رو در یک سخنرانی عمومی گفت فراموش شده در نظر بگیریم ولی به این نتیجه رسیدیم که امکان نداره و باید به هر ترتیبی شده با اونها مقابله کنیم

و الآن اولویت ما در سطح بین‌المللی این هست که علیه مجاهدین کار کنیم و این حرف رژیم هست که خودش گویای این هست که این پایداری که مبتنی بر یک آرمان عادلانه بوده و یک سازمان منسجم و انسان‌هاییکه حاضرند برایش فدا کنند توانسته ادامه پیدا کند و گسترش پیدا کند با تشکر

من فقط یک موضوع را می خواستم دوسه دقیقه توضیح بدهم خانم آتیاس گفتند که شورای ملی مقاومت به بیرون خودش مراجعه کرد حرف بسیار درستیه و این ابتکاری بود که از روز اول مریم رجوی در مقابل جنبش ما گشود که باید به بیرون خودمان مراجعه کنیم و من اینجا باید تشکر کنم از اونچه که شما گفتید تحت عنوان این‌که به بیرون خودش و از جمله همه دوستانی که این جا هستند من به هرکس که نگاه می‌کنم از شهردار لوگاره خود خانم آتیاس و خانم بتانکور دوست عزیزم آلخو همه در واقع نقش بسیار مؤثری در نبرد ما برای در آمدن از لیست تروریستی که گفتین یک مقدارش شبیه معجزه بود برای مقابله با برای حفاظت اشرف برای نجات مجاهدین در اشرف و برای در تمامیتش برای دفاع از آزادی و دمکراسی در ایران ولی یک نکته در یک کارزار بزرگی هم همه شما با ما سهیم بودید که کارزار بسیار بزرگی بود و اون کارزار مقابله با شیطان‌سازی که رژیم علیه جنبش ما در طول همه این سال‌ها داشته این شیطان‌سازی البته از امروز و دیروز و در این ده سال شروع نشده از ۴۰ سال پیش جریان داشته باید شیطان‌سازی کرد تا بتوان سرکوب کرد. باید شیطان‌سازی کرد تا بتوان اعدام کرد این از روز اول خمینی گفت اینها مسلمان نیستند منافقند مرتدند محاربن اینها بعداً تبدیل شد به عناوین حقوقی قضایی برای اعدامها مرتد، محارب، منافق اینها همه تبدیل شد به پایه‌هایی برای سرکوب و اعدام چون اگر قبول می‌کرد اینها مسلمان هستند خب دیگه سرکوبشون مشکل بود بعداً این تبدیل شد به این‌که در سطوح پنجم دشمن هستند با عراق همکاری می‌کنند و بعداً وقتی به خارج کشیده شد این موضوع تبدیل شد به کلماتی که به‌اصطلاح با ارزشهای غربی در تعارض است اینها سکت هستند اینها مجاهدین سکتن فرقه ان کیش شخصیت دارن در درون خودشون دمکراتیک نیستند حقوق خودشون رو نقض می‌کنند انبوهی اینجا این کلمات لازم هست این ترمها لازم هست برای این‌که کار را برای ترور راحت کنه اشاره کردند دوستان که قرار بود که بکشن و بعد بگن که خودشون کشتن کماین‌که در همین ویلپنت طرح این بود اصلاً وزیر خارجه رژیم بعدها گفت که اینها دعواهای داخلی خودشونه خودشون همدیگر را می‌خواهند بکشن یعنی همه این کارزار شیطان‌سازی که به صور مختلف در این سال‌ها جریان داشته این کارزار شیطان‌سازی یا پشتوانه اعدام بوده یا پشتوانه کشتار و سرکوب بوده و یا پشتوانه ترور بوده و در آخر هم پشتوانه این بوده که به کشورهای غربی این الآن دوستان شکوه می‌کردند از سیاست مماشات این شیطان‌سازی پشتوانه سیاست مماشات هم هست وقتی اپوزیسیون این رژیم سازمان مجاهدین، شورای ملی مقاومت یک همچین چهره مخوفی داره پس بنابراین بهتره با همین رژیم کنونی کنار بیاییم با همین رژیم کنونی سازش کنیم و با اون کنار بیاییم. پس بنابراین لازمه که از این اپوزیسیون شیطان‌سازی بشه تا بتونند در واقع با همین حکومت کنونی قابل‌قبول بشه شیطان ناشناخته به شیطان شناخته شده بهتر است از شیطان ناشناخته است یا همین توضیحاتی که دوستان دادند که و واقعاً در این کارزار شرکت دوستان و دوستانی که از سالهای زیاد با ما و در کنار ما بودند بسیار ارزشمنده و از همه تشکر می‌کنم خیلی ممنون آقای پرزیدنت از اداره این جلسه با تشکر.

پایان

 

تصاویری از کنفرانس فراخوان به محاکمه سران رژیم آخوندی به جرم نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و تروریسم، توقف مصونیت سران رژیم

- - 0

- - 1

- - 2

- - 3

 

 


 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/266dea3e-a00b-42bc-a85f-cd515440f3ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات